Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 538
erdall erdall
4 ay önce - Sal 14 Oca 2020, 16:34

Olmaz diycem gene kızacan seni kizdirmak için degil ama genede söylüyorum olmaaz

Neden

Elektrikli motor tekerlere bağlı...!!


Metehan209
4 ay önce - Sal 14 Oca 2020, 19:23

Yaa amma uzattın , platform konusunu, sıktı artık.
Marifet mi yanı, bende biliyorum platform olayını,
Ama, formda hiç kimseyi bilmiyorsun diye suclamadim.



ÖzgürZB
4 ay önce - Sal 14 Oca 2020, 21:40

Kardeş ben burda durum tespiti yapıyorum ısrarla anlamak istemeyenlere işin gerçeğini açıklıyorum... Gürcan Karakaşın durup dururken bunu açıklamasına gerek yok, Pininfarina ile çalışması, Pininfarina'nın geçmişi vs durumu zaten ap açık gün yüzüne seriyor... Pininfarine geçmişte müşterilerine bizzat otomobil de üretmiştir... Ve Pininfarina gibi tasarım şirketleri prototip üretimlerini yapıyorlar, yaptıkları için zaten araç İtalya'dan hazırlanarak getirirldi!

İleri ki günlerde aracın seri üretime geçmesine yakın bunlar sorulduğu zaman açıklanır bunların devlet sırrı olacağını zannetmiyorum...

Ben de burada TÜRKİYE'nin TOGG ile izlediği bu yolun çok doğru olduğu, çok akıllı bir hareket olduğunu bizzat en başından beri söylüyorum çünkü bu alanda Pininfarina bir dünya markası ve en güzel arabaları İTALYAN'lar tasarımcılar yapar nokta!...

Örneğin Volkswagen'in dünyaca satış rekorları kıran EFSANE OTOMOBİLİ GOLF'ün 1'inci serisi de bir italyan tasarımcının pininfarina şirketinden ayrılıp kendi şirketini kuran Ci Ciuro diye bir adama ait...

Yine İtalyan tasarım şirketi BERTONE Opel'in ASTRA modelinin COUPE versiyonun tasarımını yapmıştı! Dolayısı ile bunda gocunak, yok öyle söyleme biz öyle yapmadık diye ısrar etmenin mantığı yok!

Dünyanın en önemli otomobil firmalarını bu saydığım italyan tasarım şirketlerinin müşterisi ve bir çok otomobil şirketi belli başlı efsaneleşmiş bu modellerini bu tasarım firmalarına sipariş üzerine model tasarlattırıyorlar...

Bizde bu nokta da Pininfarina ile çalıştık ve kendi mühendislerimizi de işin içine katarak araca türk çizgileri de ekledik!...

Bunda tekrar söylüyorum gocunak, kızacak, eleştirecek birşey yok!... Türkiye ve TOGG doğru yoldadır...


ÖzgürZB
4 ay önce - Sal 14 Oca 2020, 21:52

Alıntı:
Elektrikli motor tekerlere bağlı...!!
Hiç bir alakası yok!
Daha önce ABD'deki New York Taksi Projesi için Fiat'ın TÜRK VATANDAŞI yöneticisi Jan NAUM'un Karsan V1 diye tasarlattığı bir araç vardı hatta bu ABD'deki taksi yarışmasına katılmıştı! Bu aracın sadece Prototipini üretmişler ve Cenevre Otomobil fuarında sergilemişlerdi, aracın istenirse ELEKTRİKLİ, İstenirse HYBRİD, İstenirse Benzinli, İstenirse DİZEL olabilecek şeklinde bu yarışmaya katılmış ve kazanamamışlardı!

Dolayısı ile tekrar söylüyorum o dediğin ile alakası yok, içtan yanmalı motor ile çalışan herhangi bir araç 4-5 ay gibi kısa bir sürede Hem Benzinli hem Elektirikli yapılabileceği gibi istenirse sadece elektirikli, istenirse sadece dizel veya her ikisi yapılabilir... Aracın kaportasından sıyrılmış hali ŞASE, yani PLATFORM'un buna asla engel olmaz...


sanal03
4 ay önce - Sal 14 Oca 2020, 22:41




TeslaTürk kanalının sahibi Emir başarılı bir pil videosu atmış.



erdall erdall
4 ay önce - Sal 14 Oca 2020, 22:45

@özgürZB seninde söyledigin gibi tasarım bizim... Togg dogru yolda 👍 bence sen muhaliflere cevap yazsan daha iyi edersin çünki bana ne yazsan boş bak simdi sen diyorsun ya normel motora gecer diye bende derimki gecmez sende dersin niye geçmez? bende derim ön şase elektirikliye göre yapilildiğı icin sase kisa normel motor koysan sığmaz sen buna birsey diyemezsin. Yani tasarım yerli istedigiimiz gibi yaparız o motoru taktırmayız pininide işten cikartıriz anladınmi kardeş 😊😊😊

Not normeli bilerek e yazdım 😂😂😂


En son erdall erdall tarafından Çrş 15 Oca 2020, 00:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mustafa1981
4 ay önce - Sal 14 Oca 2020, 23:56
Özgürzb bu sefer bu videoları seyret. İzlemek işine gelmezse bilemem tabi ki.


En başından Gürcan bey in CNN için verdiği bu videoyu seyretseydiniz bana hak verirdiniz. Seyretmeden etmeden kendi kendinize karara varıyorsunuz. Erinmedim videonun can alıcı yerlerini kestim biçtim. Alın videonun tamamını izlemeye erinenler buradan izlesinler. İzlemek işlerine gelmiyorsa bilemem tabi ki. Bakın Gürcan bey neler demiş.

Gürcan KARAKAŞ: Doğuştan Suv veya doğuştan bataryalı elektrikli araç tanımı çok önemli. Çünkü hiç bir şeyden DÖNÜŞTÜRÜLMEDİ! Yani içten yanmalı motoru alınmış, çıkartılmış içerisine elektrik otomobilin ihtiyaç duyan kısmı konmamış. Tamamen sıfırdan tasarlanmış onun için doğuştan elektrikli kelimesini biz daha çok tercih ediyoruz. ve piyasaya girdiğimizde dediğiniz doğru klasik otomobil üreticisi olmayan ilk suv üreticisi olacağız Avrupa da.


Aşağıdaki video da Gürcan KARAKUŞ, Otomobillerin tasarım aşamaları ve Murat GÜNAK ın yaptığı katkıları anlatıyor. Sonuna kadar dinleyin. Togg suv, K350 nin değiştirilmiş hali değil. Pininfarina ya bize suv çiz anahtar teslim teslim et denilmemiş. Tasarımda Murat GÜNAK da çalışmış. Bakın Gürcan bey söylüyor. Herhalde yalan söylüyor demeyeceksiniz!


Alıntı:
Tasarım olarak Platform K350 Pininfarina'nin Jeep ve Sedan Modelleri baz alındı, üzerinde bizim istediğimiz Türk Çizgileri de eklenerek yeni model yaratıldı!

Yanlış
Alıntı:
Kardeşim geçmiş sayfalarda direksiyonda farklı bir logo görülmesinin sebebi işte bu araçların üzerinde tasarım geliştirimesi yapıldığı için kullanılan araçların bunlar olmasından dolayı! Yani Pininfarine bizden gelen istek üzerine muhtemelen bu K350 Suv ve H600 Sedan modellerinin bütün tasarım haklarını bize sattı!

Bizim mühendislerimiz ve Pininfarina mühendisleride bu tasarım prototipi üzerinden çalışarak bizim TOGG'u ürettiler...

Yanlış.
Gürcan bey tasarımda en başından beri Türk mühendislerin (buna Murat GÜNAK da dahil ) Pininfarina ile çalıştığını söyledi. Yalan söyleyecek hali yok. Pininfarina k350 aracının tasarımı değiştirip bize verseydi herhalde Gürcan bey tasarım sürecini tamamen Pininfarina yönetti derdi. Ancak ne diyor tasarım sürecinde Türkler de vardı diyor. Yalan söylüyor diyorsan senin iddian. Ben sana değil Gürcan bey e inanmayı seçeceğim.

Aşağıdaki video da Gürcan bey Togg suv u Pininfarina ile birlikte İtalya da kendi mühendisleri ile beraber geliştirdiklerini söylüyor. Pininfarina ya bize bir suv yapın biz karışmayız dememişler. Pininfarina da gidip içten yanmalı motoru olan K350 aracını alıp da tabanını düzeltip alın ben bunu size platform olarak yaptım dememiş. Dememiş oğlu dememiş. Gürcan KARAKAŞ yalan söylüyor derseniz bilemem!


Togg suv eğer k350 aracının hazır platformundan geliştirilmiş olsaydı şu anda geliştirme süreci bitmişti. Gürcan bey aşağıdaki video da 2 yıl daha suv un geliştirme süreci devam edecek diyor. Eğer hazır bir platform alınmış olsaydı herhalde bitmiş bir çalışma olurdu. Bitmemiş bir çalışmayı herhalde hazır almazsın. Daha nasıl anlatılır bilemiyorum. Burada da Gürcan bey yalan söylüyor diyenler olacaktır.


Bakın aşağıdaki video da Gürcan bey Otomobilin Çinli K350 nin tasarımından alıntı olmadığını tamamen bize özel olduğunu açıklıyor. Otomobilin tasarımının tescil edildiğinden bahsediliyor. Başka bir üretici bu tasarımı kullanamayacak. K350 ile aynı olsaydı herhalde iki şirket arasında tasarım hakları konusunda anlaşmazlık çıkardı. Zaten iki araç da aynı değil projeyi sulandırıp dalga geçmeye çalışanlar aynı diyor. Tasarım farklı. Kaç defa fotoğraf paylaştım. Alın yine paylaşayım. İki araç aynı diyen ya kördür ya art niyetlidir.











Bakın aşağıdaki videoda Gürcan bey Togg Suv un kendi sınıfının en genişi olduğunu söylüyor. K350 nin platformunu kullansa idi aynı ebatlarda olurdu. k350 içten yanmalı motoru olduğu için tabanı düz değil. İç mekan Togg suv kadar geniş değil. Eni de değil boyu da değil değil oğlu değil Aynı platform değil işte.


Togg suv segmentinin en uzun aks mesafesine sahip. K350 platformu ile aynı değil.

K350 ile aynı platfomu kullanıyor hatta tasarımı da aynı demelerinin sebebi projeyi Çin İtalyan çakması ilan etmektir. Tıpkı Saab Cadillac bls kasalarının getirilmesindeki gibi yerli oto için hiç çalışılmamış tamamen parasıyla platform ve tasarım araklanarak yerli diye yutturulmaya çalışılıyor propagandası. Öyle olmadığını Gürcan bey çok güzel anlatmış. Ancak bazı arkadaşlar ısrarla projeye çamur atmak için yırtınıyor. Aralık da araçlar tanıtılınca çıldırdılar resmen. İnternetten kara propagandaya başladılar.
Allahtan korkun bu otomobil Türkiye nin otomobili olacak. Bu kadar mı ruhsuzsunuz?


Alıntı:
Yerli otomobil'de büyük skandal!
İtalya'dan Pininfarina şirketine hazırlatılan örnek SUV ve Sedan modelleri, Gebze'deki TOGG (Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu) merkezinde törenle kamoyuna tanıtıldı. Törene AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da katıldı. 'Yerli otomobil'i Pininfarina'nın 2018'de tanıttığı ortaya çıktı.
28 Aralık 2019 Cumartesi 13:42
'Yerli otomobil'de büyük skandal!


Prototipi İtalya’dan getirilen yerli otomobil, bugün Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Gebze’deki katılımı ile tanıtıldı. Yerli otomobilin tasarımının İtalya merkezli Pininfarina şirketine ait olduğu iddiaları gündeme gelmişti.

Yerli otomobilin de tasarımcısı olduğu iddia edilen Pininfarina şirketinin 2017’de çizmiş olduğu Hybrid Kinetic K750 modeli ile Türkiye’nin yerli otomobili arasındaki benzerlik dikkat çekiyordu. TOGG tasarım ile ilgili bilgiyi resmi olarak açıklamasa da kamuoyunda bu görüş hakim. The Pininfarina'nın "K350 Concept Is A 400-HP All-Electric SUV" diyerek 2018 yılında Hong Kong otomobil fuarında tanıttığı otomobile daha çok benzediği hatta birebir aynı olduğu iddia edildi.

Akılları sıra yukarıdaki kara propagandayı yapıyorlar. Yalan olduğu çok bariz. Ancak tutunacak dalları kalmadığı için bu yalana sarılıyorlar. Allah akıl fikir versin. kendi ülkesine bu kadar düşman insanları başka yerde bulamazsın.
Siyaseten muhaliflik yapacaklar diye Türkiye ye muhaliflik yapıyorlar!



erdall erdall
4 ay önce - Çrş 15 Oca 2020, 02:38




Şarj alt yapımızin son durumu 81 ilimizin 60 ında şarj ünitesi mevcut . Soket sayısı ise 2000 adete ulaşmış durumda. Bu rakamın %25 i 50kw ve üstü hızlı şarj.


mustafa1981
4 ay önce - Çrş 15 Oca 2020, 02:51

Alıntı:
Yerli otomobilin de tasarımcısı olduğu iddia edilen Pininfarina şirketinin 2017’de çizmiş olduğu Hybrid Kinetic K750 modeli ile Türkiye’nin yerli otomobili arasındaki benzerlik dikkat çekiyordu.
http://www.krttv.com.tr/gundem/yerli-otomobil-de- ...23162.html

K750 ile benzerlik dikkat çekiyormuş. Resmen insan aklı ile dalga geçiyorlar. Muhalif olacaklar diye iyice kafayı yedi bunlar.






Benzerlikler dehşet verici. Vay arkadaş. Nasıl anlayamadık biz bunu.


Metehan209
4 ay önce - Çrş 15 Oca 2020, 02:54

Mustafa, eline sağlık, taktire şayan çok kıymetli, açıklayıcı bir yanıt hazırlamışsın, elbette anlamak isteyene.
Umarım bir kısım arkadaşlar istifade edebilmiştir.

Not, Adamlara kaçacak delik bırakmamışsın



sayfa 538
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET