Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 226
marble88
1 hafta önce - Prş 13 Hzr 2019, 12:53

Başlamadan inanmam. Aydın da yaşayan arkadaşlar çalışma başladığında mutlaka fark edecektir.

Ypazarli09
1 hafta önce - Cmt 15 Hzr 2019, 16:03

Yapılacak olan otoyol için çok uzun zamandır güzergah çerçevesinde keşif ve ölçüm çalışmaları yapılmakta benim köyüm ve komşu köylerde. Muhtarlıklara askılar asıldı arazilerin ne kadarının kamulaştırmaya tabi olduğu, kamulastirilacak arazilerde bulunan tasinmazlarin tespiti gibi konularda bundan bir iki ay önce. Umarım daha fazla aksaklık olmadan yapımı başlar ve tamamlanır.

ismailyuksel
1 hafta önce - Pzr 16 Hzr 2019, 09:42

Ucretlendirme fazla geldi bana. Konforu ekstaradan 50 lira vermeye deger mi bilemedim. 3 sene sonra euro kac lira olacak o da mechul. Sabir bir fiyat olmasi gerekirdi bugun gittigin yoldan yarin farkli fiyatla dönmek te var.



Serkan Guzel
1 hafta önce - Pzr 16 Hzr 2019, 10:53

Örnek vermek açısından;

İzmir - Aydın arası 100 KM ve otoyol ücreti ; 12.5 TL. Yani KM başına ; 12.5 kuruş.

YİD ile yapılacak otoyol 140 KM otoyol ücreti ; 45 - 46 TL civarı. Yani KM başına; 33 kuruş.

Yani YİD ile yapılan otoyol geçiş ücretleri, devletin işlettiği otoyollara göre, KM başına aşağı yukarı 3 katı olmaktadır.

KM başı 4 eurocent 'e göre teklif alınabilseymiş daha iyi olurdu. O da yaklaşık KM. başına 26 kuruş ederdi. Yani devlet otoyollarına göre 2 kat fiyatlandırılma imkanı olurdu.

Tabi bu durumda da yapımcı - işletmeci firmanın yolu işlettiği yıl süresi uzayacaktı. Bu otoyol yapım işlerinin fiyatlandırılmasında, uluslararası piyasada KM başına bir fiyatı var.

Gerçi bu yol bittikten sonra euro kuru kaç TL olursa olsun, geçiş ücretleri devlet tarafından halk yararına sübvanse edilebilmektedir. Mesela; YİD ile yapılan diğer otoyol geçiş ücretlerinde olduğu gibi.

İzmir - Aydın arasını hatırlarım. Paralı otoyol yokken, trafik yükü çok fazla ve eski yolu kullanmak çok zorlu idi. Giden - gelen herkese illallah ettirirdi. Otoyol yapılınca millet rahatladı.

Şimdilerde Aydın - Denizli arasındaki mevcut yol millete illallah ettirecek kadar eziyetli bir yol değil. Ancak geçen zaman içinde, halkın refah seviyesi arttı. Refah seviyesinin artması konfor arayışlarını da beraberinde getirdi. Yani Denizli'ye kadar direkt gidecek olanlar, ağırlıklı olarak otoyolu tercih edecektir diye değerlendirmekteyim.

Yapılan bu otoyolun, devamında Antalya'ya uzatılacağı da şimdiden bilindiği için, turizm bölgesine büyük bir rahatlık getirecektir. Örneğin; Antalya'ya tatile gelen bir turistin, günü birlik konforlu olarak Pamukkale'ye götürülüp - getirilmesi gibi.


Ersin_35
1 hafta önce - Pzr 16 Hzr 2019, 11:07

Aydın denizli arası özellikle Aydın Nazilli arası illallah ettirmiyor diyen yolu bilmiyordur bence. Aydın Nazilli arasındaki yolun şerit genişliği dar. Gidiş geliş yönünü ayıran tretuvar neredeyse yok gibi. Onlarca sehir gecisi ve onlarca ışık var. Bir suru tali yol ayrımı var. Hele kalabalık zamanlarda bu yol işkence. Ki çoğunlukla kabalık. Nazilli denizli arası kısmen daha az yoğunluklu. Bu yol bu paraya kullanılır mi. Elbette kullanılır. Marmaradan gelip antalya tarafına geçecekler icinde onemli bir alternatif olacak. Istanbul Izmir otoyolu ve devamı şeklinde Denizliye kadar kesintisiz otoyol olacak.



Serkan Guzel
1 hafta önce - Pzr 16 Hzr 2019, 11:27

Alıntı:
Aydın denizli arası özellikle Aydın Nazilli arası illallah ettirmiyor diyen yolu bilmiyordur bence.


Arkadaşım senin tevellüdün yeni galiba ?

Sen İzmir - Aydın arasında otoyol yokken gördün mü ?

Otoyollar yokken, İzmir - Aydın arasını da bilirim. Şimdilerdeki Aydın - Denizli arasını da bilirim.

En son geçen yıl tatilimde kullandım o yolu. Yani kıyas yaparken, neyi kıstas aldığımı belirtmiştim. Yani "yolu bilmiyordur" diye yaftalaman yerinde değildir.

Diğer yazdıklarına itirazım yok.


**************

Bir de; forumda denk geldikçe bazı mesajlarını okuyorum da... Sırf karşıtlık olsun, sırf eleştiri olsun diye mesaj yazıyorsun.

Sen gördün mü, İzmir - Aydın arasındaki eski yolu ? Tabi o eski tarihteki halini soruyorum ? Görmedin. Peki görmediysen ne diye yaptığım kıyaslamayı bilip - bilmeden eleştiriyorsun ?


Ersin_35
1 hafta önce - Pzr 16 Hzr 2019, 12:27

Yaşım 35 ben ortaklarda büyüdüm. Her hafta sonu ortaklardan izmire gelirdik. Kaç kere kaza atlattık. Herşeyi sadece kendiniz biliyor sanmayın.
Aydın özellikle nazilli arası için otoyol elzemdir. Şu anki yoğunluğu eski aydın izmir arasından fazladır. Bölünmüş yol olması bu gerçeği değiştirmiyor.

Önceki mesajımda yol ile ilgili durum tespiti yaptım içerik yok diyenin bence kendi anlama kapasitesi yok



Serkan Guzel
1 hafta önce - Pzr 16 Hzr 2019, 14:15

Alıntı:
Yaşım 35 ben ortaklarda büyüdüm. Her hafta sonu ortaklardan izmire gelirdik. Kaç kere kaza atlattık. Herşeyi sadece kendiniz biliyor sanmayın.
Aydın özellikle nazilli arası için otoyol elzemdir. Şu anki yoğunluğu eski aydın izmir arasından fazladır. Bölünmüş yol olması bu gerçeği değiştirmiyor.

Önceki mesajımda yol ile ilgili durum tespiti yaptım içerik yok diyenin bence kendi anlama kapasitesi yok


İyi de ben elzem değildir demedim ki !? Ne alaka yani şimdi kendi kendinize yazıp duruyorsunuz ?

Konu neydi ? İllallah dedirtme konusu... İşte illallah dedirten şeyi aşağıya yazayım da, okuyup anla !

Belirttiğin yaşta olduğun için, İzmir - Aydın yolunun eski halini bilmezsin haliyle... İzmir - Aydın yolunun eski hali, bölünmüş yol bile değildi. Yol gidiş - geliş yol olup, az bir kesiminde ortada sollama şeridi bulunurdu. Birde öyle bir yoğun trafik vardı ki, meyve - sebze kamyonlarından dolayı sollama yapmak neredeyse imkansızdı.

Yani benim yazdığım bu tecrübeyi görüp anlayabilmen için önce tevellüdünün yeterli olması gerekiyor. Tevellüdün yeterli değil ama hala car car yazmaktan geri durmuyorsun.

Şimdi tekrar ilk yazdığım mesajıma dön ve sondan ikinci paragrafı tekrar oku bakalım. "İllallah dedirtme"nin ne olduğunu idrak edebilecek misin ?

Hani bir söz var ya !... Hem kel, hem fodul derler. Bilmiyon, etmiyon, yazmaktan da geri durmuyong.


Ersin_35
1 hafta önce - Pzr 16 Hzr 2019, 14:31

Hafızanız sizi yanıltabilir. Otoyol olmadığı zamanlarda 9-10 yaşlarındaydım. Çok net hatırlıyorum. Selahatin tüneli dışında kalan yol önce açıldı daha sonra ki bu birkaç yil diye hatırlıyorum tünelde ulaşıma açıldı. O zamana kadar ki tüm ulaşım ortaklar selçuk aksından olurdu ki çoğu kısmı 2 şerit tırmanma kısımları 3 şeritti. Ki oda 90 ların başında yapıldı. Bu yolda araç sollamak zordu. Eyvallah. Ama bu kadar araçta yoktu trafikte. Şuan nazilli aydın arası duble yol ama 90 km hıza uygun. Millet diğer yollar gibi 120 ile gidiyor. Hem ışıklar hem şehir geçişleri illallah ettiriyor. Yolun nazilli aydin arası cok gereklidir. Ben bunu bilir bunu soylerim.

Serkan Guzel
1 hafta önce - Pzr 16 Hzr 2019, 15:24

Alıntı:
Hafızanız sizi yanıltabilir. Otoyol olmadığı zamanlarda 9-10 yaşlarındaydım. Çok net hatırlıyorum. Selahatin tüneli dışında kalan yol önce açıldı daha sonra ki bu birkaç yil diye hatırlıyorum tünelde ulaşıma açıldı. O zamana kadar ki tüm ulaşım ortaklar selçuk aksından olurdu ki çoğu kısmı 2 şerit tırmanma kısımları 3 şeritti. Ki oda 90 ların başında yapıldı. Bu yolda araç sollamak zordu. Eyvallah. Ama bu kadar araçta yoktu trafikte. Şuan nazilli aydın arası duble yol ama 90 km hıza uygun. Millet diğer yollar gibi 120 ile gidiyor. Hem ışıklar hem şehir geçişleri illallah ettiriyor. Yolun nazilli aydin arası cok gereklidir. Ben bunu bilir bunu soylerim.


Sen öyle zannet. Ben 79 - 82 arasında o bölgede çalışıyordum. Benim belirttiğim yol düzenini görebilmen için 75 - 85'lı yıllarda o yollarda gidip - gelmen lazım. Biz ne çektik o yollarda...

Her neyse... "Biz eskiden illallah'ını gördük" derken, Şimdiki bölünmüş yollardaki trafik kalabalığı hiç bir şey değil"i anlatmıştım.

Sondan ikinci paragrafı dikkatlice okursanız; "Refah seviyesinin artması konfor arayışlarını da beraberinde getirdi." diyerek, asıl eziyetin ne olduğu tarif ederek gönderme yapmıştım.

Hasılı kelam; düşün. Bol bol, uzun uzun düşün. Tahayyül et. belki anlarsın.



sayfa 226
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege