Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 315
Haldun Turan

5 gün önce - Cum 08 Ksm 2019, 08:42

İzmir Adnan Menderes Havalimanı.

Saat 9:05 İstanbul Sabiha Gökçen uçağı



İlhanYıldırım

5 gün önce - Cum 08 Ksm 2019, 11:52

Bu B789 Dreamliner'lar ın gövdeleri B77W lerden dahamı dar? Oturma düzenine bakıldığı zaman THY'nin B77W lerde oturma düzeni C49 Y300 ( Ex Kenya olan LKA-LKB-LKC C28Y372 ) iken Dreamliner lar Neden C30Y270 olarak planlı ? B789 Daha büyük diye biliyordum ben..



adbspotter
5 gün önce - Cum 08 Ksm 2019, 12:14

Alıntı:
Bu B789 Dreamliner'lar ın gövdeleri B77W lerden dahamı dar? Oturma düzenine bakıldığı zaman THY'nin B77W lerde oturma düzeni C49 Y300 ( Ex Kenya olan LKA-LKB-LKC C28Y372 ) iken Dreamliner lar Neden C30Y270 olarak planlı ? B789 Daha büyük diye biliyordum ben..


77'nin kabin genişliği 5.86 metre iken 87'nin 5.72 metre. 14 santim o kadar farkettirmiyor yani...ex Kenya'lar ayrı mevzu, nasıl TK 37'leri 151-165 kişi iken AJ, PC, XQ 37'leri 189 kişi, aynı mantık...JJX ya da LJX seri 77'ler içinde Business bölümünün yerleşimler farklı, 77'de 2-3-2 düzende 7 sıra Business var ve ikinci kapıdan sonraya da sarkıyor bu bölüm. 87'de ise ilk kapıya kadar 8 sıra var ve 1-2-1 düzende. ayrıca bu düzen kaydırmalı olduğu için ilk kapıda bitiyor ve tüm alımlar ikinci kapıdan yapıldığı için Business yolcu direkt ayrılıyor. (87'lerde ilk kapı açılmıyor asla yolcu alım ve indirme için). ekonomi yolcusunun az olma sebebi de uzunluk. 77'nin uzunluğu 73 metre iken 87'nin uzunluğu 63 metre yani 10 metrelik fark az değil...


İlhanYıldırım

5 gün önce - Cum 08 Ksm 2019, 12:27

Bilgiler için teşekkür ederim. İlk kapının açılmaması mevzusu ile ilgili körüklerin pitot tüplerine değdiği yönünde bir haber okumuştum yanlış hatırlamıyor isem..

mafakyanc

5 gün önce - Cum 08 Ksm 2019, 12:34

Yok, Boeing o kadar da "salak" değil. 787'lerde pitot tüplerinin takılı olduğu noktalar 1. (1L) kapıya oldukça yakın. Körük yanaştırılması anında operatörün olur da eli fazla sola kaçarsa, körük başı pitot tüplere çarpıp/yaslanıp hasara neden olabilir diye böyle bir uygulama yapılıyor. Ancak 2 kollu (yollu) M.A.R.S. körük kullanılan kapılarda durum değişemiyor: yani buraya sadece (bir) 787 yanaşabiliyor. 2. bir dar gövdeli uçak diğer kola yanaşamıyor. Zaten 787'ler körüğe bağlandıklarında 2L kapısına yanaşacak körük kullanılıyor. 1L kapısına yanaşabilecek körük boşta kalıyor...



adbspotter
5 gün önce - Cum 08 Ksm 2019, 13:10

Alıntı:
Yok, Boeing o kadar da "salak" değil. 787'lerde pitot tüplerinin takılı olduğu noktalar 1. (1L) kapıya oldukça yakın. Körük yanaştırılması anında operatörün olur da eli fazla sola kaçarsa, körük başı pitot tüplere çarpıp/yaslanıp hasara neden olabilir diye böyle bir uygulama yapılıyor.


Boeing'ten ziyade TK kendi TGS personeline güvenmiyor ki hak veririm bu konuda gerçi 2L kullanıldığında da açığa park durumunda merdiven motorun tam dibinde kalıyor ama yapacak birşey yok...


(+)


Türkay Öksüz

5 gün önce - Cum 08 Ksm 2019, 18:10

Alıntı:
Bilgiler için teşekkür ederim. İlk kapının açılmaması mevzusu ile ilgili körüklerin pitot tüplerine değdiği yönünde bir haber okumuştum yanlış hatırlamıyor isem..


Boeing 737 Classic serilerindeki pitotlarda radomdan ziyade kokpit camı bitişi hizasında kalıyor ama uçağa bal gibi yanaşıyorum. Pitot ile köprü kanopisi arasında 3 ile 5cm mesafe kalıyor. Yanaşılmamasının nedeni AOA sensörüne çok yakın olması. Ama yanaşan var mı derseniz, dünyadaki birçok havalimanlarında 1L kapısına yanaşılıyor


Koray C.
5 gün önce - Cum 08 Ksm 2019, 21:13

Bugün yeni Havalimanındayım.
Solda ki yatan uçaklar Boeing 737 Max mi?


(+)


Mehmet BLC
5 gün önce - Cum 08 Ksm 2019, 21:21

Alıntı:
Bugün yeni Havalimanındayım.
Solda ki yatan uçaklar Boeing 737 Max mi?


Hayırdır; filoya B737 - Max mı lazım?


Koray C.
5 gün önce - Cum 08 Ksm 2019, 21:23

Benim filoya lazım abi aslında ondan sordum.
Çok soran müşterim oluyor da
Böyle sıra sıra dizmişler de merak ettim.
Uzaktan anca bu kadar çekebildim.



sayfa 315
ANA SAYFA -> ULAŞIM