Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 611
gorkem5561
5 ay önce - Cum 21 Hzr 2019, 19:15

önceki mesajıma ithafen bazı şeyleri daha detaylıca açmak istiyorum.

Öncelikle YID tipi yapıların kötü olduğunu düşünmüyorum bence yapılmalı da zaten ama bugün geldiğimiz noktada bazı hatalar olduğu belli ve bu hatalar sonucu zarar ettiğimiz de açık, karşı olduğum durum ise bütçemizde YID ödemeleri yer alırken hala YID projelerine devam ediyor olmamız.

Köprünün finansmanı üzerine çeşitlendirmeler yapacak olursak, otoyol a.ş. firmasının yine kurulduğu bir durumda bütçeden bağımsız, iç ve dış yatırımcı sermayeli hazinenin de ortak olduğu bir yapı kurulabilseydi, finansman tamamen yurt dışına bağlı kalmadığı için fiyatlandırma TL bazında olabilirdi.

Ama net söyleyebilirim, bu projeye imza atan yetkililer yüzde 100 suçlu haksız demek doğru değil, bu kişilerin bence atladığı nokta YID'deki ani fiyat artışı risklerini kompanse edebilecek bir mekanizma geliştirememiş olmaları. Bundan sonra devam edecek projelerde finansmanın bu riski kompanse edecek şekilde yapılması daha uygun olabilir diye düşünüyorum. Özellikle fiyatladırmanın sözleşmede tl bazında olması daha uygun olacaktır gibime geliyor. Çünkü dolar böyle devam ederse aynı sorunları çanakkale köprüsünde de yaşayacağız.

Yine başka bir soru olarak sizlere sormak isterdim ki gerçekten merakımdan soruyorum, bu projelerin finansmanında yer almak ister miydiniz? Yani mesela YID yatırımı yapan bir banka fonu alır mıydınız? gelirinden bağımsız güven duyar mıydınız?


MYuksel69
5 ay önce - Sal 02 Tem 2019, 07:30

Alıntı:
Hayıflanmanın çok da manası yok aslında. Kendinizi bu imzayı atan bürokratlar yerine koyun, doların yükseleceğini tahmin edebilir miydiniz 2010 yılından?


Problem bizim memlekette ne burokratarin ne de siyasilerin hic bir sekilde bedel odememeleri. Isler iyi giderken kursuye cikmak icin hepsi birbirini eziyor ama sarpa sardimiydi tiss, en yureklisi cikip kandirildim Allah affetsin diyor.

YID yerine bono sistemi olmali projenin basarili olacagina inananlar yatirim amacli bu bonolari alip projeleri finanse edebilir, proje basarili olursa kar da ederler. Biz de bosu bosuna kimsenin saksaklarini dinlememis oluruz.



Sinan Bilgin
5 ay önce - Sal 02 Tem 2019, 08:21

Bu olcekte tahvil ihracina paranin toplanabileceginin garantisi var mi veya bu ulkede kac tahvil bono ihalesinin hangi faizlere ragmen iptal edildigini biliyor musunuz ? Yapisal mevzularda fikirlerinizi belirtiyorsunuz ama finansal acidan gercekten ilkokul seviyesi yorumlar var, biraz isin icinde olanlar gulumseyerek karsiliyor okudukca

Bedel odeme konusunda dogrudur, bizde yapilanin karsiligi iyi ya da kotu degerlendirilmiyor

Mesela birisi cikiyor 1993 te buralar camurdu diyor, yani 25 senelik bir belediyenin olmamasi gereken bir durumu duzeltmis olmasini muthis buluyor veya yerinde baska bir yonetimin olmasi durumunda oyle bir camur deryasinin kaldirilmayacagina emin

Bedeli odetecek olan cok sukur secimle gorev alinan boyle bir ulkede, secmendir. Kendi kendine bedel odeme, istifa vb yontemler gelismislik belirtisidir ama o basarilamiyorsa , yine bunu degistirecek olan millettir

Eger milletin reaksiyonu zayifsa ,balik bastan kokar misali, baskasina fatura cikaramaz cunku oncelikle kendisi geregini yapmiyordur


MYuksel69
5 ay önce - Sal 02 Tem 2019, 15:42

Alıntı:
Bu olcekte tahvil ihracina paranin toplanabileceginin garantisi var mi


Tahvil sisteminin avantaji da bu zaten, halktan ve yatirimcidan yeterli destek gormeyen proje otomatikman yapilmayacak, ihtiyac icab ediyorsa ve karli gorunuyorsa devletin garantisiydi suydu buydu abuk subuk islere girmesine gerek kalmadan kimseye yuk olmadan her turlu projeyi yapabilirsiniz tabi amaciniz birilerini zengin etmek degilse.


ahmetc
4 ay önce - Cmt 13 Tem 2019, 08:18

Su an eskihisar iskelesinde feribot sirasindayim. yetkililer gelip buradaki sirayi te anayoldan baslayan trafigi gelip gorseler de hizmet nasil yanlis yapilir, Halka hizmet degil de mutahite ve yabanci kreditorlere nasil hizmet ediliyor gorulmus olur.

Hayir bir de bu koprunun parasi vergilerimizle cayir cayir garanti odenirken halkin feribot sirasinda surunmesi sinir bozuyor



dr_korkut
3 ay önce - Çrş 14 Ağu 2019, 07:45

En son 9 ay ay önce geçtiğim köprüden Bayram ve kalabalık araba içi (çocuk büyükanne falan) yüzünden gidiş geliş geçtim. 240 tl yi öderken insan kendini pavyonda zannediyor zira bizim köydeki pavyonla aynı fiyat tarifesini uyguluyor saolsunlar

Cemoli D18
3 ay önce - Çrş 14 Ağu 2019, 16:56

Nasıl köymüş be pavyon var.

dr_korkut
2 ay önce - Çrş 11 Eyl 2019, 07:19

Soru önergesine cevap olarak 2016 temmuzdan beri 2019 hazirana kadar köprü geçiş sayıları yayınlanmış basında var okumak isteyenler için

Cemoli D18
2 ay önce - Çrş 11 Eyl 2019, 08:17

Doktor bey, link var mıdır?

hasan-hüseyin
2 ay önce - Çrş 11 Eyl 2019, 09:20

Alıntı:
Osmangazi Köprüsü’nden Temmuz 2016 ve Haziran 2019 tarihlerini kapsayan 3 yıllık dönemde 22 milyon araç geçtiği bildirildi. Köprü için yılda 14 milyon 600 bin (3 yılda 43 milyon 800 bin) araç geçiş garantisi bulunuyor.
Diken'in aktardığı habere göre, Karayolları Genel Müdürlüğü, CHP Genel Başkan Yardımcısı Onursal Adıgüzel'in yap-işlet-devret modeliyle yapılan Osmangazi Köprüsü’ne ilişkin CİMER'e yaptığı başvuruya cevap verdi.

Cevapta, "Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil) Otoyol Yap-İşlet Devret Projesi'nde; Osmangazi Köprüsü'nün içerisinde bulunduğu 1. kesimin trafik garantisi 40.000 otomobil eşdeğer/gün’dür. 2016 Temmuz’dan 2019 Haziran’a kadar toplam 22.306.468 otomobil eşdeğer araç geçmiştir" denildi.

Yap-işlet-devret modelli projelerde işletici firmalarla yapılan sözleşmelerde günlük veya yıllık olmak üzere çeşitli araç geçişi ya da hasta sayısı gibi taahhütler bulunuyor. Bu taahhütler tutturulamazsa devlet aradaki fark için işletici firmaya ödemede bulunuyor. Ödemelerse, verilen garantiler dövize endeksli olduğu için döviz bazında yapılıyor.

ADIGÜZEL: GEÇSİN GEÇMESİN, HER VATANDAŞ CEBİNDEN PARA ÖDEDİ

CHP’li Adıgüzel, devletin işletici firmalara yaptığı ödemelerin vatandaşlardan alınan vergilerle sağlandığını hatırlatarak, şöyle konuştu:

"Gelen yanıtta geçiş sayıları aylara, yıllara ve araç tipine göre verilmediği için şirketlere ödenen miktara ilişkin net bir hesaplama yapamıyoruz. Ancak köprünün açıldığı tarihte bir otomobil için istenen 88.75 TL’den kaba bir hesap yapsak bile köprüden geçsin geçmesin her vatandaşımız Osmangazi Köprüsü için cebinden en az 23.26 lira ödemiş oldu.”

Son olarak, geçen mart ayında Yavuz Sultan Selim Köprüsü (3’üncü köprü) ve Osmangazi Köprüsü’nde 2018 yılı geçiş garantileri tutturulamadığı için özel şirketlere en az 1.76 milyar lira ödeneceği açıklanmıştı.
Kaynak:yeniasya.com.tr



Forumdaş Cemoli D18 yukarıda bahsedilen konu ile ilgili haber bu.



sayfa 611
ANA SAYFA -> ULAŞIM