Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 699
tarık279
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 17:38

bu projeye dair sözleşme detayları kamuoyuna tam olarak açıklanmadı değil mi?

mafakyanc

1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 21:03

Hayır! Ne Sözleşmenin imzalanmış hali (hatta ne ihale katılımcılarına verilen ilk hali), ne de zaman içinde yapılmış değişikliklerin hiçbiri detaylı bir şekilde, madde madde, kamu oyuna açıklanmadı -- adeta "Devlet sırrı" statüsünde. Bu da haliyle olumsuz yorum daha doğrusu tahminlerde bulunulmasına neden olmakta! (Sonuçta "bardağın yarısı boş!" demeye daha alışkın bir toplumuz. Proje hakkında başta ÇED Raporları vs. bu kadar olumsuz halde iken, bir de Sözleşmenin kamu oyuna yansıtılmaması ister istemez duyarlı vatandaşların "bu işin altında acep nasıl bir çapanoğlu vardır?" sorgulamasına neden oluyor... )

Ha, oluyor da bu saatten sonra ne olabilir. Kimse bu tesisleri yıkamaz, olan bazı altyapıların (örneğin pistlerin) konum ya da yönünü değiştiremez. Terminali küçültemez. Olan Terminal'in içine (özellikle Ana Gövde Bloğunda) ulaşımı hızlandıracak bir mini raylı sistem ya da hızlı yürüyen bant sistemi yerleştiremez. Terminal ile batıdaki mevcut iki pist başı arasındaki o abuk at nalı şeklindeki taksi yolunu ortadan kaldıramaz!... Yani olanla, yapılanla yetinilmek durumunda!


igaspotter
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 23:40

Uçak pistten çıksa da havalimanını kötülesek (!)

Olay henüz tazeyken; havalimanı kaynaklı-teknik kaynaklı-pilotaj kaynaklı olup olmadığını bilmeden tam gaz girişmek çok zevkli heralde ben ses tonundan öyle anladım






coomeback
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 00:46

Havlimanının projesi ile ilgili bir konuyu sormak istiyorum.

Şu anda yapılan iki pist mevcut terminalin solunda, seneyede 3. Pist açılacak. Bu haliyle taxi süresi %50 azalacak ve çok daha iyi verimli hizmet verme şansı yakalanacak.

Buraya kadar sıkıntı yok. Ama projenin ilerleyen fazlarında mevcut terminalin ikizi sağ tarafına planlanıyor. Bu durumda kapasitesi 90 milyon olan 2 koca Terminal arasına yalnızca 1 pist yapılmış oluyor. Yani 2. Terminal bittiğinde iki terminal arasında saatlik 40 iniş/kalkış izni veren bir pist olacak ve şu anki yaşadığımız taxi problemleri yine yaşanacak.

Acaba iki terminal arasına 3. Ve 4. Pist, 2. Terminalin sağ tarafına ise kuzey güney doğrultusunda 5. Pist ve doğu batı doğrultusunda 6. Pist yapılması daha mantıklı olmaz mı?

Diğer türlü 2. Terminalin sağında 3 adet pist olacak ve uzuuun taxi süreleri oluşacak..


memq14
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 02:57

Alıntı:
İki-Üç ay önce ben de Frankfurttan İstanbula geldim. Uçak Frankfurtta bir saat gecikmeli kalktı. Pilot ise havada daha hızlı giderek (muhtemelen uygun rüzgarı görmüş) gecikmeyi yarım saate indirdi.
Pilot uçağı saat 24.00 dolaylarında indirdiği gibi hızlı bir şekilde uçağı körüklerdeki uç kısma park ettirdi. Ben de hemen hızlı yürüyerek polis kontrolüne geldim. Benden önce 2-3 kişi vardı, burayı hızlı geçtim. Bagaj kısmına geldiğimde bağajlarımız dönüyordu. Bagajı alıp dışarı çıktım ve Havaist'in hareket ettiğini gördüm. Yanıma gelince ne kadar işaret ettiysem durmadı. Ben de bir saat sonraki Havaist'i bekleyip onunla eve geldim.
Daha önce Atatürk Havalimanında bir çok kez yolculuk yapmıştım. İstanbul Havalimanı bana daha hızlı geldi.


Rüzgar, uçak hızı bunların da etkisi var ama genelde uçakların kalkış ve iniş saatleri rötar olma ihtimaline göre hesaplanır. Mesela Frankfurt-İstanbul arası uçuş süresi iki saat ve sizin uçağın kalkışı 21:00 diyelim. Genelde iniş saatini 30-40 dakika geç planlarlar. Uçuş süresi 2 saat olsa bile planli iniş 23:00 değil 23:40 gibi falan olur. O yüzden uçaklar yarım saat 40 dk geç kalksalar bile zamanında iniş yaparlar

Bu planlanan kapı kapatılis ve planlanan kapı açılış süresine Block time diyorlar. Block time planlamalarındaki sapmalar yeni Havalimanına geçtikten sonra bayağı bir azalmıştir diye tahmin ediyorum. Artık yoğun saatlerde havada bekleme ya da yerde park etmek için park pozisyonları bekleme gibi durumlar kalmadı. Tek sıkıntı şu an taksi süresi. O problem de cozuldukten sonra dıştan dışa seyahat eden yolculara daha iyi bir transfer deneyimi sunacak muhtemelen Thy.

Tabi terminal içinde uzun yollar yürümesi gereken kişiler için bir çözüm bulacaklar mi o da merak konusu.

Havaist malesef İstanbul havalimanin kanayan yarası. Metro gelse bile yine bir çok kişinin tercihi havaist olmak zorunda olacak. Belki illallah etti çoğu kişi. Ama yine yazacağım. Havalimanin batısı yine havaist in koltuğuna oturacak. Avcılar bahçesehir esenkent ve sonrası sürekli bir üvey evlat.



mafakyanc

1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 07:42

Alıntı:
Acaba iki terminal arasına 3. Ve 4. Pist, 2. Terminalin sağ tarafına ise kuzey güney doğrultusunda 5. Pist ve doğu batı doğrultusunda 6. Pist yapılması daha mantıklı olmaz mı?


Bu havalimanı Konya ovasında ya da bir çöl sahası üzerine inşa ediliyor olsaydı: haklısınız - mantıklı bir yaklaşım!

Ancak 2. Terminal'in ve en azından bu 2. Terminal'in doğusuna yapılacak 2 kuzey/güney pistinin zemin durumunu biliyor muyuz? Belki yeterli uygunlukta değildir??? (Zemin yapısı, hafriyat miktarı, zemin iyileştirmesi ve tabi ki maliyet faktörü açılarından bakılırsa...) Bunları biz oturduğumuz yerden bilemiyoruz...

Kabul etmek gerekir ki bu havalimanının DHMİ tarafından yapılan avan projesi pek çok bilinmezlik, yeterince analiz yap(a)madan öyle çalakalem yapılmak zorunda bırakıldı. Örneğin, şu andaki Terminal'in oturacağı alan tam şu anda olduğu konum değildi; zemin özelliği nedeniyle yeri bir miktar değiştirildi -- ne de olsa devasa ve çok ağır bir yapı ve üstünde yer aldığı zemine yapacağı statik basınç ne olsa ortalama 4 km uzunluğunda birkaç yüz metre genişliğinde ama üzerine anlık sayılabilecek aralıklarla uçakların inip kalkacağı bir pist takımıyla aynı statik basınç değil.

Keza, sizin dediğiniz gibi yapılabilse, bu sefer 2. Terminal muhtemelen 1.000 mt. kadar doğuya kaydırılacak. Böyle olabilmesi halinde de: a) Bu terminal'in altında yer alacak ancak şimdiden yeri sabitlenmiş olan M11 metro hattı istasyonunun da doğuya kaydırılması gerekir ki, bu saatten sonra zor olabilir... b) Doğu/batı yönündeki tek pist şu anda planlandığı gibi 3.500 mt (ilk proje safhasında 3.000 mt. idi) değil ama belki sadece 2.500 mt. uzunluğunda yapılabilir.

Alıntı:
Tabi terminal içinde uzun yollar yürümesi gereken kişiler için bir çözüm bulacaklar mi o da merak konusu.


Korkarım ki getirebilecekleri yegane çözüm "bedava buggy servisi" (ki şu anda 65 yaş üzeri ve herhalde engelliler için zaten var) ama o zaman da aşağıdaki problemler çıkacak: a) Bu kolaylığı keşfeden herkes buggy'lere binmek isteyecek. Etrafta inanılmaz bir buggy trafiği oluşacak; yürümek isteyenlerin ensesinde buggyler bitecek, b) Bütün satış mahalleri olan ve çok yüksek olmadığını tahmin ettiğim ciroları daha da düşeceğinden haklı olarak kazan kaldıracaklar... c) Varsayalım ki buggy'lere bedava binme yaşı biraz esnetildi de 60+ veya 55+ gibi oldu. İyi de o yolcunun yanında refakatçisi varsa ve o da daha gençse, genç olan tabanvayla mı o yolu buggy'nin arkasından koştura koştura gidecek? Hasılı: epeyce zor bir çözüm!... (Yolcuyu bir noktadan gideceği noktaya kadar ışınlama icat olunana kadar! )


igaspotter
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 12:35

İstanbul Havalimanı'nda mide bulandıran görüntü!


İstanbul Havalimanı çalışanlarının ortak kullandıkları yemekhanedeki skandal görüntüler bitmiyor.
Havalimanına taşınmanın gerçekleştiği tarihten itibaren çalışanların kullandığı yemekhaneden çıkan haşereler personeli isyan ettirmeye devam ediyor. AHA adındaki ortak yemekhanenin hijyeni konusunda personel kısa sürede çözüm bekliyor.
Yemeklerden sürekli sinek, böcek, kurtçuk, örümcek vb. bir çok haşere çıkarken, şikayet eden personele de 'fotoğraf çekmeyin' uyarısında bulunulduğu iddia edildi. Yemekhanede son olarak yemek içerisinde görülen kurt personelin haklı isyanını gözler önüne serdi.

İşte o görüntü:

[AirportHaber]




(+)




Marek2
1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 13:58

65 yaş üstü bedava buggy gerçek mi? Ve bulunabiliyor mi?

mafakyanc

1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 20:47

Herhalde gerçek ama nereden temin edileceği konusunda kesin bir bilgim de yok. Belki sadece Dış Hatlar Hava tarafındadır bu uygulama. Ben henüz IST'dan yurt dışına çıkamadım.

Faruk

1 hafta önce - Çrş 11 Eyl 2019, 20:50


(+)


(+)


(+)


(+)


(+)




sayfa 699
ANA SAYFA -> ULAŞIM