Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 766
yusuf lutfi

4 ay önce - Cmt 10 Ağu 2019, 22:20

THY bu bayramda yaklaşık 2.000.000(İki milyon) sefer yapacaklarını açıkladı.

mehmet güngör bağ
4 ay önce - Cmt 10 Ağu 2019, 22:24

Alıntı:
THY bu bayramda yaklaşık 2.000.000(İki milyon) sefer yapacaklarını açıkladı.


Küçük bir düzeltme yapmak gerekiyor.
Bahsi geçen rakam seyahat edecek tahmini yolcu sayısı diye hatırlıyorum.

detaylar:
https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/thy-kurban-bayra ...ak/1554340



mehmet tozlu 88
4 ay önce - Pzr 11 Ağu 2019, 00:39

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, Turkish Ground Services (TGS) Genel Müdürü Nurzat Erkal, THY Basın Müşaviri Yahya Üstün ve diğer üst düzey yöneticilerle İstanbul Havalimanı'nda Kurban Bayramı'na ilişkin açıklamalarda bulundu.

İstanbul Havalimanı'na taşınmanın 4. ayında Kurban Bayramı ile birlikte operasyonlarının tekrar sınavdan geçtiğini dile getiren Aycı, şunları kaydetti:

"Bayram boyunca yaklaşık 2 milyon yolcu taşımış olacağız. Bayram için gidenler ve gelenler olarak baktığımız zaman. Bir güzel haberi şu anda paylaşmak istiyorum. Yerde 24 uçağımız var. 12'si burada yerde, 12'si uçak üreticisinin fabrikasında bekliyor. Bu 24 uçağın bu yaz filomuzda uçması bekleniyordu. Ancak Max'lerin bütün dünyada uçuş yasağı olmasıyla birlikte bu uçakları uçuramayıp 339 uçak içinde 24 uçak eksik operasyon yapıyoruz. Buna rağmen şu an burada dün itibarıyla yapmış olduğumuz 522 seferle gidiş seferiyle Atatürk Havalimanı'ndaki sayıyı tekrar ettik. Eğer bu 24 uçak da seferde olsaydı 522 değil, 600'ün üzerinde sefer yaparak bir rekoru daha kırmış olacaktık."

Aycı, bugün de 515 uçuş gerçekleştireceklerini belirterek, "Çok iyi performans gerçekleştiriyoruz. Lokal yolcuda da Atatürk Havalimanı'nı geçmiş durumdayız. İç hat lokal yolcuda 21 bin, ki bu Atatürk Havalimanı'nda 19 bindi, dış hatlarda da 25 bin yapmak suretiyle, Atatürk Havalimanı'nda 22 bindi, geri kalanı da transit olmak üzere dün 98 bin, bugün 97 bin yolcumuz var. Eksik uçakla operasyon yapmamıza rağmen Atatürk Havalimanı'ndaki rakamları geçmiş bulunuyoruz." diye konuştu.

"Max sorununu ağırlıklı olarak yaşayan şirketiz"
Yurt içinde yaşanan kapasite sorununa değinen Aycı, şöyle devam etti:

"Şehirlerimizde şu anda yüzde 9 itibarıyla iç hatlarda kapasite kestik, Max'lerden kaynaklı. Geçen bayram bunu izah etmiştim. Gerek sosyal medyada gerek fısıltı gazetesinde yayılan haberler, dedikodular ve yanlış haberleri düzelmek isterim. 24 uçak eksik uçtuğumuzdan dolayı yüzde 9 kapasite kesmiş durumdayız. Bu bayramda 176 ilave seferimizi koyarak bunu ihmal etmedik. Elimizdeki uçakları maksimum kullanarak, yine yurt içi ve yurt dışından gelen talebe cevap vermeye çalışıyoruz. Türk Hava Yolları, Max probleminden dolayı yüzde 9 uçuş kestiyse acaba diğer hava yolları ne yapıyor? Türk Hava Yolları dışında kalan diğer yerli taşıyıcıların ortalama kestiği kapasite yüzde 20. Max sorununu ağırlıklı olarak yaşayan şirketiz. Buna rağmen mecburi olarak minimum kapasiteden feragat etmiş olmamıza rağmen yüzde 20 oranında kapasite kesen diğer hava yollarının durumunu da takdiri kamuoyuna ve diğer yöneticilere bırakıyorum."

İlker Aycı, bunlara rağmen uçuş ağlarına Siirt ve Zonguldak'ı eklediklerini, İzmir ve Şanlıurfa'ya da yeni seferler başlattıklarını bildirdi.

THY Yönetim Kurulu ile dün değerlendirme toplantısı yaptıklarını kaydeden Aycı, Kurban Bayramı sonrasında uçak eksikliklerini tamamlayarak, 2020 yılında yolcularının ihtiyaçlarına cevap vereceklerini belirtti.

"Makul fiyatla uçuran şirket olmaya da devam edeceğiz"
THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, uçak bileti fiyatları konusunda haksız eleştirilere uğradıklarını anlatarak, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Özelikle bir low cost bir hava yolu şirketinin ekonomi klas uçuşuyla bizim başka bir uçuşumuzu karşılaştırmak suretiyle elma ile armudu karşılaştırarak Türk Hava Yollarına fiyat spekülasyonu yapanların ne kadar haksız eleştireler yaptığını sizlerle paylaşıyorum. Bugün baktığımızda 2013 yılında konulan tavan fiyat uygulamasıyla iç hatlarda 299 TL'lik bir fiyat uygulamaları vardı. Bugün bu taban fiyatı şu anda turizm bölgelerinde 399 TL, diğer tüm şehirlerimizde ise 372 TL olarak uygulanmakta. Örneğin İstanbul-Diyarbakır uçuş fiyatı şu an 340 ile 360 TL arasında kalıyor. Otobüs fiyatı ile karşılaştırdığımızda, bugün otobüs ile seyahat etmeniz 200 TL'dir. Otobüsle seyahatin ne kadar uzun ve zor olduğunu biliyorsunuz. Seyahat sürecinde ihtiyaç molalarında harcanan ek giderlerle ilgili harcamaları da kattığınızda uçak biletiyle arasında makas son derece daralıyor. Bu anlamıyla konforlu, güvenli, süratli bir şekilde hava yolu icra edilen bir yolculukta, 2013 ile bugünü kıyasladığınızda hava yolu biletleri ile 2013'ü ve bugünü kıyasladığınızda yakıta gelen tüm zamlara dahil ve hava yolu şirketlerinin özelikle maliyetlerinin yaklaşık 4'te 3'ün net bir şekilde dövize bağlı olduğunu göz önüne aldığınızda aradaki farkın ne kadar küçük olduğunu takdirinize bırakıyorum. Döviz bakımında da kıyasladığınızda bir önceki yılla bu yıl arasında yüzde 11,3 daha aşağıda satıyoruz. Vatandaşlarımız için yurt içinde de yurt dışı uçak biletlerinde yapılması gereken en güzel şeyleri yapmaya devam edeceğiz. Makul fiyatla uçuran şirket olmaya da devam edeceğiz."

Aycı, bayramda oluşabilecek yoğunluk nedeniyle yolculara bayram süresince havalimanlarına biraz daha erken gelmesi uyarısında bulundu.

Yolcu taşımada dünyada en çok ülkeye ve uluslararası destinasyona uçan hava yolu şirketi unvanına sahip olduklarını hatırlatan Aycı, hava kargoda da aynı unvana sahip olduklarına ve hava kargoda ilk 5'te olma hedeflerinin sürdüğüne vurgu yaptı.

Aycı, paydaşları olan polis ve gümrük muhafaza ekipleri ile İstanbul Havalimanı İşletmecisi İGA'ya, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve Devlet Havalimanları İşletmesi'ne teşekkür etti.

Herkesin bayramını tebrik eden Aycı, beraberindekilerle birlikte havalimanındaki yolcular ve THY personeliyle bayramlaştı.


https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/thy-kurban-bayra ...ak/1554340


kami suyutmaz
4 ay önce - Pzr 11 Ağu 2019, 10:19

THY İstanbul Havalimanı için indirim istedi


Türk Hava Yolları (THY), 2019 yılının ikinci üç aylık dönemine ilişkin mâlî sonuçlarını 8 Ağustos (2019) günü açıklamıştı. Şirket dün ayrıca telekonferans yöntemiyle, ikinci çeyreğe ilişkin bir yatırımcı sunumu yaptı.

Sunumda en fazla dikkat çeken unsur, THY yönetiminin, İstanbul’da geçtiğimiz Nisan ayında hizmete giren yeni havalimanı sebebiyle artan operasyonel maliyetlerden bahsetmesiydi.

İNDİRİM İSTENDİ

THY bu yüzden, yeni havalimanının işletmecisi İGA’dan indirim talep etmiş durumda. Söz konusu indirim talebinin hangi maliyet kalemlerini içerdiği konusunda ise bir bilgi verilmedi.

İşte THY’nin ikinci çeyrek yatırımcı sunumunda öne çıkan başlıklar:

İstanbul Havalimanı’na geçişle birlikte THY’nin birim maliyetleri arttı; indirim almak için havalimanı işletmecisi ile görüştük, önümüzdeki dönemde bu gerçekleşebilir.
İstanbul Havalimanı’nda üçüncü pistin önümüzdeki yılın ortalarında devreye girmesini bekliyoruz; üçüncü pist uçakların taxi süresini kısaltacak, uçakların daha verimli kullanılmasını sağlayacak.
737 MAX tipi uçaklar ile ilgili olarak Boeing firmasıyla çok yakın koordinasyon içindeyiz; MAX’ler yeniden operasyona geçince kayıplarımızın telafisini değerlendireceğiz.
Şu anda yere indirilen MAX’lerin operasyonel etkisi büyük değil.
Airbus’tan bu yılın ilk yarısında dokuz adet A320/321NEO tipi uçak teslim almayı planlıyorduk. Ancak üretim kaynaklı gecikmeler nedeniyle filoya sadece beş tane ekleyebildik; Airbus ile yakın koordinasyon içindeyiz, geciken uçakların bir kısmını 2020’nin ilk aylarında teslim alacağız.
Artan maliyetler, MAX’lerle ilgili mesele ve uçak teslimatlarındaki gecikmelerin de etkisiyle üçüncü çeyrekte birim maliyetlerde yüksek tek haneli artış olabilir.
Uçak teslimatları beklenenden daha fazla zaman alırsa, operasyonel kiralama ya da wet-lease anlaşmalarına bakabiliriz.
Uzakdoğu’da stratejik ortaklıklar için görüşmeler yapıyoruz; özel bir kod-paylaşım anlaşması ya da joint venture olabilir.


Yakup

4 ay önce - Pzr 11 Ağu 2019, 10:40

Alıntı:


İNDİRİM İSTENDİ

THY bu yüzden, yeni havalimanının işletmecisi İGA’dan indirim talep etmiş durumda. Söz konusu indirim talebinin hangi maliyet kalemlerini içerdiği konusunda ise bir bilgi verilmedi.

İşte THY’nin ikinci çeyrek yatırımcı sunumunda öne çıkan başlıklar:

İstanbul Havalimanı’na geçişle birlikte THY’nin birim maliyetleri arttı; indirim almak için havalimanı işletmecisi ile görüştük, önümüzdeki dönemde bu gerçekleşebilir.
İstanbul Havalimanı’nda üçüncü pistin önümüzdeki yılın ortalarında devreye girmesini bekliyoruz; üçüncü pist uçakların taxi süresini kısaltacak, uçakların daha verimli kullanılmasını sağlayacak.
737 MAX tipi uçaklar ile ilgili olarak Boeing firmasıyla çok yakın koordinasyon içindeyiz; MAX’ler yeniden operasyona geçince kayıplarımızın telafisini değerlendireceğiz.
Şu anda yere indirilen MAX’lerin operasyonel etkisi büyük değil.
Airbus’tan bu yılın ilk yarısında dokuz adet A320/321NEO tipi uçak teslim almayı planlıyorduk. Ancak üretim kaynaklı gecikmeler nedeniyle filoya sadece beş tane ekleyebildik; Airbus ile yakın koordinasyon içindeyiz, geciken uçakların bir kısmını 2020’nin ilk aylarında teslim alacağız.
Artan maliyetler, MAX’lerle ilgili mesele ve uçak teslimatlarındaki gecikmelerin de etkisiyle üçüncü çeyrekte birim maliyetlerde yüksek tek haneli artış olabilir.
Uçak teslimatları beklenenden daha fazla zaman alırsa, operasyonel kiralama ya da wet-lease anlaşmalarına bakabiliriz.
Uzakdoğu’da stratejik ortaklıklar için görüşmeler yapıyoruz; özel bir kod-paylaşım anlaşması ya da joint venture olabilir.


IGA, Devlete her yil 1 milyar euro kira verecek…

Yani kirasini ödemek icin para kazanmak zorunda.. Indirime giderlermi bilmiyorum…



mafakyanc

4 ay önce - Pzr 11 Ağu 2019, 12:00

Yakup Forumdaş, düz mantıkla gidersek en büyük ve değerli müşterileri THY olmasına rağmen IGA özellikle Terminal hizmetleri ve meydan hizmetleri konusunda doğrudan bir indirime gidemez: bu diğer müşteriler arasında eşitliğin bozulması nedeniyle huzursuzluğa, etik dışı davranışa, haksız rekabete, vs. vs. daha bir sürü dengesizliğe neden olur. Kaldı ki zaten bu tür hizmetlerin tarifesini IGA değil DHMİ tesbit etmektedir; sadece başka meydanlarda DHMİ'nin toplayacağı bu tür gelirler İstanbul Havalimanı'nda IGA'nın tahsilat ve tasarrufuna bırakılmış ama buna karşılık Devlet'e yıllık bir kira (KDV dahil yıllık bir milyar € üzerinde...) ödenmesi anlaşma altına alınmıştır. IGA bu hizmet bedelleri üzerinde anlık olarak oynayamaz; daha doğrusu oynanması gerekirse bu işlem ancak DHMİüzerinden ve bu Devlet Kurumu'nun onayı ile olabilir!

Ancak IGA isterse THY'na yine de "kıyak geçebilir" : Zira THY'ına bu proje kapsamında tahsis edilmiş çok sayıda ve ciddi yüksek metrekare alanlı araziler var. THY bunları IGA'dan kiralayıp üzerine pekçok tesisini inşa etmiş durumda/inşa etmekte ve edecek. Bu arazi kiraları da (belgelerini veremem, haliyle... dolayısı ile "kişisel tahminim" olarak kabul edile! ) (1) Türkiye'de ödemeli TL veya döviz bazlı TL ve de (2) yurtdışında ödemeli döviz bazlı olarak, sözün özü, "çifte kontratlıdır". THY halka açık olmasına rağmen aynı zamanda yurt dışında da faaliyet gösterip geliri olan bir kurumdur ve yurt dışı masrafları bir şekilde legal olarak muhasebeleştiriliyor. İşte bahsettiğim bu kiralamalardan yurt dışında olanlarından THY'ına dolaylı bir indirim sağlanabilir. Bunları açıktan açığa göremeyiz ama yeterince legal olarak yapılalabilecek uygulamalardır.


mehmet tozlu 88
4 ay önce - Pts 12 Ağu 2019, 13:48

"THY ile Ryanair masaya oturdu
Paylaş
Boeing 737MAX uçaklarının uçuşlarının durdurulması ile birlikte THY filo planlamada önemli bir sıkıntı yaşamaya başlamıştı. 12 uçağın yere inmesiyle birlikte THY’nin yıl sonuna kadar teslim almasının planlandığı 12 uçak da Boeing tarafından verilememişti.

THY, acil uçak ihtiyacı için İrlanda merkezli Ryanair ile masaya oturdu. Kokpit.aero’nun ulaştığı bilgiye göre THY 13 adet Boeing 737-800 tipi uçağı dry lease yani ekipleri olmadan kiralamak istiyor.

UÇAKLAR HEM THY HEM DE ANADOLUJET’TE KULLANILACAK

Alınacak 13 adet uçaktan 6’sının 189 koltuklu olarak Anadolu Jet’te kullanımı planlanıyor. Kalan 9 uçak ise THY filosuna katılacak. Ryanair uçaklarının kabinleri tamamen ekonomi olduğu için bu uçaklar THY’nin Business servisi vermediği hatlarında kullanılacak.

RYANAIR SICAK BAKIYOR

Ekonomik açıdan sıkıntılı günler yaşayan ve çok sayıda pilot ile kabin memuru işten çıkartmayı planlayan Ryanair için bu anlaşma adeta ‘hayat öpücüğü’ olacak. Böylelikle şirket uçuş ekiplerini ücretsiz izne çıkartıp 13 uçağını THY’ye kiralayabilecek.

BAKIM ANLAŞMASI

Ryanair uzun yıllardır Türkiye pazarına mesafeli duruyor. Şirketin farklı ülkelerdeki kolları genellikle yaz döneminde Bodrum, Dalaman, Antalya gibi noktalara uçsa da aslında Ryanair ile Türk Hava Yolları'nın son yıllarda artan bakım konusundaki iş birliği dikkat çekici. Her yıl çok sayıda Ryanair bir 737-800 uçağı bakım için İstanbul'a geliyor."

http://www.kokpit.aero/thy-ryanair-ucak-pazarligi


DirenJK

4 ay önce - Sal 13 Ağu 2019, 00:41

Tanım bulamadım gerçekten. Sorumlularına ciddi yaptırım uygulanmalı. Ülkenin bayrak kurumunun böyle bir şeyle anılması üzücü







(+)


Haldun Turan

4 ay önce - Çrş 14 Ağu 2019, 00:31

Euroleague'e adını veren THY'nin adının böyle bir haberde geçmesine bende şaşırdım ve sinirlendimde

Basket haberlerine baktığım sitede okumuştum az önce

Koskoca THY ; Euroleague finalinde Efes'e karşı çok iyi oynayarak en değerli oyuncusu seçilen Amerikalı Clyburn'e vadettiği mil puanları vermekten nasıl aciz olabilir?

Yada tenezzül eder mi böyle bir şeye?

Bu adam 2 sene önce ülkemizde Darüşşafaka formasını giymişti.




Kaynak: Basket Dergisi


(Özkan)

4 ay önce - Çrş 14 Ağu 2019, 00:50

Bunu yetkililere ulaşarak halledebilirdi, ama kafamda deli sorular var mesela Rus aeroflot son günlerde avrupada reklamlar ile pazara girmeye çalışıyor. Acaba diyorum arkasında bunlar olabilirmi?



sayfa 766
ANA SAYFA -> ULAŞIM