Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 576
mafakyanc

1 hafta önce - Çrş 15 May 2019, 22:47

Boru patlaması veya benzer inşaat sorunlarının test süreciyle çok doğrudan ve "illaki öyledi"r tarzında bir bağlantısı yok. Bu eğer bir genel sistem arızası değilse (ki kısa görüntülerden öyle olmadığı belli, bana göre!) belli bir noktada ya kötü işçilik (hatalı ya da emniyetsiz bir bağlantı) ya da da kötü malzeme kullanımı sonucu bu tür olaylar şimdi de, on yıl sonrasında da yaşanabilir. Siz burasının inşaatını hiç tahayyül edemiyorsunuz: burada (hele ki inşaat süresince ve de açılıştan sonraki o 5 aylık, yani içeride halen işçilerin çalıştığı, matkap seslerinin susmak bilmediği dönemde) öyle çok ve öyle sık sayıda buna benzer olaylar yaşandı ki. Belli bir işi yüklenmiş bir taşeron firmasının elemanı almış eline duvar delme matkabını; kendi işin görmek için duvara dalıyor! Duavr içinde su borusu mu,elektrik kablosu mu geçiyor umurunda değil. Akıl edip birilerine sorsa bile yanılma payı %50; ya da oranın duvar içi planı yok. İstanbul Havalimanını kullandığım ilk seferde, G-Pier'daki tuvaletlerde sular akmıyordu. "Niye, nasıl kesildi; burası Havalimanı???" diye sorduğumda, "Efendim, geride inşaat işleri yapılırken birisi su hattını biçmiş; mecburen vanalar kapatıldı!" cevabını alıp yerime oturmuştum.

Ama daha teknik konularda yeterli süreçlerde testler yapılmadığını, personel eğitiminin tam verilmediğini "(işteyken öğrenme" felsefesinin daha ağırlıkta olduğunu) da biliyorum!


MYuksel69
1 hafta önce - Prş 16 May 2019, 07:17

Alıntı:
Ama daha teknik konularda yeterli süreçlerde testler yapılmadığını, personel eğitiminin tam verilmediğini "(işteyken öğrenme" felsefesinin daha ağırlıkta olduğunu) da biliyorum!


Bu kadar buyuk bir yerde ne yaparsaniz yapin illaki is basinda ogrenme olacaktir. Tabiki bunu minimize etmek ve kazaya davetiye cikarmamak mumkun ama bu cilgin insaat hizinda buna onem verildigini hic zannetmiyorum.[/quote]


igaspotter
1 hafta önce - Prş 16 May 2019, 14:20


(+)




kami suyutmaz
1 hafta önce - Prş 16 May 2019, 21:48

Peki sorun neymiş? Bilgi sahibi olabildinizmi acaba?

gangster__
1 hafta önce - Cum 17 May 2019, 01:27

3. pist dolgu sahası ...inşatta çalışan operatör arkadaşım seneye hazirana yetişeceğini düşünüyorum dedi


(+)





(+)





(+)





(+)





(+)





(+)





(+)





(+)





(+)





(+)





(+)




İSMAİL ÇELİK

1 hafta önce - Cum 17 May 2019, 09:08

Burada 4 ay bende çalıştım.Alan çok büyük inşaat teferruatlı.Açıkçası ne kadar mükemmel organizasyonda olsa bazı aksiliklerin olması ve arızaların çıkması mümkün maalesef.Birde iş hızlı yapıldı.Malzemenin kalitesiz olduğunu sanmıyorum İga veriyordu çünkü ama kötü işçilik olabilir.Zira o kadar çok personel sirkülasyonu vardıki(bende o işe bakıyordum) hani nasıl anlatayım adamın sabah girişini yaptık İsg Eğitimi vardı onada girdi ,akşam ben burada çalışmayacağım dedi.

Mustafa ahmet2
1 hafta önce - Cum 17 May 2019, 11:52

İnişler 34l den taksi yolu pass, kalkışlar 35 r den şipşak
Hadi dhmi daha iyisini de yapabilirsin



(+)




Efe Elaldı

1 hafta önce - Cum 17 May 2019, 13:46

Alıntı:
nişler 34l den taksi yolu pass, kalkışlar 35 r den şipşak
Hadi dhmi daha iyisini de yapabilirsin


En iyi sistem bu 2.ye yapıyorlar bunu taksi süreleri minimum şuan 3.pist açılana kadar normal yoğunlukta bu sistem kullanılmalı süreler ciddi şekilde düşüyor.


fluox
1 hafta önce - Cum 17 May 2019, 14:04

Malzemeler kalitesiz değil, benim şirketimde mekaniği için teklif vermişti şartnamesini inceleme fırsatı buldum.Kompansatörüne kadar yurt dışı menşeliydi.Tabi alt yüklenici kandırıp başka malzeme takmış olabilir mi olabilir ama o zaman ana firmanın yetkilileri neredeydi?

Bizdeki test süreci ile yurt dışındaki test sürecini biraz açayım bazı arkadaşlar klavye başından ahkam kesmeyin dedi.Ben hem burada hem rus ana firmanın üstlendiği aşgabat'da çalıştım.

Bizde(Türkiye) test süreci borularda sadece 1 gündür.Mevcut şartname'de yazan basıncı basarsınız 24 saat takipte kalırsınız.Lakin şu kısım hiç düşünülmez, sıcak su veya soğuk su'da mevcut boru omurgasının buna ne tepki vereceği.24 saatlik süre sonunda 0,5 bar'lık kayıptan az ise azalma herkes imzalaşır helalleşir ayrılır.Sonra bir şey çıkarsa ara ki bul imzalayanları.

Rus kontrollü otel projesinde ise her şey bittikten 3 ay sonra gönderdiler bizi.3 ay boyunca oda oda manometre taktık bekledik.1 yerde kaçak verdiğinde kaçak parçayı incelemeye alıyordu ruslar, neden olduğunu öğrenip ileride başka bir parçanın baş ağrısı çıkartmayacağını garanti etmek için.


igaspotter
1 hafta önce - Cum 17 May 2019, 14:55

Alıntı:
Peki sorun neymiş? Bilgi sahibi olabildinizmi acaba?


Maalesef, basında da yer bulmadı



sayfa 576
ANA SAYFA -> ULAŞIM