Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Uçaklara Dair Her şey
« önceki   123 ... 939495 ... 104105106   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 94
Yirmidokuz D
3 ay önce - Çrş 12 Hzr 2019, 22:08

FAA'nın uçuş güvenliği hakkında yöneticisi MAXlar 2019un sonuna doğru uçar, güvenli olduğunu düşündüğümüzde uçacak demiş


Tam yazıyı okumak isteyen olursa (İngilizce)
https://www.dallasnews.com/business/airlines/2019 ...n-december


oguzgel
3 ay önce - Prş 13 Hzr 2019, 01:02
F-28 Cigli'de Dalis


Alıntı:
Bu f-28 ler den biri Çiğliye iniş için alçalırken askeri eğitim uçaklarıda yandaki pistlerine doğru alçalıyordu.
Malum asker kökenli THY pilotu inen askeri uçaklarda eğitimci arkadaşlarına telsizde rastlıyor,hasret gideriyorlar,,muhabbet sonrasında galeyana gelip onların kuyruğunda eski günler gibi daha sert bir raskeri dönüş yaparak iniyor
İnen yolcuların yüzü bembeyaz,hepsi doğrudan şikayete gidiyor
Sonuç 3 ay uçuştan men..
Gözlerimle gördüğüm yaşanmış bir olaydır


Acikcasi sasirdim. Emekli hava generallerinin THY ust yonetimini istila ettigi bir donemde pilota ceza verilmis olmasi - aci ama - sevindirici bir sey.

Yesilkoy'deki F-28 kazasinin sebebi de pas gecilmesine sinirlenen pilotun Marmara Denizi uzerinde cok sert bir donus yaparak kaybettigi irtifayi bir daha kazanamamasi idi.

Tabii herkes boyle degil. Tanidigim, askerden gecme bir THY kaptani bana aynen sunu demisti: "Askerden sivile gecince ucmak ile ilgili bildigin her seyi unutacaksin. Bastan baslayacaksin. Yoksa kaza yaparsin. Askerde vatan kurtariyorsun. Hayat hic onemli degil. Sivilde ise yolcuyu ve kendi hayatini dusuneceksin"


metehan6195
3 ay önce - Pzr 16 Hzr 2019, 08:22

https://www.seattletimes.com/business/boeing-aero ...ller-787s/

Emirates 150 tane 777x sipariş sayısını düşürüp/ertelelip 787-9 ile değiştirmeyi planlıyor hali hazırda 40 adet 787-10 resmiyete dökülmeyen bir anlaşma var



habibkadir
3 ay önce - Pzr 16 Hzr 2019, 10:36

Bu saatten sonra insanların çoğunun 737 max lara binmek istemeyeceğini düşünüyorum.

Gerekli düzenlemeler yapılıp yeniden uçuş için onaylar verildikten sonra ilk uçmaya başlayan şirket bunun sancısını çekecek ve diğer havayolu şirketleri belki de bu uçakları tekrar sefere al-a-mayacak.
Uçuşlara başlayan ilk şirket olmak da oldukça cesaret ister.

Bence 737 max bundan sonra başka isimle havalarda olacak.
Zaten trump ta işletmeci mantığı ile 737 max lardaki sorunlar giderildikten sonra yeni bir isimle satışa sunulmalı demişti.

Yeni bir uçak imajı vermek içinde eğer mümkünse bir kaç teknik değişiklik yapıp 737 max projesine son verdik 737 cornet le sizlerleyiz denilebilir.
makyajlı 737 max ...

Bence boing şu anda ağırlığını uçaktaki sorundan ziyade bu durumu en az zararla nasıl atlatırızın üzerine veriyordur.

Binlerce siparişin iptal edilme riski, yüzlerce uçağın uçuştan alınması, üretimin azaltılması, tazminatlar kısacası boing için zor yıllar başlıyor.

Sorunun önceden tespit edilip bildirilmesine rağmen önlem almayarak bağıra bağıra gelen iki faciaya sebep olanlar için artık bedel ödeme vakti.

İnsan hayatı bu kadar ucuz olmamalı.


Efe Elaldı

3 ay önce - Pzr 16 Hzr 2019, 14:10

İsim değişikliği yapacaklarsa 737 s yada 737 x olarak güncellesinler herangibi başka isim vermeye gerek yok hangi isimi koyarsa koysun müşteri korkacak ilk zamanlar ufak takılarla daha az bilinir olacaktir uçak yolcular arasinda



Koray C.

3 ay önce - Pts 17 Hzr 2019, 18:49

Kosovadan İsviçreye giden bir uçak bugün türbülansa girince içeride ki görüntüler ortaya çıkmış. Her daim kemer bağlamak cok önemli



M.Ali Döngelci

2 ay önce - Sal 18 Hzr 2019, 11:33

Zaman buldukça bende Havacılık Haberleri ve Forumda Görüşlerini bildiren Forumdaşların Yorumlarını okuyorum.
Güncel olarak Boeing 737 MAX konusu ve diğer Hava Yolları Gündemde.
Ben Yaşadığım Almanya’da Almanca ve Türkiye’deki internet Siteleri Twitter instagram takip edip gelişmeleri öğrenmeye çalışıyorum.

Boeing 737 MAX konusu.
Boeing CEO’su Güncel olarak “ sonunda “ Kabul etti Açıklama yaptı, Üretici olarak kendilerinin Hata yaptığını şimdi ise GÜVEL KAZANMAK öncelikli Amaç Gayelerinin olduğunu belirtti.
Bir çok Hava Yolu Şirketleri Ya İptal etti edebilenler bazıları ise Uçak tipi değiştirme Üzerinden Olaya yaklaşıyor.
Mesela 10 Adet 737 MAX yerine 3 Adet 787 alalım diye Masaya Oturmak isteyenler var ,bunlar Basına Yansıyan Haberler.
Türkiye’de Boeing ile Uçma zorunlu nerde ise!
Sunexpress Siparişleri Boeing Üretim Tesislerinde Uçuş Yasağının Kalkmasının Akabinde Teslimat yapılmayı bekliyor.Almanya Sunexpress ve Türkiye Sunexpress toplamda bu Sene yanlış Hafızamda kalmadı ise Sene sonuna kadar 10 adete yakın Teslimat var.

Türk Hava Yolları keza aynen.
Uçuramadığı Uçaklar harici Türkiye’de bulunan ve Teslimatı bekleyenler var Sayıları kaç defa Açıklandı Fotoğrafları yayımlandı.

Corendon Hava Yolları Yerde olan Uçamayan Uçağı harici 2 Adet Teslimatı bekleyenler var.
Yani Türk Semalarından Boeing 737 MAX ‘lar istenmesede Sayısızca Uçacak.

Diğer Konulardan Körfez Hava Yolu Şirketlerine gelince.

Malüm Katar daha önce Sıkıntıya Girmişti.
Suudiler ile Kavgalı olmaları nedeni ile Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri Hava Sahasını Katar’a kapatması nedeni ile Maliyet artması var ve Zararda.
Filo’nun bir kaç Uçağını İngilizlere veya başka yerlere Kiraladı veya istek Olursa AÇIK .
Teslimatları ötelemeye çalıştı.

Etihad Malüm onlarda zorda,Zarar ediyorlar.
Onlarda aynı taktik ve zaman kazanma niyetindeler.
Siparişler Ötelemeye, Kâr etmeyen hatlara yeni düzenleme gibi gibi bir dizi kararlar uygulamaları var.

Emirates ise Basından izlendiği gibi artık A380’lerin mevcut Siparişlerini almama veya Diğer Uçak Tipleri ile değiştirmeye çalışıyor.
A380’ler yerine Yeni A330 NEO’lar ve A350’ler ile devam etmek istiyor.
Amerika ve Trump bastırıp Sıkıştırdığı için 787’ler ve 777 - X alınması isteniyor.
Anlaşmalar Ne kadar değiştirilebilir yapacakları müzakere sonrası Basın Açıklamalarını göreceğiz.

Bazılarımız zamanında bu Forumda defalarca Türk Hava Yollarına Serzenişte bulunmuştuk !
A380 Sipariş vermiyor diye almıyor Prestijli şirketin Eksiği gibi gördük.
Diğer Uçaklarıda ( A350 veya Boeing 787’leri ) Siparişi geciktirdi diye söylemediğimizi bırakmadık Yöneticilerine.
Ama yaptıkları doğru çıktı.
Havacılıkta Şartlar çok Çabuk değişebiliyor.Savaş Kiriz gibi gibi Etkenler yapılan Planları alt üst edbiliyor.
Ama Siz kendinizi Anlaşmalar ile Bağladığınızda Hareket Kabiliyetiniz kalmıyor.
Bu Tersinede olabilirdi.Öngörüler doğru çıkıp Siz Planlamada geç kaldığınız için Piyasa Ekonomi Sizide Rekabette geri bırakabilir.

Dileklerimiz arasında birde A350’lerin ULR Versiyonu olan Uzak Uçuş için ( Avustralya) Satın alma vardı.
Ama Kâr Zarar Rantabl veya değil bilmiyoruz.Sadece istediğimiz Milli Bayrak Taşıyıcımızın Oralara gitme arzusu var.
Baktığımızda gördüğümüz Avusturya Şirketi Qantas Uzun Uçuşlara başladı ( Londra Seferleri ).
Ayrıca Singapur Hava Yollarında Uzun Uçuşlar yapıyor ama Kâr Zarar ne bilgimiz dışında.

Bunlar haricinde Türk Uçak Şirketleri bu Sene olmadığı kadar Sezonlul Uçak kiraladılar.
Sunexpress olsun Corendon olsun Onurair olsun hepsi Piyasadan Deli gübi Uçak kiraladı.

Sunexpress geçen Sene yaptığı gibi diğer şirketlerden ( Birden fazla çünkü ) Airbus A320’ler kiraladı Sezon için yanlış Hatırlamıyorsam 9 Adet.
Ayrıca Okul Tatil Başlangıcında ilk Günler Kapasite için Ayrıca ilk kez bir BOEİNG 747 - 400 Wamos Air’den kiraladı.Bir kaç kez A330 - 200’lerde Sunexpress için Antalya Seferleri yaptı.

Corendon aynı Şekilde bir kaç Şirketten hem Boeing hem Airbus olmak üzere Uçak Kiraladı Sezon için.
Kayıtları hatta Türkiye olmayan bir çok Uçak var.
Corendon sadece Türkiye olarak değil Hollanda Corendon ve Malta Corendon vardı yanlış Hatırlamıyorsam.

Onur Hava Yolları onlarda Avrupalı Hava Yolu Şirketi Wowair Batması sonrası Onların Filosundan boşta kalan Uçakları Kiraladı ve hatta ilk defa Filosuna bir adet A321 NEO koyma şansı yakaladı.
Yoksa Filodaki Uçaklarının bazıları 26 YAŞINDA !

İsteyen Filodaki Uçakları ( Kiraladıklarıda dahil ) bu internet adresinden bakabilir

https://m.planespotters.net/country/operators/Turkey

Biraz uzun oldu affınıza sığınıyorum.
Selamlar Saygılar



Koray C.

2 ay önce - Sal 18 Hzr 2019, 15:59

Az önce bir haber sitesinde okudum. Telefondan girdiğim icin. Tam paylaşamadım. Airbus a321 XLR diye bir uçak çıkarıyormuş tanıtımını yapmış. 2023 yılında cıkarmayı planlıyormuş. Dar gövde uçak için iyi bir menzile sahip. 8700 km. Geniş gövde yerine dar gövde ile gidilecek yerler için ideal yolcu durumuna göre.

mafakyanc

2 ay önce - Sal 18 Hzr 2019, 16:38

Evet, doğrudur. a321(neo) versiyonun bir LR versiyonu var, bir de bu XLR versiyonu planlanmış durumda. Şu anda Paris Havacılık Fuarında tanıtımı yapılmakta...

Ben THY'nın 92 adetlik 321neo siparişinin bir bölümünün bu LR versiyonuna çevrileceğini zannediyordum, ancak şimdi bu XLR versiyonu gündemi karıştırdı.

Özellikle Hindistan ve Çin'in çevre ülkelerde uzak ama yolcu yoğunluğu geniş gövdeli dolduramayacak meydanlara sefer yapmak için, bir de Avrupa'nın batı kıyısından (Fransa, İngiltere, hatta Norveç gibi ülkelerdeki ikincil meydanlardan) Amerika'nın doğu kıyısına (özellikle NewYork/JFK ya da Newark, Boston, Philadephia gibi meydanlar) menzili yetecek ancak yine yolcu yoğunluğu düşük olacak senaryolar için (veya günde birkaç frekansla uçulabilecek durumlar için...) böyle ortalama 200 koltuklu uçaklara bir talep var. Talep de daha ağırlıklı olarak LCC'lerden (yani tamamen tek sınıfta ekonomi kabinle uçan) gelmekte!

Boeing'in çizim tahtasında 797 MOM denilen (MOM= Middle Of Market) diye bir tasarım var; ama herşeyiyle hazır olması, sertifikasyonu ve seri üretime girmesi nereden bakarsanız 6-7 yıl sonrası. Airbus, burada Boeing'e bir çalım atıp 2023'e bu versiyonu yetiştirirse, en azından 2-3 yıl fark atacaktır. Üstelk (Boeing'in 737MAX'larda yaşadığı gibi bir felaket yaşamadığı sürece) 321 ailesi kendisini yeterince isoatlamış, eğitimi, lojistiği vs. artık oturmuş bir model.


Efe Elaldı

2 ay önce - Sal 18 Hzr 2019, 16:52

Thy nin 8 bin km civarı için pek dar gövde uçak kullanacağıni düşünmüyorum.elindeki a 330 lar her yere yetişiyor nede olsa a321xlr pek thy ye hitap edecek bi uçak değil bana sorarsanız.bu uçak daha çok tek sınıfta yolcu taşıyıp daha uzun mesafelere gitmek isteyen şirketler icin uygun.

Fuarda a330 neo ve 787 dreamliner rüzgarı esiyor.a330 neo belkide tarihin en çok satacak geniş gövde uçağı olacak a350 ye göre fiyatta uygun bir çok havayolu a330 neoyu tercih etmeye başladı.ardındanda 787 dreamliner geliyor.ben Thy nin zamam içinde büyük sayıda a 330 neo siparişi geçip elindeki a330 ları yenileyeceğini düşünüyorum gerçekten harika bir uçak olmuş

Bide yeni haber paylaşayim boeing 200 adet 737 max siparişi aldı İag den kısa süre önce 8-10 serileri bu siparişle uçağın üzerindeki karabulutlarda dağılmış oldu



sayfa 94
« önceki   123 ... 939495 ... 104105106   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM