Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
yusufyucel82
3 ay önce - Pzr 09 Hzr 2019, 00:51
Samsun - Orta Karadeniz Sahil Demiryolu [Proje]


Şu anda gündemde olmasa da ilk etapta Yakakent'ten Ünye'ye kadar sahilde süratli ve konforlu bir demiryolunun hayata geçirilmesi, Sivas demiryoluyla da entegre olacağı düşünüldüğünde özelde şehrimizin merkezi konumunu güçlendirecek genelde de orta karadenizin kalkınmasında büyük rol oynayacaktır. Ünye'den Yakakente kadar geniş düzlüklerde bu projeyi gerçekleştirmek çok da zor olmasa gerek. Bu gibi projeleri illaki merkezi yönetimin düşünüp gerçekleştirmesini beklemek yerine yerel yönetimlerin -Sivas Samsun demiryolunda olduğu gibi- kısmen dışardan finansman bularak hibe bularak kendi öz imkanlarını kullanarak gerçekleştirebilecegini düşünüyorum.
Bu gibi projeler şimdiden planlanmadiginda ihtiyaç hasıl olduğunda çok daha fazla maliyetler ortaya çıkıp imkansız hale gelebilir. Samsun Ankara YHT nin 2023'e yetişmesi şüpheli ki kuvvetle muhtemel yetişmeyecek. Ve bizim sadece Ankara'ya değil sahilde de hızlı bir demiryolu ulaşımına ihtiyacımız var. Merkezi beklersek olağanüstü bir durum olmazsa 2053'de de bu sahil demiryolunu göremeyebiliriz. Bu nedenle erken tarihlerde konforlu ve yüksek hızlı bir demiryolu için yerel dinamiklerin bu işin ardına düşmesi ve taşın altına elini koyması şart.

1. Etap Tekkeköy-Çarşamba havaalanı-çarşamba-terme
2. Etap Atakum- taflan- ondokuzmayıs- Bafra- alaçam-yakakent
3. Etap Atakum- samsun- Tekkeköy
4. Etap terme- ünye- fatsa- ordu



Yerel ve merkezi yönetim işbölümüne giderek Proje ve altyapı işleri belediyeler tarafından gerçekleştirilip üsttapıda merkez devreye girebilir. Böylece iş çok daha erkene alınmış olur.

Konu hakkındaki değerli görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Konu tek mesajla çöpe gitmesin.


Cemoli D18
3 ay önce - Pzr 09 Hzr 2019, 12:17

Haritadaki çizim mantıklı.
Yolcu potansiyeli nedir?
Doğuda orduya batıda sinopa kadar uzayabilir gibi geldi bu proje.


smtcglr

3 ay önce - Çrş 12 Hzr 2019, 14:19

Gereksiz bir proje olur bence 3 şeritli yol var araç trafiğinde sıkıntı yokki neden böyle bişeye ihtiyaç duyulsun.



Can5502
3 ay önce - Prş 13 Hzr 2019, 00:00

Şimdilik çokda gerekli bir proje olarak görmüyorum önce ankaraya hızlı trenle gidelimde 😅

smtcglr

3 ay önce - Prş 13 Hzr 2019, 11:28

Aynen öyle, önce Ankara-Samsun projesi ilk sırada olmalı.. Sonrasında tramvay halaalanına kadar gitmeli bence.



Ahmed Bayezid
2 ay önce - Cmt 29 Hzr 2019, 15:13

Tramvay yerine banliyö olmalı bence.Hem de şehirler arası tren geçer + istasyon sayısı az olur ve daha hızlı ulaşım imkanı sağlar. Samsun - Ordu arası tramvay demek en az 45+ istasyon demek.

yusufyucel82
2 ay önce - Cmt 29 Hzr 2019, 15:29

Samsun-ankara hattında belediyenin lobi faaliyeti dışında yapabilecegi bir şeyin olduğunu zannetmiyorum.
Sahilde süratli çevreci konforlu bir yük ve yolcu taşıma ancak trenle mümkün olur.



Cumali1999
2 ay önce - Cmt 29 Hzr 2019, 15:29

Alıntı:
Şimdilik çokda gerekli bir proje olarak görmüyorum önce ankaraya hızlı trenle gidelimde
konvansiyonel trende şart yük ve anahat trenleri için benim önerim Çankırı-Merzifon yada Yerköy Zile bağlantı hattı
Samsun-İstanbul hattının tamamlanması için Sakarya-Zonguldak arasına çift hat demiryolunuda öneririm(kurşunlu-suluova hattı yapılırsa )
Sonra Samsun-Sarp hattı
Bafra-Çarşamba arası banliyö hattıda iyi olur.
Böylece Samsun kör bir hat olmaktan çıkar yeni bir TCDD bölgesi olur(örn:2.bölge Ankara gibi)
Çünkü demiryolu ülkemizin geleceği açısından hayatidir petrole çok para veriyor ülkemiz onun yerine elektrikli trenleri kullanarak ciddi bir döviz tasarrufu yapabiliriz


Cumali1999
2 ay önce - Cmt 29 Hzr 2019, 16:19


İşte önerim olan Samsun-İstanbul hattı
718+140=858 km(adapazarından başlıyor)
Karayolu mesafeside 764 km bildiğim kadarıyla
Adapazarı-Karasu-Akçakoca-Ereğli-Zonguldak-Karabük-Çerkeş-Kurşunlu-Ilgaz-Tosya-Osmancık-Merzifon-Havza-Ladik-Samsun
Bolu dağında yeni tünel açmak maliyetli olacağından ve mevcut hatlar nedeniyle Zonguldağı dolandım


yusufyucel82
2 ay önce - Pzr 30 Hzr 2019, 00:17

Samsun İstanbul hattını bu başlıkta tartışmak yerine ayrı müstakil bir başlıkta tartışmak daha yerinde olur. 720 km hattın ne kadarı hızlı trene uygun ne kadarında iyileştirme gerekli ne kadarı sıfırdan yapılacak önemli. Ankara samsun hattında sıfırdan yapılacak Merzifon-delice arası 200kmlik bir hat var sadece o yapılsa hat işletmeye alınabilir ama heyhat.



sayfa 1
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET