Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1042
Sinan Bilgin
1 hafta önce - Çrş 14 Ağu 2019, 07:13

Otoyolun fiyatinin ben de konu edildigi kadar yuksek olmadigini dusunuyorum, burada sanssizlik, otoyolun guzergahinin sonunda koprunun de olup, o koprunun de ayri ucretlendirmesi olmasi ve buna eklenmesidir

Osmangazi fiyatina cok denebilir ama o da suanki subvansiyonlu fiyatta denmez, fakat eger bir kismiji devlet karsilamasa, o mesafe icin cok denebilir. Fakat iste oyle bir durum ki , 2010 da usd/try kuru 1,30 lari gormusken , bir sene evvel 7,40 lara dokundu .. burada TL yi kaale alarak konusursak bugunku halde bile yapim karari ya da sozlesme tarihinin 4 katinda olan bir kurdan bahsediyoruz

"Biz tl kazaniyoruz" diyen halk ile "ancak usd/eur ile sozlesme yapariz" diyen yuklenici oldugu icin bu isin pratikte bir cozumu yok . Devlet kendi yapsaydicilar sunu bilmeli ki , devlet dedigin yapi yine yurt icinden yukleniciler ile de bu isi yapsa, onlar da sozlesmelerini bu 2 para biriminden yapacakti. Hic bir sirket seninle boyle buyuk islere ne olacagi muglak bir para birimiyle yapmaz

Yalniz onceden de soyledigim gibi, otoyol bir yana, osmangazi koprusundeki yapim hatasina yani stratejik mi dersiniz ekonomik mi dersiniz, istanbulu cok kisa zamanda bursaya, ilerleyen donemde izmire baglayacak bir demiryolu gecisini cikarmak tarihi bir hata olmustur


özEbuZer
1 hafta önce - Çrş 14 Ağu 2019, 07:56

Rabbim kimseyi 200tl ilk otoban parasını savunacak hale getirmesin.

erdall erdall
1 hafta önce - Çrş 14 Ağu 2019, 08:40

Alıntı:
stanbulu cok kisa zamanda bursaya, ilerleyen donemde izmire baglayacak bir demiryolu gecisini cikarmak tarihi bir hata olmustur


Bakın burda siz ülkemizin demir yollarıyla da donatılmasının önemini anlatıyorsunuz ama diger ikiyazan kişi ücretin uluslararası taşımacılıkta km başına düsen 1.5€ luk maliyeti bu otoyolun düşürdüğü ve kullanıcı lehine avantaja dönüştürdüğü gerceğini göz ardı ederek otoyolu önemsizleştirmeye çalışıyor.
İste fark burda ülke için faydalı konusanla faydasız konusan zihniyet gerceği bu



Sinan Bilgin
1 hafta önce - Çrş 14 Ağu 2019, 09:25

Burada su celiski var, insanlarin anlamakta zorluk cektigi de o zaten.. insanlarin gelir seviyeleri bir konu, ama bir isin, malin, hizmetin maliyeti de ayri bir konu.. bu ikisinin catismasi cok normal.

Yani ulke olarak sen fakir devlet olunca boeing firmasi ucaginin fiyatini dusurmuyor, apple sana ucuz iphone satmiyor, ya da ford arabada damping demiyor

Bu yolu istedigin icin ihale aciyorsun ve teklif topluyorsun, topladigin tekliflerde de en dusuk fiyat en uzun vade amacliyorsun. Hic biri tatmin etmezse red de edebiliyorsun ama o zaman o yolun, koprun, veya her neyse, olmuyor

Burada bir detay daha var. ulke ekonomisini, dis iliskileri ,yapisal sistemi iyi yonetemediler diyerek dolarin 10 senede 1,3 ten 5,5 lara cikmasini elestirebilirsiniz, bu da dolarizasyon, abd politikalari gibi mudahale edemediginiz seyler gibi ulkesel hatalarimiz da pay sabihidir

Ama bunlar boyle diye bu isi verecegin firma sana yabanci para birimi uzerinden olmayacak bir is yapmaz. Adam manyak mi parasi 10 senede 70% erisin ister mi ? Ya da bugun anlasma yapsan ama dolar 2,5 liraya dusse, senden TL kaybim oldu diyip para isteyebilecek mi ? Hayir . Ayni yabanci futbolcularin gelirlerini euro uzerinden istemeleri gibi dusunun

Burada tartisilabilecek olan, yapim modelidir, devlet kredi alarak pesin odeme ile yaptirirsa odeyecegi fazla miktar yid den dusuk olurdu, yahut ic piyasaya bu is icin borclanilabilirdi ya da kasadaki parayla yapilsaydi gibi rakamsal gercekleri tam bilmedigimiz onermelerde bulunabilirsiniz

Fakat finalde sunu soyleyim , "ya bu yol cok pahali" sigliginda yorum yaptiginizda cok bilgisiz, iceriksiz veya irrasyonel konusmus oluyorsunuz .. "pahali , eee yani" derler adama , cunku bu isin fiyati bu, fiyati da yapmaya niyeti olanlar arasinda ihale ile belirlediniz

Ustelik osmangazi icin konusursak , anlasilan fiyatin 40% ini oduyorsunuz, 60% ini devlet karsiliyor . Buna ragmen 103 liraya pahali diyen varsa feribot veya korfez alternatifini degerlendirebilir , hatta devlet ucretsiz de yapabilir, ama bu sefer yine verilecek para degismez, ama odeyenler gecenler degil 80 milyon olmus olur

Su paragrafimi okuyup biraz da anlama kavrama becerisi olan insanlar durumu cozup luzumsuz seyleri tekraren yazma geregi duymayacaklardir inancindayim


Semih Yaşar

1 hafta önce - Çrş 14 Ağu 2019, 09:36

Alıntı:
insanlarin gelir seviyeleri bir konu, ama bir isin, malin, hizmetin maliyeti de ayri bir konu.. bu ikisinin catismasi cok normal.


Eğer bu otoyolu yerli firmalar, yerli teknoloji ve Türk işçileri kullanarak yapıyorsa , Avrupa’daki emsallerine göre daha ucuza mal etmelidir.
Türk inşaat mühendisleri ve Türk işçilerinin maaşı Avrupa’daki emsallerine göre 1/4 oranında ise, otoyolun yapım maliyeti İtalya’daki otoyol ile aynıdır diyemezsiniz.



emrei
1 hafta önce - Çrş 14 Ağu 2019, 09:39

Semih Yaşar,

Hammadde fiyatlarına ne diyeceksiniz peki?


Sinan Bilgin
1 hafta önce - Çrş 14 Ağu 2019, 09:53

Alıntı:
Eğer bu otoyolu yerli firmalar, yerli teknoloji ve Türk işçileri kullanarak yapıyorsa , Avrupa’daki emsallerine göre daha ucuza mal etmelidir.
Türk inşaat mühendisleri ve Türk işçilerinin maaşı Avrupa’daki emsallerine göre 1/4 oranında ise, otoyolun yapım maliyeti İtalya’daki otoyol ile aynıdır diyemezsiniz.


Zaten ne demistim ? Icinde bilgi barindirmayan, "insanlarin alacak ekmegi yok" mealinde acindirma cumlelerine karsi bunlari yazdim

Sen bir soruna ya da alternatife deginiyorsun, bu elbette tartisilabilir . Model tartisilabilir, maliyet, hatta dolar neden bu hale geldi bile konusulabilir

Mesajina ise su sekilde bir cevap verebilirim, acilan ihaleye bahsettigin dusuk fiyatlarla bu isi yapabilecek teklif gelmedi ise demek ki bu isi kaldiracak kapasitede bir firmamiz yokmus

Yoksa bunlar da ihaleye katilir, bahsettigin rakamlari onererek, suanki isletmeciden daha uygun sartlara yapabilirlerdi



BORA GUN
1 hafta önce - Çrş 14 Ağu 2019, 10:04

HGS sorunsuz çalışıyor mu? Geçtiğimiz yıllarda HGS yeterli limitim olmasına rağmen Osmangazi gişelerinde HGS sorunu yüzünden ödeme alamamış, nakit ödemek durumunda kalmıştım.
Alıntı:
Bursa Batı - Susurluk gişeleri arasını denedim. Daha önce de Osmangazi köprü gişelerini ve açılan diğer kesimleri denemiştim. Gişeler konusunda gözlemlediğim problemi paylaşmak isterim.
Biliyorsunuz Nakit-kredi kartı gişeleri var. Hgs-ogs gişeleri var. Hgs ve ogsye girip nakit ödeme yapabiliyorsunuz. Ama nakit gişeye girip Hgsnizle basıp geçemiyorsunuz. Bu da gişelerde haddinden fazla yavaşlık demek. Hgs gişesindeyim ama dakikalarca önümde kredi kartı ödemesi yapan insanları bekliyoruz.
Geçen gün Susurluk gişelerinde Hgs gişesi doluydu çünkü k. Kartı ödeme yaptı üst üste 2 araba(tabi köprü gişelerinde durum daha kötü). Ben de uyanıklık yapıp nakit gişesine geçtim. Hop dur bakalım dedi. Geçemedik tabi. Hgsyle girmeme rağmen nakit ödemek zorunda kaldım.
Sadede gelirsek; geçişler hızlı olsun diye üretilen hızlı geçiş sisteminin hakkı verilsin. Hgs si olmayan, hgs sinde bakiyesi olmayan gişeye girmesin kardeşim. Gişelerden 2-3km önce uyarılar falan asılsın. Çözüm neyse üretilsin işte. Bu devirde bu gişe sistemi bu yola hiç yakışmıyor 😉


Semih Yaşar

1 hafta önce - Çrş 14 Ağu 2019, 10:09

Alıntı:

Semih Yaşar,

Hammadde fiyatlarına ne diyeceksiniz peki?


Birçok çimento forması var , hammaddenin ne kadarı yurtdışından ithal bilmiyorum .
Dolgu malzemesi olarak kullanılan çakıltaşı yerlidir tahminimce, zift ve asfalt gibi hammaddeler de petrol rafinerilerinden elde edilen yan ürünler .
belki kritik bazı hammaddeler vardır , ithal edilen ama malzemenin yerlilik oranı yüksektir.
Zaten tonlarca malzemeyi yurtdışından getirmek de mümkün değil.


Sinan Bilgin
1 hafta önce - Çrş 14 Ağu 2019, 10:23

Su soruya cevap vermek gerekiyor. Ihaleye neden bu dusuk fiyata yapmaya talip yerli firmalar ilgi gostermedi ?



sayfa 1042
ANA SAYFA -> ULAŞIM