Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 829

Kanal İstanbul Projesi
olumlu düşünüyorum 46.5%  46.5%  [1051]
olumsuz düşünüyorum 46.9%  46.9%  [1059]
fikrim yok / kararsızım 6.6%  6.6%  [149]
Toplam Oy : 2259

Murat Altınay
3 ay önce - Prş 16 May 2019, 18:15

Vay be şu açıklamalara bak
Ne kadar bilimsel, ne kadarda gerçekçi..

Boğazda akıntı varmışta kanalda yokmuş.
Nereden biliyorsun, kanaldaki suyun debisini mi ölçtün??

İkisi de aynı denizler arasında olduğuna göre, Boğazda akıntı nasılsa kanalda da öyle olur.

Salla salla nereye kadar, 2019 da yarılandı. Ortada kanalın K sı bile yok!


Ahmet YükselS
3 ay önce - Prş 16 May 2019, 18:45

Kanalda akıntı yok demedim süper akıllı!! iyi oku yazdığımı, kanalda ters akıntı yok dedim, ters akıntı (yandan gelen çapraz akıntı) girintili çıkıntılı yerlerde olur, kanal düz olacağı için kanalda ters akıntı olmaz, gemileri olumsuz etkilemeyen düz ve hafif bir akıntı olur, tüm diğer kanallar gibi..
Yeter yahu, bıktım valla!! Cahilleri eğitmek sadece benim mi görevim? Birazda başkası ilgilensin, yoruldum yeminle


yusuf lutfi

3 ay önce - Prş 16 May 2019, 18:55

Yüzey akıntılarının, bende, deniz altındaki jeolojik yapıdan kaynaklandığını düşünürdüm. Ancak şöyle bir yazı buldum. Sizinle paylaşmak istedim. Umarım tartışmanıza yardımcı olur.

Alıntı:
Orkoz ya da orkos, İstanbul Boğazı'nda görülen, güçlü bir ters akıntı türüdür. Orkozlar, başta lodos olmak üzere güneyden kuvvetli rüzgarların Marmara Deniz'inin sularını kuzeye yığmasından ötürü oluşur. Bu zamanlarda Boğazın Marmara girişinde sular yarım metreye kadar yükselir. Bu olağan dışı yükselme Boğazın akıntı rejimini de değiştirir ve yüzeyde orkoz adı verilen ters akıntılar oluşur. Bu akıntının hızı zaman zaman 6-7 knota kadar çıkar ve Karadeniz'den Marmara'ya olan yüzey akıntısının hızına erişir. Orkozlar, yıl içinde birkaç kez görülür ve şehir hatları vapurlarının seferlerini iptal ettirecek kadar kuvvetli olabilirler.
İstanbul Boğazında oluşan üst akıntılar orkoz ve kuvvetli rüzgarların neden olduğu ters akıntılar dışında genelde kuzeyden güneye doğrudur. Boğazın keskin dönüşler gerektiren kıvrımlı yapısı da bu akıntılara eklenince gemiler için İstanbul Boğazı en zorlu rotalardan biri haline gelir. Manevra yaparken Boğazın karşı trafik şeridine savrulmak, arkadan gemiyi iten güçlü akıntı nedeniyle hızını alamayıp karaya oturmak Boğazdaki en yaygın kazalardandır. İstanbul Boğazında kazaya uğrayan gemilerin çoğunlukla Karadeniz yönünden gelenler olmasının nedeni işte bu akıntılardır.

http://www.milliyet.com.tr/orkoz-nedir-neden-olur ...m-2786104/




Ahmet YükselS
3 ay önce - Prş 16 May 2019, 19:08

yusuf lutfi bey, paylaşım için teşekkürler, konuyu güzel anlatmış, mesele tabi lodos rüzgarı olduğunda sadece yılda bir kaç kez olan orkoz isimli akıntı da değil, karadeniz ile marmara arasında rüzgar olmasa da devamlı olan bir akıntı mevcut zaten, iki deniz arasındaki 40 cm yükseklik farkı ve tuzluluk farkından kaynaklı, bu akıntılar girinti çıkıntılarla da birleşince ters akıntıya dönüşüp tehlikeli hale gelmesi.

Murat Altınay
3 ay önce - Prş 16 May 2019, 21:27

Vay vay vay, kaldırım müyendisinin yaptığı açıklamalara bak sen
Ters akıntı yandan çaprazdan falan gelen, Boğazın kıvrımına çarpıp dönen akıntılarmış mışşş..
Atmasyonun daniskası bu.
Arkadaş bir defa ters akıntı demek,
Yüzeyde Kuzeyden Güneye akıntılar olurken, dipte Güneyden Kuzeye akıntılar olabiliyor.
İşte bu ters akıntı, yüzeyin tersine olan akıntıdır
ki,
Kanalda da aynı tip ters akıntılar mutlaka olacaktır.
Sevsinler kıvrımsız kanalını.
Otur, sıfır.!



Ahmet YükselS
3 ay önce - Prş 16 May 2019, 22:51

Mevzu sadece akıntı değil, ters akıntının girinti çıkıntı kıvrımlarla birleşmesinin gemilere getirdiği kontrol güçlüğü.. Onu anlatıyor yazı. Anlama kapasiten yoksa biz ne yapalım?
Ayrıca, kanalın derinliği 20 metre olacak, boğazda ise derinlik ortalama 60 metre. Nasıl olacak da, 20 metrede hem güçlü dip akıntı hem de güçlü yüzey akıntısı olacak? Evet, sahte bilim adamı, açıkla bakalım?
İlla ki kanalda da akıntı olacaktır ama boğazdaki gibi güçlü ters akıntı olmaz. Hem, Diyelim ki kanalda da ters akıntı oldu, çarpışma vb. kaza olması için bu da yetmiyor, boğazdaki gibi geminin kontrolunü güçleştiren ters kıvrımlar, keskin virajlar, ve hatta iki yönlü gemi trafiği olması gerekiyor, kanalda bu kıvrımlar keskin virajlar, ve çift yön trafik olmayacak ki gemiler sürüklensin, çarpışsın, kaza olsun..


Murat Altınay
3 ay önce - Cum 17 May 2019, 04:30

Kanalın derinliği 20 Metre olsun, gemiler daha ilk gün karaya oturur.
Bu kadar sığ suda tanker rahat yüzer mi, zaten akıntılarla tabanda birikmeler de olacak.

Neyse yahu, değil 20 metre derinlik 2 metrelik kanal bile olmayacak
Çünkü bu iş asla başlamayacak
Çünkü ihtiyaca dair her bir tez anında çöp oluyor..



Burç

3 ay önce - Cum 17 May 2019, 05:21

Alıntı:
Kanalın derinliği 20 Metre olsun, gemiler daha ilk gün karaya oturur.
Bu kadar sığ suda tanker rahat yüzer mi,


Yüzer.
Çoğu yük gemisi 10 metre derinlikte bile yüzüyor.
Panama kanalı derinliği 12 metre imiş.


Murat Altınay
3 ay önce - Cum 17 May 2019, 06:45

İyi, yapın da yüzsünler bakalım. Kanal yapıldı da derinliği kaldı

Ahmet YükselS
3 ay önce - Cum 17 May 2019, 23:15

Alıntı:
Neyse yahu, değil 20 metre derinlik 2 metrelik kanal bile olmayacak
Çünkü bu iş asla başlamayacak


Yapılmayacağına bu kadar eminsen niye kendini geriyorsun bu kadar? Rahat ol madem!! Germe kendini!!



sayfa 829
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET