Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5808
Cenkbca
5 gün önce - Sal 16 Nis 2019, 01:52

Beyler sıkıntı yok.. işin içinde bmc varsa yapılır yerli oto.

Metehan209
5 gün önce - Sal 16 Nis 2019, 01:59

Alıntı:
Beyler sıkıntı yok.. işin içinde bmc varsa yapılır yerli oto.

Cenk bey, ironi yapmaz


mustafa1981
5 gün önce - Sal 16 Nis 2019, 02:22

Bence paraları erik gibi kütür kütür yediler
Cb verir cezalarını. Aralıkta prototip çıkmadığında bence herkes anlayacak hanya yı konya yı
(ha bir prototip görürsek de emin olun çin e yaptırılan veya Türkiye de makyajlanmış GM kasası olan bir otomobil göreceğiz. Yani adamların derdinin 2022 yılında üretime başlayacak bir otomobilin prototipini yapmak olduğunu sanmıyorum. )

Alıntı:
Beyler sıkıntı yok.. işin içinde bmc varsa yapılır yerli oto.

BMC yi bilmemde işin içinde İnan Kıraç varsa bence o projeden hayır gelmez. Adamın peugeot da hissesi varken neden başka bir markanın oluşmasına yardım eder ki?
Yerli otomobil olayını aslında Askeri ihale gibi devlet kendisi yapsa ancak olur gibi geliyor bana.
Not: Mete neden bu kadar negatif bakıyorsun diyorsan. Ben kolay kolay umutsuzluğa kapılmam. Ama bazı emareler görürsem de söylemek ten de çekinmem.
Bu babayiğitler daha otomobil fabrikasının nerede kurulacağına karar veremediler. Üstelik söz verdikleri tarihleri de tutamıyorlar. Yaptıkları tamamen zaman kazanma çabası olarak görünüyor bana.
Adamlar çözüm adına değil de sanki zaman kazanma adına basın açıklaması yapıyorlar. Sanki yapmak için değil de yapmamak için uğraşıyorlar gibi geldi bana.
CB nının söyledikleri de şüphelerim de haklı olduğumu gösterdi ne yazık ki.



Sarı Ali

5 gün önce - Sal 16 Nis 2019, 03:28

Yerli mercedes geliyor,ne alay ediyorsunuz burda. Hemde full şarjla 1000 km yol gidebiliyor. Ha bide bataryalar 30 saniyede doluyor!!!! . Ah keşkem diyeceğim ama elektrikli arabadada biz treni kaçırmış bulunuyoruz maalesef. Dünyanın büyük otomobil firmaları çoktan derslerine çalışmış bile. 2024' den itibaren elektrikli arabalar yavaş yavaş fosil arabaların yerini alacak. Şuan gözüken en büyük sorun arabaların mesafe performansı , şarj etme süresi ve bunlara bağlı yeteri kadar" elektrik benzinlikleri "olmayışı. Şuan en hızlı şarj istasyonları ionity şirketinin( mercedes ,bmw, ford vw 'nin ortak şirketi ) aletleri . Bu aletler bir elekrikli arabayı 30 ile 45 dakika arası dolduruyor. Teslanin supercharger'lardan daha hızlı. Ha birde bu var: arabaların bataryalarını bu dev araba şirketleri kendileri üretmiyor. Ya çinden yada kore'den( lg/ samsung) yada japonyadan tedarik ediyorlar. Anlayacağınız biz arabanın prototipi ile uğraşırken
, adamlar çeşit çeşit arabalarını ( audi- etron, porsche taycan- türk ismi mesela)piyasaya sürmüş bile olacak.


!yunus!

5 gün önce - Sal 16 Nis 2019, 05:30

Alıntı:
Yerli mercedes geliyor,ne alay ediyorsunuz burda. Hemde full şarjla 1000 km yol gidebiliyor. Ha bide bataryalar 30 saniyede doluyor!!!! . Ah keşkem diyeceğim ama elektrikli arabadada biz treni kaçırmış bulunuyoruz maalesef.


Bu mentaliteyle birak devletleri sirketleri, bir insan bile hayatinda ne ileri gider nede topluma faydasi olur.

Dikkatimi cekti butun projelerde bu sekilde alayci cumlelerle yaziyorsun.

Aşşağılık sendromundan kurtulmaya bak, tavsiyedir.



Oezel

5 gün önce - Sal 16 Nis 2019, 07:26

Yerli otomobil isine Devletin Aselsan ortakliginda bir sirket kurdurup bu isi devam ettirmesi lazim di yoksa bizim tornavida Sanayii duayenlerinin harci degil bu is. Bunlarin elinden de tutsan, kolundan da tutsan bacagindanda tutsan bunlar Dan devlet millete hayir yok. Devletin G. Kore, yi örnek almasi lazim örnegin
Hyundai... Eletronikten gemi üretimine, silah üretiminden Otomotive her alanda devleti sirtliyor.
Aselsan, a böyle bir kimlik verilebilirdi.


Takipci01
5 gün önce - Sal 16 Nis 2019, 08:29
Yerli araç


Tümosan ve Nurol Makina yerli araç üretemez mi? Bence bu kapasiteleri var gibi görünüyor.

Şu araçların bireysel olanlarını yapsalar hemen satılır gibi.

Yörük

(+)


Pusat


Ejder Yalçın


Tümosan'ın çok çeşitli motorları da var. İllaki bu araç elektrikli olacak diye bir sıkıntı yok. Her ikisi de olabilir.


(+)




bozdoğan
5 gün önce - Sal 16 Nis 2019, 09:07

O ezel, kardeş zaten elektrikli tren setini de, elektrikli otobüsü de aselsan yaptı. Bunun anlamı bence ülkemizde teknoloji ve sanayi sisteminin gözden geçirilmesi gerekiyor. Elektrikli oto da Tübitak çalışıyordu bir yerlere geldi, aselsan tren ve otobüsü yaptı, bir özel firma yerli üretim ama yabancı bir marka oto dan dönüşüm kitiyle elektrikli taksi yaptı. Yani ülkemiz de yerli elektrikli oto için herşey hazır. İş alt yapıyı koordine etmeye kalmış sadece. Bence tarımda da aynı hataları yaptık, var olanı kullanamadık. Paralar boşa gidiyor.
Bence elektrikli yerli oto, altay tankından daha önemli hale geldi, özellikle kur oyunlarından sonra önemli olanın silah değil para olduğu anlaşıldı. Biz silahı yapıyoruz, kullanıyoruz ama parayı kazanamıyoruz. Bu yüzden biraz paraya yoğunlaşmalıyız. Netice de para varsa çok bloklu dünya da silah her türlü bulunuyor.
Aselsanı da artık askeri yapısından çıkarıp bir siemens, bir hyundai gibi bir yapıya doğru değiştirmeliyiz, yada aselsanı sivil askeri diye ikiye bölelim. Yani aselsan, sivelsan. Ama son zamanlarda ki güçlendirme vakfı şirketlerine aristokratların yani prof. ların atanması beni endişelendiriyor. Zaten daha önce de generaller vardı onlar da yetersizlikle eleştriliyorlardı. Kaynaklara rağmen güçlendirme vakfı şirketlerin gelişim hızı, performansları hep eleştiri konusu olmuştur zaten. Keşke sektör, alttan yetişip gelen sektörü bilen, piyasa şartlarına göre çalışan yetenekli yöneticiler ile idare edilebilse.


bozdoğan
5 gün önce - Sal 16 Nis 2019, 09:25

Mustafa 1981, kardeş sektörün içinde olan iş insanları da lazım ekibe işi bilen işi tanıyan, sektörün içinde, işi bilen çalışan a sahip olan bir yatırımcı tabi ki büyük avantaj, hem idari, hem de teknik alt yapı hususun da. Düşünün bu araç çıktı servis lazım, bakım lazım, yedek parça ağı lazım v.s. Bmc ve karsan ın hazır kurulu bakım servis ve parça ağı bu konuda hazır altyapı. İyi bi kolaylık bence bu.
Bmc nin binek oto tasarım kabiliyeti ne kadar onu bilemeyiz ama karsan baya bi taksi ihalelerine falan girdi tasarım ve konseptte baya tecrübeli. Ama bmc ar-ge de baya kuvvetli ve tecrübeli. Fakat elektrikli oto da batarya ve dijital teknolojisi de çok ileri seviyede lazım hele hele otopilot. Batarya ve elektronik de artık vestel de galiba. Bugün radarsız bi elektrikli oto düşünülemez otonom sürüş için. Bu gibi sensör teknolojilerini kim üretecek, aselsan mı, vestel mi, meteksan mı? Dahası optik, lazer sensörler, mems tabanlı hareket ve ivme ölçerler var oğlu var.
Aslında, bu iş tam konya tarzı çok ortaklı, devlet kontrollü bi proje işi idi galiba. Kuracaktın konya da babayiğitsan aş. Sonra diyecektin millete hem ortak olun üretin, hemde alın kazanın kullanın. Bak müşteri nasıl garati oluyodu😎.
Tabi bu elektrikli oto da ki gelişmemiz kısa sürede askeri araçlara da sirayet eder, elektrikli tank a kadar gidebiliriz. Ucu açık, havacılıktan uzaya kadar gidiyor.
Bir de benim merak ettiğim artık yerli güneş panelleri var bu elektrikli otolar neden en azından tavanı bunlardan yapılmıyor.


En son bozdoğan tarafından Sal 16 Nis 2019, 10:07 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


YasharP
5 gün önce - Sal 16 Nis 2019, 09:48
Kgk


Kırtıl ,
KGK kanatlı güdüm kiti , üzerindeki arayıcı başlık hareketli hedeflere uygun değil diye hatırlıyorum. LHGK lazer hassas güdüm kiti ile 90 km hızda giden hedefi 1 m yanılgıyla vurabiliyoruz. Tabii menzili 35 km civarında.



sayfa 5808
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET