Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 500
onoff
4 ay önce - Cum 12 Tem 2019, 09:23

Alıntı:
Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattında deneme sürüşleri yapılan araçların aynısı kullanılacak bu hatta. Tek fark olarak bu hatta yalnızca 4’lü vagonlar kullanılacak.


evet dediğiniz doğru. 4lü vagon setleri kullanılacak. hatta istasyon dizaynları da ne yazık ki 4lü setlere göre yapılmış. kapasite artışı olsa da 6lı vagona geçiş, istasyon peron uzunlukları sebebiyle mümkün olmayacak.


gökhanz
4 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 18:41

Alıntı:
evet dediğiniz doğru. 4lü vagon setleri kullanılacak. hatta istasyon dizaynları da ne yazık ki 4lü setlere göre yapılmış. kapasite artışı olsa da 6lı vagona geçiş, istasyon peron uzunlukları sebebiyle mümkün olmayacak.
Aslında peron uzatma mümkün.Öyleki şuan M1A hattında peron uzatma çalışmaları var.fakat pik saatlerde 4lü işletme bu hattı kaldıramaz.m2 gibi olabilir.4 ve 8li set şeklinde.

Ayrıca bir sorum var. İlk etap İMES-Bostancı arası.Bu araçlar nerde park yapacak?

M4ün deposunamı gidecekler?
İstasyonlardamı park yapacaklar?
M5 hattının deposuna sadece raymı çekecekler?



fearenes
4 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 20:57

M5 ile M8 ortak depo sahası kullanıcak.. M8 için ayrı bölümde yaptılar oraya..hatda depo durağı var..ismi değişti hatırlamıyorum

Godomen
4 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 23:27

Şu ilk etap 6 ay'a kadar açılsada bi ohh desek yaa.

gökhanz
4 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 23:49

Alıntı:

M5 ile M8 ortak depo sahası kullanıcak.. M8 için ayrı bölümde yaptılar oraya..hatda depo durağı var..ismi değişti hatırlamıyorum


İlk etap İMES-Bostancı arası.İMES-Depo arası 4 durak var. Bu 4 durak inşaat edilene kadar sadece raylamı bağlantı olacak?



marmoset
4 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 23:58

Arkadaşlar büyükşehir bütçesi en son yapılan meclis toplantısında düşürüldü diye biliyorum. Bunun Dudullu metrosunu geciktirme etkisi olabilir mi acaba?

onoff
4 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 09:20

Alıntı:
Aslında peron uzatma mümkün.Öyleki şuan M1A hattında peron uzatma çalışmaları var.fakat pik saatlerde 4lü işletme bu hattı kaldıramaz.m2 gibi olabilir.4 ve 8li set şeklinde.

Ayrıca bir sorum var. İlk etap İMES-Bostancı arası.Bu araçlar nerde park yapacak?

M4ün deposunamı gidecekler?
İstasyonlardamı park yapacaklar?
M5 hattının deposuna sadece raymı çekecekler?


M1A hattında istasyonların çoğunluğu yüzeyde veya aç-kapa olarak imal edildiği için peron uzatma yapılabilir. tam detayları bimiyorum ancak burada tünel tipi de olsa açkapa da olsa direk tbm tüneline veya natm tünellerine bağlantı yapılıyor. dolayısıyla peron uzunluğunu extra 100 metre kadar uzatmak için tbm segmentlerinin falan kırılması, natm tünellerin genişletilmesi gibi hayli zor imalatlar sözkonusu olacaktır. işletme altına alındıktan sonra nasıl yapılır tam bilemiyorum açıkçası.

Proje belediyedeki mali durumdan ötürü seçimlerden önce yavaşlamaya başlamıştı zaten. artık 1. etap, 2.etap gibi birşey zaten düşünülmüyordur tahminim.


onderta2cl

4 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 11:34

Alıntı:
fakat pik saatlerde 4lü işletme bu hattı kaldıramaz


Bu hattan büyük yolcu patlamaları beklemeyin. 4'lü işletme yetecektir arahtlıkla. Zaten asıl yoğunluk IMES-Kozyatağı arasında olacak ve bu aralık çok kısa olduğundan zorlamayacaktır. Bu çok önemli bir dikey besleme hattı. M4, M5, Marmaray gibi aksları kesen önemli bir adım. Aslında bu tip kısa kısa sık dikey beslemelere büyük ihtiyaç var. Açıldığında hepimiz faydasını gözlemleyeceğiz. Ne mutlu ki LRT planlamasından vazgeçildi de doğru düzgün metroya dönüldü.

2 etaplı açılış konusu baki, proje planı uzun zaman önce buna göre güncellenmişti ve fiziki gerçekleşme de buna göre yapıldı.

Selamlar


Hasan Mihrican
4 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 17:39

Alıntı:
Bu çok önemli bir dikey besleme hattı. M4, M5, Marmaray gibi aksları kesen önemli bir adım.


Özellikle Anadolu yakasının kuzeyini tek aktarmayla Kadıköy'e bağlamak için tek seçenek diyebiliriz.

Kuzeyde yaşayanlar bir şekilde Üsküdar'a (M5) ve ordan Marmaray'la Avrupa tarafına ulaşabiliyor. Ama Kadıköy'ün merkezine ulaşmaları için en iyi seçenek bu bağlantı.


Şükrü Güllüoğlu

4 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 19:18

Sürücüsüz bir hat için 4'lü set gayet büyük. 1,5 dakikalık aralıkla çalışacaktır (Bu konuda kesin bilgi varsa lütfen paylaşın). Aktarma aldığı yerlerde 1-2 tren sonrası beklenmek durumunda kalınabilir iş çıkışlarında. 1-2 tren beklemek de 2-3 dakika bekleme anlamına geliyor



sayfa 500
ANA SAYFA -> ULAŞIM