Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4761
Sinan Bilgin
1 hafta önce - Pts 09 Eyl 2019, 17:40

Aktarma kabul etmeme uygulamasi metrobuste de senelerdir var . Bunun sebebi entegrasyon degil, aktarma verirse ucretleri arttirmak zorunda kalacaklar cunku bu fiyatlarla realist olalim, bu mesafeler bir de aktarma indirimi ile kulliyen zarar yazar

Tamam kamu hizmeti ama 3 kurusa da olmaz . Fiyatlar bir miktar yukari cekilerek aktarma avantaji sunulabilir. Cunku aktarma vermesi demek zaten marmaray in baz ucreti (en azindan) odemis yolcu demek

Ama aktarma alirsa, daha ucuz bir tasittan tekrar indirim alabilmek demek . Bu da ibb ye tcdd ye , hangi kurum olursa olsun zarar demek


kaya20
1 hafta önce - Pts 09 Eyl 2019, 23:03

Fiyatlandırmalar konusunda İstanbul sistemi metrolar genişleyince sürdürebilirliğini biraz yitirecek. Londra usulü zonal bir sistem veyahut giriş-çıkış noktalarına dayalı mesafeye dayalı bir sistem çok daha mantıklı olur. (Sonuçta istediği iki nokta arasında direkt hat olmayışı yolcunun suçu değil.) Tabi bu durumda Marmaray sıkıntı yaratıyor, bunun çözümü de Marmaray giriş çıkışında kartın ekstradan basılarak TCDDye yolculuk için ödenen paranın oransal bir bölümünün aktarılması şeklinde olabilir.

Sinan Bilgin
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 00:53

Londra daha yuvarlak bir sehir ve metro hatlari butunlesik bir yontemle kisa araliklarla insa edilmis, londrada ucaklarin heatrow a inisine dek her sey yuvarlak ve spiral hareketi uzerine kurulmustur , baska bir sehirle kiyaslayalim istanbulu

Londra olumlu anlamda ekstrem bir ornek . Londra ve new york disinda her yerle yarisabiliriz ama bir kac sene icinde



onderta2cl

1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 13:38

Bizdeki ücretlendirme/aktarma mekanizmasına bire bir şahit olan var mı yurt dışında?
Ben hep bölge(zone) mantığına rast geldim gittiğim ülkelerde. Bölgeye göre bilet almak ve ücretlendirme şeklinde.


berlin81

1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 14:20

Alıntı:
Bizdeki ücretlendirme/aktarma mekanizmasına bire bir şahit olan var mı yurt dışında?
Ben hep bölge(zone) mantığına rast geldim gittiğim ülkelerde. Bölgeye göre bilet almak ve ücretlendirme şeklinde.


Uygar dünyada İstanbul benzeri bir ücretlendirme sistemi yok. Aylık kartınızı ya da biletinizi alır ayrıca aktarma ücreti ödemeden gidersiniz her yere. Gece otobüsüne ayrı pahalı bilet, havalimanı otobüsüne ayrı pahalı bilet, ekspres otobüse ayrı pahalı bilet yok. Yavaş yavaş toplu ulaşım ücretsiz hale getirilmeye başlandı önemli şehirlerde. Ücretsiz yapılamayan yerlerde sembolik ücretlerle seyahat ediyorsunuz. Örneğin Viyana'da günlüğü 1 Euro aylık biletin. Berlin'de bu fiyatlandırmaya geçme isteği var. Kaynak olarak da şehre otomobiliyle girenlerden para alınması, park ücretlerinin yükseltilmesi, gelen her turistten ulaşım vergisi alınması gibi yöntemler konuşuluyor.

Alıntı:
Londra olumlu anlamda ekstrem bir ornek . Londra ve new york disinda her yerle yarisabiliriz ama bir kac sene icinde


İstanbul'u Londra ve New York dışındaki kentlerle bile kıyaslamak için en az 20 sene var. Sadece metro uzunluğunun bir önemi yok.

Toplu ulaşım uygun fiyatlı, ücretsiz vs olamaz mutlaka maliyeti kullanandan alınmalı gibi bir düşünce çok yazılıyor burada. Toplu ulaşım sistemi kurmak kısa vadeli düşünürseniz pahalı bir iştir, maliyetini kullanandan çıkarmaya çalışırsanız özel araç kullanmak daha az maliyetli hale gelir. Her yer özel araçla, servis aracıyla dolar taşar. Bu sefer her yere yol yapmakla uğraşırsınız. Artan petrol ve otomobil ithalatınız için borçlanır bir de üstüne faiz ödersiniz. 1 TL yapmadığınız bilet için 10 TL borç faizi öder hale gelirsiniz (rakamlar temsilidir). Kentin her yerine yol, köprü, battı-çıktı yaptığınız için yürüyecek, oturacak yer kalmaz. Sonra binlerce yıllık tarihi olan bir kente uyduruk bir Avrupa kenti kadar turist geldiği zaman kutlama yaparsınız.

Örneğin sahil yolu yapmak yerine toplu ulaşım sistemine yatırım yapılsaydı ve İstanbul'un kumsallarından denize girilebilseydi (ben çocukken Kartal'dan deniz girebiliyordum ve yaşım 40 bile değil) İstanbul daha güzel bir kent olurdu.



En son berlin81 tarafından Sal 10 Eyl 2019, 15:35 tarihinde değiştirildi, toplamda 4 kere değiştirildi


Cihan3422
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 14:37

Gelişmiş her toplumun ulaşım sistemi ve politikası da bir başkadır.Ama gel gör ki çoğu kişiye anlatamazsın...Hemen seni ülkeni kötüleyen vatan haini ilan ederler.Berlin gibi köklü şehir böyle ise Londrayı Amsterdamı Viyanayı saymıyorum bile...İstanbulun daha çok yolu var...

En son Cihan3422 tarafından Sal 10 Eyl 2019, 15:34 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ahmet Berat Toprak
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 14:55

Adapazarı Ekspresi haydarpaşaya uğramadığı için marmarayla aktarma yapıyoruz



yusuf708
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 17:18



Marmaray trenine grafiti yapılması.
Ne düşünüyorsunuz?



Ahmet Berat Toprak
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 17:22

Devletin malına zarar veriyorlar

Ahmet377
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 17:40

Güzelim trenleri mahvetmişler yazık değilmi,dün gibi hatırlıyorum 2010 yılında Ankara'nın E23000'leri kiralık olarak gelmişti daha trenler geldikten birkaç ay sonra birisi grafiti yapmıştı o görüntüyü görünce çok üzüldüm o zaman o trenler bize emanet olarak geldi ama bazıları o setlerede zarar verdi.



sayfa 4761
ANA SAYFA -> ULAŞIM