Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 799
yusuf lutfi

1 hafta önce - Pzr 12 Oca 2020, 23:56

Cüneyt Özdemir hava limanı ile ilgili video çekmiş.



Ilyas 68 aksaray
1 hafta önce - Pts 13 Oca 2020, 03:27

Bence bu sene Fankfurt havalimanini geceriz

Ataturk havalimani ile asagi yukari ayni yolcuyu tasidi ve ayrica havalimanimiz sikisikti, kullanim orani yuzde yuzdu. Bir bucuk pist ile idare ediyorduk ve ucaklar havada tur atiyordu.

Frankfurt havalimani biraz degisik pek anlamadim ama 4 pist ile calisiyorlar (iki inis ve iki kalkis pisti var ve birbirilerine capraz gidiyor)

Bu sene almanlari geceriz ve 2021 senesinde Parisi ve Londrayi sollariz.

Dikkat ettiyseniz buyuk havalimanlari sonradan buyudugu icin daginik duruyor (Paris, Londra, atalanta, frankfurt..)

Ilk defa planli bir proje olacak galiba, cok nadiren oluyor
Bizim icin buyuk bir avantaj, sifirdan yapilidigi icin yandan arsa almak ve dar yerlere bir bina sikistirmaya gerek yok





Ve bize havalimandan bahsedin!!!

Ucuncu pist ne halde son goruntulerini gosterin
Gecikme varmi, ne durumda(teorik ve insaat alani cok farkli seyler, her zaman aksakliklar olur birsey ters gider vs.. Mesela hamburg Hava alani coktan bitmis olmaliydi)

Hersey yolundami, eksikleri sorunlari nedir ( tabiki dogruya dogru yanlisa yanlisa deyin, objektif olun elestirmek icin bahane aramayin)

Lojistik, bakim angarlari ne halde

Kargo bolumu ne zaman yeni havalimanina aktaralicak

Bize bu konulardan bahsedin.


Sizin kavganizdan iyice usandim
Bos konusmalarinizdan biktim, kafamizi sisiriyorsunuz. 2 sayfadir dogru duzgun Haber yok
Sahsi konulariniz bizi ILGILENDIRMEZ



igaspotter
1 hafta önce - Pts 13 Oca 2020, 09:00

Alıntı:
Cüneyt Özdemir hava limanı ile ilgili video çekmiş.


Buradan iki demeci izninizle cımbızlamak istiyorum.

Kadri Samsunlu:
“Havalimanı bu haliyle 100-120 milyona kadar kapasiteyi alabilecek’”
“Bu kadar modern bir havalimanında metronun ilk günden olması gerekirdi ama maalesef yetişmedi.”


mafakyanc

1 hafta önce - Pts 13 Oca 2020, 09:12

Alıntı:
Sn.Mafacyan size biraz konu dışı belki ama neden Moskova o hub namzetleri arasında yok? Onu sormak istedim. Dünyayı 3 boyutlu düşündüğünüzde havayolu haritası ve uçak rotaları daha kuzeyden geciyor değil mi?

Yani bulunduğumuz boylam esas alınırsa eğer konum olarak Kiev gibi Moskova'da rakip olması mı?


Doğru, Kiev'in olduğu yerde Moskova'yı da dikkate almak gerekir. Ama Moskova, Kiev ve benzer/yakın enlemdeki meydanlar (şehirler) daha çok Kuzey Yarımküre'ye hizmet vereceklerdir. Gerçi global uçuş trafiğinin de çok büyük yüzdesi kuzey yarımkürede ama. Ancak bir de şu durumlar var: Ne kadar kuzeye çıkarsanız, iklim koşulları (özellikle kar yağışları) nedeniyle kış aylarındaki operasyonlarınız riske giriyor. Bir benzetme yapmak istersek, Türkiye'de İstanbul yerine Antalya bu açıdan daha ideal bir global hub olabilirdi.

Alıntı:
Kadri Samsunlu:
“Havalimanı bu haliyle 100-120 milyona kadar kapasiteyi alabilecek’”
“Bu kadar modern bir havalimanında metronun ilk günden olması gerekirdi ama maalesef yetişmedi.”


Eh, her bozuk saat günde iki kez doğruyu gösterirmiş gibi bir şey olmuş. Ben en başından beri (sadece bu başlıkta değil, kilitlenen başlıkta da) bu terminalin kapasitesinin biraz sıkıştırmayla 100-110 milyona rahat çıkacağını savunmuştum. 3 adet tam bağımsız çalışabilen pist de bu sayıları bulmaya yeterli olacaktır. Yapılması gereken şey, mümkün olabildiğince çalışma saatlerini 24 saate eşe yakın yayabilmek; yani özellikle 00:00 - 06:00 saatleri arasındaki uçuşları arttırmak. Tabi bunu söylemek kolay, uygulamak zor... Dediğim saatler arasında İstanbul'a iniş yapacak uçağın geldiği meydandaki kalkış saati ne kadar uygun düşecek? O gelen uçak 2 hadi 3 saat sonra İstanbul'dan ayrıldığında varış meydanındaki saat ne kadar uygun olacak? Bütün bunların dışında bu 00:00 - 06:00 saatleri arasında IST Havalimanı'na şehirden ulaşım nasıl olacak? Sadece karayolu üzerinden mi? O saatlerde uykuya geçecek metro hattıyla bu iş olmaz/olmamalı. Ancak 24 saat kesintisiz metro çalıştırmak da tam olanaklı değil. Zira o "boş gözüken saatlerde" metro hatlarında bakım yapılıyor, setlere bakım yapılıyor, temizleniyor, vs. vs. Ve bu hatlar (M11'i bir an için iki hat gibi düşünseniz de, düşünmeseniz de...) şehir içindeki hatlar kadar kısa değil, çok uzun hatlar ve bildiğim kadarıyla hem Halkalı hem de Gayrettepe/Z.Kuyu başlangıçlı setler için sadece bir tek noktada depolama ve bakım alanı (İhsaniye) olacak!


fy2334
1 hafta önce - Pts 13 Oca 2020, 10:20

Türkiye ihtiyacına binaen İstanbul Havalimanı ihalesi canlı yayında yapılmıştı. Almanlar da ihaleye girip ihale değerini şaibesiz ve makul bir noktaya çekmişlerdi.

Buraya kadar yapılan her itirazı ideolojik ve bağnazlık olarak görürüm.

Havalimanı inşaatı sırasında beklenmeyen durumlar ortaya çıkar ve idare ile yüklenici (yasaların belirttiği sınırlar dahilinde) yeni düzenleme yaparlar. Bu kısmı teknik bir kısımdır ve suistimala açık olabilir.

Bu kısımda her hangi bir yanlışı bilen varsa açıklamalı ki yanlıştan geri dönülsün ve Türkiye zarar etmesin.

Bunun dışında Havalimanına ulaşım eleştirilerini de saygıyla karşılarım. Havalimanı açıldığında (Bakanlığın sorumluluğunda olan) metronun hala bitirilmemiş olması ve (Belediye sorumluluğunda olan) Arnavutköy içindeki yapılan ana yolun yapımının hala bitirilmemiş olmasını ben de eleştiriyorum.

Havalimanı yanından geçen Otobanın ve Hasdal duble yolunun Çatalcaya kadar bitirilip TEM ile birleştirilmesini de takdirle karşılarım.

Atatürk Havalimanının Doğu-Batı pisti ve buna hizmet edecek binaların yedek tutulmasını, geri kalan kısımlarının halkın ortak alanına çevrilmesini savunanlardanım. Atatürk Havalimanının çalıştırılması İstanbul Havalimanı ile çakışıyor. Bunu bilmek için konunun uzmanı olmaya gerek yok. İstanbul Havalimanındaki uçuşları beş dakika takip edin ve çakışmayı kendiniz de görün.

Türkiye'de özgürlüğün ardına saklanıp Türkiye'nin (gelirinden her vatandaşın direk veya dolaylı olarak yararlandığı) değerlerini kötüleyenlere karşı yasal işlemlerin yapılması gerekir.

Örneğin CHP'li emekli Tuğamiral Türker Ertürk'ün İstanbul Havalimanını kötülemek için yaptığı iftiranın gereği yapılmalıdır.

http://www.haber7.com/guncel/haber/2933347-chpli- ...onusu-oldu



mafakyanc

1 hafta önce - Pts 13 Oca 2020, 11:28

Alıntı:
... Bize bu konulardan bahsedin.


Sizin kavganizdan iyice usandim
Bos konusmalarinizdan biktim, kafamizi sisiriyorsunuz. 2 sayfadir dogru duzgun Haber yok
Sahsi konulariniz bizi ILGILENDIRMEZ


Şikayet ve serzenişlerinizde haklısınız ama artık şantiye alanından haber almak cidden zorlaştı.

Bakın, burada Bülent Küçük isimli bir Forumdaşımız vardı. Kendisi havalimanı inşaatında görev alan ve doğrudan IGA'nın bir taşeronuydu. İşlerinin büyük bölümü terminal içinde olsa da, dışındaki inşaatlarda (ama IGA'nın sorumlu olduğu inşaatlarda) dolaşabiliyor ve oralardan bol bol fotoğraf çekip yollayabiliyordu. Ama kendisinin bu işleri büyük ölçüde bitti, zira IGA'nın sorumlu olduğu inşaatların büyük bölümü bitti (yapısal inşaatları kastediyorum, 3. pisti değil...). Şu anda yapılmakta olan ve yapılacak inşaatlar büyük ölçüde IGA'dan arazi kiralayıp üzerinde tesislerini yapan/yapacak 3. kişilerdir (THY gibi, Do&Co gibi...). Cargo City'nin ve MRO tesislerinin (hangarların) de büyük bölümü THY inşaatıdır/inşaatı olacaktır. Bu türdeki inşaatların müteaahhitleri IGA ortaklarından olabileceği gibi tamamen dışarıdan şirketler de olabilir ancak bu müteaahhitler her halükarda IGA şapkası altında çalışmıyorlar. Bu nedenledir ki o inşaatlardan detaylı haber almak çok zor/kısıtlı olacaktır.

Açık söyleyeyim: benim danışmanlığını yaptığım bir Şirket'in burada almış olduğu bir ihale dahi var, ne olduğunu söyleyemem ama direkt inşaatla değil işletmeyle ilgili. Burada da 2 arkadaşımız sürekli görevliler. Anlaşmaya göre daha 2 yıl da oradalar (IGA bu konuda kendi personelini eğittiği halde!...). Ancak bu 2 kişi sabah 8:30'da terminal'den içeri girip 17:30'da dışarı çıkabiliyorlar ve sadece kendi konularının yer aldığı bir ortamda "adeta hapis" durumundalar. Kendilerinin dışında neyin ne olduğunu anlık olarak bilmiyorlar, kazara birşeyler duysalar da bunlar zaten "eskimiş bilgi" oluyor! IGA'nın operasyonla ilgili kadroları da oldukça hücre sistemi çalışıyor. Bu inşaat aşamasında da böyleydi ve zaman zaman Bülent Forumdaşımız da bunu dile getirmişti. Ayrıca bu Bülent kardeşimiz "fazlaca popüler oldu" ve bu durum zannederim IGA'cıların da dikkatini fazlasıyla çekti! Siz anladınız!...

Bu nedenle artık bu saatten sonra çok detaylı bilgiler beklemeyiniz; ta ki 2. Terminal durumu şekillenene kadar.

Not: İzninizle bir yanlışınızı da düzelteyim. "Çoktan bitmiş olmalıydı" dediğiniz Hamburg değil, Berlin'in yeni havalimanıdır.


igaspotter
1 hafta önce - Sal 14 Oca 2020, 12:18

Cumhurbaşkanı Erdoğan: “Putin İstanbul Havalimanı’na inemedi yalanına sarıldıkları kadar ülkenin menfaatlerine sahip çıkmayanları ben milletime havale ediyorum.”

Efe Elaldı

1 hafta önce - Sal 14 Oca 2020, 13:57

13.01.2019

(+)


Çalışmalar deniz tarafında devam ediyor.


Yiğitler
1 hafta önce - Sal 14 Oca 2020, 17:13

Efe bey biraz daha yakın görüntü olsa anlayacağız ben ayırt edemiyorum .

Efe Elaldı

1 hafta önce - Sal 14 Oca 2020, 20:01

Alıntı:
Efe bey biraz daha yakın görüntü olsa anlayacağız ben ayırt edemiyorum .

Kızma daha yakın hali


(+)




sayfa 799
ANA SAYFA -> ULAŞIM