Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
serhat
1 ay önce - Sal 30 Tem 2019, 11:19
Afyonkarahisar Antalya Otoyolu


Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından Afyonkarahisar İli, Dinar, İhsaniye, Merkez ve Şuhut İlçeleri, Isparta İli Gönen ve Keçiborlu İlçeleri, Burdur İli Bucak, Çeltikçi ve Merkez İlçeleri ve Antalya İli, Döşemealtı İlçesi sınırları içerisinde “(Ankara-İzmir) Ayr-Afyonkarahisar-Antalya-Alanya Otoyolu ve Malzeme Ocakları Projesi (Afyonkarahisar-Antalya Kesimi)” nin yapılması planlanmaktadır.

Proje güzergahının ana gövde uzunluğu 272 km olup, bağlantı yolları ile birlikte toplam uzunluğu ise 356 km’dir. Proje güzergahının yaklaşık olarak 149 km’lik kısmı Afyonkarahisar İli sınırlarından, 28 km’lik kısmı Isparta İli sınırlarından, 74 km’lik kısmı Burdur İli sınırlarından ve 21 km’lik kısmı ise Antalya İli sınırlarından geçmektedir.

Proje güzergahı, Ankara-İzmir Otoyolu’nun yaklaşık Km:230+000’ında Afyonkarahisar’ın kuzeyinde, Döğer’in güneybatısında oluşturulan direksiyonel bir kavşakla ayrılmaktadır. Bu kavşak güzergahın ilk kavşağı olup, başlangıç noktasıdır.

Yaklaşık 272 km uzunluğundaki (bağlantı yolları hariç) otoyolun 2x3 şeritli, 84 km bağlantı yollarının ise 2x2 şeritli olması planlanmaktadır. Güzergah üzerinde 13 adet kavşak, 35 adet köprü, 11 adet tünel, 19 adet viyadük, 37 adet üst geçit, 150 adet alt geçit ile 9 adet hizmet tesisi yer almaktadır.

Ankara-İzmir Ayrımı Afyonkarahisar-Antalya-Alanya Otoyolunun, 2023 hedefleri doğrultusunda Yap-İşlet-Devret modeli ile yapımı planlanmış ve KGM tarafından 2010 yılında “Afyonkarahisar-Antalya Kesimi” ve “Antalya-Alanya Kesimi” şeklinde iki kesim halinde ihale edilmiştir. Bu iki kesimin proje ihalelerini iki farklı firma almıştır. Proje Firmaları farklı olduğu için, güzergah çalışmaları bir bütün olarak tamamlanamamıştır.

Afyonkarahisar-Antalya Kesiminin güzergah belirleme çalışmaları devam ederken, Antalya-Alanya Kesiminin güzergah belirleme çalışmaları tamamlanarak ön projesi bitirilmiştir. Bu durumda Antalya-Alanya Kesimine ait proje bilgileri mevcut olduğundan ve bu kesimin diğer kesime nazaran daha öncelik arz etmesinden dolayı, KGM’nin 15.10.2015 tarih ve 200974 sayılı yazısı ile 1991 E040 150 DPT Proje Numaralı “Ankara-İzmir Ayrımı Afyonkarahisar-Antalya-Alanya Otoyolu Projesi” için, “Afyonkarahisar-Antalya Kesimi” ve “Antalya-Alanya Kesimi” olmak üzere iki ayrı ÇED süreci yürütülmüştür.

Afyonkarahisar-Antalya Otoyolu, Antalya’nın İstanbul, Ankara ve İzmir ile bağlantısının otoyol ile sağlanması açısından önemlidir. Ön proje ihaleleri KGM tarafından yapılan Ankara-İzmir Otoyolu ve Denizli-Burdur Otoyolu ile Afyonkarahisar-Antalya Otoyolunun bağlantıları proje çalışmalarında dikkate alınmıştır. Otoyol ile beraber Antalya ile İstanbul ve Ankara yönünde sağlanan kısa ve konforlu ulaşım imkanı, Denizli-Burdur Otoyolu ile beraber İzmir ile de sağlanabilecektir.

Hedeflenen otoyol ağının önemli bir parçası konumunda olan Afyonkarahisar-Antalya Otoyolu, hem ulusal hem uluslararası trafik potansiyeli olan bir güzergâhtır. Proje güzergâhı, özellikle turizmin yoğun olduğu yaz aylarında olmak üzere yoğun bir trafiğe sahiptir. Antalya ile tüm Karadeniz Bölgesi, Orta, Doğu ve Batı Anadolu ile Marmara Bölgesinin büyük bir kısmının bağlantısı Afyonkarahisar üzerinden sağlanmaktadır. Kayseri ve Konya üzerinden gelen yoğun trafik de, Alanya yönüne gidecekler haricinde otoyol koridorunu kullanacaklardır.

Otoyolun ulusal bazda yaratacağı ekonomik gelişimle beraber, Antalya başta olmak üzere, Burdur ve Afyonkarahisar için turizm, tarım, madencilik ve sanayi kollarında gelişimin artması beklenmektedir.

“Yap-İşlet-Devret Projeleri Kapsamında Yapılan Mal Teslimleri ve Hizmet İfalarına Katma Değer Vergisi İstisnası Getirmeyi Öngören Kanun” hükümleri uyarınca, projenin yatırım aşamasında KDV’den muaf olacağı düşünülerek kamulaştırma dışında kalan mal ve hizmetlerden KDV düşüldüğünde, projenin proje bedeli 2,69 Milyar USD olarak hesaplanmıştır.

Çed Başvuru Dosyası ve Ekleri:
http://eced.csb.gov.tr/ced/jsp/ek1/20986


mertesat07
1 ay önce - Sal 30 Tem 2019, 11:25

Bu otoyol artık hedef ve plan çerçevesinde değil bir an önce çalışmalara başlayarak hayata geçirilme statüsüne kavuşmalıdır

HasanBay
3 hafta önce - Cum 23 Ağu 2019, 16:25

Yukarı da Otoyolun 74’ü Burdur 28’i Isparta demişsiniz. Otoyol’un rotasına Baktığımda 48km Burdur Ve Isparta merkez ile Uluborlu-Çölovası arasının 67km olacağını söylüyorum.



emir hasan
3 hafta önce - Pzr 25 Ağu 2019, 22:42

Bu otoyol başlangıç noktası döger den bursa otoyoluna ve İstanbul a bağlanmalı. Yani bursa-sivrihisar olarak planlanan otoyol Bursa-döger olarak planlanarak bir taşta iki kuş vurulmalıdır. Hatta Ankara-İzmir Otoyolu ile buluşma noktası döger değil daha kuzey de bir nokta seçilmeli. Seyit gazi olabilir. Yani Antalya dan Seyitgazi ye gelen bir araç sağdan ankara ya soldan bursa ve İstanbul a gidebilmeli.



ANA SAYFA -> ULAŞIM