Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 210
Mehmet Kasım İyonya
7 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 17:05
ZİNCİRLİKUYU-ALTUNİZADE METRO HATTI


Raylı sistem çalıştayında boğazdan geçecek 2 hat anlatılmış. Birisi metrobüse paralel gidiyor. Zincirlikuyu-Altunizade aksıyla ilerliyor. 2 köprünün arasından geçecek şekilde çizilmiş. Sanırım 3 katlı tünel projesinin metro bölümünü anlatıyor. Diğer proje ise daha kuzeyde 2. köprünün ordan geçiyor. M6 Hisarüstü'nün de kuzeyinden geçiyor. Boğaz bölümleri boş bırakılmış. Sanırım tüp geçit, delme tünel, köprü gibi alternatifleri değerlendiriyor olmalılar.



Kaynak: İBB


Cemoli D18
7 ay önce - Çrş 09 Ekm 2019, 15:30
Metrobüs filosundaki araçlar ve kapasiteleri


Alıntı:
İstanbul'da toplum taşımanın büyük bir kısmını sırtlayan metrobüs hattında İETT'nin sitesindeki verilere göre; 535 araç var. Bu araçların toplam kapasitesi ise 91 bin 500


Metrobüs filosunda Phileas marka 50 araç var.
Phileas marka araçlar tek seferde 258 yolcu taşıyor.


Mercedes-Benz Capacity, filoda bu modelden 250 araç var.
Capacity tek seferde 165 yolcu taşıyor.

Metrobüs filosunda Mercedes-Benz Citaro 100 araç var. Citaro, tek seferde 160 yolcu taşıyor.


85 Mercedes-Benz Conecto metrobüs hattında çalışıyor.
Conecto tek seferde 160 yolcu taşıyor.


Karsan marka araçlardan ise metrobüs hattında 50 tane bulunuyor.
Bu araçlar ise tek seferde 155 yolcu taşıyabiliyor.


https://www.ensonhaber.com/galeri/metrobus-filosu ...iteleri#13


Araç kapasitesi fazla olan otobüsler alınmalı.
Özel dizayn otobüs yapılmalı.



Samet_2335
7 ay önce - Çrş 09 Ekm 2019, 15:39

@Cemoli D18,

Verdiğiniz bilgiler güncel değil. Metrobüs filosunda var olan araçların kaçar adet olduğunu tam bilmiyorum ama kesin olan bilgi ise Karsan ve Mercedes Citaro araçlarının metrobüs hatlarında artık çalışmaması. Normal hatlarda çalışmaktadırlar.


enders
7 ay önce - Çrş 09 Ekm 2019, 15:42

Alıntı:

Metrobüs filosunda Phileas marka 50 araç var.
Phileas marka araçlar tek seferde 258 yolcu taşıyor.


Mercedes-Benz Capacity, filoda bu modelden 250 araç var.
Capacity tek seferde 165 yolcu taşıyor.

Metrobüs filosunda Mercedes-Benz Citaro 100 araç var. Citaro, tek seferde 160 yolcu taşıyor.


85 Mercedes-Benz Conecto metrobüs hattında çalışıyor.
Conecto tek seferde 160 yolcu taşıyor.


Karsan marka araçlardan ise metrobüs hattında 50 tane bulunuyor.
Bu araçlar ise tek seferde 155 yolcu taşıyabiliyor

1-Phileaslardan 35 i seferde.seferde olanlar ise tüm gün yolcu taşımıyor yada sürekli arıza yapıyor
2-Citaroları İETT metrobüse vermiyor.13 yaşında olan bu yorgun araçlar metrobüsün yükünü çekemez
3-Karsanlar uzun zamandır metrobüste çalışmıyor.

Ayrıca bu yazan filo durumu eski
Ek olarak Deprem olan 26 eylül gününde araç sayısı 525 e çıkmış.Bununda hesabını yapmak lazım


Mehmet Kasım İyonya
7 ay önce - Çrş 09 Ekm 2019, 15:45
M6 LEVENT-HİSARÜSTÜ METROSU ANADOLU YAKASI'NA UZATILABİLİR Mİ?


Metrobüs için mevcut sistemin içinde çözümler üretmek zor olur. Okmeydanı civarında rampa yapma fikri mantıklı görünüyor ama işleyen bir sistemde inşaatı yapmak çok zor olur. 2 şeritli dar bir yolda eseneme payı yok. İnşaat süresince o bölgeyi tek şeride düşürmek de sistemi iyice kilitleyebilir. Şehrin ortası olduğu için kaza riski de olabilir.

En doğru çözüm bence sistem dışı çözümdür. Bu da metro yapmaktan geçer. 17 tane metro inşaatı var para bekliyor. B yüzden en ucuza mal olacak hattı bulup uygulamak gerek. M6 Levent-Hisarüstü Metrosu'nun Rumelihisarı'ndan sonra boğazı aştırıp Anadolu Yakası'na ulaştırmak nasıl bir fikir? Boğazı tünelle yada köprü ile geçirtmek gerek. 1.1 toplam 2 şerit köprü olamzmış, asma köprüde rüzgar faktörü. O zaman 2*2 4 şerit olur, diğer 2 şerit de başka bir metro hattı için ör. Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme Metro Hattı için kullanılabilir.



enders
7 ay önce - Çrş 09 Ekm 2019, 15:57

Alıntı:
M6 Levent-Hisarüstü Metrosu'nun Rumelihisarı'ndan sonra boğazı aştırıp Anadolu Yakası'na ulaştırmak nasıl bir fikir? Boğazı tünelle yada köprü ile geçirtmek gerek. 1.1 toplam 2 şerit köprü olamzmış, asma köprüde rüzgar faktörü. O zaman 2*2 4 şerit olur, diğer 2 şerit de başka bir metro hattı için ör. Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme Metro Hattı için kullanılabilir.

M6 biliyorsunuz tek ray ile yapıldı ve bu yüzden seferleri pek sıklaştırılamıyor.Bu yüzden mantıksız olur.Ayrıca Sahil ile Üniversite arasında büyük bir kot farkı var


Mehmet Kasım İyonya
7 ay önce - Çrş 09 Ekm 2019, 16:11

M6'da 5 dak 1 sefer sistemine geçmiş. Son istasyon ile sahil arasında çok kot farkı olduğu doğru. Bunu aşmanın yöntemleri var. Eğimi güzergaha yedirmek için, dolaştırarak, kıvrılarak, 3-4 km öteden giderek yapılabilir. Aşiyan'dan değil de köprüye doğru girer. Boğazın altına giremiyorsa, köprü ile geçebilir. İnce bir köprü lazım.

benerenim
7 ay önce - Çrş 09 Ekm 2019, 16:49

Alıntı:
M6 LEVENT-HİSARÜSTÜ METROSU ANADOLU YAKASI'NA UZATILABİLİR Mİ?


Metrobüs ve Marmaray Anadolu - Avrupa yakası geçiş trafiğini karşılamıyor kesinlikle 3. bir yol gerekli.
Benim tavsiyem Kabataş-Üsküdar arası bir tünel(1 km uzunluğunda).
Fakat Boğaz 60 metre derinlikte olduğu için duraklar çok derinde olacak ama Avruupa yakasındaki M7,T1 ve F1 ' i Anadolu yakasındaki Marmaray ve M5 e bağladığı için müthiş iş görecektir. 3 dakikada bir sefer düzenleyecek şekilde sadece boğaz geçişine yönelik bir hat, Yaka değiştirmeyi inanılmaz rahatlatır kanaatindeyim.





Mehmet Kasım İyonya
7 ay önce - Prş 10 Ekm 2019, 08:48

Kabataş-Üsküdar tüneli iş yapar ama M5 Ümraniye Çekmeköy yolcusu, Üsküdar'a kadar inmeden hemen Altunizade'den atlayıp karşıya geçmek istiyor. Yılların alışkanlığı bu şekilde. Eskiden 129'lar vardı orda. Bu yüzden proje Altunziade-Zincirlikuyu aksında olmalı. Ağırlık orda.

enders
7 ay önce - Sal 15 Ekm 2019, 17:52


(+)


Galiba metrobüse araç alınacak.(Son maddede yazıyor)



sayfa 210
ANA SAYFA -> ULAŞIM