Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 24
Mehmet uygur
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 21:36

İstanbul Havalimanı-Halkalı Metrosu'nda tünel kazısı başlıyor!
10 Eylül 2019, Salı
İstanbul Havalimanı-Halkalı Metro Hattı'nda tünel kazısı çalışmaları başlıyor.Kazı işini yürütecek olan E-Berk Grup’un İş Geliştirme Uzmanı Kaan Yavuz, "Kurulum çalışmaları başladı. Bir ay içerisinde kazıya başlamayı planlıyoruz. 2.5 yılda bitirmeyi öngörüyoruz" dedi...



İstanbul Havalimanı-Halkalı Metro Hattı'nda tünel kazısı başlıyor. 28 kilometrelik hattın kazı çalışması için iki tünel açma makinesi Kayaşehir bölgesinden kazıya başlarken, altı makine de Arnavutköy’den tünele girecek. Milliyet'te yer alan habere göre; Halkalı kazısında, Gayrettepe hattında bir günde 64.5 metre ilerlenerek kırılan rekorun da önüne geçilmesi planlanıyor. Tek yönde günde 70 bin yolcuya hizmet vermesi düşünülen 28 kilometre uzunluğundaki Havalimanı-Halkalı hattı, altı istasyondan oluşacak.

İstanbul Havalimanı-Halkalı Metrosu, Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy ilçelerine hizmet verecek. Toplam 28 kilometre uzunluğundaki hattın kazısı iki ayrı firma tarafından yürütülecek. Kazı işini yürütecek olan E-Berk Grup’un İş Geliştirme Uzmanı Kaan Yavuz, Halkalı hattının yaklaşık 8 kilometrelik mesafesinde tünel açma işini yapacaklarını ifade etti.


yusuf38
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 23:07










Google Earthte olimpiyat m3 metro istasyonu kuzey doğusunda 2 parça ( 1 adet iki parçamı yada 2 adet mi anlayamadım ) TBM kurulu halde gözüküyor. Bakımı yapılan tbm ler bunlar olmalı. Ayrıca tbm lerin hemen kuzeyinde yeni bir şantiye çalışması var şu anda . Buradan Halkalı istasyonu yaklaşık olarak 8 km
Berk şirketi 2 tbm ile olimpiyat Halkalı arası 8 km yi kazacak büyük ihtimal. Kalan 20 km olimpiyat- havalimanı arasını diğer şirket❓6 tbm le kazacak ( büyük ihtimal hasdal- havalimanı arası işi biten 6 tbm ile)


eren sahin38
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 23:36

Şükür canlandı bu başlık 5 sene sonra açıldığını görmek dileğiyle



Mehmet Kasım İyonya
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 12:51
ENTEGRASYON SORUNLARI: 4 ADET


Evet yine bir planlama ve önceliklendirme sorunu ile karşı karşıyayız !



(+)


Halkalı-Havalimanı Metro Hattı, Kayaşehir'den gep, Fenertepe'ye ulaşıyor. Bu metronun 2022-2023 hedefli olduğu anlaşılıyor. Eğer gerçekleşirse, zincirin halkalarından en az 2'si kopuk olacak.

1-Kayaşehir-Başakşehir M3 Bağlantısı-6 km

2-Fenertepe-Sultançiftliği T4 Bağlantısı

Metro hattı bittiği zaman, Kayaşehir-Başakşehir Metro hattı bitmemiş olacak, çünkü inşaatı durduruldu. Detaylar başlıkta ve İBB sitesinde var. 6 km tünel lazım.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=151924 ...;start=100

https://www.metro.istanbul/Hatlarimiz/ProjeHalind ...0&q=31

Aynı şekilde Fenertepe'ye de T4 Topkapı-Sultançiftliği Hattı'nın uzatılması bitmemiş olacak. Çünkü orada hiç bir inşaat olmadığı gibi, ihale de yok.

İşin en enteresan tarafı da aynı koridorda İBB'nin de projesi var. Bakanlık aynı rotaya ayrı bir hat yapıyor görünüyor. İBB iptal eder sanırım. Komik olan ise İBB arada 2 durak eklemesine karşın, Bakanlık eklememiş. Kayaşehir Konutları'na ceza kesilmiş.

https://www.metro.istanbul/Hatlarimiz/ProjeHalind ...1&q=26

Bunun da sonucu M3 Fenertepe'ye gitmeyeceği için Vezneciler-Fenertepe Metrosu ile zincir yine kopuk olacak.

https://www.metro.istanbul/Hatlarimiz/ProjeHalind ...1&q=26
Alıntı:

M3 Kayaşehir-Fenertepe Metro Hattı Uzatması

• Yüklenici:
Idom Consulting Engıneering Architecture S.A.U
• İşe Başlama Tarihi:
14.04.2017
• Projeler:
2.340.000,00 TL

Hat M3 Hattının 3. etap uzatması olarak planlanmaktadır. Kayaşehir merkezinden Fenertepe yönünde doğru projelendirilmiştir.


Son hata ise Fenertepe-Vezneciler kısmının belirsizliği. Henüz inşaat yok. Metrolar önce şehir merkezine sonra dışarı doğru yapılır. Bunlar şehiriçini 2. aşamaya bırakıp dışarıyı önce yapıyorlar. Sonra şehiriçine ulaşım bir türlü kolaylaşmıyor. M3 Kirazlı Başakşehir gibi. Bakırköy ayağı kopuk olduğu için günde 30.000 yolcu taşıyor. Halbu ki önce Bakırköy bölümü yapılmalı idi.


technocrat
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 13:42

Alıntı:
İşletmeyi İBB mi yapacak yoksa bakanlığa ait bir TCDD Banliyö Hattı gibi mi olacak? Halkalı'daki tünel entegrasyonunu da bilmiyoruz. CR3 Hattı'na girişi var mı?


Hızlı metro vs deniliyor olması olsun bakanlık tarafından yapılıyor denmesi olsun, İstanbul metrosu standartları dışında olacağı gözüküyor. Politik ortama vs de bakarsak TCDD standartlarında oluşturulup bu şekilde işletilmesi olası.



mafakyanc

1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 13:50

@ Sn. M. Kasım İyonya :

Diğer söylediklerinize fazlaca bir diyeceğim yok (hatta sizin kadar araştırmasını da yapabilmiş değilim), ancak: Bakanlığın yapacağı ve bir bakıma çifte masraf olarak görülebilecek Havalimanı - Halkalı YHT hattının durumunu özel kabul edelim. Bu YHT, YSS köprüsünü geçtikten sonra hiç durmaksızın Havalimanı'na gelecek (Havalimanı-1 istasyonunda M11 ile entegrasyon olacak... hatta şimdilik Havalimanı-2 diye belirtilen ve daha inşa edilecek 2. Terminal'e uğrayıp uğramayacağı dahi belirsiz...) ve buradan da ayrıldıktan sonra ayrı güzergahtan yine durmaksızın Halkalı'da sonlanacak. Ben İstanbul'un Etilerinde oturan bir kişi olarak bu YHT ile Ankara'ya gitmek istiyorsam Bakırköy'e gitmem de yetmeyecek, mecburen taa Halkalı'ya kadar gideceğim. Ama İstanbul'da herkese yaranabilmek de mümkün olamaz ki!

Ancak konuya "raylı ulaşım" diye değil de YHT ve Metro kapsamında bakmak daha doğru olacak. Ama 25-30 km. için maalesef çifte masraf yapılacak.


Mehmet Kasım İyonya
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 16:51
TOPLAM MALİYET 14 MİLYAR TL


Evet katılıyorum. Çifte masraf. Bu yüzden hep diyoruz, öncelikler diye.

Bütçe linkte 7. sayfada. Her 2 bölüm ayrı ayrı ele alınmış. Bu bölüm için bu sene 460.166 TL kaynak ayrılmış. 31 km inşaa deniyor. Toplam maliyet ise 5.067.762 TL. Araçlar hariç. Onlar ayrı kalemde gösteriliyor. 176 adet vagon alınacakmış. Her 2 bölümde aynı vagonlar çalışacak görünüyor. 1.649.769 TL maliyeti var. Bu yıl bütçesi ise 10 TL. Demek ki 2020 bütçesine girecek. İş bitimi 2022 demişler. Zincirlikuyu bölümü 2020 sonu deniyordu, araçlar 2022 diyor. Takvimler yine şaştı.

https://www.uab.gov.tr/uploads/pages/yatirim-prog ...ogrami.pdf

2 hattın toplam maliyeti 14 Milyar. Big Para. Bunun 5.5'u bu yıl bütçelenmiş. 3.5'u geçtiğimiz yıllarda gerçekleşmiş. Bu yıl sonuna yaklaşık 9 milyar gerçekleşme oluyor. Kalan 5 milyar daha kaynak lazım. O da 2020-2022 için planlanmış.

Aynı sayfada yer alan ve 10 TL bütçe ayrılan metrolar şöyle:

1-Yenikapı-Sefaköy
2-Halkapınar-Otogar



eren sahin38
3 gün önce - Pzr 15 Eyl 2019, 18:48
Raylar



(+)


Halkalı İstasyonu'nun karşısındaki raylar. Sanırım bu hat için kullanılmayı bekliyorlar.



valvasone
3 gün önce - Pzr 15 Eyl 2019, 22:29
Arnavutköy 1


https://www.google.com/maps/@41.1925509,28.723539 ...a=!3m1!1e3


(+)


Adem1834
3 gün önce - Pzr 15 Eyl 2019, 23:29

Arnavutköy 2 durağı neresi peki



sayfa 24
« önceki   123 ... 232425   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM