Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 240
habibkadir
1 hafta önce - Sal 29 Ekm 2019, 20:34

Alıntı:
arkadaş, bizim ürettiğimiz otomobili alma potansiyeli olan bir tane batı ülkesi söyle. adam 100 sene önce kurulmuş mercedesten mi alacak yeni kurulmuş ve üretime geçmiş türkiyeden mi? mesele bu kadar basit. kendi ülkende iphone satışları vestel telefon satışlarını katlıyorsa sen bu otomobili kime satacaksın? sakın iç pazarı düşünme bile sadece kendi ülkesinde satış yapan bir otomobil firmasının ayakta kalması mümkün değil.


Dışarıya satma konusunda oldukça haklısınız.
Oldukça işimiz var.
Kendi insanımıza anlatamadığımızı dışarıya anlatmamız oldukça zor olacak.
Ben zor olsada bunun başarılabilecek olduğunu düşünüyorum.
Kendi teknolojimizi üretip araç ortaya çıktığında
zamanla yurtdışınada satış yaptığımızı görürüz inşaallah.
Umutsuz olmamak, inanmak lazım, kendimizi küçümsemenin anlamı yok.
Başkalarına imrenerek nereye kadar gideceğiz?


Nezih90
1 hafta önce - Sal 29 Ekm 2019, 20:41

Sende o zaman batıya değil Afrikaya, Çin'e, Asya-Pasifiğe, özel geliştirdiğin güneş panelli modelini bol güneşli ortadoğuya satarsın vs. vs.. Sıkılmadınız değil mi hep batı penceresinden bakmaya ? Bence Fransa'ya bile satılabilir fiyatı uygun olursa. Çok ciddi söylüyorum talep görür, Toyota'nın hibriti çok rağbet görüyor ucuz, küçük ve yarı elektrikli diye. Bizdeki bi takım çevrenin parayı bulunca yapacağı gibi gidip hepsini dizel mercedes e gömmüyor adam.

Yerli otomobil mutlaka yapılmalı yoksa bu gidişat sürekli her anlamda kul köle olma ve tüketen taraf olma durumu devam edecek. Savunma sanayiinde büyük ölçüde gerçekleşti, araba, tüketici elektroniği vs. gibi sivil alanlarda da başarılması gerekiyor.

Tabii ki sadece iç pazar ile olacak bir şey değil ama kendi iç pazarında satılmayan bir arabayı başka bir yerde de satamazsın. İkisi de gerekiyor. O yüzden AZICICIK milli ve/veya yerli tüketim bilinci de gerekiyor, mesele sadece üretim kısmında değil. Millet aklını batıya kiraya vermiş resmen. Sürekli biz yapamayız, onlardan alalım, sonra bak ooo adam ne güzel yapmış abi. Sen satın aldıkça adam yatırım yapmış geliştirmiş, sonra bak ooo ne güzel gavur yapıyor vs. vs. bu kısır döngü gider böyle yoksa.



serdarzaydin
1 hafta önce - Sal 29 Ekm 2019, 21:14

Alıntı:
Toyota'nın hibriti çok rağbet görüyor ucuz, küçük ve yarı elektrikli diye


toyotanın hibrit modellerinin en büyük pazarı amerikadır bir işe yaramaz, lüzümsuz afrika yada arap ülkeleri değil.

Alıntı:
. Millet aklını batıya kiraya vermiş resmen. Sürekli biz yapamayız, onlardan alalım, sonra bak ooo adam ne güzel yapmış abi.


belliki a haber müptelasısın. kimsenin biz yapamayız dediği yok. satamayız diyoruz. çünkü senin ürettiğin araç,yılların deneyimli, ar-ge de ileride olan, tedarikçi ağı geniş firmalar karşısında pahalı olacak. ucuza üretemezsin. üretemeyeceksin de. ama ucuza. bırak daha pahalı olmayı corolla hibrit ile aynı fiyata üretsen dünyada değil türkiyede kim alacak? ama üret. neyi üret? pilini üret. tüm dünyaya pilini sat. ona karşı çıkan olmaz. herkes destek verir.

Alıntı:
Umutsuz olmamak, inanmak lazım, kendimizi küçümsemenin anlamı yok.
Başkalarına imrenerek nereye kadar gideceğiz?


benim ülkemi küçümsediğim yok. evimde eşyalarım vestel. telefonlarımdan birisi vestel ve keyifle kullanıyorum. ama bazı konularda trenin kaçtığını kabul etmek durumundayız. boeing 747 ye rakip bir uçak üretip satabilir miyiz? şu an mümkün değil. queen mary 2 yada herhangi bir cruise gemisine alternatif bir gemi üretip satabilir miyiz? şu anda mümkün değil. peki bunun mümkün olmadığını düşünmek kendi ülkemi küçümsemek mi? hayır. bazı konularda geç kaldığını bilmek o kadar.


frk svnc
1 hafta önce - Sal 29 Ekm 2019, 22:06

Bu işler öyle kısa sürede olacak işler değil. Yılların birikimi gerekiyor. Zamanında Devrim arabasıyla yola çıkıldı o yol yarıda bitmeseydi bugün çok farklı şeyler konuşur olurduk.

Türkiye klasik motorlu araçlarda maalesef fırsatları kaçırdı, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ortaya koyduğu vizyon klasik motorlu araçların dönemi geçiyor geçecek, yeni nesil araçların üretimine bir yerden başlama hedefidir.

Bu da hemen olacak iş değil tabii ki seri üretim başlarsa ilk olarak devlet kendi kurumlarında yerli aracı zorunlu hale getirse bile büyük bir pazar otomatik olarak oluşmuş olacak zaten.

Kısaca her şey birden olmuyor bilgi birikimi sermaye birikimi iş gücü birikimi vs gerekiyor. Hiçbir şey yapmadan da bunlar olmuyor. Yoksa kaportacılık yapmaya devam edeceğiz.


habibkadir
1 hafta önce - Sal 29 Ekm 2019, 22:32

Alıntı:
bazı konularda geç kaldığını bilmek o kadar.


Geç kaldık diye bir şey yapmayalım mı?
Bir yerlerden başlamamız lazım.

Maliyetten bahsetmişsiniz? Haklısınız.
Ülkemizin en büyük holdinglerinin ve şirketlerinin işin içinde olduğunu düşünürsek bu konuda da illaki çalışmalar yapılmaktadır.
Bu ülkede kendi başına çabalayıp iyi iş çıkaran Derindere Motorlu Araçlar (DMA) gerçeği var.

Ayrıca Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın milli otomobildeki ısrarını asıl amacı kendi teknolojimizi geliştirmek ve üretmek. Buradaki deneyimleri ve kazanımları sanayinin diğer alanlarında kullanmak.
Otomobilin bu konuda dünyanın bir çok ülkesindeki teknolojik gelişime öncülük ettiği unutulmamalı.

Alıntı:
belliki a haber müptelasısın.


Değerlerimizi aşağılayan, küçümseyen amerikan foxuna mı müptela olalım?



harun82_44
1 hafta önce - Sal 29 Ekm 2019, 22:44

Avrupa'da yaşayan 5 milyon Türk ve Bir çok Müslüman ,Türkiye sempatisi olan vatandaşların bir kısmına satilabilir ve kaliteyi yakalayabilir isek iyi reklam olacaktır diye düşünüyorum. En iyi reklam musteridir . Yeterki kaliteyi ve seviyeyi yakalayalim. Iç pazarda önemli çünkü Avrupa ülkelerinin büyük üç ülkesini cik 20 tane Avrupa ülkesi bir Türkiye etmiyor .hindistan ,Pakistan ,Endonezya ,Malezya 3,5 milyar nüfus var. Bu ülkelerde Avrupa düzeyine yakın gelirli Avrupa'nın iki katından fazla insan var. Zaman görüp bakacağız.

Memedmemed
1 hafta önce - Çrş 30 Ekm 2019, 19:51

Biri kuyuya taş atıyor siz de çıkarmak için uğraşıp duruyorsunuz, bırakın adamı kendi haline, müdürünü Tübitak kapmış ona üzülüyo:)

Kenanwow
1 hafta önce - Pts 04 Ksm 2019, 11:20

Alıntı:
Türkiye'den Roma'ya 227 otobüs gönderildi


Hafif ve ağır ticari araç üretimi yapan otomotiv şirketi Karsan, Bursa'daki fabrikasında ürettiği Menarinibus Citymood otobüslerinden Roma Belediyesine 5 ayda 227 adet teslimat gerçekleştirdi.


Haberin Devamı:


http://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber/2912217-t ...gonderildi


Mutlu Nihayet
1 hafta önce - Pts 04 Ksm 2019, 12:11
10 Kişilik ekip İzmir'de incelemelerde bulunmuş


Türkiye'de Proton araç fabrikası kurulacakmış. Malezya'dan 10 kişilik ekip gelmiş.
Biz bir türlü başlayamadık.

PROTON MARKASI :

Mahathir bin Mohamad tarafından kurulmuştur. 1983 yılında başlayan proje Japon teknolojisi destekli montaj sanayi yaklaşımı ile Malezya devletinin planlı kalkınma döneminde lokomotif olarak kabul edilen yerini almaya başlar. Proton firmasının %52'si Malezya devleti ve %48'i yerel ve uluslararası yatırımcılara aittir.

https://www.bolgegundem.com/malezya-turkiyede-oto ...63451h.htm


Neco1994
2 gün önce - Cmt 09 Ksm 2019, 11:47

Yerli otomobildeki üretim hedefleri..Yerli otomobile ilişkin geçen hafta RFQ (fiyat talebi) sürecinde paylaşılmış.

Haziran 2022’de C SUV, 2023’te ise C Sedan ve ardından C Hatchback devreye girecek. 2025’te toplam üretim 85.800 adet olacak





sayfa 240
ANA SAYFA -> ULAŞIM