Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 770
msacikarali

2 hafta önce - Pts 02 Eyl 2019, 19:36
Adana - İstanbul Uçuşu





Omer Istanbul

2 hafta önce - Çrş 04 Eyl 2019, 10:06

Geçenlerde Havana-Istanbul uçuşumuzun Karakas bacağında yaşanan sıkıntıları burada anlatmıştım. Konuyu THY na yazı ile bildirmiştim. Sağolsunlar aşağıdaki cevabı göndermişler. Ben yaptığım bilgilendirmede hiçbir şekilde tazminat talebinde bulunmadım sadece orada yaşanan aksaklıkları ve buna karşılık hem kabin hem kokpit ekibinin bunu yönetmekte ve yolcuyu bilgilendirmekte çok yetersiz kaldığını ve bu durumun özellikle yabancı yolcu nezdinde THY imajını olumsuz etkilediğini anlattım ama gelen cevapta tazminat ödemeyeceklerini bildirmişler. Dediğim gibi ben kesinlikle tazminat falan istemedim ama anlaşılan müşteri ilişkileri daha çok bu konuya odaklı olduğundan cevap böyle olmuş. Ayrıca benim şikayetime cevap niteliğinde olan son paragrafta ne anlatılmak istendiğini de tam olarak anlayamadım doğrusu, bloke koltuklar bir şekilde yolcuya verilmiş demek isteniyor herhalde, yine de teşekkür etmek lazım en azından bir cevap geldi.

"Öncelikle yaşanan aksaklığın uçuş planınızı olumsuz yönde etkilemesi nedeniyle özür dileriz.

17 Ağustos 2019 TK0183 Havana/Karakas seferinde, operasyonel nedenle yaşanan 1 saat 2 dakikalık gecikme için talep ettiğiniz tazminat ödemesini yapamayacağımızı üzülerek bildirmek zorundayız.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından 2012’de yayımlanan yönetmelik, yaşadığınız gecikme sonucunda tazminat ödemesi gerektiriyordu. Ancak yine SHGM tarafından 5 Nisan 2017’de alınan “yürütmeyi durdurma kararı” nedeniyle artık bu gibi aksaklıklar için tazminat ödemesi yapamıyoruz.

Uçuşlarımızın zamanında gerçekleşmesi için elimizden geleni yaptığımızdan emin olabilirsiniz.

Diğer yandan, ilgili seferdeki uçuşta sistem hatası sebebiyle koltuk çiftleri olduğu öğrenilmiştir. Ayrıca, teknik nedenlerden ötürü iki koltuğun teknik nedenler kaynaklı bloke olması gerektiği, ancak söz konusu koltukların sistem tarafından bloke olarak görüntülenmemesi sebebiyle ne yazık ki yolcularımıza tahsis edildiği anlaşılmıştır.

Anlayışınız için teşekkür eder, saygılar sunarız."


mafakyanc

2 hafta önce - Çrş 04 Eyl 2019, 10:45

Ömer Bey, demek ki THY personeline bu saatten sonra Türkçe dersi de verilmesi gerekiyor!... Ya da bunlar klişe mesajlar kullanıyor, birkaç klişeyi birleştirince ortaya size gelen abuk cevaplar çıkıyor... Tazminat konusundaki tahminim de şu: muhtemelen sizin mesajınızı "girizgah" olarak kabullenip, verecekleri cevabın ardından (cevabın içeriğine göre) bir tazminat talebiyle devam ettireceğinizi varsayarak kapıyı peşinen kapattılar!

Mantıkları belli ki "ilk mesajda tazminat talebi yer almasa bile, arkası sonradan gelir!" tarzında çalışıyor yazık!



mafakyanc

2 hafta önce - Prş 05 Eyl 2019, 11:03
THY Yine Hedef Küçülttü!!!


Bkz.: https://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/ ...ulttu.html

Ayrıca: http://www.kokpit.aero/thy-2019-sonu-hedef-revizyonu

"Tarzan zorlanmakta!" anlaşılan. Sen 2109'da 90 milyondan kapı aç, daha sonra bunu 80 milyona çekerek KAP'a bildirim yap ve şimdi (en yoğun mevsimin bittiği günlerde) bunu 76 milyona çek! Yani ilk tahminlere göre %15.5 azalma...

Pekala, koşullar onu zorunlu hale soktu diyelim. Peki, bırakın diğer giderleri (uçak alımları, kiralamalar, İstanbul Havalimanına yerleşme nedeniyle yapılan/yapılacak zorunlu yeni yatırımlar), İstanbul Havalimanı'na taşınma giderlerini de bir kenara koyunuz. İşletme giderlerinde, en azından Dolar bazında %15 tasarruf yapabilecekler mi 2019 sonuna kadar? (2018 sonu Dolar cinsinden işletme giderlerine karşılık 2019'dakiler...)???

Eğer bu yıl sonu adam gibi bir bilanço ortaya çıkmazsa, İlker Aycı ve ekibi 2020 ortalarında İzmir Marşı ile uğurlanır da yerlerine gelecek gideni ne kadar aratır?


Alperen4423
2 hafta önce - Prş 05 Eyl 2019, 11:30

İzmir marşı ile uğurlanmak ne alaka? Neden politik bir mesaj yollama çabası içindesiniz?



mafakyanc

2 hafta önce - Prş 05 Eyl 2019, 11:37

Çünkü, halka açık bir şirket olmasına rağmen THY sürekli olarak (ezelinden beri...) siyasetin oyuncağı ve iktidarların emir erliği yapılmış bir kurumdur!... Buna da bir itirazınız olamaz, herhalde!!!

Bunlar, acı ama GERÇEK! Bazılarınız kabul edemese bile!...


osman akar
1 hafta önce - Prş 05 Eyl 2019, 17:47

Böyle oyuncak olacaksa can kurban... Yıllar önce
PİJAMALI HAVA YOLLARI
Diye dalga geçilen şirket şimdi Dünya'nın en iyi Havayolu firması...Dünya devi şirketler bile THY'nin kendilerini alması için yalvarırken sizin sırf KISKANÇLIK ile böyle konuşmanıza pes....
Ama sizde haklısınız bir türlü iktidar olamayıp Arpalık haline getirmediğiniz için KISKANÇLIK KRİZİNE girmeniz gayet doğal...



mafakyanc

1 hafta önce - Prş 05 Eyl 2019, 18:33

Ha, bu da iyi: demek ki, mevcut iktidarın THY'nı ARPALIK HALİNE GETİRDİĞİNİ kabul etmektesiniz!...

Ancak anlayışınız oldukça kıt ve de olaya at gözlükleri arkasından bakıyorsunuz; sizin de "iktidar yandaşlığınız" görüşünüzü engellemekte.

Dikkat ederseniz ben yukarıdaki mesajımda "ezelden beri iktidarların arpalığı olmuş!" mealinde bir ifade kullandım. Sadece mevcut iktidarı kasdetmedim ve suçlamadım!


osman akar
1 hafta önce - Prş 05 Eyl 2019, 18:34

Allah Aşkına benim yukarıdaki mesajımdan onu mu anladınız.... Arpalık yapmak isteyip te yapamayanın siz olduğunuzu belirttim ben.

kami suyutmaz
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 19:03

Türk Hava Yolları (THY), Ağustos ayındaki yolcu, kargo ve uçuş sayılarını açıkladı.

Haziran, Temmuz ve Ağustos aylarına baktığımızda, THY’nin şaşırtan bir yaz dönemi performansına imza attığını söyleyebiliriz.

Geçtiğimiz 10-15 sene içinde özellikle bu aylarda yolcu ve uçuş sayısını artıran şirket, 2019 yılının yaz mevsiminde adeta yerinde saydı.

Haziran ayında sadece %3,2 oranında artan yolcu sayısı, Temmuz ayında ise büyük bir sürpriz yaparak %4,8 oranında azalmıştı.

Ağustos’ta da tablo pek değişmedi.

Temmuz ayının ardından Ağustos ayında da THY’nin yolcu sayısı geriledi. (-%1,8)

Sebep, 737 MAX’lar mı?
THY’nin yolcu sayısındaki durağanlığın sebebi olarak, Boeing 737 MAX tipi uçakların geçtiğimiz Mart ayından bu yana yerde yatması gösteriliyor.

Gelgelim, THY’nin kamuoyu ile paylamış olduğu performans raporunda ise durum tam olarak bu yönde değil.



2018 yılının Ağustos ayında THY filosundaki uçak sayısı 326 iken, bu yılın aynı ayında bu sayı 343’e yükselmiş.

Bunların 12 tanesinin 737 MAX tipinde olduğunu düşünürsek, net uçak sayısı 331’e iniyor.

Koltuk kapasitesinde de durum benzer.

2018 yılının Ağustos ayında THY’nin koltuk kapasitesi 65.130 iken, bu yılın aynı ayında bu sayı 67.400’a yükselmiş.

Bu sayıdan, 737 MAX’ların koltuk kapasitesini (1.830) çıkardığımızda geriye 65.570 kalıyor.

Yani fiilî kapasite neredeyse aynı kalmış.

Dolayısıyla, yolcu sayısındaki düşüşün yegâne sebebi olarak 737 MAX’ların yerde yatmasını göstermek pek mâkûl görünmüyor.

İç Hat Pazarındaki Daralma
Aslına bakacak olursak, THY’nin dış hat yolcu sayısı artmaya devam ediyor.

İç hatlardaki gidiş ise bunun tam tersi yönde.

Haziran ayındaki düşük oranlı bir artışın ardından, THY’nin iç hat yolcu sayısı Temmuz ve Ağustos aylarında çift haneli oranlarda azalmış.

Uçak Kullanım Süresi
Raporda dikkat çeken bir diğer husus, THY’nin uçak kullanım (utilizasyon) süresi.

Ağustos ayında uçak kullanım süresi arttığı (%2,9) halde, yolcu uçaklarındaki konma sayısının %1,3 oranında azaldığı görülüyor.

Ay boyunca 650 civarında daha az yolcu seferi gerçekleştirilmiş.

Yani THY, kısa menzilli uçuşlar yerine nispeten daha uzun menzilli uçuşlara yönelmiş.

Zaten uçuş sayısındaki azalmaya karşın arz edilen koltuk km miktarındaki artış bu tespitimizi doğrular nitelikte.

Neticede THY, geçen seneye kıyasla hemen hemen aynı kalan kapasitesini iç hatlarda kısarak, daha kârlı olan dış hatlara yönelmiş.

Ve şirketin bu tercihi tabii olarak, aylık performans raporuna iç hat yolcu sayısında ciddi bir düşüş şeklinde yansımış.

Boeing 737 MAX tipi uçaklar yeniden kullanılmaya başlanana kadar, THY’nin aynı taktiği devam ettireceği ve dış hatlar odaklı bir operasyon yapmaya devam edeceğini tahmin ediyoruz.

Bu karar iç hat yolcularını üzecek olsa da şirketin mâlî gidişatı açısından doğru bir tercih gibi görünüyor.

İşte ay ay, THY’nin 2019 yılı yaz mevsimi sonuçları:

Haziran
Haziran 2018 döneminde 6,4 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2019 yılının aynı döneminde %3,2’lik artışla 6,6 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısı iç hatlarda %1,3, dış hatlarda ise %4,6 artmıştır.
Yolcu doluluk oranı Haziran 2019 döneminde 1,2 puanlık artışla ile %80,3 olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönemde iç hat seferlerdeki doluluk oranı da 4,0 puanlık artış göstermiştir ve %86,1 olmuştur.
Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Haziran 2018 döneminde 12,5 milyar iken, 2019 yılının aynı döneminde %3,1 artarak 12,9 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK, iç hat uçuşlarda %3,9 artmış; dış hat uçuşlarda ise %3,0 artmıştır.
Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Haziran 2018 dönemine kıyasla %0,2 oranında bir azalış gerçekleşmiştir.
Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Haziran 2018 dönemine kıyasla %10,6 oranında bir artış gerçekleşmiştir.
Taşınan Kargo-Posta, Haziran 2018 döneminde 115.967 ton iken, 2019 yılının aynı döneminde %7,7’lik artışla 124.939 tona yükselmiştir.
Temmuz
Temmuz 2018 döneminde 7,5 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2019 yılının aynı döneminde %4,8’lik azalışla 7,1 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısı iç hatlarda %11,2 azalırken, dış hatlarda ise sabit kalmıştır.
Yolcu doluluk oranı Temmuz 2019 döneminde 2,2 puanlık azalış ile %83,2 olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönemde iç hat seferlerdeki doluluk oranı da 1,3 puanlık artış göstermiştir ve %89,4 olmuştur.
Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Temmuz 2018 döneminde 14,4 milyar iken, 2019 yılının aynı döneminde %0,8 azalarak 14,3 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK, iç hat uçuşlarda %9,4 azalmış; dış hat uçuşlarda ise %0,6 artmıştır.
Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Temmuz 2018 dönemine kıyasla %5,6 oranında bir artış gerçekleşmiştir.
Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Temmuz 2018 dönemine kıyasla %5,9 oranında bir azalış gerçekleşmiştir.
Taşınan Kargo-Posta, Temmuz 2018 döneminde 119.726 ton iken, 2019 yılının aynı döneminde %12,2’lik artışla 134.290 tona yükselmiştir.
Ağustos
Ağustos 2018 döneminde 7,5 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2019 yılının aynı döneminde %1,8’lik azalışla 7,4 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısı iç hatlarda %10,7 azalırken, dış hatlarda ise %4,6 artmıştır.
Yolcu doluluk oranı Ağustos 2019 döneminde 0,8 puanlık azalış ile %84,8 olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönemde iç hat seferlerdeki doluluk oranı da 0,7 puanlık artış göstermiştir ve %88,4 olmuştur.
Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Ağustos 2018 döneminde 14,7 milyar iken, 2019 yılının aynı döneminde %3,0 artarak 15,2 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK, iç hat uçuşlarda %9,2 azalmış; dış hat uçuşlarda ise %4,8 artmıştır.
Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Ağustos 2018 dönemine kıyasla %9,4 oranında bir artış gerçekleşmiştir.
Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Ağustos 2018 dönemine kıyasla %0,4 oranında bir azalış gerçekleşmiştir.
Taşınan Kargo-Posta, Ağustos 2018 döneminde 116.682 ton iken, 2019 yılının aynı döneminde %11,5’lik artışla 130.151 tona yükselmiştir.

https://www.havayolu101.com/2019/09/11/thyden-sas ...QkOSlyzBv4



sayfa 770
ANA SAYFA -> ULAŞIM