Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 907

Kanal İstanbul Projesi
olumlu düşünüyorum 46.1%  46.1%  [1074]
olumsuz düşünüyorum 47.2%  47.2%  [1099]
fikrim yok / kararsızım 6.7%  6.7%  [155]
Toplam Oy : 2328

Rfnkrm
1 ay önce - Sal 05 Ksm 2019, 09:31

Kazilacak yerlerin deniz kotundan yuksekligi onemli. Yuksek yerlerde daha fazla kazi yapailacagindan iki taraftaki şev alani genisleyecektir.Ayrica kanal icinde gemi baglama noktalari gosteriyor. Kazi yapilacak alanlarin genisligi bu durumlara gore degismektedir.

Mehmet Kasım İyonya
1 ay önce - Cum 08 Ksm 2019, 13:02
KÜÇÜKÇEKMECE KANAL AĞZI !


Kanalla ilgili bir görsel var. Son durumu anlatmış. 28 Kasım'da UBAK'ta bir toplantı olacaktı, ondan bahsediyor. ÇED onayı için ÇŞ bakanlığa sunulacak. Top ulaştırmada henüz çevreye gelmemiş görünüyor.

https://aygm.uab.gov.tr/kanal-İstanbul

Alıntı:
Proje alanındaki mera, otlak, yaylak ve kışlakların Hazine adına tescili tamamlanmıştır.

ÇED Raporu ÇŞB’nin onayına sunulma aşamasındadır.

1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planının kesinleşmesini müteakip, yapım ihale ilanına çıkılabilecektir.



(+)


Görselde dikkatimi çeken şey, havalimanının batı ucundan azıcık almış görünüyor, pisti yamultmuş. Ayrıca Küçükçekmece Göl ağzını da hallaç pamuğu gibi dağıtmış görünüyor. 1 km açacaklar diye haber olmuştu. Karasal bölgeleri maviyle resmetmenin anlamı ne acaba? Sular altında kalacak yerleri mi anlatmaya çalışmışlar, su birikimi mi olacak, çözemedim. Marmaray hattını bile mavi ile doldurmuşlar, ilginç. Ama bölgeyi iyi yarıyorlar. 1 km'yi aşacak uzun bir e5 asma köprüsü lazım. YİD olursa gişeyi kondururlar, Mahmutbey gibi paralı geçilir. Beylikdüzü metrosu için de köprü lazım.

Biraz daha yakın plana alalım.


(+)




Mehmet Kasım İyonya
1 ay önce - Cum 08 Ksm 2019, 15:07
Kanal; Havalimanı'nın Mânia Planı İçinde Kaldı !


DHMİ raporunda Havalimanı ile çakıştığı şöyle yazılmıştı.

Alıntı:
İstanbul Havalimanı henüz açılmadan hazırlanan yazıda, “Dünyanın açılmasını merakla beklediği, asrın projelerinden biri olan İstanbul Yeni Havalimanı’nın mânia planı içinde kalan Kanal İstanbul proje alanının bir kısmı mevcutta inşaatı tamamlanan en batıdaki pistin üzerinden geçmekte, diğer alanlar ise yaklaşma-kalkış yüzeyi, iç yatay yüzey ve konik yüzeyde kalmaktadır.


AYGM görselinde tam etkilediği yer ok ile gösterdim:


(+)


Ahmet YükselS
1 ay önce - Cum 08 Ksm 2019, 22:10

Kanal yapılır, yapılmaz, Çarliyi niye bu kadar alakadar ediyor? Şu kanal için 15 tane rumuz değiştirdi! Yapılsa ne olacak yapılmasa ne olacak? Git bir tedavi ol kardeşim, ne bu takıntı? Kanal başlayınca kanserden gideceksin mazallah..

Aziz Haznedaroğlu
1 ay önce - Cum 08 Ksm 2019, 23:46

Kanalın güzergahı havalimanına kesişmesi gibi bir durum yok



Mehmet Kasım İyonya
1 ay önce - Cmt 09 Ksm 2019, 11:21

Görselde havalimanı pistinin batı ucundan azıcık almışlar görünüyor, görsel AYGM resmi web sitesinden alındı. Açıklamaları yazdım.




(+)


Rfnkrm
1 ay önce - Cmt 09 Ksm 2019, 15:44

Son yayinlanan ced raporundaki mavi hat ( kanal istanbul calisma alani ) havalimanina dokunmadan yanindan geciyor.


(+)




Mehmet Kasım İyonya
1 ay önce - Cmt 09 Ksm 2019, 17:18
KÜÇÜKÇEKMECE SULAR ALTINDA MI KALACAK ?


Dikkatli bakıldığında kanal, havalimanının ucunu kesmiş görünüyor. Havalimanı sarı diktörtgen çizgi ile gösterilmiş. Köşesi kanalı gösteren mavi çizginin içinde görünüyor. Tam köşesine dikkatli bakınız. Mania Alanı diye anlatılan da bu sarı çizgi olmalı.

Küçükçekmece bölgesi için 1 km yarık açılacak diye haber oldu. Yukarıda yayınladığım haritada ise tüm bölge mavi sularla çizilmiş. Sanki sular altında kalacak gibi anlaşılıyor. Bilen varsa, dinlemek isteriz. Bir raporda boğazın kuzeyi ile güneyi arasında yükseklik farkı var diye yazıyordu. Sanırım 2*3 m civarında idi diye hatırlıyorum. Aynı yükseklik farkı kanalda da olur. Karaburun ile Küçükçekmece arasında 2-3 m yükseklik farkı varsa, Karadeniz'den gelen su, K. Çekmece'de birikinti yaparak, bölgeyi sular altında bırakabilir mi? Bunları kamuoyuna net olarak açıklamaları gerek. Haritayı biraz daha yakın plana alıyorum. Harita AYGM resmi web sitesinde yayınlandı. E-5 ve Marmaray'ı ben çizdim. www.aygm.gov.tr



(+)


Ahmet YükselS
1 ay önce - Cmt 09 Ksm 2019, 18:49

Dostum işin gücün yok mu senin her gün farklı bir yalanla geliyorsun? Karadenizle marmara arasındaki kot farkı 2-3 metre değil, sadece 30 cm.
Zaten 2-3 metrelik bir kot farkı olsa bile boğazdaki akıntı hızlanır ve iki deniz tekrar belli bir denge noktasına gelir. Çünkü arada su akışı sağlayayan koca bir boğaz var.
Bu durumun kanalla ise hiç bir alakası yok. Kanal boğazdaki akıntının küçük bir bölümünü üstüne alacak o kadar. Çekmeceyi su filan basmaz, rahat ol. O görselde gördüğün mavilik başka bir şeydir. Her gördüğün maviliği su basması sanma!
Bir de, paylaştığın proje çiziminde bile kanal havalimanı pistini kesmiyor, ısrarla pisti kesiyor deyip duruyorsun!! Yapma bunu! Gözlerde bir sıkıntı mı var nedir? Fazla hırs erken yaşlandırır derler.. Dikkat et..


Saksonyalı Ferit
1 ay önce - Cmt 09 Ksm 2019, 19:15

Arkadaşlar bu kanalda sıkıntı nedir? Sürekli yapılacak başlıyor başladı tamamlandı denildi ama yapılan gözle görülür hiçbir şey yok.
Kanal gazıyla hisseli ortak arazi aldık bekliyoruz.
Ihtiyacım var ne satabiliyorum nede birşey yapabiliyorum imar falanda verilmiyor.



sayfa 907
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET