Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul'da Tramvaylı Günler ve İETT
« önceki   123 ... 112113114

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 114
sazanhayko
8 ay önce - Cum 08 Şub 2019, 22:23

Yüksek Kaldırım Caddesi'nden Karayköy Meydanında Tramvaylara bakış, henüz Yüksek Kaldırım Caddesi araçların geçebileceği şekle sokulmadan önceleri:


(+)


Resim Facebok'ta bir yerlerden alıntıdır.


emrenmert

8 ay önce - Cmt 09 Şub 2019, 00:22

Avrupa Yakası'nda 1869-1961 arasında, Anadolu Yakası'nda 1923-1966 arasında çalıştı. Bu araçlardan birkaçı da 1990'da açılan İstiklal Caddesi Nostalji Hattı'nda hizmet vermiştir.

emrenmert

8 ay önce - Cmt 09 Şub 2019, 01:02

İlk tramvaylarımızın tarihçesi:

Macaristan ve Avusturya'dan katanalar ve tramvay araçları getirildi (1869)
İlk atlı tramvay seferleri başlatıldı (1869)
Tünel (Beyoğlu-Karaköy füniküleri) inşa edilmesi için sözleşme imzalandı (1869)
Konstantin Karapano tarafından, Dersaadet Tramvay şirketi kuruldu (1870)
Tünel inşaatı ve işletmesi için Fransız sermayeli bir şirket kuruldu (1870)
Tünel inşaatı için istimlak başladı (1871)
Tünel inşaatı başladı (1871)
Azapkapı-Beşiktaş, Azapkapı-Aksaray, Yedikule-Aksaray ve Aksaray-Topkapı güzergahlarında atlı tramvay seferleri başladı (1871)
Eminönü-Aksaray tramvay hattı hizmete girdi (1871)
Sirkeci-Halkalı banliyö tren hattı hizmete girdi (1872)
Beşiktaş-Ortaköy tramvay hattı hizmete girdi (1872)
Haydarpaşa-Pendik demiryolunda banliyö treni seferleri başladı (1872)
Fransız Tünel şirketi, İngilizlere satıldı (1872)
Tünel'de ilk sefer başladı (1875)
Tramvaylarda halkın istediği yerde inmesi uygulamasından vazgeçilerek, duraklar oluşturuldu (1880)
Tepebaşı ve İstiklal Caddelelerinde atlı tramvay seferleri başladı (1883)
Tünel ve tramvay işletme şirketlerinin imtiyaz süreleri uzatıldı (1894)
Tünel ve tramvay şirketleri, İstanbul için metro tasarıları hazırladı (1902)
Tünel işletmesi, Dersaadet Tramvay Şirketi'ne devretildi (1904)
Haydarpaşa-Pendik banliyö treni seferleri Gebze'ye uzatıldı (1908)
Beşiktaş Tramvay deposu açıldı (1908)
Aksaray Tramvay deposu açıldı (1911)
İngiliz sermayeli tramvay ve tünel şirketi tasfiye edildi ve yerine çok uluslu bir şirket kuruldu (1911)
Tünel'in Karaköy istasyonunun üzerine Metro Han binasının inşaatına başlandı (1912)
Karaköy-Ortaköy tramvay hattı hizmete girdi (1912)
Balkan Harbi'nin patlak vermesi üzerine, tramvay şirketine ait atlar Osmanlı ordusu tarafından 30.000 TL'ye satın alındı. Bu olay üzerine, bir yıl boyunca hiçbir tramvay seferi yapılamadı (1912)
Şişli tramvay deposu açıldı (1913)
Tüm tramvay hatları elektriklendirildi ve elektrikli vagonlar seferlere başladı (1914)
Birinci Dünya Savaşı başlayınca, tramvay seferleri bir yıllığına durduruldu (1914)
Anadolu Yakası'na tramvay hatları döşenmesi kararı alındı (1915)
Tüm tramvay hatlarında abonman uygulaması başladı (1916)
Tramvay hatlarında perde uygulaması kaldırıldı ve kadınlarla erkelerin bir arada seyahat etmelerine izin verildi (1924)
Öğrencilere yapılması gereken yasal indirimleri uygulamamakta direnen Dersaadet Tramvay Şirketi yetkilileri ile Tıbbiye öğrencileri arasında arbede çıktı (1924)
Dersaadet Tramvay Şirketi, tarafından otobüs ve taksi seferleri de başlatıldı (1926)
Tramvay hangarı olarak kullanılan Bağlarbaşı deposu, otobüs garajına dönüştürüldü (1927)
Dersaadet Tramvay Şirketi genel müdürlüğü olarak kullanılacak olan Metro Han binası hizmete açıldı (1928)
Anadolu Yakası'nın ilk tramvay hattı, Üsküdar-Kısıklı arasında seferlerine başladı (1928)
Üsküdar-Haydarpaşa tramvay hattında seferler başladı (1929)
Üsküdar-Kadıköy, Kadıköy-Haydarpaşa ve Kadıköy-Moda hatlarında seferler başladı (1930)
Dersaadet Tramvay Şirketince, ilk yazılı ücret ve sefer tarifesi yayınlandı (1932)
Tramvay araçları yenilendi; yeni araçlar Şişli-Tünel, Şişli-Beyazıt ve Fatih-Harbiye hatlarında işlemeye başladı (1936)
İstanbul'da toplu taşıma işini gerçekleştirilecek milli bir kuruluş oluşturuldu: İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel İşletmeleri (1938)
Dersaadet Tramvay Şirketi, TC Hükumeti tarafından satın alınarak İETT'ye devredildi (1939)
Dersaadet Tramvay Şirketi'nin işlettiği otobüs ve taksi seferleri İETT tarafından yapılmaya başlandı (1939)
Taksi işletmeleri özelleştirildi (1940)
Kabloların eskimesi sebebiyle Tünel seferleri iptal edildi, 4 ay sonra Amerika'dan gelen kabloların takılmasıyla beraber seferler yeniden başladı (1941)
Tünel'in kabloları tekrar yenilendi (1945)
Anadolu Yakası'nda tramvay işletmeciliği yapan Üsküdar Halk Tramvayları Şirketi, otobüs seferlerine de başladı (1945)
Şişli İETT otobüs garajı hizmete alındı (1946)
Paris Ulaşım İşletmeleri, İstanbul için ilk Ulaşım ve Trafik Ana Planı'nı hazırladı; plan Bayındırlık Bakanlığı tarafından onaylandı (1951)
Haliç'in kuzey yakasındaki tramvay hatlarının bir kısmı iptal edili (1953)
Üsküdar Halk Tramvayları Şirketi, İETT tarafından satın alındı (1954)
İETT, İstanbul Belediyesi'ne bağlandı (1954)
İETT tarafından, İstanbul için ilk ciddi metro projesi hazırlandı (1955)
TCDD tarafından işletilen Halkalı-Sirkeci banliyö treni hattında elektrikli trenler hizmete girdi (1955)
Topkapı İETT otobüs garajı hizmete girdi (1958)
Levent İETT otobüs garajı hizmete girdi (1959)
İstanbul'daki ilk troleybüs seferleri, Eminönü-Topkapı arasında hizmete girdi (1961)
Avrupa Yakası'ndaki tüm tramvay seferleri iptal edildi ve ray söküm işlerine başlandı (1961)
Tünel-Şişli ve Kurtuluş-Tünel troleybüs seferleri başladı (1962)
Maçka-Tünel troleybüs seferleri başladı (1962)
Levent-Tünel ve Levent-Yenikapı troleybüs seferleri başladı (1962)
Levent-Karaköy troleybüs seferleri başladı (1963)
Bebek-Eminönü troleybüs seferleri başladı (1963)
İETT Matbaası kuruldu ve İETT, kendi biletlerini basmaya başladı (1966)
Anadolu Yakası'ndaki tüm tramvay seferleri iptal edildi ve ray söküm işlerine başlandı (1966)
Kadıköy'ün Kuşdili Caddesi'nde "İETT Taşıt Müzesi" kuruldu (1967)
TBMM'de çıkarılan 1005 sayılı kanunla tüm gazilerin, toplu taşıma hizmetlerinde ücretsiz olarak yararlanmalarına başlandı (1968)
Modernizasyon ve elektrifikasyon çalışmalarının yapılabilmesi için Tünel seferleri iptal edildi (1968)
Haydarpaşa-Gebze demiryolunda elektrikli banliyö trenleri sefere başladı (1969)
Elektrikili Tünel seferleri başladı (1971)
İlçe Belediyeleri tarafından İstanbul'un merkezi semtlerine otobüs seferleri başlatıldı (1973)
İETT, İstanbul'un ikinci ulaşım planı için Boğaziçi Üniversitesi ile sözleşme imzalandı (1979)
Boğaziçi Üniversitesi'nin hazırladığı Ulaşım Ana Planı tamamlandı (1981)
Kuşdili'ndeki İETT Taşıt Müzesi kapatıldı, müzedeki tramvay ve otobüsler Avcılar'daki İETT Kampı'na gönderildi (1982)
İstanbul Ulaşım ve Trafik Ana Planı, DPT tarafından onaylanarak yürürlüğe girdi (1982)
Bazı ilçe belediyeleri, otobüslerini İETT'ye satarak otobüs işletme işinden çekildi (1982)
Özel Halk Otobüsleri yönetmeliği yürürlüğe girdi (1983)
İETT Karaköy Gar binası hizmete girdi (1983)
Troleybüs seferleri durduruldu ve tüm troleybüsler İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne satıldı (1984)
İstanbul metro planlarının güncellenmesi işine başlandı (1984)
İstanbul metro projelerinin yenilenmesi işi tamamlandı ve Aksaray-Esenler metro inşaatı ihale edildi (1985)
Özel Halk Otobüsleri ve İETT otobüslerinin aynı fiyat tarifesini uygulaması kararına varıldı (1985)
Özel Halk Otobüsleri'nin denetim ve izinleri İETT'ye devredildi (1986)
Aksaray-Esenler metro inşaatı başladı (1986)
İstanbul'daki raylı sistemlerinin işletmesinin İETT'den alınmasına, yeni bir şirket kurularak bu şirkete devredilmesine karar verildi. Şirketin adı İSTANBUL ULAŞIM AŞ olarak belirlendi (1988)
Aksaray-Esenler metro hattında seferler başladı (1989)
İlçe belediyelerinin otobüs işletmelerine son verildi ve İstanbul il sınırlarındaki tüm otobüs işletme yetkisi İETT ve özel halk otobüslerine verildi (1990)



sazanhayko
7 ay önce - Cmt 09 Mar 2019, 16:27

Karayköy'de bize doğru gelen 26 filo kodlu 17 (Şişli - Sirkeci) hattında seferde olan yeşil renkli ikinci mevki havalı kapuları olan tramvay:



Mehmet Kasım İyonya
7 ay önce - Çrş 20 Mar 2019, 13:23

Atatürk döneminde yapılan işleri özetlemek gerekirse;

1924: Tramvay hatlarında perde uygulaması kaldırıldı ve kadınlarla erkelerin bir arada seyahat etmelerine izin verildi.

1928: Dersaadet Tramvay Şirketi genel müdürlüğü olarak kullanılacak olan Metro Han binası hizmete açıldı

1928: Anadolu Yakası'nın ilk tramvay hattı, Üsküdar-Kısıklı arasında seferlerine başladı

1929: Üsküdar-Haydarpaşa tramvay hattında seferler başladı

1930: Üsküdar-Kadıköy tramvay hattı açıldı.

1930: Kadıköy-Haydarpaşa tramvay hattı açıldı.

1930: Kadıköy-Moda tramvay hattında seferler başladı

1932: Dersaadet Tramvay Şirketince, ilk yazılı ücret ve sefer tarifesi yayınlandı.

1936: Tramvay araçları yenilendi; yeni araçlar Şişli-Tünel, Şişli-Beyazıt ve Fatih-Harbiye hatlarında işlemeye başladı.

1938: İstanbul'da toplu taşıma işini gerçekleştirilecek milli bir kuruluş oluşturuldu: İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel İşletmeleri






sazanhayko
6 ay önce - Prş 28 Mar 2019, 18:07

Mehmet Kasım İyonya demiş:

Alıntı:
1930: Üsküdar-Kadıköy tramvay hattı açıldı.

1930: Kadıköy-Haydarpaşa tramvay hattı açıldı.

1930: Kadıköy-Moda tramvay hattında seferler başladı


Bu hatlar 1934'te açıldı, daha doğrusu tramvay Kadıköy'e 1934 yılında geldi. Aynı yılın Ekim ayları dönemlerinde de tramvay Kadıköy'den Bostancı'ya kadar yapılmıştı.
Başlığımızda bu konuyla ilgili yazılar olması gerek.


(+)


Buradaki Facebok'tan alıntı olan resimde ise bu başlıkta ilk kez Eminönü Meydanı'nda 156 filo kodlu bir yeşil renkli ikinci mevki tramvay ve köprünün üstünde giden ve gelen diğerleri görülmekte.


sazanhayko
2 ay önce - Pts 19 Ağu 2019, 23:24

Bayazıd'da 23 filo kodlu kırmızı renkli birinci mevki Özgün Tramvayımız kazıklı olması gereken 33 (Yedikule - Bayazıd) hattında İstanbul Üniversitesinin kapısının önünden geçerken.


(+)


Norminâl 33 numaralı Yedikule - Bahçekapu hattının tramvayları Bayazıd'da bu seviyeye kadar çıkmazlar, meydanın altındaki yoldan geçerlerdi, tıpkı 12A hat numaralı Harbiye - Aksaray, 23 hat numaralı Ortaköy - Aksaray, 32 hat numaralı Topkapu - Bahçekapu hatlarıyla birlikte.

İşbu resm-i şerif Facebok'tan alıntıdır.



sazanhayko
1 hafta önce - Çrş 09 Ekm 2019, 22:53

Tramvay başlığımız artık üvey evlâtlık olma yolunda ilerliyor nedense tozunu almak yine başa düştü. Bu sefer de 123 filo kodlu Birinci mevki tramvayımız 19 (Kurtuluş - Bayazıd) hattında Eminönü durağından hareket ederek Galata Köprüsüne girmek üzereyken başka bir tramvayın arka sahanlığından kameralara yakalanmış:


(+)


Resim Facebok'tan alıntıdır.


sazanhayko
1 hafta önce - Cum 11 Ekm 2019, 04:06

Tramvayların son gününde 227 filo kodlu birinci mevki tramvay 1 (Kadıköy - Kısıklı) hattında Nuh Kuyusu Caddesinde seferde:



Aynı günün mesai bitiminde İett'nin tarihinden Tramvay sözcüğü 1990 yılına kadar yaklaşık yirmidört yıl boyunca silinecekti.



sayfa 114
« önceki   123 ... 112113114
ANA SAYFA -> ULAŞIM