Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 624
MYuksel69
1 hafta önce - Prş 13 Hzr 2019, 00:23

Analamayanlar icin bir daha yazalim.

Iniste, piste teker koyduktan sonra oldukca sert bir sekilde frenleme yaparak pistin ortasindan ciktik, pistin son taraflarina kadar gitmedik. Yani biraz daha yumusak fren yapip pistten daha gec ayrilabilirdik; elestiri pilota.

Pistten ayrildiktan sonra taksi toplamda 20 dakika surdu. Taksi esnasinda cok tartisilan, at nali seklinde olan yerden gittik, at nalininin asagi dogru olan kisminda ucak hizlandigi icin gene sertce fren yaptik. Bunu neden ozellekli soyluyorum, burada bu kesimde egim yok diye iddaa edenler olmustu, hayir bal gibi egim var. Elbette uluslararasi standartlarin icindedir ama sonucta tercih edilen bir durummudur bence hayir olmasa daha iyi olurdu. Bence iga yoneticilerinin daha cok miktarda itiraf edecekleri sey var ama an itibari ile bunu yapmalarina imkan yok bekleyip gorecegiz.


Serkan Guzel
1 hafta önce - Prş 13 Hzr 2019, 00:30

Alıntı:
Valla, ben öyle eyyamdan, kıyamdan anlamam. Osmanlıca değil, Türkçe konuşurum. Sonuçta Türkiye'de, daha da önemlisi İstanbul'dayız.

Bakın bay Bilal E'ye olması gerektiği gibi tane tane, en basit haliyle anlatıyorum:

1) Kimse, mevcut 2 pistin eğimi hatalıdır, olması gerekenden fazladır demedi. Öyle bir iddia yok; üstüne alınan bir kişi öyle zannetmiş olabilir. O kadar kusur kadı kızında da olur diyelim. (Ortaokul geometrisi ile her iki pistin kuzey/güney eğimlerinin %1'in altında olduğunu anlamak mümkün, zaten!)
2) Bahsedilen, U (atnalı şekindeki) taksi yolunun iki (yaklaşık paralel ve uzun kenarının) binde 15 (yüzde 1.5) dolayında eğimli olduğu. Bu kadarı da FAA/ICAO sınırları içindeymiş zaten.

Dolayısı ile sertifikatlandırmada hata yok; öyle bir iddia da yok!

3) Bu standart ve sınırlar saptanırken, kural koyucular eğimin Kazancı yokuşundaki gibi olmamasına dikkat ederler. Ama binde 15 eğimli ve yaklaşık 1.000-1.200 metrelik bir parkurda uçak hiç fren yapmadan mı yürür, arada 3-5 defa fren mi yapar: orasıyla ilgilenmezler. Uçakların bağlı olduğu hava yolları bundan şikayetçi olurlar mı? Oluyorlarsa da, ilgilenmezler: sonuçta sınırlar ötesine taşan bir durum yok.

4) Ancak eğimli taksi yolu nedeniyle uçaklar (herbir uçak olmasa da) fren yapmak durumunda kalabiliyor, bu da fren sistemindeki ısının artmasına neden oluyor. Dolayısı ile fren soğutma sistemi (*) olmayan ya da yeterli kalmayan uçaklar pist başı yapmadan bir yerde soluklanıp soğutma yapmayı bekliyor (10-15 dakika gibi). Bu da terminalden ayrılış-pist başı yapış süresini arttırıyor.

Bu kadar basit.

(*) Bu fren (ve de iniş takımlarını) soğutma sistemini öyle sıvı nitrojenli vs. bir yöntemle çalışan birşey zannetmeyiniz. Bildiğiniz vantilatörün oradaki donanıma göre bir adaptasyonu... Uçak park halindeyken, iniş takımlarına haricen uygulanan donanımla yapılan soğutma başka.

İnanmayan gider, fren yapıp sonra soğutma yapan uçakları bulur, uçakların log'larına bakar ve herhalde ikna olur.. Benim elimde, bu taksi ortası fren soğutma yapan 3 ayrı olaya dair bilgi var!


Kusura bakmayın ama yazdıklarınızın tamamı yuvarlatılmış söylemler.

Bu işte yetkin olanlar, havayolu firmalarıdır. Pilotlar kendi firmalarına fedback yaparlar herhalde...

Uçak taksi yaparken freni ısınıyor diye bekliyorsa, bu havayolu firmasından tutun da, meydan işletmesine kadar birçok makam ve kuruluşu ilgilendirir.

Hava yolu firmaları tarafından resmi bildirim olmadan, yazdıklarınız eyyamdan öte bir anlam taşımıyor. Bana göre... Eyyamvari diyeyim de, biraz yumuşasın bari.


*****************

* Eyyamı da eleştirmişsiniz de ! Ne diyelim yani demagoji yapıyorsunuz mu diyelim ? Demagoji desek, o da yabancı kelime... Eyyam hiç olmazsa, eski Türkçede var olan sözcüklerden biri.


mafakyanc

1 hafta önce - Prş 13 Hzr 2019, 07:23

Alıntı:
Hava yolu firmaları tarafından resmi bildirim olmadan, yazdıklarınız eyyamdan öte bir anlam taşımıyor.


Şimdi, bir havayolundan (tercihan İstanbul Havalimanı'nı en yoğun kullanan THY'dan) bu eğimden dolayı frenleyerek ilerleme, fren soğutması için duraklama yaptıklarından dolayı IGA Yönetimine şikayet dilekçelerini mi öğrenmek istiyorsunuz? Sizin tutumunuzdaki biri, bu şikayetleri işitse, "gözümün gördüğüne inanırım!" diyip dilekçeleri görmek isteyecektir. Dilekçe buraya konulsa, "bunlar photoshoplu olabilir, aslını görelim!" diyecektir. Haksız mıyım?

Orada eğim varsa vardır!... Uçak (kaptanın tercihi veya mecburiyeti doğrultusunda) fren yaparak ilerliyorsa öyledir. Frenlemeler sonucu iniş takımlarındaki fren balataları çok ısınıyorsa, ısınıyordur. Isınma sonucu "soğutma molası" veriliyorsa, veriliyordur!... Bundan havayolu şikayetçiyse, şikayetçidir. Olayın çözümü yoksa da, yoktur. Burada kimse "orası standart harici eğimlidir; hatalıdır!" da demiyor. Halâ inatla neyi savunuyor da bu "eyyama girer" diyorsunuz???

Var olan birşeyin sizin elinizde de bir belge ya da bilgi yokken olmadığına dair ısrarınız niyedir? THY'ında olsak, ortaya belge koysak, siz gene itirazlarınızı sürdüreceksiniz. Yani Galileo örneği: Engizisyon "Dünya dönüyor" tezinde olduğundan adamı yargılıyor ve Galileo ne dese boş (son olarak "Dünya ne derseniz deyin, yine de dönüyor!" diyebiliyor; karşı taraf zaten şartlanmış durumda. Sizin de bundan farkınız kalmamış! Yazık!

Sizin yaptığınız, sizin deyiminizle, eyyamcılık olmuyor mu?

İlahi, aklıma yıllar önce siyasi hayatımızda iz eden bir cümleyi getirdiniz: "Rüşvetin belgesi mi olur?..."



mafakyanc

1 hafta önce - Prş 13 Hzr 2019, 07:44

@ Sn. alialimi012 :

Alıntı:
Havalimanı pistlerini bilmeyenler burası yüksek burası engin diyebilir.pistler hakkında bilgi sahibi olmadan yorum yapmayın. Bu birçok yerde var ilk değil İstanbul havalimanı da tek değil bu konuda bari uçak iniş kalkışı izle.pistler deniz gibi dalgalı olabilir. İniş yokuş olur.ama hepsi böyle olmaz.

demiş ve altına a380'lerin iniş kalkışına ait bir de video eklemişsiniz.
Tabir çok güzel, "teşbihte (benzetmede) hata olmaz" deyimine çok uygun. "Pistler deniz gibi dalgalı olabilir" deyince, insanda pist esnek bir malzemeden yapılmış, uçak inip kalkarken gözle bile görülecek şekilde bir ileri bir geri salımım yapıyor, hatta "denizdeki dalga şiddeti" gibi bunun genliği de değişiyor anlamı çıkıyor.

Esas, siz bizlerle "dalga mı geçiyorsunuz"?

Örnek verdiğiniz video, tamamen ve tamamen aşırı yüksek (limit dışı tabirini de kullanmadığımı biliniz) ayn rüzgarlar nedeniyle uçağın dümdüz değil ama sağa sola yalpalayarak inmesini gösteriyor. Bunun benzeri daha çok video var; bunlarda a380 değil, daha küçük uçaklar beşikte sallanırcasına iniyorlar. Zaten ne videonun kapsamında, ne de başlığında "pist dalgalı, ondüleli, vb." hiçbir ifade yok. (Video'nun başlığı: "Airbus A380 Extreme Weather Crosswinds (Landing and Take-off)" şeklinde... Pist de dalgalı falan değil. Orada, pist orta çizgisinin ya da iki yandaki işıkların bir noktadan sonra açı yaparak kırılması gerçekte yok (bunlar sadece optik yanılmalar), pist de bir noktada 0 (sıfır) kotta iken, 100 metre sonrasında artı veya eksi 10 metre kota değişmiyor!... Uçak tamamen piste teker koydutan sonra, ön dikme arada bir 3-5 mt. havaya mı kalkıyor? İstanbul Havalimanı'nın pistlerinde de böyle bir durum yok; kimse olduğunu iddia etmiyor: sadece pist başı ve sonu arasında limitler dahilinde eğim var --- o da kot farkından dolayı.

İnsanları "bilgilendirme" bahanesiyle aptal yerine koymaktan vazgeçiniz, ltf.


Omer Istanbul

1 hafta önce - Prş 13 Hzr 2019, 08:56

MYüksel69'un yukarıdaki mesajına 3 tane eksi not verilmiş. Merak edip baktım, birisi bilgiler yanlış diye eksilemiş diğeri içerik yok vs. Arkadaş iniş sırasında yaşadığı deneyimi yazmış uçak şu noktalarda fren yaptı, taksi yolundaki eğimi hissettik diye gözlemini belirtmiş ama birileri içerik yok demiş. Sırf arkadaşın yaşadığı yaşadığı tecrübe kendi görüşüne uymuyor diye birileri eksiyi basmış ne ilginç insanlar var.

Dün haber sitelerinde körükteki uçağa ikram getiren DoCo aracının şöförü el frenini çekmeden indiği için araç geri kaçıp park halindeki 330'u doğru kaymaya başlamışken bir TGS şöförünün olayı fark edip kamyona atlayıp el frenini çekerek aracı durdurduğu bir video var. Demek ki eğim sadece taksi yollarında değil park yerlerinde de mevcut.

Eğim sadece bu alanda mı var, hayır. Bu konulara meraklı olanlar hatırlar 10 sene önce AHL'da 209 numaralı körükteki Atlasjet'in A320 si geri kayıp taa kulenin oradaki elektrik direğine çarpmıştı. Hava alanlarında belirli noktalarda eğim olabilir ama burada kast edilen özellikle U taksi yolunda oldukça uzun bir mesafede sürekli yokuş inme veya çıkma durumu. Bunun da uçaklara bazen olumsuz etki yaptığı. 2 tane A330 kaptanı tanıdığım var, uzun süredir bir araya gelemedik denk gelirsek ilk soracağım konu bu olacak



mafakyanc

1 hafta önce - Prş 13 Hzr 2019, 09:04

İlahi Ömer Bey; şimdi siz de eksiyi (eksileri) yiyeceksiniz; malum eksi puan verme nedenleri arasında (kendi mesajınıza olsun/olmasın) "Puan Şikayeti" seçeneği de var.

Olgun yaştasınız: Hiç mi, "Validemi öpen kadı; kimi kime şikayet edeyim?" deyişini duymadınız?

Alıntı:
2 tane A330 kaptanı tanıdığım var, uzun süredir bir araya gelemedik denk gelirsek ilk soracağım konu bu olacak


Aman ha, sakın görüntülü kayıt almayı unutmayın; kaptanların da seceresini vs. tamamı tamamına belirtin.
Özellikle denilen olumsuzlukları teyid ederlerse, birileri sizi müfteri durumuna sokacaktır: "belgeyle konuş, arkadaş!" diye tabir-i caizse hemen çamura yatacaklardır!

Ben daha önceki mesajımda "rüşvetin belgesi mi olur?..." örneğini verirken bunu bilerek yaptım. Anlayabilene! (Baaal gibi anlayıp da kulağı üzerine yatanlara zaten sözüm/itirazım olamaz!... )


En son mafakyanc tarafından Prş 13 Hzr 2019, 10:46 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Serkan Guzel
1 hafta önce - Prş 13 Hzr 2019, 10:16

Alıntı:
Şimdi, bir havayolundan (tercihan İstanbul Havalimanı'nı en yoğun kullanan THY'dan) bu eğimden dolayı frenleyerek ilerleme, fren soğutması için duraklama yaptıklarından dolayı IGA Yönetimine şikayet dilekçelerini mi öğrenmek istiyorsunuz? Sizin tutumunuzdaki biri, bu şikayetleri işitse, "gözümün gördüğüne inanırım!" diyip dilekçeleri görmek isteyecektir. Dilekçe buraya konulsa, "bunlar photoshoplu olabilir, aslını görelim!" diyecektir. Haksız mıyım?

Orada eğim varsa vardır!... Uçak (kaptanın tercihi veya mecburiyeti doğrultusunda) fren yaparak ilerliyorsa öyledir. Frenlemeler sonucu iniş takımlarındaki fren balataları çok ısınıyorsa, ısınıyordur. Isınma sonucu "soğutma molası" veriliyorsa, veriliyordur!... Bundan havayolu şikayetçiyse, şikayetçidir. Olayın çözümü yoksa da, yoktur. Burada kimse "orası standart harici eğimlidir; hatalıdır!" da demiyor. Halâ inatla neyi savunuyor da bu "eyyama girer" diyorsunuz???

Var olan birşeyin sizin elinizde de bir belge ya da bilgi yokken olmadığına dair ısrarınız niyedir? THY'ında olsak, ortaya belge koysak, siz gene itirazlarınızı sürdüreceksiniz. Yani Galileo örneği: Engizisyon "Dünya dönüyor" tezinde olduğundan adamı yargılıyor ve Galileo ne dese boş (son olarak "Dünya ne derseniz deyin, yine de dönüyor!" diyebiliyor; karşı taraf zaten şartlanmış durumda. Sizin de bundan farkınız kalmamış! Yazık!

Sizin yaptığınız, sizin deyiminizle, eyyamcılık olmuyor mu?

İlahi, aklıma yıllar önce siyasi hayatımızda iz eden bir cümleyi getirdiniz: "Rüşvetin belgesi mi olur?..."


O meydanı yalnızca THY mi kullanıyor. Bi ton yabancı havayolu firmasının uçakları var.

Yani yazdıklarınız gerçekten hiç bir anlam taşımıyor. Çünkü meydan uluslararası kuruluşlarca sertifikalandırıldı.

Yabancı havayolu firmalarının menfaatimi var ki, iddia ettiğiniz aksaklığı saklasın ?

****************

En son paragraftaki çağrışım ise, var olduğunu iddia ettiğiniz aksaklıkla hiç uymamış. Kel alaka olmuş. Biraz daha benzer bir çağrışım kurulabilirdi.



mafakyanc

1 hafta önce - Prş 13 Hzr 2019, 10:40

Alıntı:
Yani yazdıklarınız gerçekten hiç bir anlam taşımıyor. Çünkü meydan uluslararası kuruluşlarca sertifikalandırıldı.


Tam doğru bilgi DEĞİL!... Meydan şu anda (uçuş pistleri, terminal vb. konularda) ICAO tarafından değil ICAO'nun akredite üyesi olan SHGM tarafından sertifikatlandırıldı.

29 Ekim açılışından sonra en az 2 ay süreyle, Gelen Yolcular geldikleri kattan değil asansör/yürüyen merdivenlerle bir üst kata (yani Yolcu Gidiş katına) çıkartılıyor ve oradan toplu uşlaşım araçlarına binebiliyor ya da otoparka gidiyorlardı. Güvenlik açısından zafiyet! Sizce burasını gelip ICAO teftiş etseydi, açılışa onay verir miydi?

Alıntı:
O meydanı yalnızca THY mi kullanıyor. Bi ton yabancı havayolu firmasının uçakları var.

Tabi ki meydanı sadece THY kullanmıyor; bunu zikretmeniz dahi abes!... Ama en yoğun olarak THY kullanıyor, fren ısınmasından etkilenen geniş gövdeli uçaklarla ençok THY uçuyor (diğer havayollarının geniş gövdeli seferleri sayılı....). Diğer havayolları geniş gövdeli uçak gönderirken illa ki hep aynı uçağı göndermiyor ama THY'nın hemen tüm geniş gövdeli uçakları IST'da base edildiğinden, bunlar ister istemez buradan kalkıp buraya iniyorlar. Olaydan olumsuz etkilenen var ise o da THY. THY bu durumdan şikayetçi olmuştur ama yapılacak bir şey yok!... Buradan öteye, hiç yok!... Ha, haber gönderelim THY'na: sorunlu konuların raporlarını zat-ı alilerinize de göndersinler de hizmette kusur kalmasın!


Serkan Guzel
1 hafta önce - Prş 13 Hzr 2019, 10:58

Alıntı:
Tam doğru bilgi DEĞİL!... Meydan şu anda (uçuş pistleri, terminal vb. konularda) ICAO tarafından değil ICAO'nun akredite üyesi olan SHGM tarafından sertifikatlandırıldı.

29 Ekim açılışından sonra en az 2 ay süreyle, Gelen Yolcular geldikleri kattan değil asansör/yürüyen merdivenlerle bir üst kata (yani Yolcu Gidiş katına) çıkartılıyor ve oradan toplu uşlaşım araçlarına binebiliyor ya da otoparka gidiyorlardı. Güvenlik açısından zafiyet! Sizce burasını gelip ICAO teftiş etseydi, açılışa onay verir miydi?

Tabi ki meydanı sadece THY kullanmıyor; bunu zikretmeniz dahi abes!... Ama en yoğun olarak THY kullanıyor, fren ısınmasından etkilenen geniş gövdeli uçaklarla ençok THY uçuyor (diğer havayollarının geniş gövdeli seferleri sayılı....). Diğer havayolları geniş gövdeli uçak gönderirken illa ki hep aynı uçağı göndermiyor ama THY'nın hemen tüm geniş gövdeli uçakları IST'da base edildiğinden, bunlar ister istemez buradan kalkıp buraya iniyorlar. Olaydan olumsuz etkilenen var ise o da THY. THY bu durumdan şikayetçi olmuştur ama yapılacak bir şey yok!... Buradan öteye, hiç yok!... Ha, haber gönderelim THY'na: sorunlu konuların raporlarını zat-ı alilerinize de göndersinler de hizmette kusur kalmasın!


Ne fark eder ki ? Sonuçta yeterliliği olan bir kuruluşlarca sertifikalandırıldı. Kimin uçağının ne kadar etkilendiğinin de hiç bir önemi yok. Çünkü yabancı havayoluna ait bir uçak dahi olumsuz etkilense, bu durumun geri bildirimi mutlaka olur.

Sertifikalandırmada, bizzat ICAO'nun kendisinin gelip onay vermesi şart olsaydı, ana kuruluş gelip sertifika verirdi.

Şimdi bu konuda çokça detay var. Daha fazla detay verip te forumdaşları sıkmak istemem. Burada önemli olan, meydanın kriterleri karşılıyor olmasıdır.

Berlin hava alanı 14 yıl oldu, hala açılamadı. En son yapılan açıklamaya göre 2 yıl daha uzatma istenmiş.

İSL'de ise, büyük bir müteahhitlik ve yapım işi başarısı vardır. Yani nasıl yaptığınız değil, hangi yöntemle yaptığınız daha önemlidir. Daha açık ifadesi ile bu hava limanının yapımcısı ile işletmecisi farklı kuruluşlar olsaydı, bi 14 sene de buranın yapımı için zaman harcanırdı.

Peki yapılan işte başarının sırrı nedir ? Adam işi, yapım süresi de içinde olmak üzere almış mı almış. ne yapacak ? Dünyada bu konuda uzman - yetkin ne kadar firma - kuruluş - müşavir firma varsa, hepsini İSL'ye toplayıp, işi bir an önce tamamlamaya çalışacak. Çünkü belli bir süre hem işin, hem de işletmenin sahibi olacak.

Duyumlarıma göre firma başka ülkelerden de teklifler almakta imiş. Spekülasyon olmaması açısından hangi ülkeler olduğunu şimdilik yazmayayım.

Raporları da bana değil, sizin zat-ı alinize göndermeleri daha yerinde olur. Zira sizin sayenizde aksaklıkları öğreniyoruz( ! )

***************

Verdiğiniz diğer örneğin ise, uçuş ve uçak yer seyir emniyeti ile herhangi bir bağlantısı yoktur.


mafakyanc

1 hafta önce - Prş 13 Hzr 2019, 11:12

Alıntı:
Şimdi bu konuda çokça detay var. Daha fazla detay verip te forumdaşları sıkmak istemem. Burada önemli olan, meydanın kriterleri karşılıyor olmasıdır.


Lütfen, bildiklerinizi teknik detayları olsun/olmasın yazınız. Ben dahil forumdaşlar bilgi ve görgü sahibi olacaklardır.

Unutmadıysanız/unutmadıysak burası bir "bilgi paylaşım forumu": "illa ki benim ve sadece benim dediklerim doğrudur" platformu değil?

Son verdiğim örneğe gelince: Siz bu havalimanı terminaline geldiniz, gezdiniz mi? Terminalin kara tarafının cephesi tam 540mt'dir. (Batı-doğu arası) Dış Hatlar Geliş kapısı da batı kanadından 150mt kadar doğuda kalır. Bahsettiğim asansör ve yürüyen merdivenler ise doğu kanadının 50-100mt. batısındadır. 31 Ekim'den sonra işleyişte sadece bu taraftaki asansör ve yürüyen merdivenler açılmıştı. Bunların simetriği olanları (yani Dış Hat Gelişler kapısına çok daha yakın olanları) da vardı ama o taraf devam etmekte olan inşaat nedeniyle tamamen kapalıydı...

Şimdi, Tanrı göstermesin, aniden bir yangın vb. durumu olsa ne olacak? Elinde valizlerle çıkan Dış Hat yolcusu, 300mt koşturup yangın nedeniyle işlemeyen asansörleri de mecburen es geçip ciddi uzunluk ve eğimdeki yürüyen (ama yürümeyen) merdivenlerden üst kata çıkıp canını kurtarmaya çalışacak?

Bu terminal içinde olan bir güvenlik zafiyeti değil midir?

Sizin mühendis kafanız buna yatıyorsa, ben diplomamı parçalayıp yemeye hazırım!...



sayfa 624
ANA SAYFA -> ULAŞIM