Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Yaşar Ünlü

7 yıl önce - Sal 04 Eyl 2012, 19:48

Alıntı:
TCDD de demiryolu şebekesi olmadan banliyö hattı olmaz diye düşünüyorum. En azından ülkemizde örnek yok. Bu işin tekniğini bilen bir üyemiz cevap verirse iyi olur.

Aslında böyle bir demiryolu ulaşımı var ülkemizde. Bu hat KDZ Ereğli Armutçuk arasında ulaşım sağlıyordu. Kömür ve yolcu taşımacılığı yapılıyordu. Şu an varmı bilmiyorum ama çok uzun yıllar kullanıldı. Zonguldak ile hiç bir bağlantısı olmayan bu hat bağımsız bir hattı. Vagonları ve buharlı lokomotifi tren taşıyan feribotlar ile getirilmişti.
http://zonguldakbilgi.com/index.php?option=com_co ...;Itemid=62
http://reklam_link.com/icerik.php?id=550


Onur Taner

6 yıl önce - Cum 08 Şub 2013, 21:16

Referans amaçlı şu projemi de dahil edelim;


(+)


Renkleri anlatmama gerek yoktur sanırım.


Alprncnr
6 yıl önce - Cum 08 Şub 2013, 22:52

Banliyo hattı güzel olur ama öncesinde kent içi raylı sistem oturmalı bence banliyo hattından ziyade kentin Batı-Doğu ekseninde yapılacak bir raylı sistem ve şu anki Antrayla bağlantılı Dumlupınar bulvarına uzatmalar güzel olurdu. Hayal etmek serbest



Onur Taner

6 yıl önce - Prş 22 Ağu 2013, 06:22

^^ 5-10 yıl kadar önce, olası bir TCDD hattı'nın, mevcut Antray hattı'nın altından cut-cover (aç-kapa, kaz-ört) yöntemi ile geçerek Eski Otogar'da (günümüz MarkAntalya) yapılabilecek bir ana gar'da(Terminus) sonlanmasını düşünmüştüm. Hatta böyle bir hattı TCDD doğrudan kullanmasa bile Antray hattı olarak rahatlıkla kullanılabilir, Kepez-Dokuma-Şehir merkezi-Lara bağlantısı daha sancılı bir inşaat süreci'ne rağmen daha huzurlu sağlanabilirdi. Tabi o vakitlerde, Antalya Lisesi'nde, iyi kötü bir Anadolu Lisesi öğrenciliği yaşıyordum. (wowTurkey'deki ilk yıllarıma ayrıca denk gelir)

Ama Ferhan Şensoy'un dediği, Ceyl'an Ertem'in de yorumladığı gibi: Ütopyalar Güzeldir.


Hasan Mihrican
4 ay önce - Sal 13 Ağu 2019, 12:37

Turizm iş kolunu da düşündüğümüzde ideal şartlarda şöyle bir bölgesel hattın olması gerekir.

Gazipaşa Havalimanı
Alanya
Manavgat
Serik (Belek)
Antalya Havalimanı
Antalya Merkez
Kemer
Tekirova

Turistik ve bölgesel açıdan çok önemli bir hat olacağına eminim.
Sanırım Kemer bölgesi biraz işi zorlaştırıabilir ama bildiğim kadarıyla Antalya çıkışına kadar coğrafi olarak çok zor şartlar yok. Daha sonra bu hat istenirse ulusal demiryolu ağına bağlanabilir.


eren sahin38
4 ay önce - Sal 13 Ağu 2019, 14:17

Merkez manavgat arası olabilir

Hasan Mihrican
3 ay önce - Çrş 14 Ağu 2019, 11:16

Alıntı:
Turizm iş kolunu da düşündüğümüzde ideal şartlarda şöyle bir bölgesel hattın olması gerekir.

Gazipaşa Havalimanı
Alanya
Manavgat
Serik (Belek)
Antalya Havalimanı
Antalya Merkez
Kemer
Tekirova

Turistik ve bölgesel açıdan çok önemli bir hat olacağına eminim.
Sanırım Kemer bölgesi biraz işi zorlaştırıabilir ama bildiğim kadarıyla Antalya çıkışına kadar coğrafi olarak çok zor şartlar yok. Daha sonra bu hat istenirse ulusal demiryolu ağına bağlanabilir.


Bunu özellikle şu nedenle yazdım.
Alanya Avsallar bölgesinde yazlığı olan bir arkadaşım var.
Yazın haftasonları ya Antalya ya da Gazipaşa havalimanına uçuyor. Avsallar, Antalya havalimanına 100, Gazipaşa'ya 65km uzaklıkta ve her seferinde Avsallar'a gitmek için akla karayı seçiyor, en azından önden araç ayarlama vb. gibi işlerle uğraşıyor. Oysa bu bölgede böyle bir tren hattı olsa ve trenler özellikle yazın 24 saat esasına göre işlese yüzbinlerce insana hizmet edip hayatlarını kolaylaştırır.

Eğer gerçek anlamda turizm ülkesi olmak istiyorsak yılda milyonlarca turistin ve yazlıkçının ziyaret ettiği bu bölgeyi raylı sistemle buluşturmamız gerekir.


pacific
3 ay önce - Prş 22 Ağu 2019, 10:15

Alanya bölgesini en son küçükken ziyaret etmiştim. Ulaşım o zaman tek yol üzerinden olduğu için gene sıkıntılıydı. Hala pek değişen bir şey yok. Çevre yolunun adı çevre yolu olmuş. İstanbul'dan geldim yol 3 saat daha uzun olsun ama antalya-alanya arasını gitmeyeyim bu kadar berbat bir yol haline gelmiş. Sürekli olarak ışık, yaya geçitleri, kavşaklar, emniyet şeridini kullanan servis araçları, otobüsler, yığılmalar. Yol bitmek bilmiyor ve çok yorucu. Mevcut yolun kuzeyinden adam gibi bir çevre yolu yapılması En azından transit giden araçların, kamyonların, otobüslerin , servislerin yerleşim yerlerine girmemeleri sağlanmalıdır.

En önemlisi bir demir yolu hattının kurulması olacaktır. Bu kadar turisti servis, otobüslerle taşımak akıl işi değil. Her gün bu yolu kullananlar için de büyük avantaj sağlayacaktır. İlçeleri birleştirip ekonomiye destek sağlayabilir. Umarım bir gün gerçekleşecek olan Konya Yht bağlantısı ile entegre olursa tadından yenmez.


benerenim
3 ay önce - Pts 26 Ağu 2019, 16:00

Raylı sistem için en önemli güzergah. Havalimanı, Otogar, Şehir meydanı, Tren Garı Ve Üniversite güzergahı belirleyip bunları birleştirmek. Ara mahallelere gitmesindense böyle güzergah hem karlı olur hem mantıklı. Ama maalesef Adanadaki raylı sistem gibi birilerinin menfaatine göre hatlar çizildiği için efektif belirlenmiyor hatlar.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM