Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 340
Ahmet YükselS
1 hafta önce - Sal 11 Hzr 2019, 18:18

gene başladı, o zaman şöyle diyorlardı da bilmem ne!! Türkiyede kafadan atsan bu iş şu tarihte bitmez diye, %60 tutturma ihtimalin vardır. Ödenek sorunu olur, anlaşmazlık olur, cr3 projesinde olduğu gibi, şu olur bu olur, iş uzar. Kimse efendim ben bildim ukalalığına gitmesin..
Bizim o zaman dediğimiz ortada, bu iş zamanında başlamış olsaydı, sözleşmede belirtilen 3 yılda bitmeyecek bir iş değildi, ancak ihale 2016 aralık ayında yapılmasına rağmen, işe başlanması taa 2017 sonunu buldu. o da eksik kapasite ile, yani bir kaç tbm ile...sonra zamanla 2018 içinde tbm sayısı artırıldı. hemen hemen 1 sene boşa gitti, ayrıca natm ile yapılacak olan kağıthane-gayrettepe kısmının inşaatına daha şurda 2018 ortalarından sonra başlandı. bu durumda gecikme olması gayet normal. 3 yılda biter diyenler yanılmış olmuyor yani. evet ful 3 yıl inşaat sürse, yani 2017 başında başlasa idi burası rahat 3 yılda (yani 2019 sonunda) biter, hizmete girerdi, ama daha tam kapasite inşaat başlayalı zaten 1.5 yıl anca oldu.. bu işlerde işin ne zaman biteceğini ödenek durumu belirler,. Geçen seneki durum olsaydı, 2021 den önce bitmez diyebilirdik ama işteki son 1 yıl içinde gerçekleşen ilerlemeye bakınca 2020 sonu makul gözüküyor.


Mehmet Kasım İyonya
1 hafta önce - Çrş 12 Hzr 2019, 15:22

Önceki sayfada Yenikapı'da hızlı tren durmaması ile ilgili bazı şeyler söylenmiş ve bunun bir tercih olduğu öne sürülmüş. Bu bilgi yanlıştır. Çünkü Marmaray Projesi ilk planlandığı zaman hızlı trenin Yenikapı'da duracağı belirtilmişti. Proje öyle idi. Tercih Yenikapı'nın ana gar olması idi. Arkeolojik kazılar çıkınca iş daha fazla uzun sürmesin diye YHT Gar'a ayrılan hat ve istasyon yapısı iptal edildi. Böylece hem M1 hem de M2 metrolarının banliyö ile buluştuğu ortak nokta olan Yenikapı'da zincirin bir halkası kopuk kaldı. YHT duruşları için en yakın nokta Bakırköy. Ama Bakırköy YHT Garı'na ne M2 metro geliyor ne de M1 hafif metro. M3 de gecikti. Senkronize olamadı.

Projelendirme safhasında hızlı tren Yenikapı'da duracak diye Yenikapı-İncirli-Bağcılar Metrosu düşünülüyordu. Eski başlıklarda görülebilir. (Ayrıca Yenikapı-Topkapı-Bağcılar aksı da vardı, 90'lardaki etüdler). YHT Yenikapı duruşu iptal olduğu için metroyu da revize edip M2 Yenikapı-İncirli devam etsin, İncirli-Bağcılar bölümü de M3'ün devamı olup, Bakırköy'e öyle bağlansın görüşü hayata geçirildi. Ama zincirin halkası hala kopuk. M2 Metro'dan YHT Gar'a ulaşmak için ekstra aktarmalar gerekiyor. Ya Söğütlüçeşme'ye geçecek yada Bakırköy. Bu tarz planlama öngörüsü eksikliklerinden dolayı hızlı trenin durduğu hiç bir istasyondan (Pendik, Bostancı, S.Çeşme, Bakırköy, Halkalı) kuzeye giden herhangi bir metro hattı açık değil. Hep ekstra aktarmalar gerekiyor. Kuzey halklarının hızlı trene ulaşması sorunu devam ediyor.

M11 bağlamında da en büyük eksiklik bu tarz entegrasyonlar. M7 ile Kağıthane'de doğru düzgün aktarması olmadığı gibi Zincirlikuyu da problemli olacağa benziyor. M2 aktarması nasıl olacak merakla bekliyoruz. Bu tarz sorunları çözmek için bazı öneriler getiriyoruz ama hep karşı çıkılması da ilginç. Zincirlikuyu-Beşiktaş-Sirkeci uzatması düşünülürse bir çok metro ile aktarması daha işlevsel olur ama para yok tabi o ayrı bir mesele. Çokça konuşuldu ama şimdi bitiş tarihi ile ilgili olasılıklar üzerinden tartışmalar var. 2.5 yılda biter diyenlere, sanki şantiyenin içinde bir görevli imiş gibi atarlanıp kim demiş 2.5 yıl, seneye biter diye çıkışanlar var. Sanki seneye açılırsa arkadaşa madalya verecekler. Savunup duruyor.


Ahmet YükselS
6 gün önce - Prş 13 Hzr 2019, 00:45

Seneye bitmezse birilerine madalya mı verecekler? Herkes bitiş tahmini yapabilir tabii ama bunun mantıklı açıklaması olması gerekir. İçerde çalışan bir arkadaşın söylediğine göre tarzındaki tahminler üfürme ve algı olarak algılanır. Bu da normal. Bari içerde çalışan arkadaşa, neden 2.5 seneden önce bitmezin nedenlerini sor be adam? Mantıklı mantıksız bir gerekçe olmuş olur en azından!! Böyle bir şey de yok. Ama bitmez!! Neye göre? Valla bilmiyom, öyle diyollar!!



Mehmet Kasım İyonya
6 gün önce - Prş 13 Hzr 2019, 13:02

Yenikapı hızlı tren garı ile ilgili yazımda anlattığım M2 Yenikapı-İncirli uzatmasının geçirdiği evrelerle ilgili kaldığım yerden anlatmaya devam etmek gerekirse, proje çok değişti. 2000'lerdeki proje M2 İncirli-Hacıosman işletmesi olacaktı. Devamı da İncirli-Beylikdüzü olacaktı. Ben buna İncirli'de neden aktarma yapılsın diye itiraz etmiştim. Proje revizyonunda Yenikapı Beylikdüzü olsun dediler. Hatta belediye bütçesini aşar bakanlık yapsın dediler. Sanki bakanlığın bütçesi varmış gibi. Kredi aramaya Çinlilere kilitlemeye çalıştılar ama finansal olarak kimse bu işin altına girmedi. Sonra bir kanal meselesi çıkınca projenin K.Çekmece bölümü revize olması gerekiyordu çünkü metro tünelden çıkıp viyadükle göl bölümünü aşacaktı. Ama kanal olunca büyük gemiler sığmayacaktı. Bu defa da projeyi 2'ye böldüler. Yenikapı-Sefaköy ve Sefaköy-Beylikdüzü şeklinde ihale edilsin dediler. İlk etabı yapalım da ötesine sora bakarız dediler. 12 yıl oldu hala kanalla ilgili belirsizlik sürüyor. Olan bizim metroya oluyor. Ne olacağı belirsiz bir kanal için projesi hazır olan metro hep öteleniyor. O yüzden diyoruz şehrin öncelikleri iyi belirlenmiyor diye itiraz ediyoruz. Bu metrolar öncelikli iken kanaldı havalimanıydı zaman geçiyor. Beylikdüzü metrosu hala yapılamazken, diğer hatlar durmuşken M11'e öncelik vermek yanlış diye düşünüyoruz.

Yenikapı-Sefaköy olarak anlatmaya devam edersek, ihale bir türlü yapılamadı, bu arada bir de 3 katlı tünel işi çıktı. İncirli-Söğütlüçeşme Metrosu yapacağız dediler. İncirli'de yine aktarma olacak. Büyük sıkıntı. Beylikdüzü-Söğütlüçeşme metrosu diyemediler çünkü kanal işi n'olacak bilmiyorlar. Yenikapı-Beylikdüzü metrosu olursa İncirli-Söğütlüçeşme metrosunun devamı olacak mı? 3 katlı tünel metrosu Beylikdüzü'ne devam edecek mi? Entegrasyon nasıl olacak belli değil. Eğer devam ederse Yenikapı-İncirli bölümü ne olacak? Ayrı bir metro mu? Yoksa döndük en başa, 15 yıl öncesine, M2 uzatması mı olacak? BU GİBİ ŞEYLERİ TARTIŞARAK 10*15 YIL GEÇİRDİK BİR ARPA BOYU YOL ALAMADIK. Sonra finansal kriz çıktı, elimiz kolumuz bağlandı. Tüm bunlar olurken bir de bu M11'in 3 katlı tünele bağlanıp karşıya geçmesi çıktı ortaya. Her 2 yöne giden metrodan dolayı kapasite darboğazı oluşacak, % 50 kapasite azalması olacak, gerçi M11 çok yoğun sefer olmaz ama işletmeyi etkiler.

Gelinen noktada Bakırköy YHT Garı'na bu metrolardan hiçbiri gitmiyor!!! Beylikdüzü'nden Söğütlüçeşme'ye kadar 40-50 km metro düşünülüyor ama Bakırköy YHT Gar'a bağlanmadan teğet geçiyor. Hattın geçtiği K.Çekmece'de ise YHT durmuyor. Bundan dolayı metroyu Bakırköy'e uğrayıp Beylikdüzü'ne devam ettirecek şekilde revize etmek gerekiyor. Yani Merter'den sonra Osmaniye, Veliefendi aksından Özgürlük Meydanı'na gidip, oradan Ataköy mahalle içinden Şirinevlere'e çıkması ve Beylikdüzü'ne gitmesi daha güzel bir hat olur. Ama bunları düşünecek kimse yok, düşünse bile planlayacak kimse yok. Planlasa bile uygulayacak kimse yok. Boşluğa düşüyoruz. Olan halka oluyor. Metro yapılsa bile YHT'ye ulaşmak için elde valizle alt kata geçip aktarma yapmak zorunda kalıyor. Sonra bu trafik niye hala çözülemedi? Çözülmez tabi.

M11 2020'de biter diyenlere 2.5 yıldan önce bitmez diyenlerin haklı olduğu noktalar var. Öncelikle hiç bir metro zamanında bitmez. Mutlaka gecikir. Bu genel kuraldır. İkinci olarak hatta çalışacak araçlar belli değil, ihale yapılmadı, para yok. Araçların deposu neresi bu arada? Havalimanı'nda depo sahası inşaatı var mı? Üçüncüsü Kağıthane-Zincirlikuyu bölümü sıkıntılı. Velhasıl hakedişlerin akışına göre 2-2.5 yılda bitmesi sürpriz olmaz. Ama kısmi bir açılış belki.


mafakyanc

6 gün önce - Prş 13 Hzr 2019, 15:13

Alıntı:
Araçların deposu neresi bu arada?


Aklımda yanlış kalmadıysa, depoo sahası İhsaniye'de olacak.

Setlerin ihalesi ya da akıbeti konusunda en ufak bir bilgi olduğunu zannetmiyorum ama süre/teslimat durumunu dikkate alırsak (yerli sayılabilir) Hyundai Rotem olması daha olası gözüküyor. Belki bir formül bulunur da ihalesiz falan bu işi kapatırlar. Yoksa (ihale olduğunda) o ihale de asla bir seferde bitemez!



Mehmet Kasım İyonya
6 gün önce - Prş 13 Hzr 2019, 17:17
2021, 2022, 2023, 2024


Tünel kazısının % 60 seviyelerinde bittiğinden yola çıkarsak, kalan % 40'lık dilimin kazısının da en az 1 yılda biteceğini tahmin edebilir miyiz? Bence zor, 38 km'lik bir hat, çift hattan hesap etsek 76 km ana hat tüneli var, ara bağlantılar, konkorslar, istasyon giriş vs. derken en az 80 km'ye yakın tünel var gibi duruyor. Bu tünelin 50 km civarı bitmiş, geriye 30 km civarı tünel kalmış. Tek hat üzerinden düşünsek ortalama 15 km ediyor. Bu kadar tünelin 1 yılda bitmesi zor.

Tünelin bitmesi ile hat açılmış olmuyor. Elektromekanik işler var, ray döşeme var, sinyalizasyon var, elektrifikasyon var. Tüneli biten bir metronun, tünel bittikten sonra en az 2-3 yıllık işi oluyor. Bundan daha kısa metrolar 8-10 yılda biterken bu metronun kaç yılda bitmesini bekliyoruz? Hadi süper öncelik diyelim, 10 tane TBM alalım, girelim, 6 ayda tüneller bitsin. Sonrası? Bir işin oluru var. O yüzden hat açılışı üzerinden birbirinizi yemeyin, erken açıldığı zaman ödül yok, geç açılırsa mapus damı da yohh.


cribtiger
6 gün önce - Prş 13 Hzr 2019, 18:01

a) ARAÇLARIN İMALAT HATTINDAN RAYLARA GELİŞ SÜRESİ ORTALAMA 1 YIL
B) ELEKTROMEKANİK TÜNEL İÇİ TAVA -3 VE FAZLASI İZOLASYON VB ELEKTROMEKANİK İŞLEMLERİ
c) RAY ALTI BETONLAMA RAY DÖŞEME VE TRENLERİN RAYLARA İNDİRİLME SÜRECİ
d) MEVCUT ŞARTLARDA HAVA-İST ŞİRKETİNİN GAYET MAKUL VE ULAŞILABİLİR OLMASINI DA EKLERSEK(Kİ BU METRO HATTININ YOLCU KABULUNE GEÇMESİNİ DOĞRUDAN ASLA BAĞLAMAYACAKTIR)
e) DEVLETİN İLGİLİ BİRİMLERİNİN, TÜM ENERJİSİNİ VE ÖNEM DERECESİNİ BU HATTA YOĞUNLAŞTIRDIĞINIDA GÖZE ALIR İSEK DE
f) 10 TBM gibi müthiş sayıda makinanın çalışması işleri ivmelendirecektir
g) 2020 takvim yılını unutunuz


VATANA MİLLETE HAYIRLI OLSUN KAZASIZ BELASIZ ŞİMDİDEN



mafakyanc

6 gün önce - Prş 13 Hzr 2019, 18:14

İyi de, şu anda zaten 10 TBM çalışmıyor muydu. Yoksa sadece 8'de mi kaldı? (Kâğıthane - Z. Kuyu arası NATM ileaçılacak, orada zaten TBM yok...).

Yanlış hatırlamıyorsam ilk 2 TBM İhsaniye'den Havalimanına doğru kazmaya başlamıştı. Şimdi süreci hatırlamıyorum ama epey zaman geçti diye biliyorum. Yani bu 2 TBM'nin aslında yer altından çıkma zamanı gelmiş olmalıydı...

TBM çalışma takvimleri konusunda güncel bilgisi (ama tahmini bilgi değil...) olanlarınız var mı?


yusuf38
6 gün önce - Prş 13 Hzr 2019, 18:21



Hattın depo bakım alanı Halkalı hattıyla ortak kullanılmak üzere havaalanı-3 ile arnavutköy-1 istasyonları arasında fatih caddesi ile İmrahor arasındaki haritada gözüken yerde olacak.


Erdem Taşlıca
6 gün önce - Prş 13 Hzr 2019, 18:58

Alıntı:
Setlerin ihalesi ya da akıbeti konusunda en ufak bir bilgi olduğunu zannetmiyorum ama süre/teslimat durumunu dikkate alırsak (yerli sayılabilir) Hyundai Rotem olması daha olası gözüküyor. Belki bir formül bulunur da ihalesiz falan bu işi kapatırlar. Yoksa (ihale olduğunda) o ihale de asla bir seferde bitemez!


https://www.railwaypro.com/wp/istanbul-orders-met ...from-crrc/

Bu hattın araç ihalesini CRRC aldı diye hatırlıyorum. Ama aradığımda Türkçe sonuç çıkmıyor, birkaç yabancı kaynakta denk gelebildim sadece. Bu arada firmanın Ankara'da MNG ile ortak fabrikası mevcut ve Ankara metrosunun yeni setlerinin çoğu orada üretildi. Ara sıra fabrikanın yakınından geçiyorum, Ankara'nın tamamlanan ve test edilen setlerini fabrika bahçesinde görüyordum. Yine yolum düştükçe bakacağım, şayet alan firma buysa set gördükçe fotoğraf çekerim.



sayfa 340
ANA SAYFA -> ULAŞIM