Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara - İstanbul Hızlı Treni [ANK]
« önceki   123 ... 111112113114   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 112
serinyon
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 10:24

Alıntı:
25 mi ? Ilk kez ciddi muhalefet edeyim, hattin tumu tamamiyle bittiginde dahi yani hem ripajlar hem de bahsettigimiz tunel , 25 dk kisalma olmayacaktir


Muhalefet etmekte problem yok. Olmayacaktır diyorsanız ortaya hesabı koymanız lazım. Ama onu göremedim.

25 dakika olayı kaynağından okuduğum bir bilgiydi onu bulamadım. Kendi hesapladığım veya uydurduğum bir sey değil 25 dakika.

Benim yaptığım hesap aşağıda.

T-26 süre kazancı yaklaşık 6-8 dakika.
Nasıl mı? YHT, 8 km'lilk bypass hattını ortalama 60 km/sa ile gidiyor. Burayı direk 250 km/sa ile geçtiğini varsayarsanız, 6 dakika kısalma oluyor. Geçişlerde de çok yavaş gidildiğinden süre kısalması 6-7 dakika arası olacaktır. Buraya 6.5 diyelim.

Doğançay ripajı 40 km'lik mesafeyi 30 km'ye kısalttığından ve ortalama 80 ile gidilen bölgeden yarısında 60 diğer yarısında 100) 250 ile geçeceğinden mevcutta 30 dakika arasında katedilen mesafeyi 7.5 dakikada alacaktır.

Süre azalması benim hesabıma göre (6,5 + (30-7,5)) yaklaşık 29 dakikadır.

Yani hesabımdaki sapma payına +- %10 hata payı vereyim en az 26 en fazla 32 dakika kazancı olacaktır bu iki bölgenin.

Bir sonraki YHT kullanımımda mevcuttaki süreyi ve kmyi net olarak hızları ile birlikte sizlere video olarak kaydedeceğim.

Alıntı:
Gebze Halkalı arası hiçmi hızlanmayacak en az 80 sabitle gitmesi lazım


Gebze Halkalıdan sürat olarak çok bir şey beklememek lazım. İzmit kuzey geçişi sabiha gökçen YHT bağlantısı yapılırsa süre baya düşer. Ancak bunu bize görmek nasip olmaz diye tahmin ediyorum


Sinan Bilgin
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 12:05

Tamam iste ripaji disarida birakilarak sorulan bir soruydu ve 25 dk demistin diye dedim

Tunel ve ripajlar toplaminda belki olabilir

Tunel ile ilgili hesaplamanda da mesafe ve hiz yondeki ilk kazanim dakikana katilirim ama yaklasim uzaklasim yani akselerasyon ve de akselerasyon o kadar agir bir surec almiyor kanimca

Cok gittim geldim ankara eskisehire , kendi yoluna girince hizli sekilde hizlaniyor


Karakas Mehmet

1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 16:28



(+)




sağlıkcıı
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 17:26

25 dk veya 30 dk. Az değil.

İSMAİL (ULAŞIMCI)
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 14:58

İzmit-Eskişehir arasındaki tüm inşaatlar bittiğinde oluşacak süre kısalmasını başka bir yöntemle de hesaplayabiliriz. şöyle ki:
İzmit-Eskişehir arasının tamamlanması halinde YHT Proje Uzunluğu : 190 km.
Trenin İzmit İstasyonundan Max Hıza Ulaşması : 15 km. (11 km. İzmit Geçişi 120 km/h) t1=8 dak.
Trenin Eskişehir İstasyonu öncesi yavaşlayıp durması : 5 km. (120 km/h) t2=2,5 dak.
Trenin Max Hızla (Ben 240 aldım) gideceği yol (190-20) : 170 km (240 km/h) t3=42,5 dak.
Toplam Süre t= 8 + 2,5 + 42,5 = 53 dakika
YHT Tarifesine göre İzmit-Eskişehir (Arifiye, Bilecik ve Bozüyük'de durmayanlar) yolculuk süresi 97 dak.
T26 ve sapanca-Doğançay-Geyve varyantı bittiğinde oluşacak ortalama süre kısalması. 97-53= 44 dak.
NOT: Ben iki ayrı kez trenlerin max hızdan 0 a inmesi (Durma) ve 0 dan max hıza çıkmasına süre tutup mesafeyi hesapladım. Ortalama 5-6 km. de duruyor, 9-10 km de max hıza ulaşabiliyor. Tabii sanırım trenlerin marka ve modeline göre bu değişebilir. Ancak süre kısalmasının 45 dakikanın altına inmeyeceğine inanıyorum. Ayrıca İzmit-İstanbul arası ve Ankara girişlerinde çok yavaş gidiyor, buralardaki sinyalizasyon sorunlarından kaynaklı olduğunu düşündüğüm zaman kayıpları da giderilirse çok rahat 1 saatlik kısalma olabilir...



Sinan Bilgin
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 17:40

Ben maximumun 30 dk bile olmayacagini iddia ediyorum ve bu konuda merakim da oldugundan herkesten ekran goruntusu aliyorum, tabi kendileriminkini de

İSMAİL (ULAŞIMCI)
1 hafta önce - Prş 12 Eyl 2019, 12:02

Bu 190 km. uzunluktaki İzmit-Eskişehir arasının inşaatı tamamlanmış halini benzer kesim olan 164 km uzunluktaki Eskişehir-Polatlı arası ile kıyaslarsak, 190-164=26 km. fark var. YHT tarifesine göre trenler bu kesimi 48 dakikada kat ediyor. Durma & kalkma süre içicinde olduğundan 26 km için 240 km/h hıza göre 6,5 dakika ilave edersek 48+6,5=54,5 dakika ediyor. Yani bu reel hesaba göre de 190 km lik İzmit-İstanbul arası 97-54,5=42,5 dakika kısalmış oluyor. Önceki hesap ta da yakın bir rakam olan 44 dakika bulmuştum (Sadece 1,5 dakika fark var).
Tabii bu hesapların tutması için TCDD nin mükemmel bir sinyalizasyon sistemine ve iyi bir işletmecilik anlayışına sahip olması gerekiyor. Zırt pırt treni yavaşlatmamak, bekletmemek veya istasyonlarda kalış süresini uzatmamak kaydıyla...



Deniz Çağdaş
5 gün önce - Cmt 14 Eyl 2019, 08:33

Peki Eskişehir-Ankara arası 200'ün üzerinde giderken sarsılma neden artıyor ?

KHanbilge

5 gün önce - Cmt 14 Eyl 2019, 12:14

Alıntı:
Peki Eskişehir-Ankara arası 200'ün üzerinde giderken sarsılma neden artıyor

Sayın Deniz Çağdaş bu soruyu çalışanlara sorduğumda genleşme oluyor bundan ötürü sarsıntı yapıyor korkulacak birşey yok cevabı geliyor. İzlenimim daha yeni olan yolda ( Gebze Eskişehir arası) kısmen daha az sarsıntı olduğu ve taze bakımdan çıkan trenlerin daha az sarstığıdır. Rezonans a benzer yalpalamalarda tren 250 km hızdan 230 240 km hızlara düşerek kurtuluyor. Benimde sizinde merak ettiğimiz soru tehlikeli olup olmadığı. Sarsıntılı bir Eskişehir e varışta makiniste sorduğumda soruyu bekliyormuş gibi bir sıkıntı olmaz zaten bundan sonrası yavaş gidecek İstanbul'a demişti peki bu rezonanslar tehlikeli olmuyormu dediğimde hayır okadar test yapılıyor korkulacak birşey yok diye beni pek tatmin etmeyen bir cevap almıştım.


ramir3438
5 gün önce - Cmt 14 Eyl 2019, 12:16

Alıntı:
Peki Eskişehir-Ankara arası 200'ün üzerinde giderken sarsılma neden artıyor ?


Sarsıntı oluyorsa rayların geometrisi bozulmuştur. Özel makinalar ile raylara bakım yapılmalıdır. Bu çalışma hat açılmadan önce yapılıp hat düzeltilirdi.

Zaman zaman hem raylara hemde trenlere bakım yapılmalıdır. Tcdd hızlı tren hala tam anlayamadı ki bu tür sıkıntılar oluyor.

Bakım yapılmazsa ilerleyen zamanlarda kazalarda olabilir.



sayfa 112
« önceki   123 ... 111112113114   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM