Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 248
serdarzaydin
4 gün önce - Sal 03 Arl 2019, 00:02

Alıntı:
Ondan sonra Atak 2 de de Dış tasarım ve motor olarak tamamen kendimizin olacak bir helikopter yapma planımız var. Helikopterden örnek verdim çünkü bu çok güzel bir örnek. Yapılamaz diye bir şey yok.
Savaş helikopteri pazarında da çok güçlü rakipler vardı ancak Türkiye olarak bu sektörde de bir yerlere gelmeyi başardık. Bu yüzden o örneği verdim.


mustafa 1981,

atak helikopterine gelene kadar önce almanlarla birlikte ürettiğimiz sonra kendi başımıza yaptığımız fırkateynler var denizaltılar var. ama savunma sanayi ile otomobil piyasası aynı şey değil. en basitinden savunma sanayinde müşterin hazır. ama otomobil piyasasında bırak yerliyi, otomobil müşterisi türkiyede üretim yapan markaları bile tercih etmiyor. vw en çok satan araçtı hatırla. mesele yapılamaz olması değil, düzenli olarak kime satacağın. avrupa ve amerika pazarında en ufak bir şansın bile olmayacak. afrika ve türki cumhuriyetlerle de bu iş olmaz. onları bırak kendi ülkende gerçekten bunun pazarı var mı? onu bıraktım elektrikli otomobil için altyapın var mı? almanya 2030 a kadar 25 milyar euroluk yatırım öngörüyor. senin hükümetinin yeni şarj noktaları ve enerji üretimi konusunda yaklaşımı ne? mesele öyle 4 teker 1 motor değil. çok boyutlu. arabadansa pili üretip satmak daha mantıklı.


mustafa1981
4 gün önce - Sal 03 Arl 2019, 00:16

serdarzaydin

Alıntı:
atak helikopterine gelene kadar önce almanlarla birlikte ürettiğimiz sonra kendi başımıza yaptığımız fırkateynler var denizaltılar var. ama savunma sanayi ile otomobil piyasası aynı şey değil. en basitinden savunma sanayinde müşterin hazır.

Helikopter örneğini verdim çünkü o pazarda da başarılı olamayacağımızı iddia edenler vardı.
Alıntı:
ama otomobil piyasasında bırak yerliyi, otomobil müşterisi türkiyede üretim yapan markaları bile tercih etmiyor. vw en çok satan araçtı hatırla. mesele yapılamaz olması değil, düzenli olarak kime satacağın. avrupa ve amerika pazarında en ufak bir şansın bile olmayacak.

O kadar kesin konuşmanın yersiz olduğunu düşünüyorum. Geleceği Allah bilir.
Alıntı:
senin hükümetinin yeni şarj noktaları ve enerji üretimi konusunda yaklaşımı ne?

Senin hükümetinin derken? Türkiye deki herkesin hükümeti değil mi bu hükümet?
Şu anki hükümet sanki benim üstüme tescilli gibi yazmışsınız?
Ben bu ay tanıtılacağı söylenen Prototip e odaklandım. Olamaz edemez e o kadar takılmıyorum.
Allah ın izniyle uğraştıktan sonra başarılı olmayacağız diye bir şey yok. Ben o kadar umutsuz değilim.
Bekleyip görelim diyorum.



Edrian
4 gün önce - Sal 03 Arl 2019, 01:40

Sen merak etme arz olsun şarj noktalarıda enerji konusuda çözülür herkes deli gibi yatırım yapar...Ortada elektrikli araç miktarı azsa şarj noktası niye olsun.

Yerli otomobil için şuan doğru zaman bu fırsat bir daha gelmez.Ya şimdi ya hiç....O yüzden böyle bir projenin başlaması doğru bir adım.

Türkiye'de ilk başta olmasa bile model sayısı arttıkça nihai olarak en azından %20 pazar payına ulaşması gerekiyor...Türkiye'de kriz olmadan önce 1 milyon araç satılıyordu yani 200bin araç satmalı.Türkiye pazarının hala büyüme potansiyeli var yani G.Kore İspanya'daki otomobil satışlarını nüfusumuza oranladığımızda Türkiye'de 3 milyon araç satılması gerekiyordu...Yani onlar kadar gelirimiz olursa Türkiye'de 3 milyon araç satılır.

Türkiye'de hadi diyelim 200bin araç sattınız bu yetmez tabi..Bir otomobil firması en azından 500bin satmalı hatta 1 milyon yoksa ayakta kalamaz...Avrupa ve Amerika pazarlarında başarılı olmak zorundasın.


Metehan209
2 gün önce - Çrş 04 Arl 2019, 21:16
Bir devrin, Devrim i


Şükrü Er,
“Projede yer alan mühendislerden biriyim. Devlet Demiryolları’nın Eskişehir fabrikasında bir alan bize tahsis edilmişti. Ankara ve Sivas fabrikaları da bize destek veriyordu. İnsan üstü bir performansla dört ayda dört otomobil ürettik. Bu dört otomobil için üç tipte, on adet de motor ürettik. Dünyada görülmemiş şey… Bir kısmı mühendislerden oluşan 30 kadar personel alınlarının akıyla projeyi bitirdi.İki tanesi 29 ekim için Ankara’ya gönderildi. İlk orada halkın karşısına çıkacaktı. Araçlardan birine yakıt konmamış. Gürsel bu araca bindi araç durunca tüm basın, buraya hücum etti. Arkadan gelen ikinci araç paşayı alıp meclise gitti. Lakin kimse bundan söz etmedi. Biz çalışmaları sürdürürken, gazetelerde günlerce aleyhte yazı çıkmıştı. “Türkler otomobil üretemez” diye kampanya başlattılar adeta. O dönem sanayi bakanı olan Şahap Kocatopçu projeyi şiddetli kınayanların başında geliyor. Onunla çok kavgalarımız olmuştur. Bürokrasi içinde aleyhte bir lobi oluşturulmuştur. Devrim’in üretilmeme sebebi başarısızlık değil, tamamıyla siyasidir ve ABD baskısı vardır arkasında. Amerika’dan çok sayıda yetkili gelip temaslarda bulunmuştur. Araca benzin konmaması veya depodan benzinin boşaltılması ise resmen sabotajdır. Zamanın hükümeti yabancı destekli bu lobiye direnememiştir. Bu araçlar biri halen Eskişehir’de. Olayların üzerinden 30 yıl geçtikten sonra, gidip gördüm ve içine girip çalıştırdım. Hiçbir sorun yoktu”

Aynı lobi bugün de işbaşında, hatta daha da güçlü ama kararlı bir siyasi irade var ve inşallah bu sefer bu iş olacak


Ark Berkman

2 gün önce - Çrş 04 Arl 2019, 23:58
100 yıl sonradan yarışa katılmak


Yaklaşık 10 yıldır yerli oto konusunda konuşuyoruz, bir model arayışı içindeydik. Aslında bu sürenin buradan uzun olması kendine uzman diyenlerin basık yolu ile, monşer bürokratların ise siyasilere bilinçaltı verdikleri mesaj 100 yıl sonra yarışa giremezsiniz bu tren kaçtı. Aslında hepside altyapı, insan kaynağı, gelir seviyesi olarak zaman gelmişti. Şimdi size neden üretebileceğimizi ve sadece yurt İçin olmayıp yurtdışı da satabileceğimizin iki güzel örneğini aşağıdaki linktir
https://otoajanda.com/romanya-yollarinda-1000-ford-kamyon/



süleymanKS

1 gün önce - 15:19 (dün)

Aralığın ilk haftasını da bitirdik. Yılın bitmesine kaldı 3 hafta.
Ne bir gün belirlendi, ne bir davetiye var ortada ne de lansman günü belli.
İsmi muamma, cismi muamma, günü muamma.
İyice can sıkmaya başladılar.
Zoraki babayiğitlerin ayak diremesinden başka net bir şey yok maalesef.
Sanki canlarını istedik. Altı üstü 140 yıl önce icat edilmiş bir otomobil yapacaklar, 40 dereden su getiriyorlar.


mustafa1981
1 gün önce - 16:48 (dün)

Alıntı:
Yerli otomobil kadrosunda önemli bir değişiklik yapıldı
Barış İNSELEL 05 Aralık 2019
Yerli otomobil çalışmaları sürerken Türkiye Otomobil Girişim Grubu’na (TOGG) önemli bir isim daha transfer edildi. Yerli otomobil uzun yıllardır Türkiye’de dört gözle beklenen bir çalışma. Projenin tam olarak ne aşamada olduğunu bilinmese de zaman zaman konu ile alakalı önemli gelişmeler ortaya çıkıyor. Örneğin birkaç ay önce bakanların bir araya geldiği bir toplantıda, yerli otomobile ait olduğu söylenen bir aracın üzeri kapatılarak bazı açıklamalar yapılmıştı. Geçtiğimiz hafta yapılan açıklamada ise aracın çıkış tarihi konusunda 2022’ye işaret edilmişti. Yeni gelen haber ise projenin tanıtım kısmı ile alakalı. Buna göre yerli otomobilin medya sorumlusu olarak Hakan Özenen atandı. İstanbul Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı mezunu olan Özenin, uzun yıllardır gazete ve dergilerde medya işleri ile ilgileniyordu. Bu gelişme kamuoyunda, çalışmaların belirli bir aşama kat ettiği ve yakında konu ile ilgili paylaşımlara başlanabileceği olarak yorumlandı

Yerli otomobil kadrosu kadro hakkında açıklama yapılmıştı TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, Sergio Rocha‘ projeye tranferinin arından bir dizi açıklama yapmıştı. Buna göre; “Dünya çapında yetkinliği olan bir ekiple çalışılıyoruz. Her geçen gün biraz daha büyüyen ekibimiz deneyimleri 13-15 yıldan az olmayan, küresel çalışmalar yürütmüş, çok deneyimli mühendislerden oluşuyor. Başından beri alanında en iyi kişisel deneyime sahip çalışma arkadaşlarını bünyemize katıyoruz.Çünkü güçlü bir şirketin ancak güçlü bir ekiple mümkün olduğunu biliyoruz. Sergio Rocha’nın dünyanın çeşitli bölgelerinde pek çok projede edindiği tecrübeyi bünyemize taşıması bu anlamda çok önemli bir gelişmedir. Rocha TOGG’un belirlediği hedeflere ulaşmasında önemli katlılarda bulunacaktır’‘ dedi.

https://www.log.com.tr/yerli-otomobil-kadrosunda- ...k-yapildi/

Ben yerli otomobilin tanıtılacağına inanıyorum. Daha Aralık ayının başındayız. Asıl iş tanıtıldıktan sonra başlayacak. Tıpkı devrim gibi bu girişimi de yerden yere vuranlar olacak. Allah ın izniyle başarılı olacağız. Türkiye nin yerli otomobili olmazsa olmazdır. Gürcistan ve İran bile yerli otomobil yaptılar.

Yerli otomobili ilgilendiren bir haber.
Alıntı:
Türkiye’den büyük atılım; elektrikli şarj istasyonları geliyor!
Barış İNSELEL 05 Aralık 2019
Türkiye’de halka açık elektrikli şarj istasyonları konusunda büyük bir atılım gerçekleşiyor. Detaylar haberimizde. Elektrikli otomobillere verilen önem ve talep dünyada olduğu gibi ülkemizde de günden güne artıyor. Artan talebe cevap verme konusunda ise altyapı çalışmaları henüz yeterli seviyede değil. Ancak bu konuda talep ile birlikte gelişiyor. Türkiye’de de son 5 yılda artan elektrikli araç sayısına karşılık özellikle benzin istasyonları bayilerine elektrikli şarj istasyonları koymaya başladı. Bu istasyonların şehirlere dağılımı yeterli olmasa da çalışmalar sürüyor. İstasyon çalışmalarının öncü firmalarından olan Eşarj Elektrikli Araçlar Şarj Sistemleri, konu ile alakalı basın mensuplarına konuştu. Genel Müdür Cem Bahar, ülke genelinde 300 istasyonları bulunduğu ve bu sayıyı arttırmak istediklerini söyledi. Bu güzel gelişmeyi merakla takip ediyor ve ülkemiz genelinde hem şarj istasyonlarının hem elektrikli araç sayısının artmasını temelli ediyoruz.


Şarj istasyonları gelecek için çok önemli Bahar konu ile ilgili; “2020 yılı sonunda halka açık elektrikli şarj istasyonları sayısı 45 şehirde 450’ye ulaşacak. Bunun dışında evlere ve iş yerlerine kurduğumuz özel şarj istasyonlarımız var, onlar da yaklaşık 1500 civarında. Gelecek yıl doğu illerine ve Karadeniz Bölgesi hattına halka açık elektrikli şarj istasyonları kuracağız. Şehirlerin altyapısı kuruluma müsait. 2000 elektrikli araç var, neredeyse her üç araca bir istasyon düşüyor. Avrupa Birliği’nde ise 10 araca bir istasyon düşüyor, bu açıdan bakıldığında şarj altyapısı olarak ihtiyaca cevap verme noktasında AB’den daha avantajlı bir konumdayız.Türkiye’de tüm aktif araba markalarıyla ve elektrikli araç satan markalarla iş ortağı konumundayız, onları destekliyoruz, müşterilerine hizmet veriyoruz. Önümüzdeki yıl sektör hareketlenecek, Türkiye’ye çok fazla marka ve model girişi olacak. İlave marka ve modellerle elektrikli araç fiyatlarının daha makul yerlere geleceğini öngörüyoruz.” dedi.

https://www.log.com.tr/turkiyeden-buyuk-atilim-el ...i-geliyor/


Sarhoba
1 gün önce - 17:02 (dün)

Otomobilin üretiminde daha planlamasında çok yanlışlık var 150 bin 200 bin konuşuluyor ve elektirikli otomobil deniliyor ki çok yanlış strateji en fazla 10 bin tane satar sonra fabrika kapanır amacımız romanyanın daciası çinin araba firmaları gibi ucuz ve alt sınıf olmalı ki satsın hem dünyada hem türkiyede sen bu paraya bu arabayı çıkarırsan bu fiyattan kimse almaz bir iki yandaş alır biraz kullanır satar mercedes devam eder o kadar yurt dışında satışa dahi çıkmaz ki türk algısı var çok fazla ucuz üretim ucuz isçilik ucuz alt sınıfa hitap edebilirsin birden kendini dev aynasında gördüler araba piyasa çıkmadan batacak

orhan akıncı
1 gün önce - 17:25 (dün)

Alıntı:
Otomobilin üretiminde daha planlamasında çok yanlışlık var 150 bin 200 bin konuşuluyor ve elektirikli otomobil deniliyor ki çok yanlış strateji en fazla 10 bin tane satar sonra fabrika kapanır amacımız romanyanın daciası çinin araba firmaları gibi ucuz ve alt sınıf olmalı ki satsın hem dünyada hem türkiyede sen bu paraya bu arabayı çıkarırsan bu fiyattan kimse almaz bir iki yandaş alır biraz kullanır satar mercedes devam eder o kadar yurt dışında satışa dahi çıkmaz ki türk algısı var çok fazla ucuz üretim ucuz isçilik ucuz alt sınıfa hitap edebilirsin birden kendini dev aynasında gördüler araba piyasa çıkmadan batacak

Bunlar öngörü değil senin temennilerin yani hezeyanların.
Bir defa şunu aklından hiç bir zaman çıkarma
bu araç elektrikli yani dünya pazarın da bu araçlar daha yeni. Tüm dünyada bu sistemler emekleme aşamasında.
Bu otomobil dünyasında bir devrim. İşte bunları es geçiyorsunuz. Tr istese bile dacia gibi ucuz araç üretmez yada diğer ülke elektrikli üreticiler de bunu yapamaz. Çünkü enerji depolama yada pil dediğmiz teknoloji dünya üzerinde halen pahalı. Hem ham maddesi hemde teknolojisi pahalı ve bu alanda arge faaliyetleri tüm dünyada halen devam ediyor. Daha uygun bir üretim ve maliyet oranına getirmeye çalışıyorlar.
Bu kısmı umarım anlamışsındır.

Tr teknolojik hemde üretim sistemlerini hallettiği zaman yani seri üretime geçtiği zaman bu araçların fiyatı düşer. Üretim maliyetlerini ve sıfırdan başlama maliyetlerini göz ardı etmeyelim.
Eğer TR elektrikli araç değilde batarya sistemlerinde özgün ve kendi kaynaklarına dayanarak sistem geliştirirse dünyada hiç bir ülke TR yi tutatamaz.
O zaman senin ekonomik sıralaman direk ilk üçe girer. O kadar önemli bu teknoloji
Bakınız bundan dolayı Bolivya da darbe oldu.

Bunların haricinde yani elektrikli otonun dışında bir konuyuda es geçiyorsunuz.
O da
sistemin petrolden elektirğe dönmesi. Yani TR nin 50 milyarlık açığı olan petrol ve türevlerini bu sistemle kapatmış oluyorsunuz.
Yakıt olarak benzinden ucuz olacak bir sistemi halk hertürlü destekler.
Türk halkı arabadan ziyade yakıt ekonomisine bakar.
+
yedek parça
+
garanti ve servis hizmeti
Bunların hepsi bu coğrafyada oluşucak olan sistemler.
Yani bu elektrikli araç sistemlerini bir bütün olarak baktığımızda bu hem halka hemde devlete büyük kazançlar sağlayacaktır.


Yiğit3344
1 gün önce - 17:35 (dün)

Şarz istasyonundaki kuyruğa bakın. Darısı başımıza






sayfa 248
ANA SAYFA -> ULAŞIM