Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 712
Ahmet YükselS
9 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 17:01

Kötü geçiyor denen bir sezonda, hem de bazı sorunlarla açılan yeni bir meydan için 70 milyon yolcu iyi bir rakam. Geçen sene AHL 68 milyondu sanırım.. Ekonomi canlanmaya devam eder ve iç hatlar yeniden eski günlerine dönerse 2020'de 75-80 milyon arası bir rakam görebiliriz.

Efe Elaldı

9 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 17:16

Alıntı:
2020'de 75-80 milyon arası bir rakam görebiliriz
.

3.pistle beraber yeni acilacak hatlar birlestiği zaman 75 milyon rakamı çokta uzak değil 2020 sonu için özellikle dar gövdede gelecek uçaklarla beraber iç hatlarda thy nin filo kapasitesi artacak iyi fiyat uygulamasiyla çok daha fazla yolcu gelecektir.liman gerçekten çok güzel iç hatlarda denildigi gibi kullanişsız falanda değil hatta ic hat köpruleri 1.kapıdan girdiginde çok yakın dis hat kapilarına göre cok daha kullanisli 2020 yılını 70 milyonu geçerek kapatacağını düsünüyorum.



mafakyanc

9 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 21:23
İlginç bir saptamam oldu!


Şimdi forumdaşlar, bir an için bırakalım şu Eylül rakamlarını vs. (oraya geleceğiz, meraklanmayın)

Bu verileri işlerken çok garip bir durumla karşılaştım.

Şimdi biliyorsunuz resmi açılış 29 Ekim 2018. 30 Ekim'de herhangi bir uçuş olmadı diye biliyorum. 31 Ekimde ise TK IST'dan ESB'ya bir 777 kaldırdı ve bu uçak ESB'dan geri döndü. 777 max 349 koltuk kapasiteli, gidişte de bu uçak tam dolu kalktı diye biliyorum. Yani gidiş dönüş, iç hat seferi olan bu seferlerle ençok 698 yolcu taşınmış olabilir!...

Şimdi bakınız DHMİ istatstikleri Ekim 2018 için ne belirtmekte:

İç Hat yolcu 604
Dış Hat yolcu 134

Şimdi 604 sayısında bir garabet yok. O 777 IST'dan tam dolu kalkmış olsa bile biraz boş olarak geri dönmüştür!

İyi de bu "134" dış hat yolcusu neyin nesi olabilmekte. Bu istatistiğin doğru olması için:
1) IST'dan 31 Ekim 2108'de yurt dışına (K.K.T.C. dahil) saat 24:00 önce 134 yolculu bir dış hat giden seferi yapılmış olması lazım VEYA,
2) Yurt dışından bir uçağın 31 Ekim 2018'de saat 24:00 kadar IST'a iniş yapmış ve 134 yolcuyu buraya bırakmış olması lazım.

İşi sağlama alayım dedim; bir de Ticari Uçuş trafiği tablosuna baktım: orada 2 İç, 1 Dış Hat seferi yapılmış gözüküyor.

Bu 31 Ekim 2018 tarihli 134 yolculu giden ya da gelen dış hat seferini bileniniz, hatırlayananız var mıdır???


Koray C.

9 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 21:31

Kıbrısa gitmemiş miydi hocam?

mafakyanc

9 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 21:35

Alıntı:
Geçen sene AHL 68 milyondu sanırım..


Tam rakamları veriyorum:

2018 sonu itibariyle ISL + (IST) bileşkesi:
İç Hatlar: 19.216.523 + (65.006) ==> 19.281.529
Dış Hatlar: 45.335.862 + (30.199) ==> 49.160.460
Toplam : 68.346.784 + (95.205) ==> 68.441.989

Burada ISL ile Atatürk Havalimanı'nı, IST ile (Yeni) İstanbul Havalimanın belirtmekteyim.

5 Nisan 2109 akşamına sivil yolcu trafiğine kapatılana kadar ISL yolcu trafiği:
İç Hatlar: 4.227.132
Dış Hatlar: 11.845.402
Toplam: 16.072.534

DHMİ İstatistiklerinden alınma sayılardır.

Alıntı:
Kıbrısa gitmemiş miydi hocam?


Ben de öyle bir tahminde bulundum ama emin olmadığım için ortaya sorayım dedim!



mafakyanc

9 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 21:46

Alıntı:
Eylül verileri açıklanmış, haberler güzel; 2018 eylül AHL : 6,140,000 yolcu … 2019 eylül İHL : 6,700,000 yolcu... yavaş yavaş makas açılıyor... kaynak: DHMİ internet sitesi


Şimdi, Kaynak DHMİ Sitesi İstatistikler diyorsanız OLMADI. Kaynak, Airport Haber Sitesindeki güncel haber derseniz oldu!

Zira 2019 Eylül ayı için IST yolcu sayısı:
İç Hat: 1.544.498
Dış Hat: 5.155.102
Toplam: 6.699.600 (kaynak: DHMİ Sitesi güncel durum)

2018 Eylül ayı Toplamı 6.139.035 idi; yukarıdaki trafik bir yıl öncesine göre % 9,13 artış göstermiştir.

Ancak Ocak-Eylül toplamlarına bakarsak, 2019 toplam yolcu trafiği 2018'in aynı dönemine göre % 0.8 (yaklaşık %1) düşüktür. Bunun da başlıca nedeni iç hatlardaki % 13'lük keskin azalmadır (dış hatlar % 4,09 artmış olduğu halde...)!


En son mafakyanc tarafından Sal 08 Ekm 2019, 22:09 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Efe Elaldı

9 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 22:02

Alıntı:
2018 Eylül ayı Toplamı 6.139.035 idi; yukarıdaki trafik bir yıl öncesine göre % 9,13 artış göstermiştir


bu yolcu artışından sonra İstanbul havalimanı için ilk gittiğimde söylediğimi yine söyleyeyim

zamanla sevilecektir.

Senelerdir kullanılan ve bazı alışkanlıklar yaratmış bir yapıdan çok farklı bir lokasyonda çok farklı bir yapıya geçmenin ilk zamanlar yolcular için zor olacağı ve iyi karşılanmayacağı ortadaydı.zamanla bu problem kafalardan çıkarıldı.2 hafta önce gittiğimde terminali dolaştığımda bir çok şeyin yerine oturduğu ve yolcularında gayet memnun şekilde uçaklarına bindiklerinide gözlemledim.


mafakyanc

9 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 22:22

Alıntı:
Ekonomi canlanmaya devam eder ve iç hatlar yeniden eski günlerine dönerse 2020'de 75-80 milyon arası bir rakam görebiliriz.


Bu çok ama çok hayalpereset bir tahmin!... Ne ekonominin 2020'de canlanacağı var, ne de insanların bol kepçe uçağa bineceği... İç hatlarda 2020 sonu rakamı, 2019 sonu rakamından daha bile düşük çıkabilir. Dış hat yolcusu da IST'a yeni başlayan havayolları artı THY'nın yeni açtığı ya da arttırdığı özellikle ER seferlerinden kaynaklanacak yolcu artışı (transfer yolcuların payı da burada önemli olacaktır...) sayesinde mutlaka artacaktır. Ben 2. Terminal konusunda bir tahmin yapmak için bir tablo hazırladım: bir-iki gün kadar buraya koyarım!... Bu tabloya göre (2019 sonunu İstanbul Avrupa yakası havalimanları) 68.5 milyon yolcuyla kapatırsa, 2020 sonu için en kötümser tahminim toplamda 70 milyon, en iyimser tahminim 73 milyon yolcu olacaktır!...

Fazlasını hayal edip / ettirtip sonrasında düş kırıklığına uğramaya gerek yok!...

Kaldı ki iç hatlardaki düşüş oranı (yukarıdaki mesajımda belirttim %13 diye), hangi bazın yüzdesidir? 2019 ilk dokuz ayında 12.943.954 olan iç hat yolcusu bir yıl öncesi olan 14.878.424'e oranla %13 azalmış! Varsayalım yıl sonunda 2018 sonu rakamı yakalansın (gerçi bu da hayal ama) ve yaklaşık 19 milyona erişilebilsin. 2020'de de iç hatlarda %5 artış sağlansın: bu sadece 1 milyon artış getirir. 2019 sonunu hadi 68.5 ile değil de 69 milyonla kapattık. Bunun da 19 milyonu büyük iyimserlikle iç hat yolcusu oldu. Dış hat yolcusu: 50 milyon. Gelecek yıl da iç hat yolcusu 20 milyona yükseldi. 75 milyona erişilmesi için (75-20=55 milyon) dış hat yolcusu gerekir. 55 / 50 = %10 2020 dış hat yolcusu artışını gerektirir. Tamamen imkansız olmasa bile yine de aşırı iyimser bir tahmin. 2019 / 2018 ilk dokuz aylık mukayesede bu oran %4.09; hadi yıl sonunda %5'i görelim... Bir yılda bu %5'i 2 misline katlamak büyük başarı sayılmalıdır.

Bakın daha 80 milyonun kapısını dahi çalamadım!...

Galiba mühendislik hesapları, mali analist hesaplarıyla pek uyuşamıyor!!!


Ahmet YükselS
9 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 22:44

Benim tahminim sizinkileri yener diyorsunuz yani? Sizi mi kırayım hadi 73 milyon olsun!!

Mali analiz yapmadık ki yahu, ekonomide canlanma olursa 75-80 milyon olur dedik sadece!!
Canlanma olmayacağını mühendis kafasıyla nasıl biliyorsunuz merak ettim doğrusu?
Ekonomistlere gerek kalmadı o zaman, mühendislere bırakalım ekonomiyi de..


mafakyanc

9 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 23:26

Eee, fevkalade güzel ve akıllıca bir öneri. Bunlara politikacıları da ilave edersek Cennet'teyiz sayılır!!!

Kısa keseyim, "The Longest Day" (1962 Normandiya Çıkartması'nın filmi -- şimdi hemen hepsi müteveffa olmuş artistlerle!) izlemeye devam!



sayfa 712
ANA SAYFA -> ULAŞIM