Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir İzulaş'ın Ağır Abileri: Volvo'lar
« önceki   123 ... 132133134   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 133
Tacettin Şenel

7 ay önce - Prş 25 Tem 2019, 15:25

Bu araçlara zamanında Efsane efsane dediler Kestane çıktı.....

AnL_95
7 ay önce - Prş 25 Tem 2019, 17:46

Dede 4 sene oldu yeter artık ya. Ayrıca İzmir'e böyle otobüs gelmedi gelmez. Hepsi birer efsane. Burada boş yapanlara aldırmamak gerekir.



Ozgur331
7 ay önce - Prş 25 Tem 2019, 22:56

Tacettin herşeyin bi ömrü var bu araçlarında ömrü bitti izmirede öyle sağlam araçlar zor gelir bidaha senin ömrün nezaman bitecek lokmanı ben döktürecem

çılgın marangoz
4 ay önce - Pts 30 Eyl 2019, 10:07

Volvoların tamamı makina kimyaya mı gitti ? Körüklü volvolardan bir tanesi ulaşım müzesine konulmalıydı

Yurtcan
3 ay önce - Çrş 20 Ksm 2019, 09:57

Taş gibi otobüslerdi İzmire gelmiş geçmiş en sağlam güzel otobüsdü
Volvo'da klima varken Sanos'ta klima yoktu...





8yeter8
3 ay önce - Çrş 20 Ksm 2019, 11:44

Yurtcan demiş ki:
Volvo'da klima varken Sanos'ta klima yoktu...


Numunelik olarak sadece 35 BTH 05 plakalı solo Volvo'da bulunurdu, devamı getirilmedi.

35 BTH 05'in içi 2003/2004 Belde'ler gibiydi ve bir süre sonra kliması hiç çalıştırılmamaya başlanmıştı.

Eğer klimaların devamı getirilip Volvo'ların tamamına uygulansaydı bugün sokaklarda 25-26 yıllık Volvo'lar görüyor olabilirdik.

Keşke görebilseydik.

Sanos ise günü kurtarması için filoda tutuluyordu.






Yurtcan
3 ay önce - Çrş 20 Ksm 2019, 23:34

Alıntı:
Sanos ise günü kurtarması için filoda tutuluyordu.


Bu araçlar ESHOT da olsaydı bunları hibe ederdi, izulaş özel şirket mantığında olduğu için paraya çevirmesi lazımdı genelde satıyor zaten eski otobüs olunca.
Yoksa sanos tenekeleri izulaş da olsa ilk satacağı otobüs olurdu.
Motor sesi çok güzel bunların




Alıntı:
Volvo ile Sanos'u kıyaslayalım bakalım, hangisi iyiymiş ;

İkiside 1993 model, ikiside aynı zamanda geldiler. Volvo o yılların en iyi,en muhteşem teknolojisiyle üretilmiş bir araç, Sanos ise 80'li yılların teknolojisiyle üretilmiş 2. sınıf kalite.

İkiside otomatik şanzıman. Volvo'da 290 beygir motor varken, Sanos'da 230 beygir. Volvo'da ABS ve İntercooler bulunurken, Sanos'da ikiside yoktur.

Volvo'nun motoru o yıllara göre müthiş sessiz çalışırken, Sanos'un motoru insanların kafasını patlatmıştır. Volvo 130 km hızı görebilirken, Sanos anca 80-85'i görebilmekteydi.

Volvo'da dijital tabela, tutunma demirlerinde inecek düğmesi, çok güçlü kalorifer, kapılarda tutunma demirleri bulunurken Sanos'da hiç biri yoktur.

Volvo yolda yağ gibi giderken, Sanos adeta traktör gibi gitmekteydi. Volvo'ların ilk zamanlarındaki yol tutuşunu bilenler şu an Solaris-Conecto'dan bile iyi olduğunu bilir.

Volvo'lar yolda 5 kez arıza yapıyorsa, Sanos'lar 20 kez yapıyordu. Sanos'lar çok çabuk dağıldı ve arıza vermeye başladı, ama Volvo'lar 20 sene taş gibi çalıştı.

Volvo en dik rampada bile zorlanmadan çıkabiliyorken, Sanos rampada ölüp ölüp diriliyordu. Evka 4 gibi yerlere Sanos çalışması yasaktı.

Volvo'larda bugüne kadar en fazla lastik patlaması olayı yaşandı, fakat Sanos'larda körük kopması, defalarca fren patlaması, motorun patlayıp insanları yakması vb olaylar yaşandı. Bu bile hangisinin kaliteli olduğunu gösteriyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi de hangisinin kaliteli olduğunun farkında ki Volvo'lar senelerce İzmir'in en elit semtlerine çalıştı. 121'de 0345K bile çalışmıyorken tüm araçları Volvo idi. Mavişehir,Balçova,Bornova Volvo cennetiydi.

Volvo'lar 22 yaşına rağmen halka hala iyi bir yolculuk yaşatıyorlar, bazı araçlar kötü durumda ama içlerinde çok iyi olanlarda var. Ama Sanos'ların hepsi kötüydü be..

Körüklü Volvo'da 50 koltuk bulunurken, Sanos'da neredeyse yarısı kadar koltuk vardı. Volvo'nun iç düzeni bile harika iken, Sanos 70'li yıllardan kalma hissi veriyordu.

Volvo İzmir'e gelmiş gelebilecek en iyi araç , yeni Volvo gelsede şimdikiler gibi çıkmaz. Volvo'nun kıyaslanabileceği tek araç Mercedes. Sanos Volvo kıyaslaması gerçekten çok komik..

Tacettinden isteniyordu kıyaslama ama sadece dandik diyebildiği için ben yazayım dedim.
İzmir'de yaşayan senelerdir Volvo'ya binen herkes Volvo'nun kalitesini biliyor, artık yaşlanmış olsalarda hala onları seven bir kitle var, siz burda kendinizi yormayın onlar hakkında yorum yaparak.. İyi günler.


8yeter8
3 ay önce - Prş 21 Ksm 2019, 08:39

Alıntı:
Sanos ise 80'li yılların teknolojisiyle üretilmiş 2. sınıf kalite.


Sanos teknik olarak MAN SL 202, görünüş olarak Mercedes-Benz O405 ile oldukça benzemektedir ve bu 2 model de hakikaten 80'lerde çıkmıştır.

Volvo B10M (bir şasidir) gelecekte çıkmadı. 1978'den 2003'e kadar geliştirilerek üretildi.

Alıntı:
Sanos'un motoru insanların kafasını patlatmıştır.


Sanos'lar ilk geldiklerinde yeterince sessizlerdi ama kısa sürede bu durumda keskin bir dönüş yaşandı nedense.

Alıntı:
Sanos anca 80-85'i görebilmekteydi.


Sanos 100'ü görebiliyordu.

Alıntı:
Volvo'da dijital tabela, tutunma demirlerinde inecek düğmesi, çok güçlü kalorifer, kapılarda tutunma demirleri bulunurken Sanos'da hiç biri yoktur.


Volvo'lar geldikleri zaman kalorifer hariç bütün bu özellikler sadece onlarda vardı zaten. Kaloriferleri bir dava sonrasında sökülen Sanos'lara özgü değildi bu özelliklerin yokluğu.

Alıntı:
Sanos adeta traktör gibi gitmekteydi.


Sanos'ta motorun konumundan dolayı yol tutuşu ile ilgili sorunlar olağandı.

Alıntı:
Volvo'lar yolda 5 kez arıza yapıyorsa, Sanos'lar 20 kez yapıyordu.


Sanos arıza yapsa bile yolda bırakması çok nadir yaşanırdı.

Alıntı:
Sanos rampada ölüp ölüp diriliyordu. Evka 4 gibi yerlere Sanos çalışması yasaktı.


O zaman hemen hemen her hatta en az 1 kere çalışmış olan Sanos'lar neden 33 gibi hatlara veriliyordu merak konusu. Girdiği hatta sabit değildir o ayrı konu.

Alıntı:
Sanos'larda körük kopması, defalarca fren patlaması, motorun patlayıp insanları yakması vb olaylar yaşandı.


Sanos'ta körük kopması sadece 2 defa yaşandı. O345K'larda da körük kopabiliyor.

Alıntı:
Ama Sanos'ların hepsi kötüydü be..


93-269 ve onun gibi pek çok Sanos'un parçaları sızlıyor olmalı.

Alıntı:
Körüklü Volvo'da 50 koltuk bulunurken, Sanos'da neredeyse yarısı kadar koltuk vardı. Volvo'nun iç düzeni bile harika iken, Sanos 70'li yıllardan kalma hissi veriyordu.


Sanos'ta ters koltuk bulunmazdı en azından.




Yukarda "Sanos efsane Volvo kestane" demiyorum.

Volvo B10M elbette İzmir'in, belki de Türkiye'nin gelmiş geçmiş en iyi belediye otobüsüydü.

Fakat her zaman Volvo'ların gölgesinde kalmış olan Sanos'lara haksızlık yapılmamalı kanımca.

Alıntı:
Sanos Volvo kıyaslaması gerçekten çok komik..


emrebelci
3 ay önce - Prş 21 Ksm 2019, 10:59

Çok ilginç bir sekilde 2011 kış ayında bu solo Volvo'lardan iki araç 476 Tınaztepe - Şirinyer Aktarma hattında çalışmıştı. Birine ben binmiştim o sırada karşı yönden de Volvo geçmişti aynı hatta çalışan. Normalde Eshot çalışıyor sadece.

Yurtcan
3 ay önce - Prş 21 Ksm 2019, 11:17

ESHOT giren yere izulaş giremez diye bir kural yok zaten planlamaya göre her 2 kurum da tüm hatlarda çalışıyor...



sayfa 133
« önceki   123 ... 132133134   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege