Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 19
Mehmet Kasım İyonya
1 hafta önce - Prş 10 Ekm 2019, 07:44

İBB'nin üstlendiği metroların kalan kısımlarının tamamlanması için gereken para 15-18 milyar civarında. Kredi bulsa, 10 yıl ödeme olsa, yılsa 1.5 milyar ödeme demek. Bu da ayda 100 milyon civarı ödeme demek. Bu borç yükü ile bu işler nasıl olacak? Bütçeyi dengede tutmak lazım.



Burç

1 hafta önce - Prş 10 Ekm 2019, 08:23

İyonya, artık bu "para yok" nakaratından bıkmadın mı? Para bulamıyorsa Ekrem bu işi bıraksın, para bulabilen yöneticiler geri gelsin. İstanbulun bu bahaneler ile kaybedecek seneleri yok. Seçimlerden önce yüzlerce kilometre metro yapacağım diye milleti kandırırken İstanbulun bütçesini bilmiyor muydu sanki?

İSMAİL ÇELİK

1 hafta önce - Prş 10 Ekm 2019, 08:45

Alıntı:
O hat tamamen Levent-Boğaziçi Üniversitesi metro hattını kullanan kişilerin, kolayca sahile ulaşabilmeleri için tasarlanmıştı. O yüzden önemsiz diyemeyiz


Kaç kişi kullanacak?

Ben size işe yarayacak bir füniküler güzergahı söyleyeyim.Eyüp Hastanesi(tramvay yapılıyor sahilden)-Pazariçi-GOP-Bereç(T4 e aktarma)
buna kafa yorun.bU GÜZERGAHIN YAKININDA İKAMET ETMİYOR VE ÇALIŞMIYORUM BU ARADA.
M6 DA EN APTALCA projeşerden biri,güzergah doğru ama bunların yaptığı mantık yanlış,Levent-Hisarüstü arası tek hatlı mekik kalsın diye düşünmüşler .Uzatma hiç akıllarına ve işlerine gelmemiş.



emrenmert

1 hafta önce - Prş 10 Ekm 2019, 08:51

Mehmet Kasım, gözünüzde büyütmeyin. 2025'e kadar 454 km metro hedefi koydu yeni yönetim, 232'si zaten hizmette. Kalanı için de sağlam bir finsns kuruluşundan 30 yıl vadeli borç bulunursa çözülür. Rafta bekleyen projeler ve taslaklar için de bir başka borç bulunabilir. Borçların ödemesi içinse gelir getirici projeler ve tasarruf tedbirleri uygulanır, acil olmayan projeler de ertelenir ya da iptal edilir. Bu açıdan İmamoğlu ve ekibine güveniyorum

kaygusuz2007

1 hafta önce - Prş 10 Ekm 2019, 09:12

Alıntı:
İBB'nin üstlendiği metroların kalan kısımlarının tamamlanması için gereken para 15-18 milyar civarında. Kredi bulsa, 10 yıl ödeme olsa, yılsa 1.5 milyar ödeme demek. Bu da ayda 100 milyon civarı ödeme demek. Bu borç yükü ile bu işler nasıl olacak? Bütçeyi dengede tutmak lazım.


Alıntı:
2024 seçimlerini bekliyceksin kardeşim.

Para bulunuyor. Kredi görüşmeleri yapılıyor. Yeniden inşaatlar başlıyor. Bazı krediler için hazine garantisi gerekiyor. Hükumetin ellerinden öper.


İyonya hangisine inanalım.



Mehmet Kasım İyonya
1 hafta önce - Prş 10 Ekm 2019, 10:34

İnşaatlar bitince 2025 hedefi 454 km. Projesi yapılan hatlar var. Onlar da 137 km. Sanırım bir sonraki dönemde ele alınır. Onlar da biterse, hedef 591 km oluyor. Kalan 40 km civarı da Beylikdüzü Metrosu. 630'u buluyor ama ne zaman? Belki 2030, belki 2035

mafakyanc

1 hafta önce - Prş 10 Ekm 2019, 11:12

Alıntı:
İyonya, artık bu "para yok" nakaratından bıkmadın mı? Para bulamıyorsa Ekrem bu işi bıraksın, para bulabilen yöneticiler geri gelsin.

Şu anda İstanbul'da inşaatı durmuş olan raylı sistem hatlarının hiçbirisi Ekrem İmamoğlu'nun projesi değil, olamaz da. Bunların, yanılmıyorsam tamamı, dolu dolu 13 yıl IBB Başkanlığı yapmış olan Kadri Topbaş'ın projleri. Malum nedenlerle "azledildi" ve yerine geçen Mevlut Uysal da tam 18 ay o koltukta oturdu. Ağır aksak ilerleyen inşaatlar da bizzat Mevlut Uysal döneminde mecburen durduruldu. Eee, Mevlut Uysal Mars'taki Patates Partisinden miydi, iktidar partisinden mi? Demek ki ne IBB'de bu inşaatları devam ettirecek para kalmamıştı, ne de iktidarda/hükümette böyle bir destekleme imkanı yoku! Ya da iktidar/hükümet destek vereceği halde vermeyerek İstanbul'luyu cezalandırmak mı istiyordu?

Şimdi Ekrem İmamoğlu değil en ebleh kişi de gelip o koltuğa otursa bu duran işlere bir finansman bulmak zorunda. 31 Mart'a gelinceye kadar çare/destek ola(a)mayan iktidar/hükümet bu 18 ayda kılını kıpırdatmadıysa bakalım bu sefer Eİ'nun imkanlarıyla bulacağı (kısmen bulduğu) finans kaynaklarına gerekli garantileri verecek mi, yoksa bundan (İstanbul'luyu cezalandırmak mantığı ile) kaçınacak mı?

Bulunan kaynakların koşulları olumsuz görülüyorsa olumlu olanlarını da iktidar buluversin, o zaman Bu sen ben meselesi değil (saptırmaya çalıştığınız gibi...) İstanbul'un meselesi. Yardımı olacak herkes, parti gözetmeksizin, elini taşın altına soksun.

Neden olaya bir de bu yönüyle bakıp, biraz olsun empati yapmaya çalışılmıyor!???

Ha bu başlık yeri değil ama, iktidar/hükümet bu kadar vizyoner ise: ihalesi 2013 yılında yapılan ve 2018 yılı sonlarına doğru açılan (Yeni) İstanbul Havalimanı bana göre cidden prestij ve ihtiyaç olan (Sn. M. Kasım İyonya'lı ile bu konuda ayrışıyoruz... ) metrosunun etüd proje çalışmalarına 2015 ortlarında başlayıp inşaat ihalesini ancak 2016 sonlarında yapabildi ve bu kadar gecikme yetmiyormuş gibi yer teslimlerinde de çeşitli yerlerde gecikmelerde bulundu? Demek ki, olmazsa olmuyormuş!



hamdiozgun

1 hafta önce - Prş 10 Ekm 2019, 11:21

Duran ve Devam eden raylı sistemler diye iki ayrı başlık var, yazdıklarımın tekrarı olmaması açısından
Alıntı:
Öncelikle 2016 yılında durdurulan metro hatlarını burada yazıp sonra kredi bulundu, krediye hazine garantisi isteniyor gibi söylemlerin altını dolduralım. Nereden kimden bulundu, bu kredi ve neden İstanbul büyük şehir belediyesinin garantisi kabul edilmiyor da devletten bekleniyor. Acaba başındaki yönetime güven mi yok.
Eğer ki bu hatlar için hazine garantisi 2016 da verilseydi o zamanda bu krediler bulunabiliyordu ama o günkü yöneticiler güven vermedi onlarda istifa etmek sonunda kaldı. Gelen yeni yönetim, kredisini bulabilen firmalarla inşaata devam edeceğini ilan etti. Hazine yeni hiçbir projeye garanti vermedi.

İstanbul-İzmir otoyoluna, Yavuz Sultan Selim köprüsüne, Avrasya Tüneli için kredi alınırken hazine garantisi verilmemiştir. İnşaatı yapan firmaya geçiş garantisi verilmiştir ki o garanti de 3 ile 5 senede ihtiyaç arz etmeyecek sayıdır. (Bakınız Avrasya Tüneli)

Ayrıca Hükümet sürekli; kamu borcu/Gayrisafi milli hasıla oranını aşağıya çekmeye çalışırken bu projeler için riskini artırmayı göze almıyacaktır.

İBB 2018 Konsalide bütçesi 42,6 Milyar TL dir. Bunun içinde 6 Milyar TL yatırımlara ayrılan bir rakamı vardır. Ne yaparsan yap bunu geçemezsin. Geçmek istersen meclisten ek bütçe isteyeceksin.

Bu bilgiler ışığında eğer sen kalkıp ben şu kadar metro yapacağım, bu kadar yapacağım diye uçarsan böyle çakılırsın. Afak bey in bahsettiği gibi önce ilerleyen projelerdeki hakedişlerini öde sonra uç

Göztepe- Dudullu arasındaki daha %3 mertebesindeki projeye kredi bulup , Bostancı-Dudullu arasındaki % 70 ilerlemiş projeye finansman aramazsan, ben bu işte hinlik ararım

Saygılar


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=7401491#7401491


Mehmet Kasım İyonya
1 hafta önce - Prş 10 Ekm 2019, 11:26

Alıntı:
Göztepe- Dudullu (Ümraniye olmalı) arasındaki daha %3 mertebesindeki projeye kredi bulup , Bostancı-Dudullu arasındaki % 70 ilerlemiş projeye finansman aramazsan, ben bu işte hinlik ararım



Bostancı Dudullu için de kredi bulundu diye haberler çıkmıştı.


https://www.cnnturk.com/ekonomi/istanbulda-yeni-m ...oluk-kredi


Burç

1 hafta önce - Prş 10 Ekm 2019, 11:30

İstanbula 15 yıldır yüzlerce kilometre metro hattı yapıldı, hiç böyle kredi buldu, kredi bulamadı konuları olmamıştı. Ekrem geldi geleli, Ekrem ve avanesi "para yok" edebiyatı ile milleti oyalıyorlar.

Eskiden İstanbul bütçesinin yarıdan çoğu ulaşım projeleri için kullanılıyordu. Şimdi bu bütçe ne yapılıyor merak konusu. Birileri hortumlamaya başladı herhalde.



sayfa 19
« önceki   123 ... 181920   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM