Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 434
Misafir 4ad

2 hafta önce - Cmt 11 May 2019, 11:35

ne silinsin

Guanzo
2 hafta önce - Pts 13 May 2019, 00:21

İzban kapılarının geç açılıp kapanma sorunsalı..

İzban aracı, durağa yaklaşıp durduğunda, önce kapıların alt kısmından yolcuların beklediği peron duvarına kadar uzanan bir metal uzantı çıkar. bu uzantı duvar ile izban aracı arasındaki boşluğa göre sensörler vasıtasıyla kendini ayarlar, duvara birkaç mm veya cm kala durur ve orada kalır. akabinde kapı açılır. yani amaç, duvar ile tren arasında boşluk kalmaması ve insanların ayağının o boşluğa düşmemesi veya takılmamasıdır.

dolayısıyla izban durup kapı açılana kadar belli bir süre geçer. izbandaki yolcular inmek veya araca binmek için bu süreyi sabırla bekler. bu süreyi izban hattı boyunca tüm duraklar düşünülerek hesaplarsanız, aliağa'dan tepeköye kadar olan toplam yolculuk süresini bariz şekilde arttırdığını görebilirsiniz.

izmir'de kullanılan metro araçlarında ise böyle birşey söz konusu değildir. metro durağa gelir yanaşır ve kapılar anında açılarak yolcular iner ve biner. araçta hemen hareket eder.

izban duraklarını inşaa ederken ve izban araçlarını satın alırken özelliklerine neden bakılmaz değerlendirilmez, bunlar neden düşünülmez hiç anlamıyorum!


sayfa 434
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege