Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Gaziantep - Ulaşım
« önceki   123 ... 89909192   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 90
ozgur_27

1 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2018, 20:28

Alıntı:
Toplu Ulaşımda Çıtayı Yükseklere Çıkarıyoruz
02.11.2018 00:00
Toplu Ulaşımda Çıtayı Yükseklere Çıkarıyoruz
“2015'te ortalama aylık 7 milyon kişi toplu ulaşımı kullanırken bu rakam 2018'de 12 milyona kadar yükseldi. Bisikletin de ulaşım amaçlı kullanımının artması için özel yollar yapıyoruz.”



Gaziantep ‘te toplu ulaşımın durumu ve gelişimi ile ilgili bilgi alabilir miyiz?

Şehrimizdeki nüfus artışına paralel olarak toplu taşıma ihtiyaçlarımız da gelişiyor. Bildiğiniz gibi Gaziantep, nüfus yoğunluğu bakımından ülkemizde 5.sırada ve nüfusumuz 2 milyonu geçti. Kentleşme ve nüfus artışına bağlı olarak toplu ulaşım ihtiyaçlarımız da giderek artıyor. 2015 yılında ortalama aylık 7 milyon yolculuk gerçekleşirken bu rakam 2018 yılında 12 milyona kadar yükseldi.Gaziantep ‘te şehir içi toplu ulaşımözel taşımacılar, belediye otobüsleri ve raylı sistem ile sağlanıyor.Belediye otobüsleri ve tramvayların işletilmesi ise Belediyemiz iştiraki olan Gaziulaş tarafından yapılıyor.Şehirdeki toplam yolcunun yaklaşık %30 ‘u belediye araçları ile, %70’i ise toplu taşıma esnafınca taşınıyor. Tabi biz bisikletin de ulaşım amaçlı kullanımının artmasını arzu ediyoruz. Bu yönde yaptığımız çalışmalarla şehirdeki ayırılmış bisiklet yollarını devamlı arttırıyoruz, bisiklet kiralama uygulaması GaziBis ‘i yakın zamanda devreye aldık, ülkemizde kullanımı yeterince yaygın değil ama sağlık, maliyet, hava kirliliği, trafik yoğunluğu her bakımdan yaygınlaştırılması gereken bir çözüm bisiklet.



Son dönemin trend konularından birisi akıllı ulaşım, bu anlamda Gaziantep ‘te çalışmalarınız oldu mu?

Akıllı şehirciliğin toplu ulaşım ayağındaki geliştirmeler içintoplu ulaşımın elektronik altyapısını yeniledik. Bu altyapı akıllı ulaşım adına yapılacak bir çok işin temelini oluşturuyordu ve yenilikler getirebilmek için bir altyapı değişimine gitmek gerekiyordu. Tabi canlı bir sistem olması nedeniyle zor bir operasyondu. Bu operasyon boyunca şehirdeki bir milyondan fazla aktif akıllı ulaşım kartını yeni teknoloji kartlarla ücretsiz değiştirdik ve bu esnada hizmette en ufak bir aksama yaşanmadı. Bu değişim neticesinde yolcu bilgilendirmeye yönelik seyahat planlayıcısı, otobüsüm nerede, toplu ulaşım kullanım geçmişlerini inceleme gibi hizmetleri yeni bir mobil uygulama ile devreye aldık. Engellilerin gündelik yaşamını kolaylaştıran araç içlerine görsel ve sesli bilgilendirme uygulamaları, araç dışı seslendirme uygulaması, mobil uygulamada engelli uyumluluğu gibi imkânları bu dönemde başlattık.Toplu ulaşımın ölçülebilirliğinin ve güvenliğini arttıran kartlı ödeme sisteminin ödeme seçeneklerine dair geliştirmeler yaptık, vatandaşlarımız kartlarına internetten dolum yapabiliyorlar, kart yerine cep telefonlarını ya da temassız özellikli kredi kartlarını direk kullanarak araçlara binebiliyorlar. Bu sistem aynı zamanda belediyemizin Hayvanat Bahçesi, Botanik Bahçesi ve müzeler gibi diğer noktalarında da geçerli, daha da yaygınlaştırmaya yönelik çalışmaya devam ediyoruz. Bu alanda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı himayesinde, sektörün öncü kurumlarının birlikteliği ile kurulan Akıllı Ulaşım Sistemleri Derneği ‘ndenvatandaşın günlük yaşamını doğrudan etkileyen daha güvenli, hızlı, konforlu, çevreci ve yaşamı kolaylaştırıcı uygulamalar kategorisinde “Belediyecilikte Ulaşımın Aklı Ödülü” ne layık görüldük. Keza Avrupa Birliği ‘nin yaptığı saha araştırma sonuçları da bu alanda Türkiye ‘nin en önde gelen Belediyeleri arasında olduğumuzu net bir şekilde ortaya koyuyor.



Peki bu gelişmeler toplu ulaşımda maliyetleri arttırmadı mı?

Bildiğiniz gibi gelişmiş ülkelerde toplu ulaşım kar amaçlı yapılmayan ve sübvanse edilen yerel yönetimlerin asli hizmet alanlarından birisidir. Gelişmişlik düzeyi arttıkça işletme zararı da artar. Gelişmiş ülkelerde gelir-gider dengesi bakımından bu zarar %50 seviyelerine kadar yükselir. Ancak biz Belediye ‘nin toplu ulaşım hizmetini yeniden yapılandırarak işletme zararını %90 oranında azalttık. 2016 yılı başı itibariyle Belediyemize ait Gaziulaş şirketimize otobüs, tramvay ve elektronik ücret toplama sisteminin işletmesini yapması için gerekli kurumsal yapılandırmasını tamamlayarak, işletmecilik işlerini bu şirketimiz üzerinden sürdürmeye başladık. Bu yapılanma değişikliği neticesinde toplu ulaşım işletmeciliğinde önemli bir verimlilik artışı meydana geldi, hem hizmet çeşitliliğini ve kalitesini arttırdık, hem de görev zararı konusunda çok önemli iyileştirmeler yaptık. Yani hizmet gelişti, ancak mali yük azaldı. Bunu yaparken de bu mali tablonun vatandaşa yansıtmamaya özel gayret gösterdik. Ancak bildiğiniz gibi toplu ulaşımın en büyük gider kalemleri ithal. Özellikle yakıt maliyetlerinde dünya genelinde meydana gelen değişimler maalesef toplu ulaşım hizmetlerinin maliyetlerini ciddi şekilde etkiliyor.



Fosil yakıtların maliyetlerinin yanı sıra çevreye verdikleri zararlar da epeyce tartışma konusu. Bu konuda toplu ulaşım tarafında neler yapılabilir?

Son dönemde otobüs filomuza 137 yeni araç ekledik. Artık araçlarımızın %57 ‘si çevre dostu düşük emisyonluCNG ‘liaraçlardan oluşuyor. Sıfır emisyonlu elektrikli araçlara geçiş için de pilot uygulama başlattık. Bu kapsamda şarj istasyonumuz kuruldu ve bir adet elektrikli otobüsümüz deneme seferlerine başladı, vatandaşlarımız memnun, teknik olarak gelişmesi ve fiyat/performans olarak istenen noktaya gelmesi durumunda bu yönde ilerlemeyi istiyoruz. Yani toplu ulaşımı geliştirirken karbon salınımı anlamında şehrimizin havasını iyileştirici çözümler üzerinde duruyoruz. Bu konuda dünya genelindeki gelişmeleri yakından takip ederek şehrimize kazandırmaya çalışıyoruz. Şehirdeki yolcunun %15 ‘i zaten elektrikle çalışan raylı sistem araçları ile taşınıyor.



Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Sezer Cihan Raylı sistemin arttırılması hakkında önemli bilgiler verdi:

Tramvay duraklarımızı büyüttük, yolcu kapasitemizi ve araç sayımızı arttırdık. 2015 yılında ortalama 20 araçla yaptığımız işletmeyi artık ortalama 38 araçla sürdürüyoruz ve buna bağlı olarak şehirdeki aylık raylı sistem yolculuk sayıları 500.000‘li rakamlardan ayda 1.700.000‘lere geldi. Keza Otobüs İşletme ‘sinde belediye araçlarımızla taşıdığımız aylık yolcu sayısı 800.000’li rakamlardan 1.700.000’li rakamlara geldi. Bu hizmetleri düzenli dezenfekte edilen, bakımlı, klimalı araçlarla sürdürüyoruz. Hizmet kalitesi ve yolculuk sayıları anlamında önemli gelişmeler gerçekleştirdik. Mevcut hattımızı daha etkili kullanmak adına çalışıyoruz. Bunun yanı sıra Gaziray projemiz son hızla devam ediyor, ray altyapıları ve istasyon inşaatlarında önemli bir aşamaya geldik,Gaziraygüzergâhındaköprülü kavşaklar kısa süre içinde inşa edilerek hat üzerindeki geçiş noktaları düzenlendi, proje hızla ilerliyor. Aynı zamanda Hastane – Gar metro hattının proje ihalesi gerçekleştirildi. Projenin tamamlanması ile birlikte uygulama ihalesi yapılacak. Gar – 15 Temmuz Yerleşkesi metro hattımız için de kısa süre içerisinde proje ihalesine çıkmayı planlıyoruz. Bu projeler tamamlandığında Gaziantep ‘te toplu ulaşım adına kalite çıtasını çok yüksek bir noktaya taşımış olacağız.


Mahmut Göksu
1 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2018, 21:48

Ulaşım konusunda belediye tramvaya bir hat eklemedi ya bence bu konuda çok ama çok yanlış etti.
Sn Asım Güzelbey bu tramvay işinin can suyunu yaptı ilk hat ilk depo tren setleri derken bu işi çok ucuza mal etti.

Şu an mevcut trenler ile bu tramvay neden burç kavşağından onkoloji bölgesinen yeni üniversitiye gitmiyor ki...

Gaziray belediye bütçesi dışında yapılıyor tcdd'de bütçesi ile şu an ki bütçe 5 6 km tramvay hattınını kaldırmıyor mu?



Mahmut Göksu
1 yıl önce - Pzr 03 Mar 2019, 20:24

Gaziantep ulaşım problemi nasıl çözülecek.

Kuzey şehir ve Geneyik diye iki bölge ikincisinden çok emin değilim ama yapılaşmaya açılıyor ulaşım raylı sistem yok.

Bunun yanı sıra Yamaçtepe ve İbrahimli 2 de bunlarda muaf?

büyük şehir ulaşım master planı dedi şu dedi bu dedi?

Nedir planları bir bilgisi olan var mı?

Denetçi'ye not mesajlarım daha ne kadar onaydan geçecek?


Mahmut Göksu
1 yıl önce - Sal 07 May 2019, 22:33

Yol problemin ek olarak.


Gaziantep ili şahinbey ilçesinden Sn tahmazoğlu mükemmel bir yol çalışması yaptı. 12 şeritli yeşilvadi yolu.
Bu yol hala kızılhisar yoluna bağlanarak gerçek anlamda tam bir aks olamadı

Bu konu ne zaman güzel haberler ile bitecek.

Malum Tahmazoğlu tam bir yol açma uzmanı


Mahmut Göksu
10 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 23:24

Oğuzeli- Gaziantep ulaşımı artık tamamen Büyükşehir Belediyesi otobüsleri tarafından yapılacak

Oğuzeli Belediye Başkanı Sait Kılıç, bugüne kadar ilçemnin ulaşım hizmetlerinin özel taşıma şirketleri tarafından yapıldığını belirtirken, “Firmalar ile yapılan sözleşme süresi bitti. Büyükşehir Belediyesi sözleşmeyi yenilemeyerek ulaşım hizmetini bizatihi kendi otobüsleri ile yapma kararı aldı” dedi.KILIÇ, FATMA ŞAHİN’E TEŞEKKÜR ETTİÖnceki güzergahların (Oğuzeli- Adliye)(Oğuzeli-Karataş-Üniversite) aynı şekilde devam edeceğini belirten Kılıç, “Ücretler ilçe merkezimizden Gaziantep’in tüm hatlarında şehiriçi ücreti olarak belirlenmiştir. Yani Gaziantep’te şehiriçi otobüs ücreti ne ise, Oğuzeli otobüsü de aynı ücret olacaktır. Bu hizmet için ve ayrıca Oğuzeli’nin tüm sorunlarına gösterdiği hassasiyetten dolayı Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatma Şahin Hanımefendiye çok teşekkür ediyorum. Bugüne kadar ilçemizde ulaşım hizmeti yapan taşıma şirketlerine de yaptıkları hizmetten dolayı teşekkür ederiz. İlçemize hayırlı olsun. Oğuzeli her şeyin en iyisine layık” diye konuştu.



Emre Karadayı
10 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 12:02

Alıntı:
Malum Tahmazoğlu tam bir yol açma uzmanı


Büyük şehir belediyenin yapacağı işi bir yerel belediye yapıyor.
Bu Fatma Şahin neye yarıyor ?


Mahmut Göksu
8 ay önce - Cmt 14 Eyl 2019, 15:17

Merhabalar her sabah mezarlık kavşağını kullanan birisiyim.

Orada köprü genişletme çalışması yapılırken mantıksız bir tadilat yapıldı.


(+)



Bu resimde görüldüğü üzere Otogara giden güzergahta şekerci petrol önünde sağa dönebiliyoruz.
Tadilat sonrası aşağıda ki görselde niyeyse sağa dönüşü kapatıp koçer petrol arasından dönmek zorunda kalıyorum.

Yani nizip caddesinden çıkarken ya maaşkuyu caddesinden ilerlerken illa o sıkışık yola girmek zorunda kalıyoruz.

Kavşağın 3 noktasında yol normal işlerken niyeyse burada o petrolün arasından geçmek zorunda kalıyoruz.

PEtrol yakıt satacak diye mi yapmışlar niye yapmışlar bilmiyorum ama o yolu bilenler bilir orası çok saçma bir yoldur.


(+)




Onur1998
8 ay önce - Pts 16 Eyl 2019, 18:48


(+)




Mahmut Göksu
7 ay önce - Cmt 19 Ekm 2019, 22:17

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/163663 ...tiler.html


Gaziantep'te AKP'li Büyükşehir Belediyesi, CHP'li Meclis üyelerinin 'Aylık öğrenci ulaşım kartları 50 TL'ye düşürülsün' teklifini reddetti.

Üzücü olmuş keşke kabul edilseymiş. Birde teklifte 120 biniş görüşülmüş. Bu mesela 90 olarak kabul edilebilirdi boşuna itiraz edilmiş.


Ayrıca benimde pek bilgim yoktu toplu taşımada aylık sistem yok mu ilimizde

http://www.gaziulas.com/Icerik.aspx?ID=38


Mahmut Göksu
6 ay önce - Sal 03 Arl 2019, 00:12

Şehitkamil belediyesi zahmet edip yol çalışması yapmış galiba


(+)




(+)


https://www.sehitkamil.bel.tr/index.php?sf=85& ...tay1=15850


Şehrin en önemli arterine daha yeni yol yapmışlar bir de başarılı bir haber gibi reklam etmişler 15 yıllık otogarın yolunu yapmışlar ne diyelim bravo...



sayfa 90
« önceki   123 ... 89909192   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM