Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 289
Ergunaydemir

1 hafta önce - Pzr 12 May 2019, 12:13
Sn Semih28


Alıntı:
Kesonlar batirildiktan sonraki islem nedir?


Semih Bey,

Proje aşamalarıyla ilgili videoyu ekte bulabilirsiniz.




Misafir 1c3

1 hafta önce - Pzr 12 May 2019, 14:37

Proje çok güzel ama en önemli kısım lapseki balıkesir arası otoyol ihalesinin başlamamış olması. Mevcut çanakkale izmir yolunda ayvacık küçükkuyu arası virajlı tek şerit küçükkuyu edremit arası yazın çok kalabalık. Mevcut çanakkale bursa arası bandırma geçişi çok sıkıntılı. Köprü hizmete girdiğinde geçiş sayıları çoğalacak ama mevcut karayolları yetersiz kalacak. Aynı avrasya tüneli geçiş çok güzel ama anadolu yakasında tünelin çıkışı yetersiz trafik birikiyor.

Semih28
1 hafta önce - Pzr 12 May 2019, 14:51

Tesekkur ederim Ergun bey,

Guzel bir video olmus.



Hamza Koçak
1 hafta önce - Pzr 12 May 2019, 21:28

Alıntı:

(+)


serhat
1 hafta önce - Çrş 15 May 2019, 22:00
Adım adım Çanakkale


18 Mart 2022’de devreye girecek ‘1915 Çanakkale Köprüsü’nün Avrupa tarafında ayağının yükseleceği ‘keson’un deniz dibine oturtulması işlemi tamamlandı. Sıra Asya tarafına geldi. Sonra hızla ayakların montaj-yapım aşamasına geçilecek.

Yapı Merkezi İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, bilgisayarını açıp heyecanla canlı görüntüyü gösterdi:

- Üstünde 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ayağının yükseleceği “keson”un deniz dibine oturtulması işlemi bitmek üzere. 1.5 metre mesafe kaldı.

Ardından “keson”un ne olduğunu anlattı:

- Keson, köprü ve rıhtım gibi kalıcı yapıların sudan zarar görmemesi için kullanılan bir temel türü.

“Yap-işlet-devret” ihalesini kazandıktan sonra “Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Yatırım ve İşletme A.Ş.”yi (ÇOK A.Ş.) kuran Yapı Merkezi, Limak İnşaat, Koreli SK ve Daelim, temelin 18 Mart 2017’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılmasıyla birlikte çalışmaları hızlandırdı. ÇOK A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Ebru Özdemir, Yardımcılığına da Başar Arığlu getirildi.

Arıoğlu, “keson”un karadaki inşaatını gösteren fotoğrafı ekrana yansıttı:

- Bakın, akü gibi gözenekler var. Bu gözeneklere doldurulan su “Keson”un denizin dibine oturmasını sağlıyor.

İlk “keson”u yerleştirme işleminin Avrupa yakasında gerçekleştiğini belirtti:

- Derinlik Avrupa kıyısında 37, Asya kıyısında 45 metre. Avrupa tarafına yerleşen “keson”un kalınlığı 40, Asya tarafındaki 48 metre olacak. “Keson”un eni-boyu 75x83 metre.

Batırma işleminin sonları yaklaşan “keson”a dikkat çekti:

- 6 Mayıs Pazartesi akşamı batırıldığı noktaya taşınacaktı. Hava koşulları uygun olmayınca 7 Mayıs Salı akşamı taşınma işlemi başladı.

8 Mayıs Çarşamba sabahı 06.00’da batırıldığı noktaya ulaştığını kaydetti:

- 8 Mayıs öğlenden sonra su doldurma işlemi titiz tempo ile başladı. “Keson”un denizin dibine dengeli şekilde oturması gerekiyor.

9 Mayıs sabahı “keson”un beton bölümünün su altına girdiğini aktardı:

- Şu anda 9 Mayıs, saat 22.00. “Keson”un denizin tabanına oturması geceyarısını bulacak. Köprünün ayağının monte edileceği çelik bölüm su yüzünde kalıyor.

“Keson”un her noktasının aynı anda dibe oturmasının önemini şöyle açtı:

- “Keson” dibe çok küçük farkla bile yamuk otursa, ağırlık ve basınç nedeniyle sonra düzeltmek imkansız hale geliyor.

İşlemi izlerken köprünün yerini düşündüm:

- Çanakkale Boğazı’nın daha dar bir noktası seçilebilir miydi?

Şu yanıtı verdi:

- Avrupa ve Asya yakasındaki yol güzergahı dikkate alınınca köprünün yerinin çok doğru seçildiği anlaşılır.

1915 Çanakkale Köprüsü’nün Avrupa tarafındaki “keson” batırma işlemi tamamlandı. Sıra, Asya tarafına geldi. Sonra ayakların montaj-yapım aşamasına geçilecek...

Köprü, hedeflenen tarihte rahatlıkla bitecek...

Vahap Munyar
13 Mayıs 2019



erdall erdall
1 hafta önce - Cum 17 May 2019, 02:23


(+)





(+)


çanakkale 1915
5 gün önce - Cmt 18 May 2019, 15:31

çanakkale boğazı 4 gün boyunca gemi trafiğine kapatılacak. Batırılmış olan Avrupa kesonu test edilecekmiş. Nasıl bir test olduğunu bilen arkadaşlar varsa yazsın lütfen.



erdall erdall
1 gün önce - 03:16 (dün)

Çanakkale köprü ayakları çalışmasına baslanılmış



(+)



(+)
Alıntı:




En son erdall erdall tarafından Prş 23 May 2019, 08:59 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Meftuni
1 gün önce - 07:59 (dün)

Alttaki resim 3. köprü inşaatından. Yapmayın bunu

erdall erdall
1 gün önce - 08:58 (dün)

Meftuni
Köprü ayak calışması başlamıs günde 2 ila 2.5 metre yükselerek iklim uygun olursa Agustos sonu biteceģi söyleniyor 2. resim örnekleme olarak verilmiş



sayfa 289
ANA SAYFA -> ULAŞIM