Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Adana Devlet Bahçeli Köprü Projesi
« önceki   123 ... 104105106

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 106
Murat Ds
5 gün önce - Cum 12 Tem 2019, 08:40

İnşaat devam ediyor mu?

worldisblack
5 gün önce - Cum 12 Tem 2019, 08:51

Meclis toplantısında iki köprünün de durduğunu ama girne için devam düşünüldüğünü söylediler, para mı ne lazımmış.

ads 1940
5 gün önce - Cum 12 Tem 2019, 09:24

Köprülerin (yani yanlış projelerin) devam etmesini savunan arkadaşlar aralarında para toplayıp bunun finansmanını sağlayabilirler.

Köprü 120 ye biter denilip sonradan maliyetler 800'e kadar çıkabiliyorsa ondan vazgeçmek lazımdır zararın neresinden dönülürse kardır biz zamanında metro hattının işlevsiz olacağını zarar edileceğini aytaç dedenin bundan vazgeçmesi gerektiğini de savunuyorduk ama bizi dinlemediler metro yapıldı bitti sonuç? = borç üstüne borç!



Murat Ds
5 gün önce - Cum 12 Tem 2019, 09:47

800 milyon olacağını düşünmüyorum. İstanbul köprüsü 1,5’a yapıldı diye biliyorum.

güney 01

5 gün önce - Cum 12 Tem 2019, 10:08

Dün 700 küsür milyondan bahsediliyordu kullanılan demirden dolayı demir fiyatının 4 katlandındgından maliyetin 4 e katlandığı soyleniyordu bu fiyatı calıstıgı 4 5 kısılık mühendis cıkarmıs galıba AKP meclis üyeleri yeni bir grupla cıkacak maliyeti birde onlar hesaplamak için çalışmaya başlıcak önümüzdeki günlerde maliyetin net tablosu cıkar gibi



gökhan gülşin

4 gün önce - Cum 12 Tem 2019, 16:12

Bari Girne ve Galeria köprüleri bitirilseydi.
Zaten DB umutsuz vaka, biraz zor biter.


Ahmet YükselS
4 gün önce - Cum 12 Tem 2019, 23:51

Alıntı:
Oradan düzenli su tahliyesi için suyun akacağı yatağın temiz ve suyun akışını engellemeyecek bir şekilde olması gerekli. Eğer ki baraj yetersiz kalırsa bu moloz yığınları ile dolu su yolundan akacak su ya yetersiz tahliyeye sebep olup barajı patlatacak ya da olması gerekenden fazla su tahliye edilip şehir iki türlü de su altında kalacak.


Düzenli su tahliyesinden bahsetmiyoruz kardeşim, orası ihtiyati su tahliye alanı veya yolu, her neyse.. 3-5 yılda bir barajda aşırı fazla su olursa dolusavak tahliyesinin işini kolaylaştıran bir yer. İlla tertemiz bir kanal formatında olmasına gerek yok. Zaten orada su akışını engelleyecek bir moloz yığını filan da yok. Moloz atmak yasak orada. Balcalı yolu eşik teşkil ediyor. Eşiği, yani yolu aşan fazla su başka bir engelle karşılaşmadan rahatlıkla akıp gidiyor.. Konuyu baştan yanlış anladın, zincirleme yanlış devam ediyor.

Alıntı:
Tramvay yer üstünde gider/Metro yer altından gider diye bir kaide yoktur. Ülkemizde yeraltında giden tramvaya örnek verelim. İstanbul T4 Topkapı - Mescid-i Selam hattı. 22 istasyonunun 7'si yeraltındadır.

Benim demek istediğim metro pahalı ve şu anda yapılması pek mümkün gözükmüyor. Ama Özal'ın altına tramvay yaparsak maliyet düşer ve daha hızlı yapılabileceği için insanlar daha az mağdur edilmiş olur.

Eskiden sadece Balcalı'ya gidenler ve Üniversite'ye gidenler vardı. Şimdi Şehir Hastanesi, BTÜ, Sarıçamdaki yeni konutlara gidenler de eklendi. Şehrin ikinci merkezi artık Balcalı ve buranın aşağısında kalan kısım ve Çarşı'daki bir çok devlet kurumu buraya taşınmaya başladı/başlayacak. İleride stadyum bitince de binlerce taraftar gelecek. Özal'ın altına yapılmasındaki ısrarımın ana sebebi en ucuz ve pratik raylı taşıma sisteminin mevcut Anadolu Lisesi istasyonundan başlayarak Balcalı'ya kadar giden güzargahta mümkün olmasıdır. Sizin dediğiniz güzergah sadece Çarşı yolcusunun işine gelir. Halbuki çarşı yolcusu Özal'a mevcut metro ile 10 dk'da gelebiliyor. Buradan yapılacak olan tramvaya/metroya binerek Balcalı'daki komplekslere hızlıca ulaşabilir. Sizin dediğiniz olursa Çukurova'da oturan ve balık istifi otobüslerde, tıkanık trafikte Balcalı'ya gelen yolcular için bir şey değişmeyecek.


Tramvayı metro gibi yer altına yaptığın zaman zaten metro maliyetine yaklaşıyor. O yüzden tramvayı coğrafi şartlar nedeniyle mecbur kalmadıkça yer altına yapmazlar.. Asıl sorun, Belediyenin gücü yetecek mi? Artı, buna değecek mi? Kaç yolcu kullanıyor o aksı? Bunun istatistiği var mı? Benim göz kararıyla yaptığım hesaba göre, Özal tarafından Balcalı veya Şehir hastanesi tarafına günlük giden yolcu sayısı tramvay veya metro hattı yapmayı gerektirecek kadar değil. Özal veya Evrenden şehir merkezine yapılacak bir hat daha çok yolcuya hitap eder. Sadece Çarşı olarak düşünmeyelim, kuzey adanadan güneye doğru ciddi bir yolcu akışı var. Ve bu akış günün en az 18 saati oluyor, gece 24'e kadar sürüyor. Oysa Balcalı tarafına akşam 5'ten sonra kimse gidip gelmiyor. Üniversitenin tatil olduğu yaz aylarında zaten hat bomboş kalıyor. Sadece hastaneler için de metro olmaz.



sayfa 106
« önceki   123 ... 104105106
ANA SAYFA -> ULAŞIM