Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6190
Fatihkrblt
2 hafta önce - Çrş 12 Hzr 2019, 15:02

Arkadaşlar kendi uçağımızı kendimiz yapmalıyız
Tum bu olumsuzluklardan kurtulmak için vede
Ülke sanayisi gelişir istihdam oluşturur
Tecrubeli teknisyen vede muhendis lerimiz olur
Yani Ulke olrak tum sahalarda gelişim saglarız

Bundan daha makul tercih yok
Aklın yolu birdir yani her akıl sahibi kişi bu yolu tercih eder.
Zaten en kritik olan ları alt sistemler ve fuze ailesi
Alt sistemlerde aselsan aselpod ve radar(Aesa) yaparım dedi tubitakta hh fuzesini yaptı
Yazılımda yapıldı.
Sıkıntı yok bize lazım olan araba tabiri ile ŞASE ve
KAPOTA + MOTOR
Şase ve kaportadada sıkıntı yok zaten bilinen şu ki
F35 en zor gövde ortasını üreten ülkeyiz
Sıkıntı yok motoru tei üretecek 10 senede
Prototip biter motor hazır olur arkadaşlar
😏😏😏😏😏


altay357mg
2 hafta önce - Çrş 12 Hzr 2019, 15:20

Alıntı:
Yaygara koparmadan, diplomatik çerçevede gerekli adımları atmak daha etkilidir.


Budur

Sadece F-35 konusunda değil, yeni dünya düzeni kurulurken de sabırlı itidalli olmamız lazım.


Türk gücü
2 hafta önce - Çrş 12 Hzr 2019, 16:04

Savunma Sanayii ve Milli Muharip Uçak


Türkiye Savunma Sanayiinde ileri adımlar atmaya devam ediyor. Üzerinde çalışılanlar roket, mühimmat, araç/gereç, lazer, iletişim, teşhis/tanıma, gibi değişik alanlarda ve kara, deniz ve hava vasıtaları ile ana platformlar üzerinde olmaktadır. Şimdi üzerinde çalışılması elzem bir alan ise radar teknolojileridir. Bütünüyle bakıldığında bu gelişmeler Türkiye’nin dünyadaki iddiasını da güçlendirmektedir.


Silah sistemleri platformları havada, karada, denizde ve uzayda işlev görürler. Her amaca göre ayrı platform yapılabilir, müşterek olanlar da vardır. Bazıları destek platformudur, bazıları ise aslen kendisi bir silahtır. Örneğin havada sadece radar vazifesi gören, komuta-kontrol görevi yapan, hedef bulan ve aktaran bir uçak bile olabilir. Şimdi bu yazıda hava platformundan bir av-bombardıman uçağını düşünelim.

Bir av-bombardıman uçağının temelde dört temel teknoloji alanı vardır. Bunlar motor, gövde, elektronik ve silah sistemlerinden oluşur. Motor ve gövde temel alanlardır. Ancak bunlar bütün sistemlerin bir nevi altyapısıdır. Üstyapıda ise silahlar ve elektronik aksam bulunur. Silah sistemlerini uçağa yerleştirirsiniz ama bunların etkinlikle kullanılması gerekir. Öyleyse günümüzde silah sistemlerinin etkinliği için yine elektronik aksama ihtiyaç vardır. Bu durumda bir uçağın beyni elektroniğidir (havacılık jargonuyla söyleyelim, aviyoniğidir; Ing. avionics).

Günümüzde gelişmiş bir uçağın beyninde neler bulunur? Kabaca diğer platformlarla entegre sistemler, uçağın kendi sistemleri, silah sistemleri, düşmanın sistemlerine karşı-sistemler vardır. Bir ülkede (ve eğer müttefiklik var ise, örneğin NATO’da ilgili ülkelerde) platform sistemlerinin entegre hava savunma ağı bulunur. Arama radarları, hedef radarları, teşhis/tanıma sistemleri, güdüm sistemleri, vs. yer alır. Uçak sistemleri ve taşıdığı silahlar (ki çoğu gelişmiş silahın da kendi aviyonikleri vardır, bunlara akıllı mühimmat da deniyor,) bu entegre sistem içinde hareket ederler. Dolayısıyla bütünüyle alakalı bir anlaşma ve entegrasyon metodu (dil, kodlar, arayüzler…) kullanılır. Bu kabiliyetler ile düşmana karşı-sistemler de uçağın beyninde önemlidir. Düşmanı çözer, kendini gizler, etkinliğini garanti altına alır.

Gelişmiş bir uçak demek, asıl olarak entegre sistemin içinde ve düşmanın savaş ortamında (orası da entegredir,) başarı şansı çok fazla olan, derinliklerde taarruz eden, savunma sistemlerinden kaçınan ve gizlenen, silahını isabetle kullanan uçak demek olur. İşte böylesi bir uçağın beyni (aviyoniği) ise ancak buna elverişli bir teknolojidir.

2000’li yılların başında Türkiye’nin ABD’li Lockeed Martin’in 5nci nesil Müşterek Taarruz Uçağı (JSF) F-35 (Lightning-II) projesine girmesinin en önemli sebebi bu uçağın bilinen uçaklar arasında aviyonik kabiliyeti en gelişmiş olmasıydı. F-35 halen ABD dahil bazı ülkelerin hava kuvvetleri envanterine girdi. Türkiye’nin ise ABD’de teslim alınmış 4 adet F-35’i var. F-35’in teknolojisine yakın, 5nci nesil diye takdim edilen, Rusların Su-57 ve Çin’in J-20 ve J-31 projeleri var. Bunlar henüz proje halindeki uçak sistemleridir.

Türk Savunma Sanayii çalışmalarını sürdürüyor. Hatta vizyonda bir milli muharip uçak projesi, TF-X de var. Bu uçak projesi üzerine yaklaşık beş-altı yıldır yoğun bir çalışma sürdürülüyor. Amaç 5nci nesil milli bir uçak yapmak. Yani bu beyni gelişmiş bir uçak olacak. Öyleyse TF-X’in diğer platformlarla entegre sistemleri, uçağın kendi sistemleri, silah sistemleri, düşmanın sistemlerine karşı-sistemleri bağlamında dili, kodları ve arayüzleri kapsayan şekilde bir anlaşma ve entegrasyon metodu, yani aviyonik seti olması gerekir.

Bugünlerde ABD ile F-35 üzerinden ortaya çıkan sorundan dolayı TF-X hakkında şimdi önemli bir soru akla geliyor: Bu aviyonik set NATO sistemlerine göre mi olacak, tamamen milli mi olacak, yoksa Rus veya Çin ile müşterek mi geliştirilecek? Bu sorunun temel amacı ise çok daha kapsamlı bir kararın verilmesini gerektirecek. Nedir bu? Eğer TF-X’in aviyonikleri;

Tamamen milli olacak ise; Savunma Sanayii sadece uçakla ilgili değil bütünüyle entegre sistemleri geliştiren bir çizgi izlemelidir. Buradaki en önemli alan radar sistemleri ve entegrasyon projeleri olacaktır.
Rus veya Çin teknolojisine göre geliştirilecek ise; bu uçağın mevcut NATO entegre hava savunma sistemi içinde çalışması güçleşecektir. Bu durumda ya Rus veya Çin hava savunma sistemleri entegre ve silah ailesi prensibine göre bir şekilde satın alınıp ülke sathına yerleştirilmelidir ya da tedricen milli hava savunma sistemleri geliştirilip bu açık kapatılmalıdır.
Türkiye’de konuşlu olan NATO sistemlerine entegre olacak ise; teknolojiye sahip ilgili ülkelerin (örneğin İngiltere, Fransa, vs.) desteğinin alınması gerekecektir. Bu son hal tarzı TF-X’in ilk düşünüldüğünde öngörülen ilerleyiş yöntemiydi. Şimdi konjonktüre göre taraflar durumu tekrar değerlendireceklerdir.
Türkiye egemen bir ülkedir. Örneğin, uçak yapacağım derken bir ülkeye teslim olmayacaktır. Elbette bu böyle! Önce bu noktayı işaret etmek gerekiyor. Bir güç mücadelesi neyi gerektiriyorsa o yapılacaktır. Bu konu kompleks tarafları çok ve gelişmiş teknolojileri gerektirmektedir. Savunma Sanayii (SSM) bu sorumluluğu üslendiğinin bilincinde olarak çalışmalarını sürdürmektedir.

https://politikmerkez.com/konular/guvenlik/savunm ...arip-ucak/



tayfun09
2 hafta önce - Çrş 12 Hzr 2019, 16:16
bu gün


Son dakika... Bakan Akar'dan sert tepki: Cevabı hazırlıyoruz
Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, ABD Savunma Bakan Vekili Shanahan'ın mektubu ile ilgili olarak, "Üslubun müttefiklik ruhuna uygun olmadığını gördük. Gerekli çalışmaları yapıyor, cevabı hazırlıyoruz" dedi.

http://ww2.milliyet.com.tr/gundem/son-dakika-baka ...uz-2888186


RM858
2 hafta önce - Çrş 12 Hzr 2019, 16:38

Tf-x mock up I görmeye 4 gün kaldi bugün itibariyle



Komitacı
2 hafta önce - Çrş 12 Hzr 2019, 17:59

Yahudi lobisi bizim icin uretilecek f35 leri almak ve urettigimiz parcalari israilin uretmesi icin elinden geleni yapiyor yunanistan simdiden bayram ilan etti f35 alamadigimiz icin. Gaza gelip yorum yapmadan once analitik dusunmek lazim lazim. Abd ve ab ile yapilan ticaret hacmi orani yari yariya cin ve rusya 20 milyar euro bize ihracat yapmis biz onlara 2 milyar euro urun ihrac etmisiz. Helikopter yapiyorsun motoru amerikan tank yapiyorsun motoru alman bu yaptirimlar savunma sanayiinide cok kotu etkileyecek. Abd dusman rusya kurtarici gibi propaganda yapiliyor bunlarin hepsi dusman abd pyd destekliyor adamlarin moskovada ofisi var tel rifatta rus askerleri ve pyd hala birlikte adamlar pyd yi teror orgutu gormuyoruz diye aciklama yapti. Burada onemli olan hangi is ulkemizin cikarina onu dusunmek lazim. Ergenekon balyoz 15 temmuz derken turk ordusuna bir darbe daha vurulmak isteniyor ve birkac sene sonra yine kandirildik deyip isin icinden siyrilmaya calisacaklar.

selcukkocak78
2 hafta önce - Çrş 12 Hzr 2019, 18:15

tfx de yapabildiklerimiz ve yapamadıklarımıza bakacak olursak iniş takımları, gövde iskeleti,kaplamalar ram boya, kanopi,kablolama,o2 sistemi,aviyonikler,kokpit içi aksamlar,altimetre,aesa radar,görev bilgisayarı,hidrolik aksamları biz yapabiliyoruz.gövde tasarım neredeyse dondurulduğu için bae den tasarım yardımı alınmış sayıyorum.milli ıff,telsiz ve anten aksamlarını da yapabiliyoruz..uçuş bilgisayarı özgür projesi ile bitmek üzere,tfx e özel uçuş bilgisayarı da kısa sürede tamamlanacaktır zannımca.yakıt depoları dış pylonlarda yapabildiklerimizdendir.

yapamadıklarımıza gelirsek motor ,motor elektroniği,gövde içi kapalı silah yuvası ve 3d thrust vectoring yapamıyoruz.



Türk gücü
2 hafta önce - Çrş 12 Hzr 2019, 18:33

Alıntı:

yapamadıklarımıza gelirsek motor ,motor elektroniği,gövde içi kapalı silah yuvası ve 3d thrust vectoring yapamıyoruz


2015'e ait haber



Alıntı:
Aselsan ve Eurojet Arasında İşbirliği


ASELSAN ile dünyanın önde gelen savaş uçaklarından Eurofighter Typhoon'un EJ200 motor sistemlerini üreten EUROJET firması arasında işbirliği yapılmasına yönelik mutabakat muhtırası imzalandı.

ASELSAN ile dünyanın önde gelen savaş uçaklarından Eurofighter Typhoon'un EJ200 motor sistemlerini üreten EUROJET firması arasında işbirliği yapılmasına yönelik mutabakat muhtırası imzalandı.

ASELSAN'dan yapılan yazılı açıklamaya göre, imzalar ASELSAN Genel Müdürü Faik Eken ve EUROJET Üst Yöneticisi Clemens Linden tarafından atıldı.

Firmalar arasında başlayan karşılıklı görüşmeler sonucunda yapılan anlaşma ile taraflar, motor kontrol sistemleri, motor sağlığı izleme sistemleri ve EJ200 motor programı kapsamında yazılım geliştirme konularındaki ortak çalışma alanında ilk adımı attı.

Yapılacak ortak çalışma kapsamındaki faaliyetlerin daha verimli yürütülmesi için tarafların katılımı ile düzenli bir araya gelecek bir yürütme kurulunun kurulması ve ortak çalışılacak konularda ayrı çalışma gruplarının oluşturulmasına karar verildi.

Taraflar, belirlenen konu başlıklarının ötesinde, potansiyel işbirliği kapsamının genişletilmesi konusunda da görüş birliğine vardı.

Motor kontrol sistemleri

Motor kontrol sistemleri, motor üzerine yerleşik sensör verilerini kullanarak motorun optimum performansta çalışmasını denetleyen elektronik birimler olarak biliniyor.

Motor sağlığı izleme sistemleri yardımıyla, motor performansı uçuş esnasında izleniyor ve toplanan verilerin yerde bulunan bakım merkezinde analiz edilmesiyle motor bileşenlerinin ve parçalarının kalan ömürleri hesaplanabiliyor. - Ankara
Kaynak: AA


Aslan Sevda
2 hafta önce - Çrş 12 Hzr 2019, 18:56

S400-PATRİOT KIYASLAMASI

Rusların hava savunma sistemi S400’ler her yönden Amerikan patriotlardan üstün. Buna sistemin kapasiteleriyle fiyatı da dahil.

Mesela S400’lerin menzili 400 kilometre, Patriot ise 160 kilometre ile sınırlı.
Operasyon anında S400’ler sadece 5 dakika içerisinde fırlatmaya hazır hale gelebiliyor, patriot için ise bu süre yaklaşık 1 saat.

Sistemin ve füzelerinin fiyatlarında da S400’lerin patriotlara oranla hatırı sayılır derecede ucuz olduğu görülüyor.

S400’lerin bir diğer avantajı teknoloji transferine açık olması.
Hatta bir sonraki adımda S500’lerle entegresi bile söz konusu.
Buna karşın Amerika, patriotlarda teknoloji transferine izin vermiyor.

TAHA DAĞLI


Oezel

2 hafta önce - Çrş 12 Hzr 2019, 19:06

Bence Türkiye'nin hic mi hic niyeti yok F 35 Icin
Uçan tenekeler bunlar



sayfa 6190
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET