Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 433
Guanzo
4 ay önce - Pzr 07 Nis 2019, 23:49

İzban'ı Berlin duvarına benzeten bir tek ben miyim? Çiğli - Demirköprü arası izban duvarları yüzünden şehir 2'ye bölünmüş. Gelişmiş kesim batıda olurken yoksul ve gecekondu kesim doğu tarafta yaşıyor.

İzban ucube değildir. Çiğli - Demirköprü, Naldöken - Salhane arası yer altına alınmalı.


brbyc
4 ay önce - Pts 08 Nis 2019, 00:06

Bir bakalım. İzban 2010 yılında hizmete açıldı. Demek ki 2010’dan önce gayet eşit dağılmış halk vardı. 2010’dan sonra bir anda yoksullar Kuzeye, zenginler Güneye taşındı öyle mi? O raylar Cumhuriyet’in ilk yıllarından beri orada. Ve o insanlar da başından beri orada yaşıyor. İzban dediğimiz şirket ray döşemez. TCDD ray döşer, İzmir Büyükşehir Belediyesi bu raylarda giden aracı işletir. Bu ortaklığa bir isim koymuşlar sadece, o da İzban.

Şehri ikiye ayıran, şehrin Kuzeyinden Güneyine raylarımız olduğu için çok şanslıyız. Her yerden her yere en kısa yoldan gidebiliyoruz. Bu durum İstanbul’da da, Ankara’da da böyle. Ama onlarınki İzmir’deki kadar merkezden geçmiyor.

Bilip bilmeden yorum yapmayın. O rayları oraya İzban koymadı. Taa 100 yıl önce devlet döşedi. İlk döşenirken şehrin yerleşim sınırlarından geçiyordu raylar. Nüfus arttıkça yerleşimin içinde kalmaya başladı. Köyden göçen nüfus boş buldukları yerlere, rayların arka tarafına yerleşti. Bu da eğitim seviyesi farkı yarattı. Yerleşim sınırına çevreyolu yapıldı. Göçen nüfus bu yolun da arkasına geçti. Bu böyle devam eder.

Yer altına almak o kadar kolay bir iş değil.


kara çam
4 ay önce - Pts 08 Nis 2019, 13:14

Yarım kilometrede bir alt ve üst geçitler var zaten. Alt geçit dediğim İzban geçitleri. Nergiz ve Demirköprü arasında bir tane görmüştüm. Daha var mı onu bilmiyorum.

Şu demiryolu çitlerini bu kadar fesat alabileceğini düşünmemiştim. O demiryolunu yeraltına alsan orası yine araba yolu olacak. Ki, ben o caddenin hikmetini çözemedim: Trafik ters akıyor!

Ayrıca: Salhane-Naldöken arasını hangi bütçe ve hangi fizik kurallarına göre yer altına alacaksın? Zaten yoldan izole gidiyor. Oldu olacak Şirinyer-Sarnıç arasını da yer altına alalım. Şehri bölüyor çünkü. Sonra da adını İzban Metrosu diye değiştiririz.
-------------------------------------------
Selçuk seferleri ne zaman başlayacak?



mahmut11
4 ay önce - Prş 11 Nis 2019, 00:15

Selçuk seferleri var zaten ama direkt değil.
Şu anda insanlar hem yüksek para çektiği için hem de doğrudan gitmediği için İZBAN’ı tercih etmiyor. Genellikle TCDD’nin Basmane seferlerini kullanıyor. Zaten 6 küsur tl ye götürüyor Basmane’ye gelen de Konak’a ya da işte gideceği yere gidebiliyor.

Bazı Tepeköy trenlerini 2 li olarak Selçuk’a uzatsalar daha çok yolcu toplarlar. İnsanlar aktarma yapmaktan sıkılıyor çünkü.


mustafa sayar
3 ay önce - Pts 06 May 2019, 11:40




2 Gün önce kullandım. CUMAOVASINDAN TORBALIYA GİTTİM. Gerçekten hat çok güzel ve sade olmuş. Gayet kullanışlı ve hızlı. Yani torbalıya çok rahat bir şekilde ulaşıyorum. Selçuktan kuşadasına gitse mükemmel olur. Aliağadanda bergama ya. İstanbuldaki marmarayla aynı ama İstanbuldaki Marmaray kaldırmıyor. Izban daha rahat.



Misafir 11e

3 ay önce - Pts 06 May 2019, 14:46

Selçuk ile Kuşadası ve Ortaklar arasında, ya İzmir BB ya da Aydın BB tarafından İzban bağlantılı belediye otobüsü seferi düzenlenmeli. Bu iki belediye niye bunu düşünmez, anlayamıyorum.

GkhanTR
3 ay önce - Pts 06 May 2019, 15:10

Kuşadası İzban bir ara burada da konuşulmuştu ama Selçuk - Kuşadası arası kısa olsada dağlık bir kısım. Maliyeti geçtim çok uzun zaman alır belkide yapmak mümkün bile olmayabilir.

Belediye otobüsü önerisi güzel. Yapılabilir hatta. Ama sanırım hem minibüs hemde şehirlerarası otobüslerin gitmesinden dolayı pek gündeme gelmiyor.



mustafa sayar
3 ay önce - Pts 06 May 2019, 17:16

Kuşadasına tren gitmesi daha iyi. Birincisi daha hızlı ikincisi insanların tercih edebileceği bir ulaşım sistemi. Bu banliyö güzergahı bütün ege tarafında sahil boyunca ilerlerse. Yazın Türkiyede çok faydalı ve ekonomiyi havaya uçurur. Düşünsenize altınoluktan Edremit ayvalık bergama aliağa alsan ak cumaovası torbalı Kuşadası didim oradan muğlaya kadar mükemmel bir sistem olur.

Misafir 4ad

3 ay önce - Çrş 08 May 2019, 18:22

keşke direk selçuk a tren olsa

Guanzo
3 ay önce - Pts 13 May 2019, 00:21

İzban kapılarının geç açılıp kapanma sorunsalı..

İzban aracı, durağa yaklaşıp durduğunda, önce kapıların alt kısmından yolcuların beklediği peron duvarına kadar uzanan bir metal uzantı çıkar. bu uzantı duvar ile izban aracı arasındaki boşluğa göre sensörler vasıtasıyla kendini ayarlar, duvara birkaç mm veya cm kala durur ve orada kalır. akabinde kapı açılır. yani amaç, duvar ile tren arasında boşluk kalmaması ve insanların ayağının o boşluğa düşmemesi veya takılmamasıdır.

dolayısıyla izban durup kapı açılana kadar belli bir süre geçer. izbandaki yolcular inmek veya araca binmek için bu süreyi sabırla bekler. bu süreyi izban hattı boyunca tüm duraklar düşünülerek hesaplarsanız, aliağa'dan tepeköye kadar olan toplam yolculuk süresini bariz şekilde arttırdığını görebilirsiniz.

izmir'de kullanılan metro araçlarında ise böyle birşey söz konusu değildir. metro durağa gelir yanaşır ve kapılar anında açılarak yolcular iner ve biner. araçta hemen hareket eder.

izban duraklarını inşaa ederken ve izban araçlarını satın alırken özelliklerine neden bakılmaz değerlendirilmez, bunlar neden düşünülmez hiç anlamıyorum!



sayfa 433
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege