Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 328
mafakyanc

1 hafta önce - Prş 16 May 2019, 09:25

Ha, tamam, şimdi anladım bahsettiğiniz yern neresi olduğunu. Şu an kesin birşey diyemiyorum iki istasyon peronlarının nereden irtibatlandırılacağı konusunda. M2'nin bilet holü seviyesinde bağlantı yapılması pek de olası değil; eğer Karanlıkta Diyalog bölümünü tamamen yıkmazlarsa.... Bunun dışında o dar ve her zaman kalabalık olan geçitten (iniş/çıkış yürüyen merdivenler + normal merdiven;büfenin karşısı...) bir kat yukarıya çıkılarak Metrobüs ve Zorlu AVM'ye kadar uzanan o yürüyen bantların (ama her gün bu bantlardan birisi mutlaka bozuktur!! ) da olduğu o geniş geçide çıkılıp oradan bir yerden M11 istasyonuna bağlantı yapılması lazım... Sonuçta bu Havalimanı'na gidecek bir hat; elinde valizi vs. olanın o aktarmayı yapması sıkıntılı olacaktır. Ama Marmaray ya da M2 ile Yenikapı'ya gelip oradan M1A'ya gidenler de benzer durumda değiller miydi? "Valizi-yükü olan Havalimanı yolcusu metroyu kullanmasın derler!", olur biter!

Ancak bir dakika!... Ben bu mesajı yazarken Sn. mus7y123 forumdaş ciddi bir katkıda bulunmuş; herhalde burada bir değişiklik artık OLMAZ!... Bu durumda M2'den M11'e ana bağlantı M2'nin bilet hölü katında ve Şişli yönündeki şimdilik o boş/atıl görülen,karanlıkça alandan yapılacak gibi gözükmekte. Eh, yukarıdaki senaryolarıma göre kötünün iyisi. Sadece M2 peronlarından eli yüklü yolcunun buraya erişmesi (ya da tersi) sıkıntılı zira M2 istasyonu bu konuda (Bilet hölüyle peronların irtibatı...) çok zayıf.

Ancak verilen bu master plan başka bir ciddi handikapı gösteriyor: M11'in yer yüzü girişleri Zincirlikuyu Meydan bölgesinde, atıl Şetat Kuleleri civarında. Arabayla/taksiyle Sarıyer ya da Etiler tarafından geliyorsanız çok sorun değil: oralarda inip aşağıya(asansör ya da yürüyen merdivenlerle) inebilirsiniz. Ama ya Barbaros/Beşiktaş yönünden geliyorsanız? Zorlu ve Çiftçi Kuleleri tarafında hiç ana giriş yok gözüküyor (Zorlu Alt Geçide inip oradaya da yapılacak tali girişler dışında). Ya da taa ileriye Levent'e kadar gidip oradaki alt kavşaktan Z.Kuyu Mezarlığının önüne gelip oradan tam ileriye devam edeceksiniz ve Şetat'ın oralardaki ana girişlere geleceksiniz!...

Sonradan görme ile sonradan yapma olunca böyle oluyor, maalesef!

Bu projeyi, ancak bu kadar hazırlayabilenlerin (tamam, tamamen onlarkusurlu değiller, ama...) Hong Kong'daki Kowloon İstasyonu'nu bir görmelerini çok isterdim!... Ki biliyorsunuz, Hong Kong'da arazi ne kadar değerlidir!


En son mafakyanc tarafından Prş 16 May 2019, 22:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


İSMAİL ÇELİK

1 hafta önce - Prş 16 May 2019, 09:36

Alıntı:
Gültepenin ne özelliği var? Fevzipaşadan daha mı değerli?


Gültepe anormal kalabalık,anormal düzensiz,dar bir anacadde.4 senecik yaşamışsın ben 42 yıldır arşınlıyorum trol efendi.

Fevzipaşa'nın tıkanmasını biliyoruz ,ama Gültepe çok daha fena tıkanıyor.Bu arada Gültepe'de oturmuyorum hiç sevmem orayıda.

Sen Maraş için yaz bırak İstanbul'u orası sana daha yakın en çok bu başlığa yazmışsın.


Şükrü Güllüoğlu

1 hafta önce - Prş 16 May 2019, 10:09

Alıntı:
Bu metro hattı Göktürk Kemer ve köyleri saymazsak Kağıthane ile Gayrettepe dışında bir yere doğrudan hitap etmiyor. Sorun şu ki onca para harcayarak yaptığın bir sistemi insanlar 2 aktarma 3 aktarma ile kullanacak


Yılda birkaç kere kullanacağın doğrudan her yere etki etmesi gerekmiyor. Her yere etki eden ana omurga havalimanı metrosu olmamalı zaten. Planlama doğru. Gayrettepe'den güzel bir uzatma mutlaka düşünülmelidir.



ardiente Arda

1 hafta önce - Prş 16 May 2019, 10:13

beşiktaş tarafından geliyorsanız kışlayı geçince - eskiden açık olan köprü bağlantı yolunun civarında- bir adet şantiye var . Metrobüsle zincirlikuyundan köprüye hareket edince görebilirsiniz.

muhtemelen karşı yöndeki giirş burası olacak.


mafakyanc

1 hafta önce - Prş 16 May 2019, 10:52

Bahsettiğiniz şantiye alanını çok iyi biliyorum. Verilen master planda da "Beşiktaş İlçesi" (beyaz yazı) tam altında. A ncak vrilen master plana bakarsanız, o nokta ile M11 istasyonu arası ciddi biryürüme mesafesinde. Bana sorarsanız o şantiye istasyona erişim amaçlı değil de şaft alanı olarak açılmış olabilir. Her iş bittikten sonra üstü kapatılıp yeşillendirilecektir. Açıkçası oradan da M11'e (Beşiktaş yönünden gelecekler için) giriş verileceğini pek zannedemiyorum....

Bakalım Şetat tarafındaki yerüstü girişleri naıl olacak? Eli valizli yolcuların geleceğni ve sık sık asansör arızaları yaşanacağını gözönüne alarak oraya yan yana en az dört-beş asansör koymaları gerekir!... Sadece 2 asansör koyacaklarsa, bu skandal olur! Siz ne dersiniz?



Şükrü Güllüoğlu

1 hafta önce - Prş 16 May 2019, 11:25

Alıntı:
Gültepe anormal kalabalık,anormal düzensiz,dar bir anacadde.4 senecik yaşamışsın ben 42 yıldır arşınlıyorum trol efendi.

Bir yerin trafiğinin sıkışması, oraya metro inşa edilmesini gerektirmez. Aslolan yolculuk talebidir. Trafik kısıtlı bir mesafede, çok az sayıda araçla bile tıkanıyor olabilir. Yolların yapısı, planı vs. kötü olduğu için olabilir.
Gültepe'den ya da Gültepe'ye yeterli yolculuk talebi var mı? Tartışılması gereken budur.


mafakyanc

1 hafta önce - Prş 16 May 2019, 13:21

Alıntı:
Gültepe'den ya da Gültepe'ye yeterli yolculuk talebi var mı? Tartışılması gereken budur.


Başlık konusu dışına çıkıyoruz ama bu kısır tartşmayı kesmenin bir yolu da burada kesin bir cevap verip bu Gültepe konusunu kapatmak.

Gültepe'den tabiki çok yoğun bir talep var ancak, semtin genel bilinen adı Gültepe ama içinde değişik yerleşim bölgeleri mevcut:
1) Levent - B.Üniv. M6 metrosu yapılırken bunun Levent'ten ters yöne (yani Gültepe yönüne) yine tek tünelli olarak devam ettirilmesi de plana alınmış. Burada iki istasyon düşünülmüş (mantıklı bir düşünüş yapılmış...): Ortabayır (Kanyon AVM'nin arkası, Gültepe ana caddesi üzeri...) ve Gültepe (eski Kâğıthane Belediyesi binası, şimdi yerinde NEF bilmemkaç gökdelenciği bulunan bölge...). Ancak her iki istasyon için yer yüzüne çıkılacak mekan (kamulaştırma yapmaksızın) kazara bulunabilse dahi şantiye alanı, ara noktalarda şaft alanları için uygun durum bulunamadığından bu uzatma rafa kaldırılmış durumda. Bir şekilde kamulaştırma yaparlarsa hem bunun maliyeti yüksek olacak hem de olay büyük olasılıkla yargıya intikal edeceğinden bizdeki adalet sisteminde bu (temyizini falan da düşünürseniz) yıllaaaar alacak!

Yapılabilseydi, Gültepe semtinin nüfus olarak yarısı zaten şu anda da bağımlı olduğu Levent ile metro yoluyla bağlantı sağlayabilecekti.

2) Ancak yukarıda bahsettiğim "Gültepe" Levent ile hemem hemen aynı kotta olan Gültepe. Yukarıda belirttiğim bu NEF Binasından Cendere'ye doğru inerseniz orada yine yoğun yerleşimli Talatpaşa ve Yahya Kemal Mahalleleri var. Fakat, buralardan Cendere'ye (olası olarak M11'e ya da daha uzak bir şekilde M7'ye) entegrasyon yapmak pek mümkün değil; çok ciddi bir eğim söz konusu. Oradan Cendere yönüne bir metro hattı başlangıcı yapmak isterseniz, hattı yeryüzüne göre belki 100-150 mt. aşağıda başlatacaksınız. Bu nedenle işin o tarafı da yatmış...

Özetle Bölgede talep var ve hatta ciddi talep var ama teknik kısıtlamalar ya da kamulaştırma maliyet ve süreçleri de engelleyici...

Başka mesajlarda sözü edilen ve İstanbul Ulaşım'ın gelecek projelerinde yer alana (kaldırılmamışsa) Gültepe-Levent Havaray konusu ise zaten başlıbaşına bir olmaz!... Gültepe Caddesine havaray sistemi kurmaya kalkasnız, ortada yaya kaldırımı kalmaz ve de hesapta gidiş gelişli 2'şer şeritli olan ana cadde (zaten park edenler ve de minibüs terörü sayesinde gidiş geliş tek şerit çalışabilmekte) artık nasıl çalışabilir: bilemiyorum!

LÜTFEN ARTIK SADECE M11 KONUSUNA DÖNÜP ORAYA ODAKLANALIM!



cedric noltenius
1 hafta önce - Prş 16 May 2019, 17:25

Alıntı:
Ancak verilen bu master plan başka bir ciddi handikapı gösteriyor. M11'in yer yüzü girişleri Zincirlikuyu Meydan bölgesinde, atıl Şetat Kulrleri civarında. Arabayla/taksiyle Sarıyer ya da Etiler tarafından geliyorsanız çok sorun değil: oralarda inip aşağıya inebilirsiniz. Ama ya Barbaros/Beşiktaş yönünden geliyorsanız? Zorlu ve Çiftçi Kuleleri tarafında hiç ana giriş yok gözüküyor


ben diğer kullanıcının gönderdiği plana baktım. evet haklısınız, barbaros tan levent yönüne giderken, ancak sağda mevcut IETT duraklarının yanındaki metrobüs girişini kullanabileceğiz. Ki, oradaki koridorlar da daracık. Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam yürüyen merdivenle değil mecburen çok yavaş çalışan bir asansörle aşağı kota inmek zorundasınız.

Sonuç olarak;

* Dünyanın en büyük fakat yarısı inşa edilmemiş havalimanından, 16m luk şehrine sadece tek bir meto hattıyla ulaşılabilmekte,
* BU hat da sadece tek bir noktada aktarma imkanı vermekte (Zinzirlikuyu)
* Kağıthane'dekini mesafeden dolayı aktarma sayamıyorum.
* Zincirlikuyuda da yayalar bu metronun başlangıç istasyonuna sadece 3-4 yerden daracık tünellerle ulaşabiliyor olacak.


Ahmet YükselS
1 hafta önce - Prş 16 May 2019, 18:18

Alıntı:
Sen Maraş için yaz bırak İstanbul'u orası sana daha yakın en çok bu başlığa yazmışsın.


emredersin canım kardeşim, seni mi kırayım!! böylece istanbulda meydan sen ve iyonya gibi sabah akşam bir zihni sinir projesi geliştiren ''süperlere'' kalsın!! :)biriniz havalimanı metrosunu istanbulun her yerine neden gitmiyor diye eleştirsin, öbürünüz 1.köprünün hemen dibine bir boğaz köprüsü daha yapsın!! eğlenelim gitsin!!


Ahmet YükselS
1 hafta önce - Prş 16 May 2019, 18:36

Alıntı:
Sonuç olarak;

* Dünyanın en büyük fakat yarısı inşa edilmemiş havalimanından, 16m luk şehrine sadece tek bir meto hattıyla ulaşılabilmekte,
* BU hat da sadece tek bir noktada aktarma imkanı vermekte (Zinzirlikuyu)
* Kağıthane'dekini mesafeden dolayı aktarma sayamıyorum.
* Zincirlikuyuda da yayalar bu metronun başlangıç istasyonuna sadece 3-4 yerden daracık tünellerle ulaşabiliyor olacak.


Zincirlikuyudaki aktarma ile kağıthanedeki aktarma aşağı yukarı aynı. 150-200 metre civarında. Hadi olsun olsun 50-60 metre fark olsun.. Bu kadarcık mesafe için nasıl oluyor da birini aktarma sayıp diğerini saymıyorsunuz?
İkincisi, havalimanımızın tek metrosu olmayacak. Halkalı-Havalimanı metrosu da olacak.. Marmaray ile entegre..



sayfa 328
ANA SAYFA -> ULAŞIM