Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 35
ramir3438
7 ay önce - Cum 11 Ekm 2019, 11:08

Alıntı:
Bu tünelden birden fazla metro hattı çalışabilmeli, Münih örneği merkezden geçen hatta s-bahn'lar ve u-bahn'lar 10 dan fazla hat aynı rayları ve/veya istasyonu kullanıyor, sadece burası değil başka yerlerde de bazı tünelleri farklı hatlar için ortak kullanabilmeliyiz.


Kesinlikle. Maslak ile Kozyatağı - Bostancı arasına bir metro yapılsa bu tünelli kullanmalı mesala


berat918
7 ay önce - Pzr 13 Ekm 2019, 00:44

Alıntı:
Bu tünelden birden fazla metro hattı çalışabilmeli, Münih örneği merkezden geçen hatta s-bahn'lar ve u-bahn'lar 10 dan fazla hat aynı rayları ve/veya istasyonu kullanıyor, sadece burası değil başka yerlerde de bazı tünelleri farklı hatlar için ortak kullanabilmeliyiz.


Evet New York'ta da öyle tünelleri, istasyonları birden fazla hat kullandığı oluyor. O açıdan aktarma çok rahat oluyor bazı hatlara aktarma yapmak için sadece inip gelecek farklı koddaki diğer treni bekliyorsunuz ya da karşı perona geçiyorsunuz 3 adım atıp.
Bizdeki metrolar o bakımdan kopuklar. Kendi tünellerini, istasyonlarını illa sadece o hat kullanacak ama sanıyorum bunun önündeki engellerden biri de her hattın farklı tipte elektrik beslemesi ve farklı uygunlukta tren setlerine göre yapılmış olması. New York'ta bu durum yok galiba bütün şebeke aynı.

Gönül isterdi ki M5 Üsküdar-Çekmeköy trenleri Üsküdar'daki Marmaray istasyonunu kullanıp tünele girip Halkalı'ya ya da Yenikapı tarafında da bir tünelle Vezneciler'e bağlanıp Hacıosman'a doğru gidebilsin.

1910'larda yapılmış hatları adamlar böyle planlamış New York'ta.
Bir de en sevdiğim yanlarından biri ekspres hatların olması atıyorum A treni Anadolu yakasında lokal Avrupa yakasında ekspres çalışıyor gibi. Hatların çoğunda 4 ray var ekspresler ortadan gidiyor sadece yoğun istasyonlarda duruyor. Dışarıdaki raylardan gidenler her istasyonda duruyor.

Şu şekilde:
[/url]




Mehmet Kasım İyonya
6 ay önce - Cum 08 Ksm 2019, 23:22
HALİÇ METRO GEÇİŞ TÜNELİ


Haliç geçişi köprü ile değil tünelle olacakmış. Linkte bilgiler var.600 m batırma tüp diye bahsediyor. Ama Marmaray gibi değil. Deniz tabanına monte edilecek payandaların üzerinde tünel var.

https://www.metrorailforum.org/files/sunumlar/III ...enigun.pdf



İSMAİL ÇELİK

6 ay önce - Cmt 09 Ksm 2019, 09:17

Alıntı:
Haliç geçişi köprü ile değil tünelle olacakmış. Linkte bilgiler var.600 m batırma tüp diye bahsediyor. Ama Marmaray gibi değil. Deniz tabanına monte edilecek payandaların üzerinde tünel var.


Bu siteyemensup olalı 12 yıl oldu.12 yıldır Sirkeci-Karaköy arası için yapılması gereken dediğim şey başka bir hat içinde olsa düşünceye girmiş.


MYE2001
6 ay önce - Prş 21 Ksm 2019, 22:10

Anlamadığım şey zaten metrobüs varken neden bu hat da E5 güzergahını takip ediyor?

Böyle yapacağına Incirli-Edirnekapı-Taksim-Beşiktaş--Üsküdar-Ayrılıkçeşmesi güzergahı izlese
Bununla birlikte Ayrilikçeşmesi-Üsküdar-Beşiktaş-Zincirlikuyu-Levent güzergahı izleyen bir hat daha olsa (hatta M4B gibi bir şekilde Levent-S.Gökçen hattı olsa)
Metrobüs de aynen kalsa daha iyi olmaz mı?
Hem zaten Incirli-Yenikapı hattı yapılınca da rahatlayacak biraz metrobüs.

Neden metrobüs ile tamamen aynı güzergahta metro yapılıyor? Mecidiyeköy-Edirnekapı arasındaki yerler zaten nüfusu çok olmayan aktarma hat olmayan yerler neden metro oralardan geçiriliyor?

Aynı şey 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Burhaniye için de geçerli. Hatta Altunizade bile M5'ten dolayı çok kalabalık. Üsküdar'dan hem Taksim-Edirnekapı hem de Levent'e metro olsa bu kadar kalabalık olmaz insanların birçoğu Üsküdar da aktarma yapacağı için.

Hem ayrıyeten bence Merter-Kazlıçeşme arası tünel yapılıp Incirli-Merter-Kazliçeşme-Yenikapi-Avrasya Tüneli-Uzunçayır arası metrobüs yapılmalı
TEM'e de metrobüs düşünülebilir



Hasan Mihrican
6 ay önce - Cum 22 Ksm 2019, 12:17

Metrobüsün uzun vadede kaldırılacağı düşüncesi ile sanırım.

Yakup

6 ay önce - Cum 22 Ksm 2019, 12:48

Alıntı:



Anlamadığım şey zaten metrobüs varken neden bu hat da E5 güzergahını takip ediyor?

Böyle yapacağına Incirli-Edirnekapı-Taksim-Beşiktaş--Üsküdar-Ayrılıkçeşmesi güzergahı izlese
Bununla birlikte Ayrilikçeşmesi-Üsküdar-Beşiktaş-Zincirlikuyu-Levent güzergahı izleyen bir hat daha olsa (hatta M4B gibi bir şekilde Levent-S.Gökçen hattı olsa)
Metrobüs de aynen kalsa daha iyi olmaz mı?
Hem zaten Incirli-Yenikapı hattı yapılınca da rahatlayacak biraz metrobüs.

Neden metrobüs ile tamamen aynı güzergahta metro yapılıyor? Mecidiyeköy-Edirnekapı arasındaki yerler zaten nüfusu çok olmayan aktarma hat olmayan yerler neden metro oralardan geçiriliyor?

Aynı şey 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Burhaniye için de geçerli. Hatta Altunizade bile M5'ten dolayı çok kalabalık. Üsküdar'dan hem Taksim-Edirnekapı hem de Levent'e metro olsa bu kadar kalabalık olmaz insanların birçoğu Üsküdar da aktarma yapacağı için.

Hem ayrıyeten bence Merter-Kazlıçeşme arası tünel yapılıp Incirli-Merter-Kazliçeşme-Yenikapi-Avrasya Tüneli-Uzunçayır arası metrobüs yapılmalı
TEM'e de metrobüs düşünülebilir


Kadir Topbasin güzel bir projesi vardi..

Metrobüs metroya dönüstürme projesi..

Insallah hayata gecirilir...


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=129263 ...mp;start=0


mustafa sayar
6 ay önce - Cum 22 Ksm 2019, 13:15

e5 güzergahı hem kuzey hem güney mahallerine yakın olduğu için. Mesela avcıların kuzeyinden metro gitse güneyine uzak kalacak. Güneyinden gitse kuzeye uzak kalacak. Ortası e5 olarak belirlenmesi daha iyi. Çoğu yerleşim yeri e5 e yakın. En azından çoğu otobüs hattı ve minibüs hattı e5 de yolcu alıp indiriyor. Şu anda zaten e5 güzergahında yolcu taşıma talebi çok fazla. Metronun kesinlikle e 5 güzergahını izlemesi gerekiyor. Daha doğrusu İstanbul'un 1200 km metro hattına ihtiyaç var. 20 milyonluk bi şehirdeyiz artık. Suriyeleri kardeşlerimizle beraber

MYE2001
6 ay önce - Cum 22 Ksm 2019, 16:49

İncirli'den batıda (Avcılar Beylikdüzü vs) metro E5 güzergahında olabilir, o tarafları çok iyi bilmiyorum. Benim bahsettiğim kısım Incirli-kadıköy arası.

Hem metrobüs neden kaldırılmak istenir ki? Hızlı, aşırı işlevsel, ve kalabalık olmazsa gayet konforlu bir sistem. Tek sorunu aşırı kalabalık olması. Bu yüzden metro yapılıyor. Ama metroyu e5'ten götürmeye gerek yok ki kalabalığı almak için. Başka metro hatlarından aktarma alan duraklardan geçse yeter. Benim bahsettiğim güzergahlar da olur, hem de şehrin merkezi yerlerinin de metro ağı kuvvetlenir.

Ki zaten ben Edirnekapı'dan gelecekteki Vezneciler-GOP metrosuna aktarma verip öyle E5'ten sapıp Taksim'e gitmesini düşünüyorum. Yoksa Incirli-Edirnekapı arası E5 güzergahını takip edebilir.


En son MYE2001 tarafından Cum 22 Ksm 2019, 16:58 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Yakup

6 ay önce - Cum 22 Ksm 2019, 16:58

Alıntı:


İncirli'den batıda (Avcılar Beylikdüzü vs) metro E5 güzergahında olabilir, o tarafları çok iyi bilmiyorum. Benim bahsettiğim kısım Incirli-kadıköy arası.

Hem metrobüs neden kaldırılmak istenir ki? Hızlı, aşırı işlevsel, ve kalabalık olmazsa gayet konforlu bir sistem. Tek sorunu aşırı kalabalık olması. Bu yüzden metro yapılıyor.


Metrobüsün altina metro yapılırsa metrobüs hattı kalkar. O güzergahınada iki yeni araç yolu yapılır ya da alt yapıyı bir şekilde daha elverişli hale getirilir..



En son Yakup tarafından Cum 22 Ksm 2019, 17:09 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 35
« önceki   123 ... 343536373839   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM