Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 609
önery

3 ay önce - Çrş 12 Hzr 2019, 23:28

Alıntı:

Geçmişte ne yapıldı allahını seversen.

Bir yandan geçmişi kötülemek , günü muhteşem göstermek adına böyle dersiniz

Bir yandan da geçmişteki kazanımları ozellestirmekten kaynaklı gelirle övünüp işte şu kadar özelleştirme yaptik bu kadar gelir elde ettik dersiniz...

Alemsiniz vesselam


Serkan Guzel
3 ay önce - Çrş 12 Hzr 2019, 23:48

Alıntı:
Bir yandan geçmişi kötülemek , günü muhteşem göstermek adına böyle dersiniz

Bir yandan da geçmişteki kazanımları ozellestirmekten kaynaklı gelirle övünüp işte şu kadar özelleştirme yaptik bu kadar gelir elde ettik dersiniz...

Alemsiniz vesselam


Geçmişte iyi yapılan hizmetlere iyi, kötü yapılan hizmetlere ise, kötü demekten çekinmem.

Geçmişte yapılan iyi olan şeyleri saymaya kalksak, bir elin parmakları kadardır. Ama geçmişte millet hastane kuyruklarında ölüyordu. Ölüsü morglarda rehin kalıyordu. Geçmişte daha iyiydik diyebileceğimiz ne var ki ?

Malum burası Osman Gazi Köprüsü geçiş ücreti olunca, esas konumuza dönmek lazım gelir.

Pahalı da olsa, ortada bir şahane köprü var. Parasını ödedin mi, geçip gidiyorsun.

Peki ya bu köprü ve yollar olmasaydı ne olacaktı ? Ne olacaktı söyleyeyim. Her taraf kilit olacaktı. Millet sinir harbiyle yollarda birbirini yiyecekti.

Hasılı kelam; en pahalı hizmet, olmayan hizmettir. Eğer orada köprü ve otoyollar olmasaydı, bin Dolar'da versen, yine gidemezdin, yine gidemezdin.


MYuksel69
3 ay önce - Çrş 12 Hzr 2019, 23:58

Su ucreti mazur gostemeye calisanlar, bu sozlesmenin makul oldugunu madde madde savunanlar; zahmet olmazsa ayni calismayi Bogaz koprusu icin de yapabilirlermi ?

Hayir yap(a)mazlar cunku o zaman bu koprunun vatandasin sirtina nasil kambur oldugu bir kez daha ortaya cikar.



Cemoli D18
3 ay önce - Prş 13 Hzr 2019, 09:10

Feribot ile aynı ücret olmadığı sürece köprü pahalıdır...

Büyük Altaylı
3 ay önce - Prş 13 Hzr 2019, 09:14

Feribot ile aynı ücret nasıl olsun? Aynı ücret olursa kim niye feribotu kullansin?



mustafa 1903
3 ay önce - Prş 13 Hzr 2019, 09:24
Mantık


Alıntı:
Feribot ile aynı ücret olmadığı sürece köprü pahalıdır...

Feribotun sağladığı fayda ile köprünün ki aynı mı da fiyatı da aynı olsun?

Ekmek arası dürüm ile iskender aynı fiyata mı satılıyor? İkisi de doyuruyor, ama sana verdiği "keyif" farklı değil mi?

Ekonomi ve business class uçtuğunda farklı yere mi varıyorsun? Daha çabuk mu varıyorsun? Fiyat farkı neden var o zaman?

Türkcell ile Türk Telekom fiyatları neden farklı? Hepsi sonuçta telefon hattı sunuyor, değil mi?


dr_korkut
3 ay önce - Prş 13 Hzr 2019, 09:54

Alıntı:
Feribot ile aynı ücret olmadığı sürece köprü pahalıdır...

arttırıyorum ve diyorum ki bu köprünün bir halk hizmeti olmabilesi için körfezi dolanma dizel yakıt masrafı kadar olmalıdır üstü pahalıdır bu biiiir....

Alıntı:
Türkcell ile Türk Telekom fiyatları neden farklı? Hepsi sonuçta telefon hattı sunuyor, değil mi?


çok çok yanlış karşılaştırma ,tamda sıkıntı burada işte devlet kar için çabalayan ticari bir kuruluş yani turkcell değildir . Türkcell ile Türk Telekom-köprü ile körfez asla aynı şey değildir... devlet halkın vergileri ile halka hizmet etmek zorundadır.. buda iki

Alıntı:
Türkcell ile Türk Telekom fiyatları neden farklı? Hepsi sonuçta telefon hattı sunuyor, değil mi?

ama türkcell in abone sayısı düşünce sen cebinden çıkarıp vergin ile yerine koymuyorsun değilmi?? biri az biri çok kaliteli iki ticari markayı sakın köprü-körfez ile karşılaştırmayın


köprü fiyatı deneme yanılma metodu ile kademe kademe en az günlük 25-30 bin aracın tercih edeceği yere kadar indirilmeli . yoksa kendi vergisini yaratamayan kendi trafiğini yaratamayan bir kambur olarak yıllarca kalacak. kaybedecek bir günümüz bile yok , bunun yapılmadığı her gün bir gün daha gecikiyoruz ....



önery

3 ay önce - Prş 13 Hzr 2019, 09:57

Alıntı:
Papaz ile ekonomi ne alaka yahu ?

yazın papaz olayının doların yükselmesi ile oluşan durumda hiç etkisi yok yani
Alıntı:
"Acil olmayan işler yapıldı. O işlere para harcamaktansa, para devlet kasasında bekleseydi. amerika finansal atak yaptığında mevcut paramızı kullanırdık" düşüncesi, fasaryadan öte bir anlam taşımaz. Çünkü Türkiye'nin harcamayıp ta elinde tutacağı para, amerikanın ilk finansal atağında eriyip giderdi.

yav paranın bir kısmı acil olmayan şeylere harcandı diyorum, para bol diye planlama yapılmadı diyorum. üretime harcansaydı daha iyi olurdu diyorum sen ise sanki para harcanmasın kasada dursun demişim gibi harcanmasaydı eriyip giderdi diyorsun.

Alıntı:
Bir Bolu dağı tüneli, onlarca yıl süründü de süründü.

akdeniz sahil yılıda 10 yıldır sürüyor ve hala bitmedi... keza çukurova havaalanı da öyle....

Alıntı:
Hasılı kelam; ileri sürdüğün görüşlerin hepsi altı boş, dayanaksız, eskimiş ve Türkiye gerçekleri ile uyuşmayan çarpıtılmış söylemlerdir.

seninkiler çok dolu sanki...
önce geçmişte ne yapıldı ki deyip sonra yapıldı ama azdı diye çevirmenden belli


Sinan Bilgin
3 ay önce - Prş 13 Hzr 2019, 10:21

Bu arada sozlesmenin olabilecek en ideal sekilde yapildigini zaten savunmuyoruz zira bu konuda olayin dogasini ve rakamlarini hatasizca bilecek derinligimiz yok

Ikincisi ve hatta koprunun maliyeti bu ise bile, bu kez de yapilip yapilmama kararinin dogrulugunu da masaya yatirabiliriz cunku devleti bir birey gibi gorebilirsiniz, bazen bir alisverisiniz dogrudur, fayda saglar ama genel ekonominizi de sarsar

Anlasmazliga dustugumuz nokta buralar degil ki.. soyledigim su, onlarca dogru ve yanlis karar gibi burada da bir sozlesme imzalanmis ve konu kapanmis

Bu konudaki elestirileri yapalim yine ama sunu unutmayalim , hep soyluyorum.

Basit bir sorum olacak , odaklanin buna , buranin fiyati su an kac lira ?

103 lira . Peki sirkete verilen garanti neydi 35 dolar arti kdv yani 40 dolarin biraz uzerinde , o da 230 liralar civari ediyor

Yapilan 40 dolarlik anlasmanin devlet kasasi acisindan fahis oldugunu irdelemek konusu baska bir baslik

Ama su an 15+kdv gibi bir paraya geciliyor . Kur yarin 5,8 degil de 10 da olabilir , 3 de olabilir , hic bir sirket euro dolar haric bir para biriminden boyle bir ise 22 seneligine girmez

Bu yuzden kalkip da 103 lirayi elestirmek cok anlamsiz oluyor gercekten . 35+kdv yi elestirmek baska elbette, o konusulabilir maliyeti ortaya dokulerek

Devlet zaten 230 lira arac basi para odedigi hizmeti sana 103 e veriyor , gerisini de ulkeye yayiyor vergileri ile .. sen gecis ucretini 50 lira yapsan, bu sefer yine aradaki daha buyuk fark vergilerle ulkeye yayilacak , bunun kurtulusu yok

Bu tamamen gecen mi cok odesin yoksa ucretin cogu turkiye geneli toplanan vergilerle devlet kasasindan mi karsilansin polemigi

Parasi odenene kadar bu kopru devlete ait degil, bu gercegi kabullenerek yorum yapmak gerekiyor


Serkan Guzel
3 ay önce - Prş 13 Hzr 2019, 10:27

Alıntı:
1. yazın papaz olayının doların yükselmesi ile oluşan durumda hiç etkisi yok yani

2. yav para acil olmayan şeylere harcandı diyorum, üretime harcansaydı daha iyi olurdu diyorum sen ise sanki para harcanmasın kasada dursun demişim gibi harcanmasaydı eriyip giderdi diyorsun.

3. akdeniz sah

4. seninkiler çok dolu sanki...
önce geçmişte ne yapıldı ki deyip sonra yapıldı ama azdı diye çevirmenden belli


1. Var tabi. Ama papaz olayı olmasaydı, amerika başka bir sebep bulacaktı. Bunu görüp anlayamadıysan boşuna yaşıyorsun. Ki, sonrasında kriz için s400'ü örnek verdim. s400 biter amerika başka bir sebep bulur. amerikaya sebep mi yok. Adamlar ekonomik olarak süper güç.

2. Mesela ? Devlet eski devletçi mantıkla yeni fabrikalar mı açsaydı ? Altyapın olmadan kamu veya özel farketmez yeni üretim alanları açamazsın.

3. Akdeniz sahil yolunda iş devam ediyor. Oysa Bolu tüneli çöktü ve işe yaramaz artık diyerek devlet kaderine terk etmişti. Bari karşılaştırma yaparken verdiğin örnekler doğru olsa... Biraz yardımcı olayım. Sakarya ilinde çöken demiryolu tünelini örnek verseydin bari.

4. Ben hiç birşeyi çevirmedim. 70 senede yapılan 3 - 5 tane altyapı işi var. Başka da bir şey yok. Varsa karşı tezin ortaya koyarsın. Yoksa fikrin, işte böyle sırf birşeyler karalamak için lay lay lom yaparsın.



sayfa 609
ANA SAYFA -> ULAŞIM