Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Uçaklara Dair Her şey
« önceki   123 ... 101102103 ... 117118119   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 102
cargo
3 ay önce - Pts 12 Ağu 2019, 16:53

Rus haberine göre Türkiye ve Rusya sivil havacılık ve savaş uçakları alanında işbirliği yapmayı planlıyor. F35 ve Boeing uçaklarına alternatif olarak MS21 ( kısa ve orta menzilli ) satışı ve üretimi artı savaş ucaklarının satılması üzerinde görüşmeler yürütülüyor.

https://www.aerotelegraph.com/setzt-die-tuerkei-a ...d-superjet


kami suyutmaz
3 ay önce - Sal 13 Ağu 2019, 16:38

Yangınlar sürüyor, THK filosu haber bekliyor

Kurban Bayramı haftasında üç büyük orman yangını meydana geldi. Yine binlerce dönüm orman arazisi yandı kül oldu… Eldeki helikopter filosu yetersiz kaldı.

Bu yıl Orman Bakanlığı farklı bir karar aldı. Türk Hava Kurumu’nun yıllardır tek başına girdiği yangın söndürme uçağı ihalesini iptal etti. THK’nın elinde hem suya hem de karaya inip kalkabilen CL215 uçakları yerde kaldı.

İhalenin alınamamasına rağmen THK arka arkaya gelen yangınlar sonrasında Orman Bakanlığı’na göreve hazır olduğunu söylemişti. Ama bakanlık istemedi. “Filom yeterli” dedi.

Ormanlar hepimizin. Gelecek nesillere bırakacağımız mirasımız.

Bir uçağın veya bir helikopterin fazla olması bile havadan yangın söndürme kapasitesini artıracaktır.

Orman Bakanlığı inadından vaz geçsin. Bir an önce Türk Hava Kurumu ile el sıkışsın.

Türkiye’nin milli değerleri olan yangın söndürme uçakları yerde kalmasın…



mafakyanc

3 ay önce - Çrş 14 Ağu 2019, 17:39
Boeing'in yüzü gene asılacak...


Bkz.: http://www.kokpit.aero/boeing-airbus-uzun-menzil-yaris

77 MAX projesinde ciddi bir darbe alan Boeing'e bir kötü haber daha!


Ahmet377
3 ay önce - Prş 15 Ağu 2019, 21:25

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&am ...0jhqTU_Vpc

Rusya'da kuş sürüsüne çarpan Airbus A321 uçağı mısır tarlasına acil iniş yapmış uçak geçmişinde
TC-ETR Tesciliyle Atlas Jet'te uçmuş işte fotoğrafı
Alıntıdır


(+)


kami suyutmaz
3 ay önce - Sal 20 Ağu 2019, 12:16

Son altı aydır havacılık sektörünün en önde gelen gündem maddelerinden bir tanesi hiç şüphesiz ki Boeing 737 MAX tipi uçaklar.

13 Mart 2019 tarihinde yere çekilen Boeing 737 MAX’ların ne zaman yeniden uçmaya başlayacağı adeta bir yılan hikâyesine dönmüş durumda.

Bu uçaklar yeniden uçuş izni alınca işin iki farklı yanı olacak.

Birincisi, havayollarının filolarındaki mevcut uçakların uçurulması.

İkincisi ise halihazırda Boeing’in fabrikasında üretilmiş veya üretilmekte olan uçakların, havayollarına teslimatı.

İlk aşama nispeten kolay. Havayolları, ellerindeki uçaklarını gerekli bakım ve güncellemeleri yaparak sefere hazırlayacak.

Ancak ikincisi için, yani Boeing’in fabrikasındaki uçakların teslimatı için aynı şeyi söylemek pek mümkün değil.

Zira uçak yere çekilmiş olsa da Boeing üretime devam etti.

Aradan geçen aylar boyunca yeni üretilmiş 737 MAX’lar, Boeing’in fabrikasında birikti durdu.

İş öyle bir boyuta ulaştı ki, personel otoparkına dahi MAX’lar park edilmeye başlandı.


737 MAX’lar, Boeing’in fabrikasında park halinde bekliyor.

Boeing bu duruma karşı sınırlı bir tedbir olarak, aylık 52 adet olan 737 MAX üretimini, Nisan ayı ortasından itibaren 42 adede düşürmüş ve hatta üretimi bir süreliğine tamamen durdurabileceğini duyurmuştu.

Bununla birlikte şu an itibarıyla üretim devam etmekte.

Neticede en basit bir hesapla, Boeing’in fabrikasında 250 adet civarında 737 MAX, teslim edilmeyi bekliyor.

Soruna bir çözüm bulunduğunu ve uçakların Aralık ayı sonunda uçuşa hazır hale geldiğini varsaysak, fabrikadaki MAX sayısı 400’ü bulacak ve hatta belki de geçmiş olacak.

Bir anda bu kadar çok sayıda uçağı teslim edecek personel Boeing tarafından sağlansa bile, havayolları aynı sayıda pilot ve teknisyenini gönderemeyebilir.

Gönderse bile, tüm şirketler teslimat sırasındaki kontrol işlemlerinde kılı kırk yaracağından, süreç her zamankinden çok daha uzun olabilir.

Ne kadar doğru bir tahmin olduğunu kestirmek güç ama sektör içerisindeki yorumlara göre, Boeing’in Seattle’daki fabrikasının normal işleyişe dönmesi için 2-3 sene geçebilir.

Tabii bu noktada sorulması gereken bir başka soru daha var:

“Boeing ya 737 MAX için gerekli izni kısa vadede alamaz ve bu iş uzarsa; o zaman ne olur?”

Kaynak; Havayolu 101



Ahmet377
3 ay önce - Sal 20 Ağu 2019, 13:46




Boeing 747'nin belgeseli yapılmış.


Efe Elaldı

3 ay önce - Çrş 21 Ağu 2019, 13:10

http://www.kokpit.aero/boeing-max-ucaklari-personel

Yabancı kaynaklarda dahil olmak üzere boeing 737 max ların son çeyrekte teslimatlarını tekrar başlatabilmesi için ek geçici personel alacağını açıkladı.


Koray C.

3 ay önce - Cmt 24 Ağu 2019, 22:50

Az önce bir haber sitesinde okudum. Atlas global firmasına ait Airbus a330un iniş takımları açılmamış.
Sonra Baska yöntemler denenerek açılmış ve sorunsuz inmiş. Allah korusun.


Ahmet377
3 ay önce - Pzr 25 Ağu 2019, 16:04

Hidrolik arızası nedeniyle iniş takımı açılmamış.

SuatUgur
3 ay önce - Pts 26 Ağu 2019, 11:14
Dubai de bakim sirasinda A380ni kirikodan dusurmusler


Emirates Airbus A380 (A6-EOP, msn 200, built Nov 2015) was seriously damaged in a maintenance mishap in Dubai, UAE when its nose fell off the jacks and crashed to the ground. Structural damage near the nose gear. No injuries reported. Photo and info: twitter.com/A380fanclub






(+)





(+)


[/img]
Asagidaki fotograflar nasil bir kriko oldugunu gostermek icin baska bir ucagin bakim sirasinda ki resimleri



(+)




(+)




sayfa 102
« önceki   123 ... 101102103 ... 117118119   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM