Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 700
kami suyutmaz
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 21:00

İstanbul Havalimanı'nda mide bulandıran görüntü!

Sayın forumdaş;
Bu hizmeti veren(doğru dürüst veremeyen) kurum kime aittir bilginiz varmı acaba?
Amacım siyasi bir yorum yapmak değil ama daha öncede özellikle Askeriyede bundan daha ciddi gıda sorunlar çıkmıştı vede hizmet verenlerin kimlerle ve nerelerle bağlantısı ortaya çıkmıştı
Umarım aynı senaryo değildir..


igaspotter
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 21:31

Sn. Kadri Samsunlu’nun Ümit Zileli’ye vermiş olduğu röportajdan bir kesit, kot konusu burada da defalarca tartışıldığı için iliştirmek istedim:

“Proje başlamadan o taban sorunu için devletle anlaştık master plan ve pistlerin yeri değişti. O da maliyeti bir miktar artırdı…“


mafakyanc

1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 22:39

Ümit Zileli - Kadri Samsunlu röportajını baştan sonra okudum. Bu röportaj sonrasında Ümit Zileli'nin hani sav ve yorumlarını cidden merak ediyorum.

Benim, bu röportajda ve çoook daha öncsinde takıldığım konu şudur:

Alıntı:
–Şirket 2 milyar Avro koydu, kalanı ise kredi olarak alındı. Şu ana kadar 7.5 milyar Avro
harcandı. Tamamının maliyeti ise 10.2 milyar Avro olacak.


Yahu, en baştan beri bu "10.2 Milyar €" maliyetten bahsediliyor.

Yahu, bu Samsunlu ya hesap kitap bilmiyor ya da insanların aklınla alay ettiğini zannediyor.

Hadi, 3. pistin de finansmanı bu harcanan 7.5 milyar € içinde olduğunu varsayalım (ama o zaman neden 26 aylık kira bedelini 25 yıl sonrasına erteletmek isteyip de yaklaşık 18 aylığını erteletmeyi başardılar?): Ortada üç pist (ikisi yedek/acil durum pistli), bir ATC kulesi, bir 90-100 milyon kapasiteli bir terminal, sözleşme gereği IGA'nın yapması söz konusu olan birtakım destek ve idari tesisleri (kargo terminali, MRO tesisleri vb. tesisler bunlara kesinlikle dahil değil...), yakıt çiftliği ve bir akaryakıt limanı ve söz konusu tesislerin inşa edilebilmesi için gereken hafriyat ve zemin düzeltilmesi (rehabilitasyonu) var. Bir de IGA'nın güvenlik ekipmanına yatırımları, havalimanı itfaiyesi vb. konularda yaptığı donanım yatırımları vardır... Kot farkı düşürüldü, bu IGA'nın maliyetini nispeten azalttı. Ve bu yapılmış tesisler, zeminin nispeten daha uygun olduğu (yani IGA'nın bu kapsamda nispeten daha az maliyetle gerçekleştirdiği...) bir arazide yapıldı...

Şimdi geriye 3 pist (bir tanesinin yedek/acil durum pistli olacağı anlaşılıyor), ikinci bir ATC kulesi, mevcudun aynısı (ya da oldukça benzeri) olacak bir 2. Terminal, yeni bir yakıt çiftliği, yakıt limanı dışında saydıklarımın hemen aynılarının yapılması kalıyor. Üstelik bunların üzerine yapılacağı arazi (uydu görüntülerinden ve 3. pistin yapılmasından) çok belli ki hafriyat ve zemin düzeltme açısından daha problemli/masraflı bir arazi olacak!...

İyi de yapılacak bu ileriki tarihli 2.-3.-4. Fazlar nasıl olacak da sadece 2.7 milyar €, hadi biraz daha bonkör davranalım 3-3.5 milyar €'ya mal edilecek? Hadi canım, sen de Sn. Kadri Samsunlu!

Ancak IGA niye gerçekte 100'e mal edeceği bir projeyi 50'ye mal etmiş/edecekmiş gibi göstermek istiyor (daha doğrusu bu IGA'dan önce siyasi irade/DHMİ tarafından da yazılı olarak dillendirilmiştir)? İşin burasını çözebilmiş değilim...



Yirmidokuz D
6 gün önce - Prş 12 Eyl 2019, 16:03

6 Eylül 3m çözünürlük uydu görüntüsü.


(+)


kami suyutmaz
6 gün önce - Prş 12 Eyl 2019, 21:17

stanbul Havalimanı'ndaki otelde konaklama

İstanbul Havalimanı'nda hizmet veren ve dünyanın sayılı terminal otellerinden biri olan YOTEL, 5 aylık dönemde daha çok ABD ve İngiliz yolcuların tercihi oldu.

Merkezi İngiltere’de bulunan ve dünyanın birçok noktasında otel hizmeti veren YOTEL, 471 oda kapasiteli olan kara ve hava tarafı olmak üzere iki alandan oluşuyor. Havalimanı oteli doluluk oranlarında yüksek seviyeleri yakaladı. İstanbul Havalimanı’nın Nisan ayı itibariyle tam kapasite ile hizmet vermeye başlaması ile birlikte yolculara kapılarını açan otel, kara tarafında yüzde 75, hava tarafında ise yüzde 115 doluluk oranına şimdiden ulaştı. Müşterilerin ilgisinden memnun olduklarını dile getiren YOTEL Genel Müdürü Bora Göymen, İstanbul Havalimanı’ndaki otellerinin İstanbul ve Türkiye serüvenin başlamasında ilk adım olduğunu söyledi.

HAVA TARAFINDA CİDDİ TRAFİK OLUŞTU

Nisan ayı itibariyle hizmet vermeye başlayan otelin doluluk oranlarıyla ilgili açıklamalarda bulunan Genel Müdür Göymen, "Açıldığımız günden bu yana her ay rakamlarımızı daha da yükseltiyoruz. Toplamda 471 odamız var. Kara tarafında doluluklarımız yüzde 75’lere ulaştı, hava tarafında ise yüzde 115’lere geldi. Bunun en temel sebebi hava tarafında saatlik satışlar yapabilmemiz. Minimum 4 saatlik şekilde oda satışı yapabiliyoruz. Özellikle transit yolcular ve iş amaçlı kısa süre ülkemize gelen yolcular hava tarafındaki odalarımızda çok ciddi bir trafik oluşturuyor” dedi.



BİZLERİ TERCİH EDİYORLAR

Müşteri portföyleri hakkında da bilgi veren Bora Göymen, “Hem kara hem de hava tarafında müşteri profiline bakıldığında, YOTEL İstanbul’da konaklayan misafirlerimizin yüzde 25’ini Amerika ve İngiltereliler oluşturuyor. Bu milletleri Almanlar, Ruslar, Ukraynalılar, Fransız ve İtalyanlar takip ediyor. Kara tarafında Türk müşterimiz yüzde 10’luk bir pay alıyor. Merkezimiz gerçekten İstanbul’daki performansımızdan çok memnun. Dünyada en başarılı birinci otel konumundayız denebilir. ”diye konuştu.

İKİ OTEL DAHA AÇMAK İSTİYORUZ

İstanbul Havalimanı’ndaki otelin yanı sıra yeni projeler hazırlığı içerisinde olduklarının altını çizen Göymen konuşmasına şöyle devam etti:

“İstanbul’un merkezinde çıkabilecek fırsatlar konusunda gözümüz açık. Şehir merkezine bir YOTEL açmayı hedefliyoruz. Bunun yanı sıra Bodrum, Çeşme gibi tatil beldelerine girme hedefimiz var. Merkez ofis bu konuda çok istekli. Şu anda havalimanının yakınında herhangi bir otel bulunmuyor, bu nedenle de ciddi avantajlarımız var. Elbette zamanla havalimanı çevresi daha da gelişecektir, yeni oteller yapılabilir. Biz de oradaki fırsatlara bakabiliriz. “

Kaynak: DHA



memq14
6 gün önce - Cum 13 Eyl 2019, 05:43

Atatürk Havalimanın çevresinde milyon tane Hotel vardı.

Wow,rodison, ibis, Pullman, titanic, Hilton

Hepsi yotel e kaldı normal.

İstanbul havalimanin çevresinde bir tayakadın köyü var. Yola çıkıyorsun direk inekleri görüyorsun


mafakyanc

6 gün önce - Cum 13 Eyl 2019, 08:00

Şu anda ortada yok ancak ilerleyen zamanlarda, Terminal'in ve Kapalı Otopark'ın arkasında yer alan Airport City (Core Zone) Bölgesinde [bir köşesinde caminin yer aldığı bölgedir] en az bir otel daha inşa edilecek o zaman bu YOTEL'in fiyakası da ne olsa sönecektir. Şimdi en iyi günleri!



süleymanKS

6 gün önce - Cum 13 Eyl 2019, 08:33

Alıntı:
İyi de yapılacak bu ileriki tarihli 2.-3.-4. Fazlar nasıl olacak da sadece 2.7 milyar €, hadi biraz daha bonkör davranalım 3-3.5 milyar €'ya mal edilecek? Hadi canım, sen de Sn. Kadri Samsunlu!


Havalimanının temeli 2014 yılında atıldı o dönem ki dolar kuru ile bu dönemki dolar kuru arasında 2,5 kat fark var.

7,5 Milyar dolar harcanmış. İnşaatın başladığı tarihte dolar 2,15 ₺ imiş. Dolar kuru ortalama 3,5 ₺ alsak

Harcanan 7,5 Milyar $ X 3,5 ₺ = 26,5 Milyar ₺ ye tekabül eder.

Şimdi dolar kuru 5,7 ₺. Kalan İnşaat süresi boyunca dolar kurunun ortalamasının 6,5 ₺ olacağını varsayalım.

Harcanacak 3,5 Milyar $ X 6,5 ₺ = 22,5 Milyar ₺ ye tekabül eder.

Aşağı yukarı bu tutarlarda harcamalar, ki çok da absürt bir fark yok.


mafakyanc

6 gün önce - Cum 13 Eyl 2019, 10:57

Bu projede, ezelinden beri US Dolar ($) telaffuz edilmemiştir. Herşey Euro/Avro (€) bazlıdır.

Maliyetlerin belli bir bölümü, diyelim %65'i, (TL) bazındadır; burası kabul ama (TL) bazında yapılmış gözüken/faturası alınan maliyetlerin de en az %30-40 arası yine dövize endekslidir. Bunlar daha sonraki aşamalarda daha yüksek (TL) değerleri ile maliyete yansıyacaktır. Ayrıca ithalat konusu kalemlerin gelecekteki (TL) maliyetlerini ortalama 1€=7-8 TL (varsayım) gibi almak zaten ayrı bir saflık olacaktır: 2028'e kadar sürecek, belki de aşacak bir süreçten bahsediyoruz!

Geride kalan (ve anladığım kadarıyla şu an IGA'nın kasasında/kredi portföyünde kalmamış olan) o € 2.7-3.5 milyar €'ya bu iş bitirilemez!...


süleymanKS

6 gün önce - Cum 13 Eyl 2019, 11:03

Evet ben sehven doları baz alarak hesap yapmışım. Fakat Euro olarak da benzer bir tablo çıkar karşımıza.

O paralara kalan iş biter mi bitmez mi bilemem ama neticede işin başladığındaki kur ile bugünkü kur arasında 2-3 kat fark var. Dikkat etmeniz gereken noktayı anlatmak istedim sadece.



sayfa 700
ANA SAYFA -> ULAŞIM