Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4763
berlin81

1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 11:36

Alıntı:
bu bahsettıgınız bızım barzolara mahsus bır durum değil maalesef yada bir kişide bir araba kültürü bizden gitmedikçe gerçekleşme ihtimali yok hanımefendi yada beyefendi bir kişi ile köprü geçecek elinde sigara kulağında telefon lüxünü kimseye vermek istemez nasıl verir biliryorsunuz;;londra amsterdam gibi büyük gelişmiş atfettiğimiz şehirledeki gibi mesai saatlerinde aracınla girersen dünyanın parasını yükleyeceksin ki o zaman olur toplu taşıma kendi başına tümm şehri baştan başa aktarmasız bağlasanız dahi,,bu zihniyetden sıyrılmadıkça boş olur


Bu kültür kendiliğinden oluşmuyor zaten. Yerel yönetimler ya da devlet bunu zorluyor. Yollar daraltılıyor ya da tamamen kapatılıyor, şehir içi 30 km hız limiti koyuluyor ve sıkı bir şekilde denetleniyor, otomobili olanlar yüksek sigortalar ödüyor, otomobiliniz varsa Türkiye'deki gibi kredi alırken avantaj değil otomobil masrafları nedeniyle dezavantajla başvurunuz değerlendiriliyor, üst ya da alt geçitler yapılarak değil her yere ışık ve yaya geçidi koyularak araçların ortalama hızları düşüyor ve dolayısıyla varış süreleri uzadığından araç kullanmanın toplu ulaşıma göre bir avantajı kalmıyor. Üstüne de konforlu ve uygun fiyatlı toplu ulaşım sunarsanız İstanbul'un dörtte biri nüfusa sahip Berlin'de toplu ulaşımdaki toplam yolculuk sayısı İstanbul'dan fazla oluyor.

Biz bu işe geç başladık, ama hızla açığı kapatma şansımız var. Ancak maliyeti yolcuya yükleyerek, aktarma sistemini iyi kurmadan devam etmekte ısrar edersek harcanan paranın karşılığını vermeyecek bir sistem ortaya çıkacak. Toplu ulaşım yolcusu artar, ama gerektiği kadar artmaz ve kullanan için aşırı maliyetli olur.

Şu sorunun cevabını arayıp bulamıyorum mesela: IETT neden Marmaray duraklarına aktarma veren otobüs hatları kurmuyor. Ben kendi bildiğim yerden örnek vereyim. Marmaray Atalar istasyonundan kalkan otobüs Çanakkale caddesi üzerinden yolcu toplaya toplaya metro istasyonuna kadar çıkar, oraya yolcu bırakır ve oradan da yolcu alarak kuzeye devam eder. Düzenlemesi bir şeye benzemeyen caddeyi yeniden düzenler ve cadde üzerine bir de otobüs şeridi yaparsın. Bunun gibi basit bir şeyi İETT ya da başka bir kurum nasıl göremez anlayamıyorum.

Buna ek olarak otomobil paylaşım sistemlerini teşvik etmek gerekiyor. Bir kısım insan işe gidip gelirken aracını kullanmasa bile hafta sonu gezmek ya da alışveriş için otomobil kullanıyor. Saatlik araç paylaşımı sistemi bu ihtiyacı karşılayabilir. Bu şekilde gereksiz ithalat da önlenir. Ama her zaman olduğu gibi ya taksi lobisi ya yabancı şirketlerin Türkiye uzantısı olmaktan ileriye gidemeyen otomobil şirketleri ve devletin para kazanandan vergi almak yerine ötv'den vergi toplama kolaylığına kaçması nedeniyle bunun gibi tüm toplumun refahını arttıracak çözümler hayata geçirilemiyor.


SahEmre 1903

1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 14:59

Devlet zaten Fakirden alıp zengine veren bir garabete döndü.

mega loman19

1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 16:04

Sefer sıklığı ne zaman 10 dakika veya altına düşecek? Bilen/Duyan var midir?



tweety164
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 18:41

Gerçekten artık en fazla 10 dk olması gerek en fazla bekleme süresi. En basitinden vaktinden 2 dk erken geldi diye fazladan bekleyip işe geç kalıyorum bazen

Pendikli Eray
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 18:52

Grafiti olayı güzel İstanbul Motifleri kullanarak Marmarayı Grafiti şeklinde yazarak ve Camlara bulaştırılmadan yapılabilir.



Sinan Bilgin
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 21:54

Seferler cogalirsa artan birim maliyeti zam olarak yansitirlarsa elestirmek yok ama ?

M.Öztürk
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 23:18

Alıntı:
Sefer sıklığı ne zaman 10 dakika veya altına düşecek? Bilen/Duyan var midir?

Alıntı:
Gerçekten artık en fazla 10 dk olması gerek en fazla bekleme süresi. En basitinden vaktinden 2 dk erken geldi diye fazladan bekleyip işe geç kalıyorum bazen


Hat açılalı neredeyse 6 AY olmuş halen daha dakika bilgisi veremeyen ve seferleri artmamış bir Marmaray hattı var karşımızda.
Sırf bu dakika belirsizliğinden dolayı özellikle iş saatlerinde tren kullanmak isteyip, otobüs-minibüs ile ulaşım sağlayan benim gibi pek çok insan var.

Sorun şu ki bir 6 Ay daha böyle devam etse bile, değişen hiçbir şey olmayacak. Yine birileri önceki mesajlarda olduğu gibi çokça bahane/mazeret sıralayacaklar. Bimer, Cimer hatta Beyaz Masa şikayetleri devam edecek. Sonuç aynı!. Tekel olan bir kamu kurumunun denetlenmemesinin verdiği rahatlıkla yönetildiği bir devirde, bizler daha çok bekleriz.

Alıntı:
Seferler cogalirsa artan birim maliyeti zam olarak yansitirlarsa elestirmek yok ama ?

Haşa eleştiri ne haddimize, sizler birim maliyetin en iyisini bilirsiniz. Birde ödemek zorunda olduğumuz dolaylı ve dolaysız vergilerin ne şekilde değerlendirilip, kimlere gittiğini sorgulamaya başladığınız gün geliştiğimiz ve refah devletine kavuştuğumuz gün olacak..



Sinan Bilgin
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 23:28

valla ben ibb de olsam , tcdd de olsam, boyuna elestiri aliyorsam "benden bu kadar, istemeyen binmesin" der gecer giderim

Bu halka iktidar da olsan muhalefet de olsan yaranilmaz


Pendikli Eray
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 23:30

Açıkçası son 1.5 aydır Marmarayı bıraktım.İETT Kullanıyorum götürdükleri süreyi hesapladım İETT 10 Dakika biraz geç ulaştırıyor ama oturarakta gidiyorum ögrenci olduğum için 1.25 kuruş alıyor.Gittiğim mesafe tam 18 KM Otobüsün ne zaman geliceğini vb. Her durumunu biliyorum.10 Dakika benim için problem değil Marmarayda bu tarz seyler olmayınca ve başka sorunlar olunca kullanasım gelmiyor.Düzelene kadar böyle bana hava hoş .

Birde çok tarihli diye övülen TCDD Benden bu kadar isteyen binmesin diyemez doğru dürüst işini yapsında ve herşeyi düzgün olduğunda yaptırtdığı hatta gıcıklığına burun kıvıranlara bu lafı diyebilir.


En son Pendikli Eray tarafından Çrş 11 Eyl 2019, 23:39 tarihinde değiştirildi, toplamda 5 kere değiştirildi


Sinan Bilgin
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 23:31

Bazen otobus daha avantajlidir haklisin, cunku otobus kabaca soylemek gerekirse kivrila kivrila gider, A-B arasini karsilayan bir hat daha ideal olabiliyor

Ama mesafe cok uzadikca rayli sistemin avantaji da artiyor elbette



sayfa 4763
ANA SAYFA -> ULAŞIM