Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1920
adbspotter
3 gün önce - Cmt 09 Ksm 2019, 10:58

Alıntı:
Projeye milyar dolarlar dökülüyor ama ya sefer yok yada koltuk . Bence özel sektör de kendi tren setleri ile bu hatlarda taşımacılık yapabilmeli , bu hem devlet için hemde bizim için iyi olacaktır


alıntı yaptığım mesajdaki fotoğraflara bakmadan aklınca yorum yapan birisi daha...koltuk da var sefer de, sadece kontenjan ayırıyorlar ara durak için hepsi bu. özel sektör gelse aynı hatta ve doldur boşalt imkanı da yoksa ara durakta, bir tren dolusu istanbul-konya yolcusu taşımayı mı tercih eder 100 liraya yoksa bir tren dolusu Eskişehir-konya yolcusunu mu tercih eder 50 liraya...

hadi okuma alışkanlığınız yok anladık da azıcık düşünün ya


Arda M Öztürk

3 gün önce - Cmt 09 Ksm 2019, 15:44


(+)




(+)




(+)




26arda26
2 gün önce - Pzr 10 Ksm 2019, 19:02

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 2020 yılında yeni Yüksek Hızlı Tren (YHT) hatlarını işletmeye almaya hazırlanırken, verimliliği artırmak için de YHT güzergâhlarında ekspres seferlere başlayacak.

Böyle haberler var buna açıklık getirebilecek birileri var mi aramizda?


mustafa 1903
1 gün önce - 08:58 (dün)

Alıntı:
neticede tcdd taşımacılık a.ş. bir ticari şirket, eğer tüm koltukları Eskişehir-konya yolcusu alırsa trenin de istanbul çıkışta tüm koltukları dolmaz ise oluşacak zararı kim karşılayacak. mantıklısını yapıyorlar, kontenjan dolarsa eğer ilave olarak açabilirler ancak aksi durumda istanbul-konya için yeni bilet satışı sunamazlar.

Çağrı merkezi de yardımcı olmadı.

Konya-Eskişehir-İstanbul seyahati yapmak istiyorum dedim, onlar da boş koltuk yok, isterseniz İstanbul'a bilet alıp, Eskişehir'de inebilirsiniz dediler

Konya-İstanbul treninde 250 koltuk var, ama Eskişehir'e 30 ayrılıyor.

Halbuki, aynı anda, hem Kon-Esk hem de Esk-İst bilet alsam TCDD nasıl zarar ediyor? Mantıklı açıklama yok.

Eskişehir'e Ankara üzerndeni gidince boş koltuk var ama


fy2334
1 gün önce - 10:03 (dün)
İstanbul Ankara Hızlı tren seyahatı izlenimim.


Geçen hafta İstanbul Ankara arası yolculuk yaptım.

Evim Halkalıya yakın olduğu için seyahat planımı böyle planladım: Sabah aracımla Halkalı Hızlı Tren durağına gidip aracımı park edeceğim, ilk hızlı tren ile Ankara'ya gideceğim, Ankara'dan da en son hızlı tren ile Halkalıya gelip aracımla eve gideceğim.

Hızlı Tren web sayfasında Ankara'da en son saat 19.00 da hızlı trenin kalkacağını ve bunun da Halkalıya gelmediğini gördüm. Ben de Halkalı yerine Söğütlüçeşme istasyonda binmeyi planlayıp öyle bilet aldım.

Sabah erkenden Söğütlüçeşme'ye gidip aracımı parka koyup Hızlı Tren kuyruğuna girdim. Zamanı gelince de trene (Yemekli Ekonomik Vagona) bindim.

Tren Gebze'ye kadar Marmaray trenlerinden daha yavaş gitti. Gebze Kocaeli arası, hattın yeniden yapılmış olmasına rağmen 100-120 km/h hızında gitti, bazen de 70 km/h hızına kadar düşüyordu.

Kocaeli'den Sapanca'ya kadar 150-250 km/h hızında gitti. Sapanca Pamukova arası 60-80 km/h arası hızında, Pamukova Ankara arasında da genelde 250 km/h hızında gitti. Bozüyük'e 20 km kala 10 km kadar bir mesafeyi de 60 km/h hızında gitmişti.

Tren Polatlı'da İstanbul-Konya hattının makası üzerinden 245 km/h hızında, Konya-Ankara hattının makası üzerinden de 255 km/h hızında geçtiğine çok şaşırdım. Makaslar üzerinde en fazla 100 km/h hızında gideceğini sanıyordum.

Ankara'dan istanbul'a dönerken de işim uzadığı için 22.00 trenine bilet aldım. Saat 5.40 da Söğütlüçeşmede olması gerekirken saat 07.00'de ancak varabildi. Bu uzama da benim otoparka verdiğim ücrete yansıdı.

Tren içi konfora gelince hem hızlı tren hem de bölgesel treni beğendim. Hızlı trende uçaktaki gibi yemek servisi yapıldı. 2-3 kez de çay kahve servisi yapıldı. Bölgesel tren de ise isteyen kişi gidip çay vb. yiyeceğini alıyordu.

Eleştirilerim ise, trenlerin yavaş gittiği ray hatları hala düzeltilmemiş, Ankara'dan kalkan en son hızlı tren Halkalıya gelmiyor, bölgesel tren ise eski tren hattında yük trenleri ile aynı tek hattı paylaşarak kullanmasıdır. Bunu da işletme beceriksizliğine bağlıyorum.



(+)


[/img]



çetin81
1 gün önce - 10:46 (dün)
Şehirlerarası YHT ile mesafeler kısalacak!


2020 Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı'nda demiryollarında yapılacak yatırımlara yer verilirken, Yüksek Hızlı Tren (YHT) ile ilgili yapılacak çalışmalar da programlandı.
Sabah gazetesinden Barış Şimşek’in haberine göre, YHT hatlarında verimliliği artırmak isteyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, yeni bir işletme modeli hazırlayacak. Bu kapsamda YHT güzergâhlarında büyük şehirler arasında ekspres seferler düzenlenecek. YHT hat uzunluğu da 2020 yılı içerisinde bin 213 kilometreden 2 bin 269 kilometreye çıkartılacak. Bu kapsamda Ankara-Sivas YHT hattı da 2020'de işletmeye alınan hatlardan biri olacak. Demiryollarında modernizasyon ve altyapı iyileştirme çalışmalarına devam edilirken, mevcut hatlarda 2 bin 657 kilometrelik elektrik ve 2 bin 654 kilometrelik sinyal yatırımı gerçekleştirilecek. Bin 492 kilometre elektrifikasyon ve 804 kilometre sinyalizasyon yatırımı da tamamlanacak. Elektrikli hat uzunluğu ise 45'ten 49 kilometreye, sinyalli hat oranı da 50 kilometreden 56 kilometreye çıkartılmış olacak.


ozgurozkan34
1 gün önce - 10:57 (dün)

Alıntı:
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 2020 yılında yeni Yüksek Hızlı Tren (YHT) hatlarını işletmeye almaya hazırlanırken, verimliliği artırmak için de YHT güzergâhlarında ekspres seferlere başlayacak.

Böyle haberler var buna açıklık getirebilecek birileri var mi aramizda?


Yıllardır bas bas bağırıyoruz, YHT hatlarında trafik çok düşük. Neden bazı anahat trenlerini de YHT hattına sokmuyoruz diye. Şuanki elimizdeki YHT hatlarıyla çok verimli olacak 3-5 anahat treni işletilebilir.
Mesela ;
1) İç Anadolu Mavi Treni Halkalı - Adana ( Karaman'a kadar YHT hattından gider.

2) Sivas 4 Eylül Ekspresi Haydarpaşa - Sivas

3) Başkent Ekspresi Halkalı - Ankara (YHT hattından)

4) Cumhuriyet Ekspresi Haydarpaşa - Ankara (YHT hattından)


Elde YHT hattımız var ama YHT setimiz yok. Anahat trenleri de destek vererek daha fazla yolcu taşınabilir.


Mehmet Kasım İyonya
1 gün önce - 14:01 (dün)

On numara bir düşünce. Daha önce defalarca yazdık. Şimdi hayata geçmesi çok güzel. YHT hatlarını daha işlevsel kullanmak için çalışmak gerek. Haydarpaşa'Nın gerekliliği bir kez daha ortaya çıkıyor. Bu kadar tren için büyük alan lazım. O da Haydarpaşa'da var. Zaten son ihaleden sonra ortaya çıktı ki, Haydarpaşa'sız bir şey yapılamıyor. Yoksa komple kapatırlardı, ihale ile yetinmezlerdi. Peronlardaki arkeolojik kazılar bitince trenler Haydarpaşa'ya gelecek.

erkinalp
1 gün önce - 14:59 (dün)

O kazıların sonucunun istendiği gibi çıkmayabileceğini unutmamak gerek.

Gizem_K
23 saat önce - 20:24 (dün)

Merhaba,

Önümüzdeki hafta 11.45 treni ile Söğütlüçeşme-Eskişehir arasını gideceğiz. Söğütüçeşme istasyona ne kadar zaman önce gitmek lazım? Biniş-Güvenlik-Bilet işlemleri ne kadar sürüyor? Bilenler söylerse memnun olurum



sayfa 1920
ANA SAYFA -> ULAŞIM