Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 654
Yirmidokuz D
1 hafta önce - Prş 11 Tem 2019, 12:17

Görsellerle destekleyeyim:


Roma Havalimanı FCO


Zürih Havalimanı ZRH


Brüksel Havalimanı BRU


Dubai Havalimanı DXB


Doha Havalimanı DOH


Abu Dabi Havalimanı AUH


İstanbul Havalimanı IST

Havalimanlarının etraflarına bakarak İstanbul Havalimanı Roma havalimanına mı benziyor Yoksa Abu Dabi havalimanına mı benziyor açık


mafakyanc

1 hafta önce - Prş 11 Tem 2019, 12:35

Alıntı:
Star alliance den düşünsek en azından ANA ve EVA gelse ne güzel olurdu


Taiwan'lı EVA bir ara haftada 3 veya 4 77W'lerle (ki bunların business kabini TK'nın 77W'leri business kabinine göre çok daha konforluydu...) gün uçmaya başlamıştı, hatta şehirde kendi ofislerini dahi açtılar. Aynı zamanda hergün 77W'lerle uçan TK ile de code-share yapıyorlardı. Sonra birden kestiler!...

Japon ANA'nın geleceğine dair birtakım söylentiler varsa da şu ana kadar somut bir bilgi ve gelişme yok.

Japon JAL'ın, Kuzey Amerika ABD'den Delta/United/American üçlüsünden herhangi birisinin uçmaya başlayacakları da kısa vadede değil; Türkiye'nin ekonomik durumundaki düzelmesine çok bağımlı bunların gelmesi. Asya'dan, eskiden uçan TG (Thai) ve CX (Cathay Pacific) de umutsuz vakalar arasında. Yıllardır uçan Singapore (SQ) bu yıl sonunda uçak tipini değiştirecekse de halen hergün uçmamakta direniyor (haftada 4 gün uçuşları var)! (AC) Air Canada'nın tekrar başlayacağı duyumları var...

Avrupa'dan Iberia, Swiss, SAS, Austrian, FinAir, Alitalia artık kolay kolay İstanbul'a gelmezler. LH, AF ve KL (KLM) ise asgari düzeyde uçuyorlar. Hepsini altetmiş durumda TK. British (BA), yılların verdiği "sadakatle" günde 2 seferle halen devam. Zaten AF, KL, LH ve BA, Amerika transfer yolcusuyla çalışmakta ağırlıklı olarak. Kendi ülkelerine olan yolcuları hergün çok sayıda frekansla daha çok TK taşıyor. Paris, Madrid, Amsterdam, Münih gibi destinasyonlar da aynı vaziyette. ya da TK açısından


Efe Elaldı

1 hafta önce - Prş 11 Tem 2019, 13:12

Alıntı:
Havalimanlarının etraflarına bakarak İstanbul Havalimanı Roma havalimanına mı benziyor Yoksa Abu Dabi havalimanına mı benziyor açık


3.pist bitip yeşillendirme çalışması yapıldığı an uydudanda güzel şekilde görünecek yapısal anlamda çok güzel zaten biraz sağın solun toparlanması lazım



Yirmidokuz D
1 hafta önce - Prş 11 Tem 2019, 15:34

Alıntı:

3.pist bitip yeşillendirme çalışması yapıldığı an uydudanda güzel şekilde görünecek yapısal anlamda çok güzel zaten biraz sağın solun toparlanması lazım


Aynen, şuanki hali hiç estetik değil, estetiği geçtim şehrin kuzeyinde dev bir şantiye var gibi gözüküyor. İGA yeşillendirme çalışmalarına önem verecek mi bakalım.(çünkü para getiren bir yer değil).


Alıntı:

Avrupa'dan Iberia, Swiss, SAS, Austrian, FinAir, Alitalia artık kolay kolay İstanbul'a gelmezler. LH, AF ve KL (KLM) ise asgari düzeyde uçuyorlar. Hepsini altetmiş durumda TK. British (BA), yılların verdiği "sadakatle" günde 2 seferle halen devam. Zaten AF, KL, LH ve BA, Amerika transfer yolcusuyla çalışmakta ağırlıklı olarak. Kendi ülkelerine olan yolcuları hergün çok sayıda frekansla daha çok TK taşıyor. Paris, Madrid, Amsterdam, Münih gibi destinasyonlar da aynı vaziyette.


Avrupalı havayolları sanırım dar gövde ile gelebildikleri için geliyorlar. Yoksa mesafe uzun olsaydı geniş gövdeyi dolduramayacakları için gelmezlerdi herhalde. İlginç olan BA LHR-IST rotasını A320 ile gerçekleştirirken TK LHR-IST rotasını 400 koltuklu 77W ile gerçekleştiriyor. TK çoğu havayolunu domine etmiş ki bu da TK için güzel birşey


mafakyanc

1 hafta önce - Prş 11 Tem 2019, 16:23

Alıntı:
Avrupalı havayolları sanırım dar gövde ile gelebildikleri için geliyorlar. Yoksa mesafe uzun olsaydı geniş gövdeyi dolduramayacakları için gelmezlerdi herhalde. İlginç olan BA LHR-IST rotasını A320 ile gerçekleştirirken TK LHR-IST rotasını 400 koltuklu 77W ile gerçekleştiriyor.


Aynen öyle; Avrupalı havayollarından dar gövde ile gelebilen biraz da prestijine geliyor!... BA bunun bir örneği. Ayrıca BA günde iki sefer 320'lerle gelirken, TK günde kaç frekans IST-LHR-IST yapıyor ve sunduğu koltuk kapasitesi ne kadar? Bir de orasını hesaplayınız!...



MYuksel69
1 hafta önce - Prş 11 Tem 2019, 16:30

Alıntı:
Avrupalı havayolları sanırım dar gövde ile gelebildikleri için geliyorlar. Yoksa mesafe uzun olsaydı geniş gövdeyi dolduramayacakları için gelmezlerdi herhalde. İlginç olan BA LHR-IST rotasını A320 ile gerçekleştirirken TK LHR-IST rotasını 400 koltuklu 77W ile gerçekleştiriyor. TK çoğu havayolunu domine etmiş ki bu da TK için güzel birşey


TK cogu havayolunu domine etmis de suna bakmak lazim, TK Istanbul Londra arasinda ne kadar yolcuy aktarma noktasi olarak tasimis, bu noktalardan Londraya baska kimler sefer yapmis ve daha da onemlisi bu hatlarda kim ne kadar para kazanmis. Bu bilgiler elimizde olmadigi icin biraz havanda su dovuyoruz Onemli olan koltuk basina ne kadar para kazaniliyor ona bakmak lazim 400 koltugu 300 dolardan satmaktansa 150 koltugu 600 dolara satmak daha karli olabilir.


huseyinsimsek

1 hafta önce - Cum 12 Tem 2019, 03:34

Havalanlarının peyzaj diye bir konusu yoktur. Rehabilitasyon diye bir konusu vardır. İnşaat kalıntıları temizlenir ve yerine toprağın doğal bitki örtüsünü oluşturacak alt yapısı hazırlanır. Uygun takviyeler yapılır veya gerekirse dışarıdan toprak taşınır. Sonra da tabiatın işini yapması sağlanır. Yine en iyisini en uygun olanını tabiat halledecektir.

Bazı arkadaşların yemyeşil havalimanı özlemi maalesef hiç bir zaman gerçekleşmeyecek. O bölgenin doğal kısa bitki örtüsü neyse o olacak. Arkadaşların zikrettiği o yemyeşil havalimanları da zaten etrafları öyle yemyeşil olduğu içindir. Ordu-Giresun havalimanındaki rehabilite edilen alanların kendiliğinden yemyeşil olması gibi.

Ağaç veya bodur bitkiler de ekstradan peyzaj için havalanlarına pek sokulmaz. Zaten var olan bir şekilde tolere edilir. Avrupa da bir sürü pist orman kenarı ama kuşların, kemirgenlerin yuva yaptığı, onları avlamaya çalışan hayvanların pistte tur attığı ortam bile isteye sağlanmaz.

Bu kadar büyük bir alanda kurmak istediğiniz peyzajın da bir eko sistem oluşturduğunu unutmamalıyız. Bunun o bölgeye ne katkı sağlayacağı yada ne tür zararlar getireceği de düşünülmeli. Zaten pist başına günde 500-600 uçağın inip kaktığı bir trafikte oturup o çimlerin oluşturulup bakımını yapmanız zaten imkansız. Her bahar veya her sonbahar o coğrafyanın baskın tonuna daha da yaklaşacaktır.



ali alimi012
1 hafta önce - Cum 12 Tem 2019, 11:09

bende katılıyorum hüseyin beye
deniz seviyesinin altındaki bir ülkeyle maden ocağı olan yerleri karşılaştıramazsınız
avrupa örnek verilir hep
avrupa zaten yağışlı ve yeşil bir kıta
afrikadan örnek verin
ama ekvatordaki ülkelerden olmayacak
pist arası özelilikle yeşil olması imkansız
havalanı girişi falan deseniz neyse


Faruk54
1 hafta önce - Cum 12 Tem 2019, 11:56

Pazartesi akşamı saat 23.30 da Marmara yönünden bir numaralı piste teker koyup uzun bir taksi süresinden sonra terminale en uzak yer alan kapılardan olan B16 kapısından giriş yapıp pasaport kontrolünden geçtik. 9 nolu bagaj alım bandından bagajımı aldıktan sonra otoparktan kontağı açmamız saat 01.00 i buldu.. Bir 15 dakika ihtiyaç ve Dutfy free molası vardı..

Havalimanı devasa olmuş.. Emeği geçenlere teşekkürler.. Ancak toplu ulaşım sıkıntısı bir an önce çözülmeli..


ali alimi012
1 hafta önce - Cum 12 Tem 2019, 23:24


(+)




(+)




sayfa 654
ANA SAYFA -> ULAŞIM