Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Misafir b3b

10 ay önce - Pts 12 Ksm 2018, 06:57

Bu yol (D0020) İstanbul Havalimanı'nın üzerinde olduğu yolun Anadolu Yakası tarafı. Yol Avrupa'da Hasdal, diğer tarafta da Ümraniye'de sonlanıyor.

Muhtemelen eksik bağlantı üç katlı tüp tünel ile yapılacak.


jozephka99
6 ay önce - Pzr 10 Mar 2019, 23:29
Gelişme


Yolun ne kadarı yapıldı? Gelişmeler neler? Hiç bilgisi olan var mı?

Cihangir54
6 ay önce - Prş 14 Mar 2019, 11:40
Şile - Ağva Bağlantı Yolu


10/07/2018 tarihinde Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü'nün konu ile ilgili soruya cevabı:

Başvuru içeriğinde belirtilen Şile-Ağva kesiminde yol yapım çalışmalarımız Km: 65+800 – 78+300 arasında sürdürülmektedir. Bu kesimde yol yapım çalışmalarının 2019 yılında tamamlanması planlanmakta olup, çalışmalarımızın tamamlanmasını müteakip öncelikle Kabakoz-Şuayipli Köprülü Kavşakları arasının (Km: 68+650 – 76+800) trafiğe açılması hedeflenmektedir.

-----------------------------------------------
Maalesef çok yavaş ilerleyen bir proje. Projenin başlangıç ve bitiş yerlerinde hiçbir çalışma yok. 2020'den önce bu yolu kullanmak zor ihtimal görünüyor.
------------------------------------------------


Proje Hakkında Genel Bilgilendirme:
Şile-Ağva Otoyolu, Şile-Kandıra arasında 11 köyden geçerek 8 adet kavşak çıkış noktası ile Şile-Ağva arası transit ulaşımını 22 kilometreye indirecek. Ağva’nın doğal yapısına zarar vermeyecek şekilde yapım çalışmaları süren otoyol, sürüş güvenliği ve sürüş konforu düşünülerek %3 meyille yapılıyor. Maliyeti artırma pahasına yapılan çalışmalarda amaç, doğanın korunması ve yolun kaliteli hale getirilmesi. 3x3 gidiş-geliş yolun tamamlanmasıyla Ağva rahat ve konforlu bir otoyola kavuşacak.

Çayırbaşı-Kabakoz arası 3 tünel, Kabakoz-Akçakese arası 2 tünel, İmrenli-Şuayipli arası 2 tünel olmak üzere toplamda 7 tünel, Çayırbaşı-Akçakese arası 3 viyadük, Akçakese-Karacaköy arası 5 viyadük olmak üzere toplamda 8 viyadük, projedeki sanat yapılarını oluşturuyor. Kabakoz-Akçakese tüneli 795 m uzunluğu ile projenin en uzun tüneli, Akçakese viyadüğü ise 42 m yükseklikle projenin en yüksek viyadüğü oluyor.

Proje kapsamındaki 8 adet viyadükün; kenar ayak kalıpları İNTEVA ahşap kirişli pano sistemi, Elips şekle sahip orta ayakların tırmanır kalıpları çelik yüzeyli SCS kalıpları, Başlık kirişleri HD 150 yük taşıyıcı iskele sistemi kullanılmış, yüksekliğin 42 metrelere kadar ulaştığı viyadüklerde ise TTD askı sistemi ile çözülmüştür.



serhat
4 hafta önce - Sal 20 Ağu 2019, 13:53
Ağva-Kandıra-Kaynarca Devlet Yolu Projesi


Ağva-Kandıra-Kaynarca Devlet Yolu Projesi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü tarafından planlanan Ağva-Kandıra-Kaynarca Devlet Yolu Projesi’nin ÇED Raporu kabul edildi. Toplam uzunluğu 42,9 km olan yolun 3,3 km’si İstanbul, 32,9 km’si Kocaeli ve 6,7 km’si de Sakarya sınırlarının içinde kalıyor. Yol, iki gidiş iki geliş olmak üzere 4 şeritli olarak planlandı.

Şile Kandıra Yolu proje bedeli 3 milyar 250 milyon TL olarak hesaplanırken güzergah İstanbul, Kocaeli ve Sakarya illerini kapsayacak. Proje; İstanbul Şile’de Bucaklı ve Çelebi Mahallesi’nden başlayarak Kocaeli Kandıra’nın Avdan, Beylerbeyi, Çerçili, Erikli, Safalı, Orhan, Akdurak, Süllü, Balcı, Akbal ve Kanatlar Mahallelerinden geçecek. Devamında da Sakarya Kaynarca’ya bağlı Gaziler, Şeyhtımarı, Güven ve Merkez Mahalleleri ile son bulacak.

Yolda sanat yapısı olarak 3 viyadük, 2 tünel, 29 köprü (3 hidrolik köprü, 6 altgeçit, 6 üstgeçit ve 14 kavşak köprüsü), 14 kavşak ve 71 menfez (8 kutu altgeçit ve 63 kutu menfez) inşa edilecek.

Projenin inşaat faaliyetlerinin ise yaklaşık 5 yıl sürmesi planlanıyor.

Nihai ÇED Raporu linki:
http://eced.csb.gov.tr/ced/jsp/ek1/19721


Mustafa ahmet2
4 hafta önce - Sal 20 Ağu 2019, 17:34

Çok doğru bir yol projesi umarım devamı da yapılır
İstanbul Şile arası tamam,
Şile Ağva arası yapım aşamasında,
Ağva Kandıra arası çed süreci tamam ekte güzergah var
Şimdi kaldı bu yolu transit yol mantığı ile Kandıra dan Zonguldak ve Karabük e bağlamak
Karabük Kastamonu yolu var
Kastamonu Samsun arası iyileştirilirse, kısmen yeni yol yapılırsa
Gerede yoluna alternatif olur.
Yoğun zamanlarda ilaç gibi olur.
İstanbul'dan Anadolu ya giden/gelen 4. yol seçeneği olur.






Hayalim 600 km lik bu yol (İstanbul-Karabük-Kastamonu-Samsun) doğu batı aksında son derece faydası görülecek





Cemoli D18
4 hafta önce - Sal 20 Ağu 2019, 19:04

Hayalim dediğiniz şey sanki zamanla olur mu?

Bir üstteki mesajda o kadarcık yolun maliyeti ne kadar olduğunu görünce ürperdim.


eren 952
4 hafta önce - Sal 20 Ağu 2019, 21:09

Hayalim dediği yolun zaten büyük kısmı hali hazırda olan yollar. Boyabat ile Samsun arasında duble yol yapıldığı takdirde bu yol neredeyse olmuş olur.



Mustafa ahmet2
4 hafta önce - Sal 20 Ağu 2019, 21:16

Yid projesi ile yapılan otoyol maliyetleri 5-10 sene sonra bile konuşulacak, bu modelde Türkiye'nin büyük bir proje yapacağına birkaç sene içinde ihtimal vermiyorum ancak 100 kilometre civarında otoyol yapımları yapılması mümkün olabileceğini düşünüyorum.

Karayolları yerinde olsam stratejik 5-6 Hedef belirler, onları sırasıyla hayata geçirdim
1. hedefim duble yolların geçtiği tüm önemli merkezlerdeki trafik ışıklarını iptal edip alt-üst geçit geçit ile çevreyolu ihtiyacı bulunan yerlere çevreyolu yapmak olurdu.
2. hedefim duble yolların güvenliği icin yol kenarlarına duvar, tel örgü yapimi ile dönel kavşakların iptal edilerek sağdan ayrılıp U dönüşü şeklinde kavşak düzenine geçerdim.
3. Hedefim karayolları için en önemli projem Transit duble Yollar olacaktı. Trafik yoğunluğu yüksek bayramda seyran'da tıkanan yollara alternatif Transit Yollar yaparak mevcut yolların yükünü hafifletirdim.
Bu model her halükarda otoyolun 1/3 maliyetine yapılabilir. Ülke gerçeklerine daha uygun bir çözüm olur.

Son olarak yukarıda paylaştığım yolun İstanbul Karabük arası yapılırsa, bu bile büyük aşama olur, Batı Karadeniz'i yukarıdan İstanbul'a bağlamış olacağız. Ve keza Karadeniz kıyısındaki ilçelerin transit ulaşım işini çözmüş olacağız.


Cemoli D18
3 hafta önce - Çrş 21 Ağu 2019, 00:04



Burada beyaz ile çizilen güzergâhtaki batı karadeniz yolu mevcut samsun istanbul yolu kadar kaliteli mi? Viraj durumu ikisi arasında çok ciddi farklar var diye tahmin ediyorum?



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM