Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 310
ÖmerBey56
1 hafta önce - Pzr 11 Ağu 2019, 20:57

Bütün tramvay hatlarıyla kesişen bir metro hattı düşünülebilir mi Eskişehir'e sizce? Ya da YHT hattının yanından küçük/az duraklı bir banliyö treni sistemi kurulabilir mi?

05yusuf09

1 hafta önce - Pzr 11 Ağu 2019, 22:58

Alıntı:
Bütün tramvay hatlarıyla kesişen bir metro hattı düşünülebilir mi Eskişehir'e sizce? Ya da YHT hattının yanından küçük/az duraklı bir banliyö treni sistemi kurulabilir mi?


Ömer bey, bu konuyla ilgili kabaca bu haritayı hazırladım. X şekilde olan bu hat Aladdin Parkı'nda kesişiyor. Çizdiğim X hattı Yeni Stadyumu, Eskişehir Garı, Otogarı ve Anadolu ve Osmangazi Üniversitelerini birbirine bağlıyor.

Metro hattının kapasitesini hafif ve sürücüsüz olmak üzere düşünüyorum. Milano'daki hafif kapasiteli M5 hattı konsepti ve bu hatta çalışan AnsaldoBreda araçları bence bu şehre yakışırdı. Tabii Eskişehir'de yaşayan forumdaşlarımız bizden daha iyi bilirler.


(+)


pantelis84
1 hafta önce - Pzr 11 Ağu 2019, 23:11

Alıntı:
Bütün tramvay hatlarıyla kesişen bir metro hattı düşünülebilir mi Eskişehir'e sizce? Ya da YHT hattının yanından küçük/az duraklı bir banliyö treni sistemi kurulabilir mi?


Teknik olarak banliyö bazı zorlukları olsada (Ankara yönü) çalıştırılabilir. Ama gerçekleşir mi? Şuan için mümkün görünmüyor. Zaten yıllar önce böyle birşeyin adı vardı hatta Eskişehir Banliyö diye başlığıda var. Oradan bakabilir siniz.



ÖmerBey56
1 hafta önce - Pzr 11 Ağu 2019, 23:15

Yusuf Bey, çok güzel bir çalışma olmuş. Bence önemli lokasyonları birbirine bağlaması açısından güzel. Peki 2 hat mı olacak yoksa makas sitemiyle mi Aladdin Parkı'nda yön değiştirecek trenler tasarıma göre? Bence 2 hat yapıp aktarma istasyonu yapmak daha mantıklı olur.

hasana23
1 hafta önce - Pts 12 Ağu 2019, 00:26

Yusuf bey böyle bir proje imkansız. İmar planı değişmesi gerekir.



uesendag
1 hafta önce - Pts 12 Ağu 2019, 02:41

Alıntı:
AnsaldoBreda araçları


Ankara da ki Ankaray vagonları da bu firma üretimi. Pek tavsiye etmem.


05yusuf09

1 hafta önce - Pts 12 Ağu 2019, 03:29

Esen bey benim kastettiğim vagonlar Milano kentinin M5 hattında hizmet veren sürücüsüz modern araçlar. Ankaray'dakilerle karıştırmayalım Bu araçlar aynı zamanda Danimarka'nın başkenti Kopenhag'da da çalışıyorlar:


(+)


Alıntı:
Yusuf bey böyle bir proje imkansız


Hasan bey, ben de böyle bir proje gerçekleşecek demedim. Sadece Ömer bey bütün tramvay hatlarıyla kesişen bir metro hattı düşünülebilir mi diye sordu. Ben de yardımcı olmak ve fikir vermesi için kabaca bu haritayı hazırladım. Siz anladınız

Not: defalarca resmi 400 piksel tuğrasız yüklememe rağmen tuğralı olarak çıkıyor, lütfen kusura bakmayın.



hasana23
1 hafta önce - Çrş 14 Ağu 2019, 00:23

Alıntı:
Bütün tramvay hatlarıyla kesişen bir metro hattı düşünülebilir mi Eskişehir'e sizce?


Hele bir şu an başlı olan tramvay uzatma hatları bitsin de metro istemeyiz. Kim bilir kaç yıl sürer. Birde her yeri aynı anda kazarlarsa çile tadından yenmez.


mkarakus1994

6 gün önce - Prş 15 Ağu 2019, 06:27

Zaten Eskişehir tramvay kapasitesini hallice kaldırmaya çalışan kentimiz metro çalışması olursa(ki imkansız) trafik sistemi daha kazmaya vurulunca çöker.
Neden diye soracak olur iseniz, seneler önce YHT Yeraltı çalışmalarında bunları yaşadık, trafik keşmekeş oldu, tramvay çöktü neredeyse 2 ay çileyi çektik.


Murat cyln
6 gün önce - Prş 15 Ağu 2019, 11:45

Alıntı:
Zaten Eskişehir tramvay kapasitesini hallice kaldırmaya çalışan kentimiz metro çalışması olursa(ki imkansız) trafik sistemi daha kazmaya vurulunca çöker.


Eskişehir mevcut imar planı metroyu kaldırmaz ve Eskişehir'e metro yapılması dediğiniz gibi imkansız. şu saatten sonra yapılacak tek şey tramvay kapasitesini arttırmak ( modül eklemek ) ve bazı kavşaklarda düzenleme ( alt veya üst geçit ) yapmak . en azından modül eklenirse sefer aralığı daha uzun olacağı için yoğunluk azalır . örneğin 10 dk yerine 15 dk arayla çalışır.



sayfa 310
ANA SAYFA -> ULAŞIM