Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ülkemizdeki Trafik Kazaları ve Nedenleri
« önceki   123 ... 424344   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 43

Ülkemizdeki trafik kazalarının başlıca nedeni nedir?
Aşırı hız 7.6%  7.6%  [61]
Alkol 3.1%  3.1%  [25]
Yolların yetersizliği(bozuk yollar,vs.) 3.4%  3.4%  [27]
Dikkatsizlik 5.4%  5.4%  [43]
Kural ihlalleri(hatalı sollama,şerit ihlalleri,vs.) 16.7%  16.7%  [134]
Eğitimsizlik/Bilgisizlik 16.0%  16.0%  [128]
Uykusuzluk(yorgunluk) 0.1%  0.1%  [1]
Yukarıdaki şıkların hepsi 47.7%  47.7%  [382]
Toplam Oy : 801

Burç

3 ay önce - Prş 30 May 2019, 10:22

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2018 yılı Karayolu Trafik Kaza İstatistiklerini yayınladı.
TÜİK'in konuya ilişkin haber bülteni aşağıda bulunuyor:


Türkiye'de 186 bin 532 adet ölümlü yaralanmalı trafik kazası meydana geldi

Ülkemiz karayolu ağında 2018 yılında toplam 1 milyon 229 bin 364 adet trafik kazası meydana geldi. Bu kazaların 1 milyon 42 bin 832 adedi maddi hasarlı, 186 bin 532 adedi ise ölümlü yaralanmalı trafik kazasıdır. Yıl içerisinde meydana gelen ölümlü yaralanmalı trafik kazalarının %75'i yerleşim yeri içinde %25'i ise yerleşim yeri dışında meydana geldi.

Trafik kazalarında 6 bin 675 kişi hayatını kaybederken 307 bin 71 kişi yaralandı

Türkiye'de 2018 yılında meydana gelen 186 bin 532 adet ölümlü yaralanmalı trafik kazası sonucunda 3 bin 368 kişi kaza yerinde, 3 bin 307 kişi ise yaralanıp sağlık kuruluşlarına sevk edildikten sonra kazanın sebep ve tesiriyle 30 gün içinde hayatını kaybetti. Ölümlerin %46,9'u, yaralanmaların %67,1'i yerleşim yeri içinde gerçekleşirken ölümlerin %53,1'i yaralanmaların ise %32,9'u yerleşim yeri dışında oldu.

Trafik kazalarında ölenlerin %42,9'unu sürücüler oluşturdu

Ülkemiz karayolu ağında 2018 yılında gerçekleşen trafik kazalarında ölen kişilerin %42,9'u sürücü, %34,9'u yolcu, %22,2'si ise yayadır. Trafik kazalarında ölenler ve yaralananlar cinsiyetlerine göre incelendiğinde ise ölenlerin %75,9'unun erkek, %24,1'inin kadın, yaralananların ise %67,8'inin erkek, %32,2'sinin kadın olduğu görüldü.

Kazaya neden olan kusurlar içinde sürücü kusurları %89,5 ile ilk sıradadır

Türkiye'de 2018 yılında ölümlü yaralanmalı trafik kazasına neden olan toplam 217 bin 898 kusura bakıldığında kusurların %89,5'inin sürücü, %8,4'ünün yaya, %0,9'unun yolcu, %0,6'sının taşıt ve %0,6'sının yol kaynaklı olduğu görüldü.

Ölümlü yaralanmalı trafik kazasına 300 bin 704 adet taşıt karıştı

Ülkemiz karayolu ağında 2018 yılında ölümlü yaralanmalı trafik kazasına karışan toplam 300 bin 704 taşıtın %53,2'si otomobil, %15,5'i motosiklet, %15,3'ü kamyonet, %3'ü minibüs, %2,5'i kamyon, %2,3'ü çekici, %2,2'si otobüs, %1,1'i traktör ve %4,9'u diğer taşıtlardan oluştu.

Ölümlü yaralanmalı kazalar en fazla Temmuz en az Şubat ayında oldu

Türkiye'de 2018 yılında meydana gelen 186 bin 532 ölümlü yaralanmalı kazanın aylara göre dağılımına bakıldığında Temmuz ayı %10,9 pay ile en fazla kazanın meydana geldiği ay olurken Şubat ayı %6 pay ile en az kazanın meydana geldiği ay oldu. Haftanın günlerine göre bakıldığında ise ölümlü yaralanmalı kazaların %14,8 pay ile en fazla Cumartesi günü ve %13,7 pay ile en az Salı günü gerçekleştiği görüldü.

Ölümlü yaralanmalı kazaların %67,7'si gündüz meydana geldi

Ülkemiz karayolu ağında meydana gelen 186 bin 532 ölümlü yaralanmalı kazanın %67,7'si gündüz, %29,7'si gece ve %2,6'sı alacakaranlıkta oldu.


Yakup

2 ay önce - Prş 18 Tem 2019, 14:13

Son dakika... Yolcu minibüsü takla attı! Çok sayıda ölü ve yaralılar var

Van'da, düzensiz göçmenleri taşıyan minibüsün şarampole devrilmesi sonucu ilk belirlemelere göre 15 kişi hayatını kaybetti, 27 kişi yaralandı.




Alıntı:







Olay yerine çok sayıda ambulans ve UMKE ekibi yönlendirildi. Kazada, ilk belirlemelere göre 15 kişi yaşamını yitirdi. 27 yaralı da ambulanslarla Van'daki hastanelere kaldırılarak tedavi altına alındı. Kaza nedeniyle kara yolunda ulaşım kontrollü sağlanıyor.


KAYNAK: MILLIYET.COM.TR


Cok yazik…


Cemoli D18
4 hafta önce - Prş 22 Ağu 2019, 10:26

Alıntı:
Türkiye'de ölümlü trafik kazaları arttı

Avrupa Birliği'nde (AB) ölümlü trafik kazaları sayısı, son 20 yıl içerisinde yarıya düştü. AB içerisinde en yüksek orana sahip ülkeler ise Doğu Avrupa ülkeleri oldu.

Avrupa Ulaşım Güvenliği Konseyi (ETSC) rakamlarına göre, 2018 yılı içerisinde tüm AB genelinde 25 binin üzerinde insan AB yollarında hayatını kaybetti. 2001 yılında ise bu sayı 55 binin üzerindeydi.

TÜRKİYE'DE YÜZDE 30 ARTTI
TÜİK verilerine göre yapılan hesaplamalar sonucu 2002 yılında 65 milyon nüfusu olan Türkiye'de bir milyon kişi başına 62 ölümlü kaza gerçekleştiği, 2018 yılında ise 82 milyon nüfuslu ülkede bir milyon kişi başına 81 ölümlü kaza meydana geldiği anlaşıldı.


Buna göre artış oranı yüzde 30,64 olarak hesaplandı.

Sadece 2018 yılında ise toplam 1 milyon 229 bin 364 trafik kazası içinde toplamda 6 bin 675 kişi hayatını kaybederken, 307 bin 71 kişi yaralandı. Ölenlerin yüzde 42,9’unu sürücüler, yüzde 34,9’unu yolcu, yüzde 22,2’sini ise yayalar oluşturdu.

https://www.ensonhaber.com/turkiyede-olumlu-trafi ...artti.html



Son 20 yılda artış olması üzücü.
Oysa son 16 yılda çok ciddi şekilde karayolu çalışmaları yapıldı.
Resmi verilere göre trafik kazalarının büyük çoğunluğu sürücü hatasından kaynaklanıyor diye rapor çıktı.

Bazı karayolu güvenliği ve yol durumları da kazaya sebebiyet vermektedir.
Devlet, yollardaki bu eksiklikleri kısa süre içerisinde gidermeli.



Murat cyln
4 hafta önce - Prş 22 Ağu 2019, 10:35

Alıntı:
Resmi verilere göre trafik kazalarının büyük çoğunluğu sürücü hatasından kaynaklanıyor diye rapor çıktı.

Bazı karayolu güvenliği ve yol durumları da kazaya sebebiyet vermektedir.
Devlet, yollardaki bu eksiklikleri kısa süre içerisinde gidermeli.


kazalarının büyük çoğunluğu sürücü hatasından kaynaklanıyor diye rapor çıkan rapor elbetteki doğrudur.
yoldan ve işaretlerden kaynaklı kazalarda olmaz değil . bu sebepten sürücülerin çok dikkatli olması ve kurallara uyması gerekir.
ayrıca sürücü kurslarında eğitimlerin daha uzun sürmesi gerekir. 16 ders saati direksiyon eğitimiyle sürücü olunmaz.


mustafa 1903
4 hafta önce - Prş 22 Ağu 2019, 11:36

Malesef, bizim otoyollarımızda, özellikle İstanbul TEM'de, kendimi en güvensiz hissettiğim zamanlar, trafiğin az olduğu zamandır. Neden biliyor musunuz?

Örneğin, geçen akşam Silivri'de otoyola bağlandık, ilk önce 2 şerit sonra 3 şerit oluyor. Sonra arkadan bir sürü selektör yapan manyaklar türedi ve makas atan magandacılar da eklendi. Ben sol şeridi sadece sollama yaparken kullanırım, genelde 120-125 giderim.

Zaman zaman, orta şeritte, sağ şeritte ilerleyen kamyonları sollamaya çalışan kamyonlar, otobüsler oluyor. Bunlar da genelde 100-110 giderler. Peki ben bunları 125-130 ile sollarken, arkama yapışan, takip mesafesi korumayan, manyaklar ne yapmaya çalışıyor?

Hatta bazen tüm şeritler dolu oluyor, ama yine de arkama yapışıyor, taciz ediyorlar. Bunların ikisi yarış eder gibi, makas atarak sağ şeritten sola geçerken aracıma az kalsın çarpıyordu, kim bilir o süratta nasıl bir felakete sebep olacaktı!

Yoğun trafikte, böyle durumlar ile karşılaşmıyorum, çünkü yol tıkanık oluyor, ama hafif açıldığı zaman bazıları piskopat gibi araba kullanıyor. Bazen bu manyaklara beddua edesim geliyor ama çocuğu, anne babasını düşünerek vazgeçiyorum, ama ne diyeceğimi de bilmiyorum.

Alıntı:
TÜİK verilerine göre yapılan hesaplamalar sonucu 2002 yılında 65 milyon nüfusu olan Türkiye'de bir milyon kişi başına 62 ölümlü kaza gerçekleştiği, 2018 yılında ise 82 milyon nüfuslu ülkede bir milyon kişi başına 81 ölümlü kaza meydana geldiği anlaşıldı.

Buna göre artış oranı yüzde 30,64 olarak hesaplandı.

Nüfusa göre hesaplandığı için yanıltıcı olabilir. Aslında, bunları da göz önünde bulundurmak lazım:

- 2002'de kişi başı kaç araç düşüyordu, 2019 da ne kadar?
- 2002'de araç başı kaç kaza oluyordu, 2019 da ne kadar?



Görüldüğü gibi, 2002-2019 arası araç sayısı %55 civarı artmış, trafik kazaları da artmış, ama nüfusu hesaba katınca, kaza oranları azalmış.



ERTUĞRUL
4 hafta önce - Prş 22 Ağu 2019, 11:52

Mustafa bey,

İçişleri Bakanlığı'nın bu konuda çok yetersiz kaldığını düşünüyorum.
Zaafiyet değil ama yeterli irade yok.
Bakan bey bu konuyla da terörle ilgilendiği gibi ilgilense, ki ilgilenmesi şart.Trafik terörü %90 azalır.
Zorba trafik teröristleri yolları kendi zevklerini tatmin alanı olarak kullanır ve masumları katlederken devletin bunlara dur dememesini kabullenemiyorum.


mustafa 1903
4 hafta önce - Prş 22 Ağu 2019, 12:07

Alıntı:
İçişleri Bakanlığı'nın bu konuda çok yetersiz kaldığını düşünüyorum.
Zaafiyet değil ama yeterli irade yok.
Bakan bey bu konuyla da terörle ilgilendiği gibi ilgilense, ki ilgilenmesi şart.Trafik terörü %90 azalır.

Aslında Bakan Soylu, bu konuda da güzel işler yapmaya çalışıyor. İstatistiklere bakınca da faydası gözüküyor. Yeterli mi? Hayır, ama yapılan güzel şeyleri takdir etmek lazım.

Mesela, çocukların ilgisini çekecek hediye yarışmaları, farkındalık yaratacak projeler var, cezaların artırılması (yine de yetersiz), vb.

Denetimin de artması şart.

Ancak, bazen mahkemelerin saçma kararları bunu baltalıyor. Radar tuzağı kurulmuş gerekçesi ile bir avukat cezasının iptalini alabilmiş, magandalar para cezası alıp yoluna devam edebiliyor, vb.



Cemoli D18
4 hafta önce - Prş 22 Ağu 2019, 12:51

Alıntı:
ayrıca sürücü kurslarında eğitimlerin daha uzun sürmesi gerekir. 16 ders saati direksiyon eğitimiyle sürücü olunmaz.


Direksiyon sınavından artık kolay kolay geçirmiyorlar.
Ben 2008'de girdim. O yılda çok rahat geçtim. Araç sürüş tecrübem olduğu için sıkıntı yoktu.
Şimdi ise direksiyon sınavını geçmek eskiye nazaran epey zor.


Yakup

1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 18:26







Katliam gibi kaza.. 6’si cocukmus..


buracom
1 hafta önce - Prş 12 Eyl 2019, 14:14

Alıntı:
Direksiyon sınavından artık kolay kolay geçirmiyorlar.
Ben 2008'de girdim. O yılda çok rahat geçtim. Araç sürüş tecrübem olduğu için sıkıntı yoktu.
Şimdi ise direksiyon sınavını geçmek eskiye nazaran epey zor.


geçen hafta direksiyon sınavına girdim. eskiden her giren ehliyet alabiliyorken şimdi zor. sınavda hatayı affetmeyip bırakıyorlar. her şey listeye bakar. listedeki sarı maddelerde iki ihlalde kırmızı maddelerde bir ihlalde bırakıyorlar sınavdan. sinyal vermemek de buna dahil.



sayfa 43
« önceki   123 ... 424344   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM