Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1041
Sinan Bilgin
3 ay önce - Sal 13 Ağu 2019, 23:09

En azindan ulastirma konusunda muhalif olmayabilirim ama bu mantik sakat

Hayatta her insanin gorevi devletin veya yerel yonetimlerin tum gorevlerini beraberce yapmak degildir ki

Yani adam bir firmada satisci olarak ekmek kazaniyorsa , kalkip yol yapan karar verici bir bunyede ise mi girmeli

Yani ne yapabilir insanlar ?


erdall erdall
3 ay önce - Sal 13 Ağu 2019, 23:31

Alıntı:
İzmir'deki çöplerin dışarıdan geldiğine inanıyorlar.
Buyrun yazı bu linki de bu


Yani bu linki ve başlığı ilk defa gördüm yoruma gercekten hayretler içinde kaldım nasıl bir zihniyetle karşı karşıyayız istanbula turistler geliyor diyip çopleri toplamaziseler neyderiz düşünmek bile istemiyorum



Şükrü Güllüoğlu

3 ay önce - Sal 13 Ağu 2019, 23:31

Demir yolu yapmak için son derece engebeli bir yer. İzmir-Bursa demiryolu yapılabilirse, demiryolu geçen bir köprü de gündeme gelebilir. Otoyol yapmak kadar kolay değil.

kami suyutmaz
3 ay önce - Sal 13 Ağu 2019, 23:38

Ülkenin birçok yerinden en çok göç alan kent hala İzmir ..
Ne kadar (sizce) salak,çöp kokusu seven, ..varsa bu kente gelip duruyor ne hikmetse
Gelmesinler..Davet eden de yok zaten
Gelirkende otoyolun fiyatından şikayet etmesinler ltf.
M.Kasım ilginç bir noktaya parmak basmış bence,
Tüm yorumlarİstanbul dan yola çıkıp Ege ye doğru gidenlerden ne hikmetse..
İzmirliler pek İstanbul sevdalısı değildir doğal olarak
istanbuldan buralara gelecek olanların sorunu olsa gerek bu hesap kitap meselesi


kami suyutmaz
3 ay önce - Çrş 14 Ağu 2019, 00:10

Üslup uygunsuz diyen forumdaş..
sen forumun ne demek olduğunu bilmeden buralarda laf ebeliği yapıyorsun ..
Forum fikir paylaşılan bir yerdir..ç Üslup uygunsuz ne demek ya..?*
Önce sen forum üslubunu öğrende ortaya çık..



uğur kovan

3 ay önce - Çrş 14 Ağu 2019, 00:44

Bursa Batı - Susurluk gişeleri arasını denedim. Daha önce de Osmangazi köprü gişelerini ve açılan diğer kesimleri denemiştim. Gişeler konusunda gözlemlediğim problemi paylaşmak isterim.
Biliyorsunuz Nakit-kredi kartı gişeleri var. Hgs-ogs gişeleri var. Hgs ve ogsye girip nakit ödeme yapabiliyorsunuz. Ama nakit gişeye girip Hgsnizle basıp geçemiyorsunuz. Bu da gişelerde haddinden fazla yavaşlık demek. Hgs gişesindeyim ama dakikalarca önümde kredi kartı ödemesi yapan insanları bekliyoruz.
Geçen gün Susurluk gişelerinde Hgs gişesi doluydu çünkü k. Kartı ödeme yaptı üst üste 2 araba(tabi köprü gişelerinde durum daha kötü). Ben de uyanıklık yapıp nakit gişesine geçtim. Hop dur bakalım dedi. Geçemedik tabi. Hgsyle girmeme rağmen nakit ödemek zorunda kaldım.
Sadede gelirsek; geçişler hızlı olsun diye üretilen hızlı geçiş sisteminin hakkı verilsin. Hgs si olmayan, hgs sinde bakiyesi olmayan gişeye girmesin kardeşim. Gişelerden 2-3km önce uyarılar falan asılsın. Çözüm neyse üretilsin işte. Bu devirde bu gişe sistemi bu yola hiç yakışmıyor 😉


Sinan Bilgin
3 ay önce - Çrş 14 Ağu 2019, 01:07

Cok sukur ki eksi verme hakkim yok, olagan supheli olamiyorum bu sayede

Uslup uygunsuz denecek bir durum yoktu da su ayni sari ikonun surekli kullanilmasi goz yoruyor ve gereksiz


erdall erdall
3 ay önce - Çrş 14 Ağu 2019, 06:47

İstanbul izmir otoyolu stratejik sehirler arası ve uluslar arası ticaret yoludur. osmangazi köprüsü ve otoyolu birbirini tamamlamıştır fiyat uygundur. ticari araçları için daha uygundur. Özel otomobiller icinde uygundur adı üstünde özel otomobil ister bu otobanı kullanır ister kullanmaz.. kafanızı karıştırmaya çalışanlar var hiç ciddiye almayın ben burda tekde kalsam doğru neyse söylerim.. ideoloji körü olmuş 1990 ların başında kalmış kendilerini günümüz teknoloji bilgi medeni hayatına uyduramamış kişileri dinlemeyin yol uygun fiyatdır..

doruk15
3 ay önce - Çrş 14 Ağu 2019, 07:09

Otoyolu bu bayram arifesi kullandım ve güzel olmuş. Yalnız burada ve diğer sosyal mecralarda garip bir şekilde otoyolun fiyatının gayet normal olduğu algısı yaratmak isteyen tipler ortaya çıktı. Otoyolu ücretli denilen İtalya'da ve yunanistan'da da ücretli otoyolu kullandım.

1-) yunanistan'da otoyolun ücretli hale gelmesi son 5-6 yılda çipras hükümetiyle başlayan süreç. Daha önce otoyollar ücretsizdi.

2-) evet italya'da otoyollar ücretli ama oradaki asgari ücretliye göre makul fiyatları var. Yani ülkenin fakiri de zengini de otoyolu kullanabiliyor. Biz de İtalya'daki fiyatlardan biraz daha pahalı otoyol ama malum İtalya bizden kişi başı milli gelirde 4-5 kat daha zengin. Bu yüzden bu İzmir-İst otoyolu halka pahalı geliyor.

3-) dünyanın en uzun köprü-tüneli yapılarından birisi olan (toplamda 9 km, köprü 4 km, tünel 5 km) danimarka ile isveç'i birbirine bağlayan öresund köprüsü 142 TL araba için. Bizde osmangazi köprüsünün uzunluğu 2,75 km sanırım ve fiyatı 103,TL.neredeyse 9 km öresund köprüsüyle fiyatta aynı. Tabiki de danimarka ve isveçte kişi başı milli gelirin bizden 6 kat fazla olduğunu ve gelir dağılımının birden fersah fersah ileri olduğu unutulmamalı.

Uzun sözün kısası bu ülke halen fakirden birkaç tık ileride bir ülke, o yüzden İzmir-İst otoyolunun fiyatları bu ülke insanına göre epey pahalı. Hatta köprüden geçiş ücreti muadillerine göre Avrupa fiyatları dikkate alındığında korkunç derecede pahalı. O yüzden lütfen otoyolun fiyatları makulmüş gibi algı yaratmayı kesin lütfen. Millet yemiyor.


Sinan Bilgin
3 ay önce - Çrş 14 Ağu 2019, 07:13

Otoyolun fiyatinin ben de konu edildigi kadar yuksek olmadigini dusunuyorum, burada sanssizlik, otoyolun guzergahinin sonunda koprunun de olup, o koprunun de ayri ucretlendirmesi olmasi ve buna eklenmesidir

Osmangazi fiyatina cok denebilir ama o da suanki subvansiyonlu fiyatta denmez, fakat eger bir kismiji devlet karsilamasa, o mesafe icin cok denebilir. Fakat iste oyle bir durum ki , 2010 da usd/try kuru 1,30 lari gormusken , bir sene evvel 7,40 lara dokundu .. burada TL yi kaale alarak konusursak bugunku halde bile yapim karari ya da sozlesme tarihinin 4 katinda olan bir kurdan bahsediyoruz

"Biz tl kazaniyoruz" diyen halk ile "ancak usd/eur ile sozlesme yapariz" diyen yuklenici oldugu icin bu isin pratikte bir cozumu yok . Devlet kendi yapsaydicilar sunu bilmeli ki , devlet dedigin yapi yine yurt icinden yukleniciler ile de bu isi yapsa, onlar da sozlesmelerini bu 2 para biriminden yapacakti. Hic bir sirket seninle boyle buyuk islere ne olacagi muglak bir para birimiyle yapmaz

Yalniz onceden de soyledigim gibi, otoyol bir yana, osmangazi koprusundeki yapim hatasina yani stratejik mi dersiniz ekonomik mi dersiniz, istanbulu cok kisa zamanda bursaya, ilerleyen donemde izmire baglayacak bir demiryolu gecisini cikarmak tarihi bir hata olmustur



sayfa 1041
ANA SAYFA -> ULAŞIM