Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Türk savunma sanayi ürünleri, projeleri ve ihracat haberleri üzerine sohbet (YENİ)
« önceki   123 ... 150151152 ... 176177178   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
sayfa 151
Peers
4 gün önce - Pts 02 Arl 2019, 21:04

M60T hocam
Hürjet'in motoru kesinlikle yerli olmalı ve bu proje cok cok oncelerde başlamalıydi. Fakat Hürjet in motoru hem zaman hem de kaynakların kullanımı açısından farklı değerlendirildi.
Bu boyutlarda bir motor ihalarda hurjet te Kfx boyutunda mmu dan küçük 5. Nesil bir uçakta kullanılabilir di 200 adet hurjet hedefleniyor belki daha fazla olacak 200 adet te ihalarda kullanacaksin ayrıca ihracat izni derdin olmayacak ej200 de bize ne sıkıntılar çıkaracaklarını zaman gösterecek.

Tabi işin diğer boyutu ej200 den öğrenebilirsek supercruise özelliğini öğrenme fırsatımız olacak ayrıca malzeme alaşımlar süre gibi avantaj sayılabilecek durumlarda var. Ej200 lisans altında ülkemizde uretilirse buda bir kazanç

İhracatta karşımıza her zaman sıkıntı çıkaracaklar bir ara tei nin bu motoru çalıştığı bilgisi vardı. Teyide muhtaç tabi


Akrep06
4 gün önce - Pts 02 Arl 2019, 21:24

MİUS


Selçuk bayraktar üstad bu uçağı 2023 e yetiştirir.
Hem bu ucaga baslamislardir bile... Belki önümüzdeki teknofeste ilk prototipi görürüz...



Toğan

4 gün önce - Pts 02 Arl 2019, 21:31
Türkiye'nin savunmadaki öncelik ve tercihleri




Türkiye savunmada geleceğe hazırlanıyor:
• 2028-2029'da milli savaş uçağı filosu hedefleniyor
• Atak'ın yerli motoru 2020 sonuna kadar geliştirilip testlere başlanacak
• Elektronik harp, elektromanyetik sistemler, lazer, yapay zeka ve yazılım Türkiye için fırsat alanları olarak görülüyor
• Siber güvenlikte birleşmelerle uluslararası markalar amaçlanıyor
• MPT-76'da ilk hedef 120 bine ulaşmak
• Yerlileştirme sürecinde S400, SU-35, F-35, Patriot gibi seçeneklere yaklaşım...
https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/ismail-demir-mil ...or/1661394


Bozdoğan kuşu
4 gün önce - Pts 02 Arl 2019, 21:38
Hürjetin motoru


Arkadaşlar bu konuya daha öncede değinmiştim ama Hürjet için gerekli olan motoru Ukrayna’nın MOTORSICH firmasından ihtiyacımız olan motoru temin edebiliriz. IDEF-2019’da MOTORSICH firmasıda katıldı ve orda birkaç motorunu sergileyip projeleri hakkında bilgi vermiş. Bu firmanın şu an devam etmekte olan AL9500F adında bir motor projesi var ve bu proje bitince Hürjet için gerekli olan motoru Ukrayna’dan tedairk edebiliriz.(bahsettiğim proje be diğer projeler ile ilgili https://twitter.com/sinan1sal/Reklam_link/112369936133 ...29313?s=21 ). Arkadaşlar Aynı zamanda bu firma Ukrayna satışa çıkardı ve bu firma için Çinliler teklif verdi ancak ABD bu firmanın bırakın Çine satılmasını bu firmaya ait motorların bile Çine satılmaması için Ukrayna’ya baskı yapıyor. ABD bu firmayı Çinin almaması için baskı yapıyor bence bu bizim için çok büyük bir fırsat çünkü bu firmanın yaklaşık 1 asırlık deneyimi var ve hem havacılık motorları alanında hemde endüstriyel gaz türbin motorları alanında birçok projesi ve hazır olan ürünü var bence bu şansı kaçırmamalıyız ABD bu firmanın Çine satılması yerine bize satılmasına ses çıkaracağını sanmıyorum ve son zamanlarda iki ülke arasındaki gelişen ilişkileri kullanarak bu firmayı satın alabiliriz diye düşünüyorum. Eğer bu firmayı ve ürünlerini merak eden varsa internete MOTORSICH diye aratıp resmi sitesinden ürünleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.

En son Bozdoğan kuşu tarafından Pts 02 Arl 2019, 21:51 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


mustafa1981
4 gün önce - Pts 02 Arl 2019, 21:46

Alıntı:
Pakistan'a Atak helikopteri satışında ABD'den motor konusunda alınacak lisans için sürecin devam ettiğini dile getiren Demir, şöyle devam etti:

"Bürokratik işlemler devam ediyor. Şu anda kasti bir gecikme var diyemiyoruz. Türkiye'den daha çok Pakistan'ı ilgilendiren bir ihracat, sonucu bekleyip göreceğiz. Atak motoruyla ilgili bu tür soru işaretleri, ihracat izinleri oldukça ihracat konusunda önümüzü istediğimiz kadar net göremiyoruz. TEI'de geliştirilmekte olan ve çekirdeği çalıştırılan motor Atak ve Gökbey'de kullanılacak. Bu motoru belki önümüzdeki yılın sonunda çalıştırıyor olacağız ama bu helikoptere takılıp uçurulacağı anlamına gelmiyor. Sonrasında detaylı bir test süreci var. Bu süreç ne kadar hızlandırırsanız hızlandırın zaman alıyor. Yoksa Atak'ın motorunu da önümüzdeki sene sonunda verdik diyebiliriz ama bu parametreler düşünüldüğünde biraz daha zaman alacak."

Atak ve Gökbey e takmak istediğimiz yerli motorun hazır hale gelmesi 2021'in sonlarını bulacak gibi duruyor.
Test sürecini sıkı tutuyorlar ki sonrasında problem olmasın. Allah korusun helikopterlerin düşmesindense 2 yıl belemek daha mantıklı. Geç olsun güç olmasın.

Alıntı:
Milli Muharip Uçak'ın 2023'te hangardan çıkacağını, yer testleri ve motor testlerinin başlayacağını aktaran Demir, "Türk Silahlı Kuvvetlerinin gönül rahatlığıyla bir filo olarak kullanması 2028-2029 gibi düşünülüyor" diye konuştu.

Bu verilen tarihler 2-3 yıl sarkabilir. Önemli olan projelerin sürdürülmesi. Projeler durdurulmasın da gecikmeler kabul edilebilir. Siyasetçiler hep yakın tarihler verir. O işin doğası öyle



emre yelkenci
4 gün önce - Pts 02 Arl 2019, 21:57

Önümüzdeki 10 yıl vatanımız ve milletimizin gelecek 100 yılı için çok önemli.En kritik periyoda geldik.
Şu andan itibaren en ufak dalgınlık tereddüt geri adım hatta duraksama telafisi güç sonuçlar doğurur.
Tüm milletimizin bunun farkında olması geçici kasıtlı suni çıkarılmış gündem de kaldırılan mevzulara dalıp inanmaması çok önemli.


mustafa1981
4 gün önce - Pts 02 Arl 2019, 22:14

Alıntı:
Önümüzdeki 10 yıl vatanımız ve milletimizin gelecek 100 yılı için çok önemli.En kritik periyoda geldik.
Şu andan itibaren en ufak dalgınlık tereddüt geri adım hatta duraksama telafisi güç sonuçlar doğurur.
Tüm milletimizin bunun farkında olması geçici kasıtlı suni çıkarılmış gündem de kaldırılan mevzulara dalıp inanmaması çok önemli.

Evet dediğiniz gibi önümüzdeki 10 yıl çok önemli. Umarım önümüzdeki 10 yıl bir darbe kalkışması, iç savaş, savaş, ekonomik kriz, hükümet bunalımı vs yaşamayız. 10 yıl daha projeler bu şekilde kararlılıkla yürütülürse sonrasında Allah ın izniyle savunma sanayimizdeki ilerlemeyi durduramazlar.


Fatihkrblt
4 gün önce - Pts 02 Arl 2019, 22:19
Arkadaşlar


Tecrubelerimiz ortada
Akşit bey ve kadrosu yani tei çalışanları
Gökbey ve atakta kullanılacak bu motoru
Modifiye ile turboprop ve turbofan olarak model
Olarakta üretilmeli küçük tip uçaklarda hurkuşta
10 kişiye kadar olan iş jetlerinde kullanılabilir.

Ayrıca 8000 bin beygir(hp) güç üreten
Hürjet motor tasarımınada başlanması lazım
Şirket teklif gelmeden kendi iradesiyle başlamalı
Zaten bir iki yıl prototip motor hazırlığı ve ilk ateşleme süreci tutar zaman olarak
Bu konuda oldukça tecrube elde ettiler
Şimdi bir basakmak daha yukarı çıkmak için
Acil adım atılmalı.


M60 T
4 gün önce - Pts 02 Arl 2019, 22:25
TS 1400


TS 1400 motoru 2020 sonu testlere başlayacak. 2 yıl test edilmesi bekleniyor. Mahmut akşit hocamizin dediğine göre testlerde hiç motor patlatilmamis. Bu çok iyi bir haber. 2022 de seri üretime geçerse büyük başarı. Emeği geçenlere milletçe minnettarız.

mustafa1981
4 gün önce - Pts 02 Arl 2019, 22:31

Alıntı:
TS 1400 motoru 2020 sonu testlere başlayacak. 2 yıl test edilmesi bekleniyor. Mahmut akşit hocamizin dediğine göre testlerde hiç motor patlatilmamis. Bu çok iyi bir haber. 2022 de seri üretime geçerse büyük başarı. Emeği geçenlere milletçe minnettarız.

Testler 2 yıl mı sürüyor? Çokmuş. Neyse dediğim gibi geç olsun güç olmasın. 2022 den sonra ancak Pakistan a Atak satmaya başlayacağız desenize. ABD nin kendi motoru ile Pakistan a helikopter satmamıza izin vereceğini hiç sanmıyorum.
2022'de Atak ı değil de T629'u Pakistan a satabiliriz. O zamana kadar ABD den aldığımız motorları kendi helikopterlerimizde kullanırız.





sayfa 151
« önceki   123 ... 150151152 ... 176177178   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET