Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Raylı Sistemler
« önceki   123 ... 787980   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 79
benerenim
1 hafta önce - Çrş 09 Ekm 2019, 14:55

Alıntı:
Eİ kredi konusunda sıkıntı yaşamaz.
Yaklaşık 1 ay önce Ergün Diler İstanbul BBye yurtdışından ciddi miktarda kredi ayarlandığını yazdı.
Yakında açıklanır muhtemelen.
Eİ yi değil de arkasındaki gücü hafife almayın.


Pek katılmıyorum bu yoruma. Çünkü İBB Belediye Başkanına borçlanma yetkisini İBB Meclisi veriyor. Bunun dışında kimse kimsenin kara kaşı kara gözü için milyar dolarları vermez.


Ustura Faysal
1 hafta önce - Çrş 09 Ekm 2019, 14:59

Alıntı:
Eİ kredi konusunda sıkıntı yaşamaz.
Yaklaşık 1 ay önce Ergün Diler İstanbul BBye yurtdışından ciddi miktarda kredi ayarlandığını yazdı.
Yakında açıklanır muhtemelen.
Eİ yi değil de arkasındaki gücü hafife almayın


İyi de bu Belediyenin çok borcu var diyen E.İ değil miydi. Şimdi dışarıdan kredi almak demek borcu daha da büyütmek demek değil mi ?

Yani tamam hafife almayalım da, başkaları kredi çekerken Belediye borca sokulmuş derken, Eİ kredi çektiğinde alkışlamak ta pek mantıklı değil.

2 gün önce çıkıyor şu kadar borç ödedik diyor alkışlıyorsunuz, 2 gün sonra şu kadar borç aldık diyor yine alkışlıyorsunuz 😂


benerenim
1 hafta önce - Çrş 09 Ekm 2019, 15:06

Alıntı:
2 gün önce çıkıyor şu kadar borç ödedik diyor alkışlıyorsunuz, 2 gün sonra şu kadar borç aldık diyor yine alkışlıyorsunuz 😂


Güzel tesbit :thumbsup:





Mehmet Kasım İyonya
1 hafta önce - Çrş 09 Ekm 2019, 15:21
454 KM'YE NE ZAMAN ULAŞIR?


Raylı sistemleri konuşuyoruz. Herkesin hayatta bir hobisi var. Bizim de hobimiz bu. Borç aldı diye alkışlayan kimseyi görmedim. Hangi mesajdan dolayı böyle yorumlandı anlamadım. Çok da önemli değil. Listeyi toparlarsak haritada şöyle görünüyor. Kırmızılar inşaatlar. Hepsi bitince toplam ağ uzunluğu 454 km oluyor. Ne kadar erken biterse o kadar iyi. Money talks.



TABLO:



habibkadir
1 hafta önce - Çrş 09 Ekm 2019, 15:55

Eİ yi savunmuyorum.
İstanbul'a belediye başkanı olabilecek yeterlilik biri olduğunda düşünmüyorum.
Ben İstanbul'a değer katacak işler yapabileceğine de pek ihtimal vermiyorum.

Eİyi "kurtarıcı" olarak gören sermaye ve batı muhtemelen Eİyi gereken kolaylığı sağlayacaklardır.
Başka bir ifadeyle 3. Havaalanı ya da İzmir-İstanbul Otoyolu gibi projelere verilmesinden vazgeçilen krediler için İstanbul söz konusu olduğundan kapılar kolayca açılabilir. Tabi amaçlarının da İstanbul'u ya da İstanbulluları düşünmek olduğunu sanmıyorum.

Bu dönemde belediyenin inşaa ettiği bir tanesi Kabataş-Mahmutbey olmak üzere iki metro hattı ancak açılır diye düşünüyorum.



benerenim
1 hafta önce - Çrş 09 Ekm 2019, 16:38

Alıntı:
Başka bir ifadeyle 3. Havaalanı ya da İzmir-İstanbul Otoyolu gibi projelere verilmesinden vazgeçilen krediler için İstanbul söz konusu olduğundan kapılar kolayca açılabilir.


Ufak bir not, Borçlanma yetkisini İBB Meclisi veriyor. Yani Ekrem İmamoğlu kendi başına borçlanamaz Meclis onayı gerekli.


Mehmet Kasım İyonya
1 hafta önce - Prş 10 Ekm 2019, 10:24
KREDİ ARANAN 5 HAT


Sanırım öncelikli olarak kredi aranması gereken hatlar bunlar. Toplamı 10 milyar. İyi para. Bunları önceliklendirip ilerlemek lazım. M9 belli bir aşamaya geldiği için ilk sırada yer alabilir. Ama M4 Tuzla uzatması, Marmaray'dan dolayı belki arkalara atılabilir. M1, M5, M7 uzatmaları ise mutlaka yapılmalı ama bazı revizyonlar gündeme gelebilir. Esenyurt hattının maliyeti çok yüksek. 3 milyar. Bunu kısaltıp Olimpiyatköy'deki metrodan başlayıp uzatmak gerek. Sultanbeyli hattını da bakanlığın yapacağı Altunizade-Veysel Kara Hattı'nın bir parçası olarak düşünmek gerek. İBB Veysel Kara'ya kadar yapıp kalanı bırakabilir. O zaman maliyet 2.2'den 1.5'lara düşebilir belki. Bu da bir şeydir. M1B'nin bu kadar çok maliyetli olmasına çok şaşırdım. LRT kategorisinde bir hat. Keşke para olsa Otogar-Şişli ile birlikte yapılsa, çok güzel olurdu.

-M9 Ataköy-İkitelli: 1.298.964.600
-M1B Kirazlı-Halkalı: 2.221.249.501 TL
-M5 Çekmeköy-Sultanbeyli: 2.248.690.311 TL
-M7 Mahmutbey-Esenyurt: 3.019.494.782 TL
-M4 Pendik-Tuzla: 1.597.676 TL



hamdiozgun

1 hafta önce - Prş 10 Ekm 2019, 11:08

Öncelikle 2016 yılında durdurulan metro hatlarını burada yazıp sonra kredi bulundu, krediye hazine garantisi isteniyor gibi söylemlerin altını dolduralım. Nereden kimden bulundu, bu kredi ve neden İstanbul büyük şehir belediyesinin garantisi kabul edilmiyor da devletten bekleniyor. Acaba başındaki yönetime güven mi yok.
Eğer ki bu hatlar için hazine garantisi 2016 da verilseydi o zamanda bu krediler bulunabiliyordu ama o günkü yöneticiler güven vermedi onlarda istifa etmek sonunda kaldı. Gelen yeni yönetim, kredisini bulabilen firmalarla inşaata devam edeceğini ilan etti. Hazine yeni hiçbir projeye garanti vermedi.

İstanbul-İzmir otoyoluna, Yavuz Sultan Selim köprüsüne, Avrasya Tüneli için kredi alınırken hazine garantisi verilmemiştir. İnşaatı yapan firmaya geçiş garantisi verilmiştir ki o garanti de 3 ile 5 senede ihtiyaç arz etmeyecek sayıdır. (Bakınız Avrasya Tüneli)

Ayrıca Hükümet sürekli; kamu borcu/Gayrisafi milli hasıla oranını aşağıya çekmeye çalışırken bu projeler için riskini artırmayı göze almıyacaktır.

İBB 2018 Konsalide bütçesi 42,6 Milyar TL dir. Bunun içinde 6 Milyar TL yatırımlara ayrılan bir rakamı vardır. Ne yaparsan yap bunu geçemezsin. Geçmek istersen meclisten ek bütçe isteyeceksin.

Bu bilgiler ışığında eğer sen kalkıp ben şu kadar metro yapacağım, bu kadar yapacağım diye uçarsan böyle çakılırsın. Afak bey in bahsettiği gibi önce ilerleyen projelerdeki hakedişlerini öde sonra uç

Göztepe- Dudullu arasındaki daha %3 mertebesindeki projeye kredi bulup , Bostancı-Dudullu arasındaki % 70 ilerlemiş projeye finansman aramazsan, ben bu işte hinlik ararım

Saygılar


Mehmet Kasım İyonya
1 hafta önce - Prş 10 Ekm 2019, 11:41

Çalıştayda 1.000 km metro için vizyon haritası yayınlanmış.

-Mevcut hatlar: 233 km
-İnşaatlar: 221 km
------------------------
Toplam: 454 km

-Uygulama Projesi Tamamlananlar: 117 km
-Proje tasarımı devam edenler: 98 km
-------------------------------------------
Toplam: 215 km

-Etüd tasarım aşamasındakiler: 344 km
-Etüd hazırlık aşamasındakiler: 85 km
-----------------------------------------
Toplam: 429 km

Nihai toplam 1000 km'yi buluyor. Yayınlanan vizyon haritası şöyle:



emrenmert

1 hafta önce - Prş 10 Ekm 2019, 11:49

Toplam 1100 km için şöyle hedef konmuş

454 km: 2025
669 km: 2030
1013 km: 2035
1100 km: 2035 sonrası



sayfa 79
« önceki   123 ... 787980   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM