Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 285
Yirmidokuz D
1 ay önce - Sal 09 Tem 2019, 14:17




Ahmet377
1 ay önce - Sal 09 Tem 2019, 20:15

THY'nin filosunda Çorlu veya Pamukova isimli uçak varmı eğer yoksa o isimlerden birisi TC-LLB'ye verilsin

kami suyutmaz
1 ay önce - Sal 09 Tem 2019, 20:22

THY nin Maçka ismini vermesi bence önemli bir olay..
Bu bağlamda( maalesef sürekli şehit veriyoruz )
Daha önce İst.şehir hatları gemilerine verildiği gibi bu rahmetli şehitlerimizin adı veya (Maçka daki gibi )ilintili isimler verilse nasıl olur sizlerce acaba??



Efe Elaldı

1 ay önce - Sal 09 Tem 2019, 21:56

Teslim edilecek A 321 neo sayisi fabrikada 7 ye cıkmiş bu uçaklar biran önce filoya katilirsa yoğun yaz döneminde belli bir açığı kapatacaklar airbus biraz yavaştan alıyor gibi az hızlı olsalar thy icin buyük kazanç olacak

oguzgel
1 ay önce - Çrş 10 Tem 2019, 02:16
787 Curcunasi


Ben biraz farkli acidan bakacagim.

THY, gorgusuzluk yapmasi gereken donemlerde bile bunu yapmadi. Daha az ucak varken, operasyon cok daha kucukken, marka bilinirligi sifira yakinken bile filoya yeni giren bir tip icin (Ornegin 310, 340...) boyle bir sey yapmadi. Birakin onlari, Dunyanin en buyuk ucagi olan (747 ve 380 uretiminin durdugunu dusunerek) 777'ler filoya katildiginda bile boyle yaygara koparmadi. Ki 777 kendini ispatlamis, son derece guvenli, sorunsuz, adeta mukemmel bir ucaktir.

Simdi, THY bu kadar buyumusken, Allah nazardan saklasin, her sey yolunda gidiyorken, alt tarafi 767'nin biraz buyugu olan bu urun icin koparilan bu yaygara neyin nesi? "Gormemisin Dreamliner'i olmus" diyecegim ama, o da degil. THY'nin elinde, masaallah, bol bol 777-300ER ve 330-300 var. Dunyanin sayili havayolu sirketlerinden biri haline geldi. Ayrica 787 adi-sani duyulmamis bir suru charter sirketinde var, birakin bayrak tasiyicilari.

Nedir bu tatava? Ha, eger Boeing ucaklari bu sartla satip iyi bir indirim verdiyse, bilemem. Veya bu masraflara katildiysa. Aksi halde bence gereksiz. Ben kendi hesabima, 777 ile 787 arasinda bir tercih kullanmak sorunda kalsam, 777'yi secerim.



Sarı Ali

1 ay önce - Çrş 10 Tem 2019, 05:22

Ozaman yeni nesil 777x leri tercih et . Uçağın kanat uçları katlanabiliniyor!!! Bu yeni nesil 777'lerin ilk müşterilerinden biri lufthansa olacak ve yakında boeing tarafından teslim edilecek!!!








mafakyanc

1 ay önce - Çrş 10 Tem 2019, 05:32

@ Sn. oguzgel :

Mesajınızın bir bölümüne katılıyorum ama 77W ve 789 arasındaki koltuk başı uçuş maliyetleri hangisinin lehinedir? 789, "long and thin route" dedikleri parkurların uçağı. Biri 300 koltuklu (30C270Y), diğeri ise 349 koltuklu (49C300Y). Bu tür noktalarda hangisini %90 dolulukla uçurmak daha olası? Ha, tabi ki ticari kargo taşıyabilme kapasitesi fena halde 77W lehinde, ekonomi kabinindeki yolcu konforu da benzer durumda. 789'daki 1-2-1 tarzındaki business kabin tasarımı çok yenilikçi, "yolcu dostu" deniyorsa da uzun boylu ve yapılı yolcuların bazıları kendilerini yine de tabuttaymış hissine kapılıyorlar (koltuk tam düz yatak haline getirilip uyku moduna geçildiğinde....).

Yani, özellikle uçulan parkur açısından 789 daha ekonomik olabiliyor. Ama birgün o parkurun pazarlamasını daha iyi yapar duruma geldiğinizde, yolcu sayınız ya da ticari kargo hacminiz artarsa ne olacak? O zaman da 77W'ye geçiş zorunlu gibi (C kabindeki olumsuzluklar giderilerek ancak C kabindeki koltuk azalmasına da razı olarak...) bir durumla karşılaşacaksınız. Bunun da çaresi, eldeki çok yaşlı sayılmayan 77W'leri tepe tepe kullanmadan emekli edip en kısa sürede 779'lara yönelmek olacak, herhalde.

Sonunda belki de günde tek frekans icra edilen bu tür "long and thin" parkurlarda mevsimsel olarak ya da haftanın belirli günlerinde 77W/789 kullanılabileceği alternatifi çıkacak karşısına THY'nın (yani 789/359 haftanın belirli günleri, 77W/779 ise diğer günleri kullanılacak o tür parkurlarda...)

Ama iyi de karmaşa olacak???



izmirliali
1 ay önce - Çrş 10 Tem 2019, 07:49

İkinci 787 de istanbula doğru geliyor TCLLB
https://www.flightradar24.com/THY6830/2138a5a5


mafakyanc

1 ay önce - Çrş 10 Tem 2019, 08:06

Vaaay, hem de "sessiz sedası" teslimat bu seferki!

Ahmet377
1 ay önce - Çrş 10 Tem 2019, 09:43






TC-LLA ikinci tarifeli uçuşu olan Antalya'ya gitmek için havalandı
TC-LLB ise 6 Saat sonra İstanbul Havalimanında



En son Ahmet377 tarafından Çrş 10 Tem 2019, 09:51 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 285
ANA SAYFA -> ULAŞIM